Abychom udrželi vysokou kvalitu diskuze na Finmagu, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdříve musíte zaregistrovat.
Michal Kasparek | 3. 2. 2012 11:39 | reakce na Jaroslav Krátký - 27. 1. 2012 16:40
Neodnaučil jsem se prokrastinovat; jen jsem poznal mechanismy prokrastinace a přemáhám ji výrazně snáz než řekněme před dvěma lety. Líp odlišuju skutečné překážky a iracionální strach, odděluju soukromí a práci, atd. - s tím vším knihy mohou pomoci, hlavně když kolem sebe člověk pozoruje tolik špatných příkladů, až je začne považovat za normu :)
Přemysl Marek | 2. 2. 2012 02:28 | reakce na Roman Řípa - 29. 1. 2012 19:28
Já pro změnu děkuji za zajímavé tipy pro inspiraci. Nicméně bych rozhodně neoznačil autora za tlučhubu. Druhý článek zaměřený na socialismus už byl trošku přehnaný a nadsazený, ale podstata toho prvního by neměla unikat. Andor v ní přece nikoho neodrazuje od podnikání, ale popisuje komplikovanost a náročnost podnikatelského prostředí. (Na mě to působí hlavně jako apel na provedení změn v systému) Myslím si, že takovýchto diskuzí by se mělo vést více. Nevede jednoduchost založení podnikání, uvolnění pracovního trhu a snížení zaměstnaneckých nákladů (do rozumné míry) k efektivnější ekonomice? Vyšší zaměstnanosti? Méně výdajům pro stát? Nebude mít lepší efekt na hospodářství to, že si lidé řeknou: "Hele Pepa si založil byznys, šlape mu to a teď dokonce zaměstnává několik lidí" než-li "Bavil jsem se teď nedávno s Pepou, a zmiňoval se, že chce rozšířit byznys, ale když si spočítal, kolik ho budou stát zaměstnanci a další souvislosti, tak zůstal na OSVČ". Fakt je ten, že kdo chce podnikat, podniká (zejména podnikavci, kteří by podnikali v každé situaci, díky za ně). Ale co vlastně vede lidi k podnikání? Myslím, že jedním z hlavních faktorů je příklad, že to jde. A ten se asi v ekonomice, která to s usnadněním podnikání nemyslí dvakrát dobře, nenajde tak často.
Otakar Hokynář | 31. 1. 2012 19:50 | reakce na Adam Čabla - 27. 1. 2012 15:57
Souhlasím víceméně s oběma.Stejně jako pan Kašpárek,mám zkušenost jako zaměstnanec a i zaměstnavatel. Naštěstí nemusím řešit ochranu zaměstnanců, vždy jsem dal na doporučení, ale zato jako zaměstnanec jsem si užil... Asi tak: jde o správnou míru, nechat zaměstnance v bezprávném postavení znamená dát páku použitelnou u specializovaných profesí / nebo naopak snadno nahraditelných/ k vydírání. Na vlastním preparátu při svém vlastním osamostatnění jsem si užil byrokracie až až a zase rozumím tomu, že nepřátelské prostředí /time is money platí, ale dodal bych, že i jen tak flákání a čistá hlavapomáhá dobít na pracovní výkon/ může hodně lidí zbytečně odradit.
Perfektní článek, jen nevěřím, že jste se prokrastinaci (odkládání úkolů) odnaučil z knížek. Jedině naléhající termín s velmi nepříjemným až děsivým postihem dokáže přemoci tuto zvláštní psychickou ''nemoc''. Známe to všichni z příprav na zkoušky na VŠ.
Nahlásit
0
+
-
Adam Čabla | 27. 1. 2012 15:57 | reakce na Michal Kasparek - 27. 1. 2012 11:20
Ono to samo o sobe nerozhoduje o "podnikani" ;u lidi, kteri maji jasno a jsou dobre motivovani, proto to asi moc nechapete. Ale rozhodne to ve vetsim meritku u "prumernejsich& quot;jedincu hraje velkou roli. Nebo popirate vztah mezi podnikatelskym prostredim nastavenym statem a mnozstvim malopodnikatelu a zamestnavatelu? Opravdu si myslite, ze kdyz se budou podminky zhorsovat, tak zadni podnikatele neprestanou podnikat, protoze na podminky si prece stezuji jenom ti uplakanci (to z vasich slov "není to důvod, proč nepodnikat" vyplyva)? A naopak? Ze kdyz se situaci zlepsi, ze to nepovede k vetsi aktivite, protoze si vsichni ti nepodnikajici najdou jine vymluvy? Ti, kteri nebreceli, podnikali i za komunismu, ale byl to system podnikani prejici a k samostatnosti motivujici? Bylo tech lidi vic nez dnes? Andor popsal nepratelskost prostredi prikladem, ktery je pritazeny za vlasy. Do toho se hezky a jednoduse trefuje. Ale zakladni myslence, ze kdyby byl stat k podnikani a zamestnavani pratelstejsi, tak by tech lidi slo do podnikani vic, jste se radsi sirokym obloukem vyhnul a pocastoval nas mentorovanim o lenosti.
Fery Marra | 27. 1. 2012 12:24 | reakce na Michal Berg - 27. 1. 2012 11:21
Shánět zaměstnance? Vždyť jsou jich plné Úřady práce a u každé firmy stojí fronta těch, kteří chtějí pracovat .... tak proč slovo "shánět", to mi zní tak nějak socialisticky .... ;-)
Osobně bych viděl všechny články, zde k tomu uvedené, za zajímavé a spíše bych je doporučil přeložit do "bruselštiny&qu ot;a poslat na adresu našich europoslanců a eurokomisařů a také nezapomenout na soudruha Barroso. Přeložení do maďarštiny je sice také možné, ale nevyřeší to ani jejich, ani naše problémy.
Tak a teď přeložit do maďarštiny :) Nejvíc souhlasím s tím, že článek vypovídal nejvíce o jeho autorovi a teprve po dlouhých kilometrech ničeho možná trochu o situaci v maďarském podnikatelském prostředí.
A teď me omluvte, jdu shánět dalšího zaměstnance, holt je těch zakázek nejak moc...
Nahlásit
0
+
-
Michal Kasparek | 27. 1. 2012 11:20 | reakce na Fery Marra - 27. 1. 2012 08:34
Ale ano, zkušenosti se zaměstná(vá)ním mám (z obou stran), a jak píšu: Andor má pravdu v tom, že mnoho ochranářských zákonů v důsledku těm, které mají chránit, ubližuje. Závěry, které z toho vyvozuje - žijeme v socialismu, kde nemá cenu se o cokoliv snažit - jsou ale dost přestřelené, i když oblíbené.
Jak už jsem psal v jednom nedávném článku, zkušenosti s úředními kontrolami, nejen z berňáku, mám též. K mému názoru mě vedl jen malý statistický vzorek, ale - velká většina úředníků, se kterými jsem kdy jednal, mi přišla korektní a nezneužívající své moci. Někteří se dokonce skoro omlouvali za to, že musíme společně řešit i některé zbytečnosti. A zase - je to všechno nepříjemné, někdy i demotivující, ale není to důvod, proč nepodnikat, natož od podnikání v podstatě odrazovat ostatní.
Pane Kašpárku, Vaše hodnocení "provokativně&q uot;napsaného článku od Andora Jakaba, je laděno tak trochu v podobném, ale opačném, duchu. Předpokládám, že ani Vy nemáte zkušenost ze zaměstnáváním, propouštěním lidí, s nutností nepřetržité práce, kde je vše dodavatelsky a odběratelsky smluvně provázáno. A že jste zatím nezažil kontrolu z berňáku a dalších institucí, neboť i na tom se pozná to úžasné podnikatelsky "příznivé" prostředí.
Nechci Vám brát iluze, ale podnikání v reklamní činnosti, bez zaměstnanců, realizované převážně v kanceláři u PC, není o tom, co psal pan Jakaba. Ale jste mladý a přejí Vám stále tak dobrý tah na branku.
A abych byl objektivní, tak samozřejmě že v něčem máte pravdu. Hlavně v tom základním. Chci-li v ČR podnikat a zaměstnávat našince, tak musím respektovat zdejší zákony, byť se mi nelíbí. Přece mě do toho nikdo nenutí násilím. Ale, na druhou stranu, v dnešním globalizovaném světě, mám naštěstí na výběr, kde se chci realizovat. Pak už je ten výběr trochu jiný.
Diskuze: Proč vás doopravdy nezaměstnám? Protože jsem kecka!
27. 1. 2012 | 13 komentářů | 2 449
Přihlášení do diskuze
Abychom udrželi vysokou kvalitu diskuze na Finmagu, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdříve musíte zaregistrovat.
Na následující odkaz pak klikněte v případě, že jste zapomněli své heslo.
Michal Kasparek | 3. 2. 2012 11:39 | reakce na Jaroslav Krátký - 27. 1. 2012 16:40
NahlásitZobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Přemysl Marek | 2. 2. 2012 02:28 | reakce na Roman Řípa - 29. 1. 2012 19:28
NahlásitZobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Otakar Hokynář | 31. 1. 2012 19:50 | reakce na Adam Čabla - 27. 1. 2012 15:57
NahlásitZobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Roman Řípa | 29. 1. 2012 19:28
Nahlásit
Jakub Vondráček | 28. 1. 2012 12:46
Nahlásit
Gabriel Pleska | 27. 1. 2012 17:23 | reakce na Jaroslav Krátký - 27. 1. 2012 16:40
NahlásitZobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jaroslav Krátký | 27. 1. 2012 16:40
Nahlásit
Adam Čabla | 27. 1. 2012 15:57 | reakce na Michal Kasparek - 27. 1. 2012 11:20
NahlásitZobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Fery Marra | 27. 1. 2012 12:24 | reakce na Michal Berg - 27. 1. 2012 11:21
NahlásitZobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Zbysek Malik | 27. 1. 2012 11:29 | reakce na Michal Berg - 27. 1. 2012 11:21
NahlásitZobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Michal Berg | 27. 1. 2012 11:21
Nahlásit
Michal Kasparek | 27. 1. 2012 11:20 | reakce na Fery Marra - 27. 1. 2012 08:34
NahlásitZobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Fery Marra | 27. 1. 2012 08:34
Nahlásit