Bez komentáře: http://www.inves tujeme.cz/proc-asi-pavel-kohou t-z-firmy-partners-vyhrozuje-b alkanem-a-arbitrazi/
Nahlásit
-
0
+
Jan Dvořák|26. 9. 2012 12:00
Když se na druhý pilíř podívám jako na investici, tedy přes výnos x riziko x likvidita, vychází mi to velmi špatně. Kíčová je nulová likvidita umocňující rizika. http://proinvestory .cz/duchodova-reforma-ano-ne
Nahlásit
-
0
+
Petr Vorlíček|25. 9. 2012 14:49
Pane Fialo, lidé se odnaučili přemýšlet, používat zdravý rozum, a jen přebírají okolo letící dezinformace a vytvářejí z nich pravdu. Nemusíte nic hledat, naťukat to do excelu zvládne každý za dvě minuty a hned vidíte, jak se jedni extremisté svými manipolativními výpočty přetlačují s druhými. Moje reakce není nic proti Vám, ale proti primitivitě myšlení českého občana, který stráví hodiny bloumáním po slevách, ale vyhazovat desetitisíce do chřtánu státu nebo nenasytných finančních ústavů mu nevadí. Kdo má mezi známými nějakého kanaďana nebo australana v důchodovém věku, ať se zeptá, jak se zabezpečoval na stáří. (Rozhodně ne sdružováním se v odborových svazech...)
Nahlásit
-
0
+
Tomáš Fiala|24. 9. 2012 13:50| reakce na Petr Vorlíček - 24. 9. 2012 10:53
Máte pravdu. Já to totiž nehledal a napsal to z hlavy tak, jak jsem si na to vzpomněl. Hledat to by bylo hodně zdlouhavé, abych si ověřil, jak ten výpočet vypadal doopravdy. Takže uznávám, že tady mám v tomto svém diskusním příspěvku zádrhel. Ale fakt to hledat nebudu, protože si ani nepamatuju, pod kterým článkem to bylo a je to několik měsíců zpět.
Argumentovat rotačkami, falešně počítanou inflací apod. sice můžete, ale to není argumentace proti mně, ale proti státu. A stát tímhle způsobem znehodnotí peníze ať už si je budete spořit do nějakého státního penzijního fondu, nebo na spořící účet. Chyba pak není na straně "expertů", jako jsem já, ale na straně státu. Řešením tudíž není eliminovat "experty", protože blbě reprodukují diskusní příspěvky, ale stát, protože blbě zachází s našimi penězi. Nejprve nám jich prostřednictvím nejrůznějších daní a odvodů více než polovinu sebere a pak je všechny dohromady znehodnotí. Proti tomu je můj špatně interpretovaný diskusní příspěvek úplná žabařina.
Spořit můžete v čemkoli. Spořit v tom, co chrlí rotačky centrálních bank, je dlouhodobě úplná blbost. Nedávno tu vyšel článek o ne úplné výhodnosti ukládání úspor do diamantů. I tenhle způsob spoření není k zahození, protože je daleko větší pravděpodobnost, že diamant jako platidlo přeci jen bude použitelný. Budete-li si v takové situaci "zpod postele" moci brát diamanty v dnešní kupní síle 4.200,- ká měsíčně, dost možná budete docela bohatý člověk.
Milí diskutující, pan Z. Škromach nemá co mluvit do důchodové reformy ze zcela jiných důvodů, než jaké tady rozebíráte. Pan Škromach jako ministr práce a sociálních věcí v listopadu 2005 (!) dostal od tehdejšího premiéra do rukou návrh důchodové reformy, která řeší skutečné problémy I. důchodového pilíře. Důchodové reformy, která nepotřebuje ani korunu výdajů ze státní pokladny a tím ani zvyšování DPH. Co udělal pan Z. Škromach jako ministr vlády zodpovědný ze své funkce za důchodovou reformu? Nic. Dopis, kterým jsem výše uvedenou informaci obdržel byl zaslán Kabinetempředsedy vlády ČR pod č.j. 23741/05-OSV dne 21. listopadu 2005. Podepsán bylJan Birke, ředitel sekce.
Nahlásit
-
0
+
Petr Vorlíček|24. 9. 2012 10:53
Pane Fialo, Zkusme být trochu konkrétní, na obecné floskule máme politiky...Vezměme si silný ročník Husákových dětí, kteří mají do důchodu nějakých pětatřicet let. (před sedmdesátkou se jistě chodit nebude...) Při spoření 1500,--Kč měsíčně našetříte za rok cca 18.000,--Kč. Budete-li tuto částku navyšovat o oficiální inflaci 2%, zaplatíte za 35 let nějakých 900 tis Kč. Když však naspořenou částku zhodnotíte 3% nad inflaci, obdržíte za 35 let úctyhodných 1 500 000,--Kč. Za 35 let budou mít při 2% inflaci peníze poloviční hodnotu nežli nyní. Když budu tedy naspořenou částku užívat patnáct let, (pro zjednodušení už neuvažujeme zhodnocování), vyplatíte si v současné kupní síle částku 4 200,--Kč.
K tomu ještě pár drobností: 1)Za celou dobu nesmí onen soukromý subjekt, u kterého prostředky budete mít zkrachovat. (což se zatím asi nikdy v historii nepovedlo) 2) Zhodnocovat bez rizika 3% nad oficiání inflaci je husarský kousek hodný Babiše, který se Vám těžko podaří. Produkty s nízkým rizikem jen tak tak kryjí oficiální inflaci. 3) Reálná inflace - spočtěte si vlastní spotřební koš, tedy bez lokomotiv a s náklady na bydlení. Dostanete několikanásobek té oficiální. 4) Sledujete vůbec dění okolo sebe? Globální vlády (US, JAP, EU, CH) se rozhodly vyřešit problémy destrukcí měn v globálu s odmazáním dluhů, to, co si vy utrhujete od huby a šetříte na důchod vychrlí rotačky Fedu a ECB za pikosekundu. V tomhle prostředí může začít konzervativně spořit jen český "finančně protřelý" investiční mozek, kterých je v ČR bohužel 9,9 milionu. Takže pro experty Vašeho typu je opravdu jedinou reálnou šancí na důchod poskytnout dětem opravdu hodně dobré vzdělání...
Nahlásit
-
0
+
Tomáš Fiala|23. 9. 2012 20:57| reakce na Stanislav Dvořák - 23. 9. 2012 10:37
Předpokládejme, že by bankovnictví a finančnictví nebylo doslova a bez obalu zpraseno státem. Nebylo by pro jakéhokoli člověka výhodné, vykašlal-li by se na nějakou letadlovou hru zvanou "průbežný důchodový systém" a dával si radši měsíčně částku, místo do té hry, na nějaký pohodový spořící účet? Což samozřejmě nevylučuje, že pokud by někdo měl neodolatelné nutkání se té hry zúčastňovat, aby se jí ku svému potěšení oddával. Pakliže bankovnictví a finančnictví je doslova a bez obalu zpraseno státem, lituju ty, kterým v těchto chvílích nezbývá nic jiného, než se té adrenalinové "závabě" věnovat.
Gabriel Pleska|23. 9. 2012 20:44| reakce na Petr Trojan - 22. 9. 2012 18:07
Dobrý den, nám to v redakci jako reklama ani trochu nepřijde. Vám ano? (Mimochodem, v pondělí jsme měli „reklamu“ na TOP 09, zítra bude reklama tak trochuna Svobodné... ale těm nakonec svým způsobem děláme „reklamu“ hodně často.) Ale nakonec si myslete, co chcete, jen jedna věc: za reklamu se normálně platí. A my si bohužel nic neřekli.
Ten člověk si odporuje. Nejdřív: " Pro změny v důchodovém systému, které jsou během na dlouhou trať a týkají se několika desítek let spoření" a pak: " Mírné zvýšení sociálního pojištění na důchod by mohlo celý systém stabilizovat na dalších deset až patnáct let." Kdepak máme vliv inflace, globalizace, cena práce, všechny ty faktory které způsobují to, že to všem našim vládám "nevychází" ;??
Nahlásit
-
0
+
Stanislav Dvořák|23. 9. 2012 10:37
Škromachův pohled je politický, ne ekonomický. Jeho postoj, že 2. pilíř je nesmysl, je sice správný, ale založený na chybných argumentech. Dokonce se on domnívá, že: „Stávající penzijní připojištění i díky státnímu příspěvku funguje velmi dobře“ To, že ho využívá velké množství lidí svědčío elementární neznalosti těchto lidí o fungování současného ekonomického systému a neschopnosti idividuálně investovat. Nikoliv o tom, že by byl pilíř přínosný. Dále nesouhlasím s autorem článku, že: „ČSSD žádné alternativy nepřináší.“ Přináší minimální variantu, která je jistě lepší než 2. a 3. pilíř. Pro lidi, kteří nejsou sami schopni investovat, je nejlepší variantou stávající systém (průběžný důchod). Při zachování současného růstu objemu peněz v ekonomice by z průběžného systému za 30-40 let přece jen nějaký minimální důchod dostali, ale z 2.a 3.pilíře vypadne jen bezcenný popsaný papír, pokud do té doby ještě nějaké fondy budou existovat. Jsem hluboce přesvědčen, že pro běžného občana, i výsledek kuponovky vysoce předčí výsledky důchodových fondů. V dnešním době kasínového kapitalismu a způsobu tisknutí peněz bankami,dlouhodobě investovat do finančních produktů je finanční sebevražda. Moje investiční doporučení na delší období. Žádné fondy bank! Žádná fondy pojišťoven! Žádné fondy investičních společností! Jedině vlastní hmotná aktiva!
Nahlásit
-
0
+
Petr Trojan|22. 9. 2012 18:07
V krátké době druhá reklama na ČSSD...
Nahlásit
-
0
+
Tomáš Fiala|22. 9. 2012 14:45
Milý pane Škromachu. Nedávno to v diskusi na misesu někdo spočítal. Kdyby člověk pobírající celý život minimální mzdu neplatil žádné důchodové "pilíře" a cca 15 stovek (navyšovaných o inflaci) si po celý život od 18 do 65 let dával měsíčně na nějaký nejblbější spořící účet, měl by v těch 65 dost peněz na to, aby si sám sobě vyplácel rentu ve výši té minimální mzdy až do cca 80-85 let. Ona ta částka i při blbém úročení 2-3% ročně (bez inflace) za skoro 50 let slušně naroste. Vykašlete se prosím na nějaké reformy, zrušte celý "institut" důchodů včetně věku odchodu do důchodu. Nechte lidem peníze a oni sami nejlépe vědí, jak s nimi naložit. A sami se rozhodnou, kdy budou chtít přestat dělat.
Diskuze: Zdeněk Škromach: Druhý pilíř si rozmyslete, po volbách může být všechno jinak
Přihlášení do diskuze
Diskuze
Stanislav Dvořák|28. 9. 2012 15:11
Nahlásit
Jan Dvořák|26. 9. 2012 12:00
Nahlásit
Petr Vorlíček|25. 9. 2012 14:49
Nahlásit
Tomáš Fiala|24. 9. 2012 13:50| reakce na Petr Vorlíček - 24. 9. 2012 10:53
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Ivo Patta|24. 9. 2012 13:17
Nahlásit
Petr Vorlíček|24. 9. 2012 10:53
Nahlásit
Tomáš Fiala|23. 9. 2012 20:57| reakce na Stanislav Dvořák - 23. 9. 2012 10:37
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Gabriel Pleska|23. 9. 2012 20:44| reakce na Petr Trojan - 22. 9. 2012 18:07
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
O.V.|23. 9. 2012 13:50
Nahlásit
Stanislav Dvořák|23. 9. 2012 10:37
Nahlásit
Petr Trojan|22. 9. 2012 18:07
Nahlásit
Tomáš Fiala|22. 9. 2012 14:45
Nahlásit