V článku chybí alespoň náznak jakékoliv alternativy. Autor pravděpodobně není ekonomem, jinak by nemohl požadovat pokles zadlužení a zároveň kritizovat snižování schodku. Dokud bude ČR generovat byť jen jedinou korunu salda mezi příjmy a výdaji v rozpočtu, celkové zadlužení se snižovat nebude. Jde o dvě strany stejné mince. Se snižováním deficitu (které se daří navzdory krizi) nelze nesouhlasit a zároveň požadovat život bez dluhů.
Nahlásit
-
0
+
Ferdinand Mácha|22. 10. 2012 18:32| reakce na hájkova vlasta - 22. 10. 2012 06:03
" Ano- měl se udělat zásah do obrovské byrokracie, ale jak by měl být velký a našel by se souhlas napříč polit. spektrem aby to přineslo kýžené uspory??"
Ano ,po odhalení, že rodinné finance neutáhnou naráz jak otcovy večírky v kasínu, tak matčiny výlety do Milána, ba ani soukromoé vychovatele potomků, by se měl provést zásah do obrovského plýtvání. Ale jak by měl být velký a našel by se souhlas napříč rodinnými příslušníky, aby to přineslo kýžené úspory? Vždyť je lepší svalit vinu na manželku - PROČ NEUDĚLALA REFORMU? Patrně proto, že by to nebylo populární opatření...
Nějak zapomínáte na obrovské částky, které se vybírají na sociální "pojistné" ,které měly důchodcům původně sloužit! Ony se dobře nacházejí nejrůznější výmluvy z pozice víry v neexistenci alternativ...
Jestlipak víte, že existují mimo parlamentní strany, které lze také volit? Jestlipak víte, jakou motivaci mají současní vládcové ke změnám?
Adam Čabla|22. 10. 2012 15:38| reakce na Vladislav Kruták - 22. 10. 2012 13:51
A kdo rika, ze to Nemecko potazmo temer cela EU si nad pomery nezije? Ja jsem jenom vyjmenoval par veci, ktere mi prijdou jako "luxus" a to nejenom v kontextu dnesni situace. Ony myticke "diry" jsou daleko vice systemovym problemem, ktery nelze prakticky vymytit a souvisi prave s neustalym predrazovanim nakupu na obrane a doprave a prolobovanymi dotacemi pro nejruznejsi zajmove skupiny.
Vladislav Kruták|22. 10. 2012 13:51| reakce na Adam Čabla - 22. 10. 2012 13:09
Žijeme v zemi, jejíž HDP na hlavu činí ca 70% HDP německého. Navzory tomu nemám pocit, že by např. naše dopravní stavby byly jen o něco málo než čtvrtinu horší, hůře udržované či skromnějšího rozsahu než v Německu. Stejně tak naše proklínané výdaje na sociální účely jsou hluboko pod průměrem EU - kde zůstaly i po roce 2006, nehledě již na další vývoj. Ani výdaje na obranu u nás nepatří k poměrně nejvyšším. Logicky tedy kladu otázku, kam mizí peníze odváděné na daních.
Adam Čabla|22. 10. 2012 13:09| reakce na Vladislav Kruták - 22. 10. 2012 11:34
Takze vam neprijde jako luxus napr. dotace na stavebni sporeni, predimenzovane nakupy na obrany, predimenzovane dopravni stavby, dotace na zelenou energii, mnohe nesmyslne urady a podobne srandy? Co treba socialni vydaje v roce 2005 - bylo to ziti si horsi nez v "husekove 3+1"? Nebylo? A neni tedy jejich zvyseni v roce 2006 zbytecnym luxusem, zvlaste kdyz prichazi na ukor budoucnosti?
Shodnout se na tom, co je a co naopak není život nad poměry, je neobyčejně těžké. Ryze ekonomický pohled nám říká, že život nad poměry je každý takový, na nějž spotřebováváme více, než dokážeme vydělat. To je na první pohled srozumitelná a logická definice, jenže... Nelze hodnotit jen a jen kvantitativní stránku věci, je třeba vidět i její kvalitu. A já, ať se dívám, jak se dívám, nevidím kolem sebe "mezonetový 8 + 3" - spíše lacině vyspravený "husákův" 3 + 1. A tak mne jako daňového poplatníka ani nenapadne otázka "proč na dluh kupujeme zbytečný luxus" (když kolem sebe žádný nevidím). O to důrazněji se však ptám, kam se ztrácejí ony peníze, k nimž si náš strážce pokladu ještě připůjčuje...
Nahlásit
-
0
+
Jan Krejčí|22. 10. 2012 10:42| reakce na hájkova vlasta - 22. 10. 2012 06:03
Diskuze: Cesta do pekel: jedete s námi?
Přihlášení do diskuze
Diskuze
Jan Orlík|23. 10. 2012 11:30
Nahlásit
Ferdinand Mácha|22. 10. 2012 18:32| reakce na hájkova vlasta - 22. 10. 2012 06:03
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Adam Čabla|22. 10. 2012 15:38| reakce na Vladislav Kruták - 22. 10. 2012 13:51
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Vladislav Kruták|22. 10. 2012 13:51| reakce na Adam Čabla - 22. 10. 2012 13:09
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Adam Čabla|22. 10. 2012 13:09| reakce na Vladislav Kruták - 22. 10. 2012 11:34
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Vladislav Kruták|22. 10. 2012 11:34
Nahlásit
Jan Krejčí|22. 10. 2012 10:42| reakce na hájkova vlasta - 22. 10. 2012 06:03
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
hájkova vlasta|22. 10. 2012 06:03
Nahlásit