Problem Pendolina je jinde. Predpokladalo se, Cesko je prilis male, aby se zde uzivily vysokorychlostni trate (ony by se mozna uzivily v mezinarodni doprave, ale v 90. letech, kdy narodni zeleznice byly stale na koni, to byla jeste utopie), takze bude lepsi pouzit naklapeci jednotky, ktere mohou dosahovat vyssich rychlosti i na stavajicich tratich. Kdyby CD uvedly jasnou specifikaci, vcetne sankci za nedodrzeni, tak nemusely zpetne menit dodavatele, ani ex post prestavovat zabezpecovaci zarizeni, aby nerusilo kolejove obvody a Pendolino mohlo stat klidne polovinu. Za tech 700 milionu, ktere nakonec kazda souprava stala, kupuji Nemci nejnovejsi jednotky ICE3 stavene rychlost 300 km/h. Druha vec je, ze zejmena na trase Praha-Ostrava neni tolik krivolakych useku, kde by Pendolino diky naklapeni usetrilo vyznamny cas. Ono by mohlo na rovnych usecich jet i vice, nez 160 km/h, jenze tomu zase brani Nedoktnutelne Drazni Predpisy :(
Nahlásit
-
0
+
Libor Kosour|11. 6. 2011 10:10
Cili nejlepe vsechny koleje vytrhat a postavit nove, vysokorychlostni a jen tam kde je potrebny velky provoz. A mozna se jeste leze zbavit vsech prejezdu nadjezdy a podjezdy, jako je to napr. v Anglii.
Diskuze: Radim Jančura: Pendolino je nešťastný vlak
Přihlášení do diskuze
Diskuze
Robert Antonio|11. 6. 2011 12:16
Nahlásit
Libor Kosour|11. 6. 2011 10:10
Nahlásit