Abychom udrželi vysokou kvalitu diskuze na Finmagu, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdříve musíte zaregistrovat.
Problem Pendolina je jinde. Predpokladalo se, Cesko je prilis male, aby se zde uzivily vysokorychlostni trate (ony by se mozna uzivily v mezinarodni doprave, ale v 90. letech, kdy narodni zeleznice byly stale na koni, to byla jeste utopie), takze bude lepsi pouzit naklapeci jednotky, ktere mohou dosahovat vyssich rychlosti i na stavajicich tratich. Kdyby CD uvedly jasnou specifikaci, vcetne sankci za nedodrzeni, tak nemusely zpetne menit dodavatele, ani ex post prestavovat zabezpecovaci zarizeni, aby nerusilo kolejove obvody a Pendolino mohlo stat klidne polovinu. Za tech 700 milionu, ktere nakonec kazda souprava stala, kupuji Nemci nejnovejsi jednotky ICE3 stavene rychlost 300 km/h. Druha vec je, ze zejmena na trase Praha-Ostrava neni tolik krivolakych useku, kde by Pendolino diky naklapeni usetrilo vyznamny cas. Ono by mohlo na rovnych usecich jet i vice, nez 160 km/h, jenze tomu zase brani Nedoktnutelne Drazni Predpisy :(
Nahlásit
0
+
-
Libor Kosour | 11. 6. 2011 10:10
Cili nejlepe vsechny koleje vytrhat a postavit nove, vysokorychlostni a jen tam kde je potrebny velky provoz. A mozna se jeste leze zbavit vsech prejezdu nadjezdy a podjezdy, jako je to napr. v Anglii.
Diskuze: Radim Jančura: Pendolino je nešťastný vlak
11. 6. 2011 | 2 komentáře | 5 316
Přihlášení do diskuze
Abychom udrželi vysokou kvalitu diskuze na Finmagu, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdříve musíte zaregistrovat.
Na následující odkaz pak klikněte v případě, že jste zapomněli své heslo.
Robert Antonio | 11. 6. 2011 12:16
Nahlásit
Libor Kosour | 11. 6. 2011 10:10
Nahlásit