Komoditní Pendolino (z nadpisu na jiném serveru) je hezká věc. Podle mě ale u zlata a speciálně stříbra právě vyjíždí Šinkanzen.Ukončete výstu pa nástup, dveře se zavírají.
Nahlásit
-
0
+
Miroslav Piták|20. 1. 2011 12:39| reakce na Miroslav Piták - 20. 1. 2011 12:34
U švýcarského franku (CHF) mi férová cena zlat při 50% pokrytí měnového agregátu M1 vychází cca 6500 CHF.
Miroslav Piták|20. 1. 2011 12:34| reakce na Jan Traxler - 20. 1. 2011 11:42
V pohledu na zlato jsem jiného názoru, v aktuální hodnotě dolaru (k 30.11.2010) vidím férovou cenu zlata cca 3700 USD, v případě EUR cca 2400 EUR. V historickém kontextu byla "férová" cena s ohledem k objemu oběživa dramaticky překračována o 80% - 160%.
Pokud se ale podívám na krytí peněžního agregátu M1 zlatem, tak byl tento ukazatel v historii při peaku cca 55%. Vzhledem k situaci v USA bych ale porovnával krytí M1 EUR zlatem, kde mi vychází "férová" cena zlata cca 6700 - 6800 EUR, v případě dolaru pouhých 3500 USD, ale jak jsem se zmínil pro dolar to nelze nyní tímto způsobem počítat.
Jan Traxler|20. 1. 2011 11:42| reakce na Petr Turek - 20. 1. 2011 10:06
Ano a stale trvam na tom, ze zlato uz "ztratilo lesk", ze uz neni atraktivni investici, ale pouze zabetonovanim kapitalu... na druhou stranu pro vetsinu lidi by bylo mozna lepsi, zabetonovat kapital ve zlate na 30 let, nez zabetonovat kapital v nemovitostech, nebo nez tratit na dluhopisech atd.
Ano, dlouhodobe ceny komodit (vcetne zlata) porostou, tak jak bude klesat kupni sila penez... s kratkodobymi vykyvy dle situace poptavka/nabidka.
Ale momentalne nejsou levne, tzn. necekejte, ze komodity porostou o desitky procent, naopak visi ve vzduchu korekce, specialne u zemedelskych komodit. Ale i cena zlata muze klidne o 15 % kratkodobe poklesnout.
Jan Traxler|20. 1. 2011 11:27| reakce na Jiří Prášil - 20. 1. 2011 01:19
Dobry den, platina je do znacne miry zavisla na automobilovem prumyslu... osobne si myslim, ze v automobilovem prumyslu prijde ochlazeni, tudiz bych byl s platinou opatrny.
Dne 21.8.2009 jste publikoval článek pod názvem "zlato už ztratilo lesk" (http://www.finez.cz/odborne-c lanky/detail/zlato-uz-ztratilo -lesk/).Tohodne vycházela unce zlata na nějakých 18 tisíc Kč. Dnes vychází na 24,5 tisíc Kč a před několika dny se pohybovala dokonce o nějaký ten tisíc výše. Nechci psát (a ani bych si to nedovolil), že se mýlíte, ale rozhodně si nemyslím že by se světové trhy uklidnily natolik, že se více či méně dá predikovat co bude v budoucnu s cenou komodit.Osobně si myslím že hodnota peněz (euro, dolar) půjde hodně dolů a ceny komodit, které za tyto peníze budete chtít nakoupit, tak půjdou nahoru.
Nahlásit
-
0
+
Denis Mandok|20. 1. 2011 07:31
pěkný článek. ale napadlo mě. ano dejme tomu, že komodity odpovídají fundamentům, ALE fakt, nízkých úrokových měr a QE uvolnilo hodně likvidity a někde se prostě musí nafouknout bublina. budou to komodity/dluhopisy, nebo něco o čem se třeba vůbec nemluví?
Nahlásit
-
0
+
Miroslav Piták|20. 1. 2011 05:17
Děkuji za pěkný článek. Ještě bych doplnil, že zajímavý potenciál růstu všeobecně vidím i na trhu masa, horší to je jak na tomto trhu rozumně participovat.
Dále je třeba, aby se ti, kteří vidí na trhu komodit bublinu zamysleli, jestli cena v dolarech je ta správná cena, i když se v dolarech komodity obchodují. Co když při jiném pohledu na cenu bude naopak nízká? Když cenu očistíme o inflaci nebo ji vyjádříme ve zlatě, již nám ceny komodit nemusí připadat vysoké, i když souhlasím, že komodity nejsou levné.
Nahlásit
-
0
+
Jiří Prášil|20. 1. 2011 01:19
A co Platina??? Ta má zatím spoustu prostoru" Bude se opakovat část roku 2008?
Diskuze: Komodity: Naskakovat do rozjetého vlaku se nevyplácí!
Přihlášení do diskuze
Diskuze
Denis Mandok|20. 1. 2011 13:57| reakce na Jan Traxler - 20. 1. 2011 11:43
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Dvořák|20. 1. 2011 13:41
Nahlásit
Miroslav Piták|20. 1. 2011 12:39| reakce na Miroslav Piták - 20. 1. 2011 12:34
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Miroslav Piták|20. 1. 2011 12:34| reakce na Jan Traxler - 20. 1. 2011 11:42
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Traxler|20. 1. 2011 11:43| reakce na Denis Mandok - 20. 1. 2011 07:31
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Traxler|20. 1. 2011 11:42| reakce na Petr Turek - 20. 1. 2011 10:06
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Traxler|20. 1. 2011 11:27| reakce na Jiří Prášil - 20. 1. 2011 01:19
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Miroslav Piták|20. 1. 2011 10:31| reakce na Denis Mandok - 20. 1. 2011 07:31
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Petr Turek|20. 1. 2011 10:06
Nahlásit
Denis Mandok|20. 1. 2011 07:31
Nahlásit
Miroslav Piták|20. 1. 2011 05:17
Nahlásit
Jiří Prášil|20. 1. 2011 01:19
Nahlásit