Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Diskuze k článku: Zdarma? Ne děkuji, mám levnější nabídku!

Václav Lorenc | 15. 1. 2011 | Celkem 4 komentáře v diskuzi

Vložit komentář

Všechny 4 komentáře v diskuzi.

Petr Šuleř | 15. 1. 2011 16:23

Dobrý článek, díky. Hezky popsaný obchodní - de facto marketingový -distribuční model. Jen si nejsem příliš jistý rozsahem produktů a služeb, které je možné tímto způsobem nabízet a distribuovat.Určitě to může fungovat třeba u SW, médií, potravinových doplňků apod..Bude ale třeba přihlížet ke spoustě dalších věcí - fázi "životního cyklu" produktu, postavení distributora na trhu, cílové skupině - asije to dobrý způsob, jak oslovit těch 15% "inovátorů" ;,kteří dobře reagují na virální kampaně, ale u širokých cílových skupin to bude složitější.

Docela by mne zajímal (až to bude možné) konkrétní případ. Stačil by jen obor a výsledek aplikace tohoto modelu.
Předem díky.

Nahlásit

0
+
-

Vlad Ender | 15. 1. 2011 11:55

Jsem moc rad ze jste tam dal i to pocitani, neb vetsina startupu co jsem videl ktere premejsleli o podobnych modelech zacnou freemiem a nejak se nikdy nedostanou na to aby tam mely taky neco placeneho...

Zajimave je to z nekolika pohledu, neb v hodne takovychto pripadech doopravdy prodavate neco uplne jineho nez se na prvni pohled zda.

Jinak bar-free a X-sub free jsou pro me v podstate stejne, neboli free-complement.

U freemia, specialne u SW freemia, je "dreamium" nejblizsi. Dokazu si to predstavit (a tusim jsem to i nekde videl, akorat si nepamatuji), ze neplaceni uzivatele dostanou nejakou (at uz financni nebo jinou) vyhodu za to ze reportuji problem, takze jako SW spolecnost v podstate zrusite testovaci oddeleni a date to delat zakaznikum. MS to uz dela roky, akorat si jeste za to nechava zaplatit ;).

Nahlásit

0
+
-

Martin Moravec | 15. 1. 2011 11:13

Díky za další výborný článek. Pricingidiot si u mě už vysloužil novou záložku. Jen tak dál...

Nahlásit

0
+
-

František Pašingr | 15. 1. 2011 10:23

Obávám se, že to na některé zákazníky nefunguje.
Např. doprava zdarma. Sepíši si co potřebuji koupit. Spočítám co bude stát celý nákup v shopu s dopravou zdarma a totéž u druhého s placenou dopravou, kde k ceně přičtu i cenu dopravy. Nakoupím tam, kde mi vyjde nižší částka za stejnou kvalitu.

Nahlásit

0
+
-

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK