Libor Kosour|13. 9. 2011 14:34| reakce na Michal Jeřábek - 12. 9. 2011 21:08
Smyslem je vybudovat smysluplnou a funkcni dalnicni sit. Cili nevyhovujici cast zbourat a postavit znovu a poradne, chybejici postavit znova. A ve chvili, kdy bude hotovo s tim zkoncit. Cili pri dalsi krizi se uz dalnice stavet nebudou. Cili zadna hladova zed, jen vhodne nacasovana vystavba potrebne dalnicni site.
Michal Jeřábek|12. 9. 2011 21:08| reakce na Libor Kosour - 10. 9. 2011 09:36
A měli bychom ty silnice přistavět ke stávajícím nebo staré zničit a postavit místo nich nové? Kdybychom takto (přistavěním) řešili každou krizi, tak by celá ČR byla jedna velká silnice. A když staré "vyměníme" ,tak co? Možná budou trochu lepší a o něco efektivnější, ale to že tyto projekty (hlavně internet ve vesničkách) nejsou realizovány, naznačuje, že jsou to projekty ztrátové. Tzn. že výnosy jsou nižší než náklady na jejich realizaci (což zřejmě platí i pro udržování vesnic s 200 obyv.). A ztrátové projekty není to, co by ekonomika v krizi / před krizí / nebo kdykoliv jindy zrovna potřebovala. Další věc je, co se stane se stavebnictvím (trhem, "bublinou" )až se silnice dobudují. Zase nebudou mít práci (mj. dolehne na ně krize zpožděná výstavbou ztrátového proj.) a pak je budeme zachraňovat dalším stavěním silnic? Nebude to nakonec stavění odnikud nikam? (Mimochodem, četl jsem něco o tom, že vítězství silniční dopravy nad vlakovou způsobily státy a teď musí své mylné intervence zbytečně řešit umělým přesouváním silniční dopravy na vlakovou.)
František Pašingr|11. 9. 2011 10:55| reakce na František Pašingr - 11. 9. 2011 10:51
Omlouvám se, toto měla být reakce na pana Kosoura (až dole). P.S. Nějak Vám nefunguje přeměna adres na odkaz. (Adresu je třeba okopírovat celou a potom to funguje.)
Pokud vím, tak cz.nic je pouze centrální registr (je to sdružení právnických osob), který svým členům poskytovatelům připojení účtuje pouze náklady na správu. Ceny pro konečného uživatele stanovují jednotliví poskytovatelé. V současné době jsou základní poplatky za doménu směšně nízké. Nedovedu si představit, že by to za tu cenu dokázal dělat stát. Ostatně je tu konkurence ostatních států, vždyť nemusím mít doménu cz. Tuto mám např. za 90 Kč na dva roky (byla v akci :-)). http://www.kouřímdýmk u.eu
Nahlásit
-
0
+
Libor Kosour|11. 9. 2011 10:11| reakce na František Pašingr - 10. 9. 2011 22:40
Pravda, to me nenapadlo. ALe porad to musi byt jedna centralni moc, kdyby jich bylo vice, co udeli stejnou domenu, asi by byl problem. A myslim, ze uz par stiznosti na predrazenost ceskych domen diky monopolu uz taky bylo ne?
Libor Kosour|10. 9. 2011 18:04| reakce na František Pašingr - 10. 9. 2011 18:01
No ja osobne bych si toho pod statem predstavoval trochu vic, ale to je vec nazoru, na tom se asi neshodneme. Napriklad rozdeleni frekvenci (TV, mobily, wifi) se musi delat nejak centralne, aby kazdy nezahltil kazdeho.
František Pašingr|10. 9. 2011 18:01| reakce na Libor Kosour - 10. 9. 2011 17:50
Stačilo by, kdyby se stát staral jen o obranu a bezpečnost. Ani jedno z toho nezvládá. Armádu zrušil a místo potlačování kriminality potlačuje demonstrace proti kriminalitě.
Libor Kosour|10. 9. 2011 17:50| reakce na František Pašingr - 10. 9. 2011 17:34
To ja bych byl taky pro, jen je to jeste mene pravdepodobne nez to budovani konektivity. Tady by se potom nabizela spis otazka, co vsechno ma jeste delat stat a do ceho uz nema strkat nos.
František Pašingr|10. 9. 2011 17:34| reakce na Libor Kosour - 10. 9. 2011 16:50
Jistě, ale podle mne by bylo ještě lepší snížit daně a nechat lidi, aby ty peníze, které jim tím zůstanou, utratili podle své úvahy. Pokud chcete argumentovat, že velké společnosti peníze ušetřené na daních utratí jinde, tak snižte daně zaměstnancům.
Libor Kosour|10. 9. 2011 16:50| reakce na František Pašingr - 10. 9. 2011 15:58
Nepozaduji, jen odpovidam na otazku "za co utracet?". Ono ekonomicky by se patrne do malych obci nevyplatilo natahovat ani vodovod, kanalizaci, elektrinu, atd. Rozhodne mi prijde lepsi zajistit konektivitu kazdemu, nez vymyslet dalsi nesmyslny zakon, jehoz plnenibudou kontrolovat dalsi zbytecni urednici, atd.
František Pašingr|10. 9. 2011 15:58| reakce na Libor Kosour - 10. 9. 2011 15:11
Důvod tu je. Peníze. Nebudete asi ochoten zaplatit providerovi tolik, aby se mu vyplatilo natahovat kabel. Jakým právem požadujete, aby Vám ostatní ten kabel zaplatili?
Libor Kosour|10. 9. 2011 09:38| reakce na Michal Jeřábek - 9. 9. 2011 22:43
Ano, je to protekcionismus. Ale muzu Vas ujistit, ze do malych obci se nehrne 10 provideru s optikou. Takze je v ramci spravedlnosti nechame bez moznosti ziskavat informace a komunikovat?
Libor Kosour|10. 9. 2011 09:36| reakce na Robert Antonio - 9. 9. 2011 21:33
Japonci pry budovali dalnice odnikud nikam, coz neni to, co jsem mel na mysli. Slo mi o to, ze pokud by to byla funkcni dalnicni sit s dostatecnou kvalitou a kapacitou, napojena na okolni staty, byl by to dlouhodoby prinos do budoucna. Zkusil jste nekdy sehnat obstojny, dejme tomu 10/10 Mbit internet v nejake vesnici okolo 200 obyvatel, ktera neni blizko velkeho mesta? nejlepe samozrejme dratem, aby se predeslo vypadkum diky rozmarum pocasi. Nebyt obcasnkych sdruzeni a shnileho ADSL, tak ma internet akorat Praha, Brno a Ostrava. A jak jinak chcete resit soucasnou dopravu tisicu tun vyrobku? Samozrejme by jeste bylo mozne presunout ji na zeleznici, ovsem to by nekdo musel chtit, viz Svycarsko.
Michal Jeřábek|9. 9. 2011 22:43| reakce na Libor Kosour - 9. 9. 2011 14:04
Zavést konektivitu do domácností? To docela zavání protekcionismem. To je stejné jako zachraňovat toobigtofail. To by se asi ostatním soukromím podnikům, které by neměli to štěstí a nebyla jejich činnost, tak důležitá, moc nelíbilo. Navíc čím si to tito nový majitelé zaslouží, narozdíl od těch, co si to museli zaplatit samy? A čím to budou platit? Když to nemají dodnes, tak je to právě proto, že to nemají z čeho platit.
Robert Antonio|9. 9. 2011 21:33| reakce na Libor Kosour - 9. 9. 2011 14:04
Jak investice do dálnic nakopávají ekonomiku, nám názorně ukázali Japonci v 90. letech. Tenhle mýtus je třeba zaříznout co nejdříve. Ohledně telefonní ainternetové konektivity - mně se nezdá, že v posledních by měl někdo problémy pořídit si vysokorychlostní internet za rozumnou cenu od hromady soukromých providerů. Ten mýtus, že infrastrukturu musí vždy zajišťovat stát, je třeba zaříznout také :) A třetí mýtus, jak dálnice je "dlouhodobě přínosná", si můžete ověřit ve všech obcích, kolem nichž má dotyčná dálnice vést :)
Polemika s autorovým postojem je jednoduchá: Snadno se radí: Škrtejte! Ale z čeho pak splatit dluhy? ...odkrývá však problém, který je všechno, jen ne jednoduchý. Jak si např. nedávno ve svém blogu povšiml Daniel Münich, můžeme buď pokračovat v politice lehkomyslného zadlužování a utrácení - a přivést tak enonomiku na buben, nebo začít tvrdě šetřit - a dobrat se díky indukovanému ekonomickému poklesu k de facto stejnému konci.
Nahlásit
-
0
+
Libor Kosour|9. 9. 2011 14:04| reakce na Roman Řípa - 9. 9. 2011 12:27
Podle me kdyz utracet, tak za infrastrukturu. Ovsem to od statu asi neni mozne, viz treba cena dalnic, ktere se stavi, jen proto aby se stavely. Ne proto, aby tu bylo v dohledne dobe funkcni dalnicni sit. Dale by mohlo byt zajimave dotahnout do kazde domacnosti slusnou konektivitu (telefon, televize, internet), opravit vodovodni sit (udajne se v ni ztrati az 25% vody), vyresit parkovani v mnoha mestech (vyresit neznamena jen zpoplatnit), atd. Proste veci, ktere by pak byly dlouhodobe prinosne.
Hezký povzdech, ale sám o sobě nikam moc nevede. Má to ale ještě jeden rozměr a to ZA CO utrácet resp. JAK UTRÁCET CHYTŘE? To mi přijde minimálně stejně důležitá diskuze. A vaše názory na to by mě opravdu zajímaly...
P.S. Mimochodem, "utrácet" jde i na příjmové straně, tím že nebudete daněmi dusit ty, kteří jsou a) schopni a b) ochotni investovat v daném regionu do toho, co přináší pracovní příležitosti.
Diskuze: Snadno se radí: Utrácejte! Ale co se schodky?
Přihlášení do diskuze
Diskuze
Libor Kosour|13. 9. 2011 14:34| reakce na Michal Jeřábek - 12. 9. 2011 21:08
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Michal Jeřábek|12. 9. 2011 21:08| reakce na Libor Kosour - 10. 9. 2011 09:36
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
František Pašingr|11. 9. 2011 10:55| reakce na František Pašingr - 11. 9. 2011 10:51
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
František Pašingr|11. 9. 2011 10:51
Nahlásit
Libor Kosour|11. 9. 2011 10:11| reakce na František Pašingr - 10. 9. 2011 22:40
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
František Pašingr|10. 9. 2011 22:40| reakce na Libor Kosour - 10. 9. 2011 18:04
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Libor Kosour|10. 9. 2011 18:04| reakce na František Pašingr - 10. 9. 2011 18:01
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
František Pašingr|10. 9. 2011 18:01| reakce na Libor Kosour - 10. 9. 2011 17:50
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Libor Kosour|10. 9. 2011 17:50| reakce na František Pašingr - 10. 9. 2011 17:34
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
František Pašingr|10. 9. 2011 17:34| reakce na Libor Kosour - 10. 9. 2011 16:50
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Libor Kosour|10. 9. 2011 16:50| reakce na František Pašingr - 10. 9. 2011 15:58
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
František Pašingr|10. 9. 2011 15:58| reakce na Libor Kosour - 10. 9. 2011 15:11
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Libor Kosour|10. 9. 2011 15:11| reakce na František Pašingr - 10. 9. 2011 10:18
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
František Pašingr|10. 9. 2011 10:18| reakce na Libor Kosour - 10. 9. 2011 09:38
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Libor Kosour|10. 9. 2011 09:38| reakce na Michal Jeřábek - 9. 9. 2011 22:43
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Libor Kosour|10. 9. 2011 09:36| reakce na Robert Antonio - 9. 9. 2011 21:33
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Michal Jeřábek|9. 9. 2011 22:45| reakce na Vladislav Kruták - 9. 9. 2011 15:45
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Michal Jeřábek|9. 9. 2011 22:43| reakce na Libor Kosour - 9. 9. 2011 14:04
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Robert Antonio|9. 9. 2011 21:33| reakce na Libor Kosour - 9. 9. 2011 14:04
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Vladislav Kruták|9. 9. 2011 15:45
Nahlásit
Libor Kosour|9. 9. 2011 14:04| reakce na Roman Řípa - 9. 9. 2011 12:27
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Roman Řípa|9. 9. 2011 12:27
Nahlásit