Radovan Kubát|22. 1. 2010 18:50| reakce na Martin Vlnas - 22. 1. 2010 13:41
Novomanželské půjčky jsou v podstatě obdobou šrotovného. Stát levně půjčí mladým, tím stoupne poptávka a zvýší se ceny. Developeři budou moct dál hrabat. A "sponzorské dary" se zase povalí:) On ten Jirka asi není tak hloupý jak vypadá.
"Jiné jeho návrhy naopak výdaje státu zvýší. Mateřská se vrátí na loňskou úroveň, slibuje Paroubek a má proto vyjednanou i podporu ve sněmovně. Chce přijít s novými novomanželskými půjčkami, podporou stavby MALÝCH BYTŮ ve městech, půjčkami pro studenty ze stavebního spoření." A pak odkud vítr vane :) Ach jo... viz. http://aktualne.centrum.cz/domaci/politika/clanek.phtml?id=658548
Nahlásit
-
0
+
Radovan Kubát|22. 1. 2010 10:25| reakce na Kruton - 13. 1. 2010 18:54
Jsem velmi zvědavý na sčítání lidu, domů a bytů v roce 2011. Od roku 2005 do roku 2008 se obytná plocha nově postavených domů mírně zmenšovala, plocha bytů se naopak zvětšovala (v roce 2008 celkem výrazně). Viz:http://www.czso.cz/csu/200 9edicniplan.nsf/t/850021C493/$ File/14090919.pdf.Vporovnání se zbytkem Evropy máme již teď velmi podrůměrnou plochu bytů - http://finance.idnes.cz/cesi-bydli-v-prilis-malych-bytech-dqc-/uver.asp?c=A071029_165019_fi_osobni_jjj
Otakar Hokynář|15. 1. 2010 08:18| reakce na Lukáš Vlček - 14. 1. 2010 11:22
Díky za odkaz, myslím že pád Orca je dnes už skoro hotovou věcí. A to by mohl být, jak jsem psal níže, spouštěč návratu cen nemovitostí- nazvěme to pravým jménem- do pozemské reality.
Lukáš Vlček|14. 1. 2010 11:22| reakce na Kruton - 13. 1. 2010 18:54
No uvidíme, jestli je větším pánem developer, nebo jeho věřitel. Zrovna dnes jsem našel tuto zprávu: http://www.financninoviny.cz/zpravodajstvi/zpravy/analytici-sance-developera-orco-na-reseni-dluhu-se-nelepsi/420497Zdá se, že doba nucených prodejů nemovitostí developerů není možná až tak daleko.
Kruton|13. 1. 2010 18:54| reakce na Radovan Kubát - 13. 1. 2010 16:19
Právě tahle myšlenka mne - mimo jiné - inspirovala k napsání článku. Bylo by dost frustrující, kdybychom dvacet let po převratě měli v bytové oblasti "zařadit zpátečku" a znovu se začít sžívat s tím, co nevyhovovalo už předchozí generaci.Dvojnásob nepřijatelný by pak byl důvod, proč by se tak mělo stát, totiž arogance developerů, s níž nám vzkazují "víc si u nás nemůžete dovolit".
Radovan Kubát|13. 1. 2010 16:19| reakce na Martin Neuzil - 13. 1. 2010 08:43
Máte pravdu, přidávám odkaz k tomuto tématu:http://www.czso.cz/csu/ 2005edicniplan.nsf/t/0D0044F00 2/$File/text_cast_II.pdf.quot;Doroku 1961 se budovaly nejčastěji byty se dvěma obytnými místnostmi, v následujícím období převažovala výstavba třípokojových bytů.".Dlouhodobě se velikost bytů zvětšuje a zvětšuje se i obytná plocha na jednu osobu. Uvidíme jestli se podaří developerům vývoj zvrátit.
Otakar Hokynář|13. 1. 2010 10:05| reakce na Martin Neuzil - 13. 1. 2010 08:43
Skutečně je to o developerech. Podívejte se na problémy Orca a nejspíš analogická situace bude i u ostatních. Zkrátka, developerům teče do bot: dusí je bankovní úvěry. Sleduji jednu lokalitu, kam bych se chtěl nastěhovat. Neprodalo se tam za rok a půl skoro nic, možná ani ne 3% nabídky. Na vině jsou předražené pozemky. Prostě, typická zákopová válka: developeři vs. zákazníci. Myslím, že hodně lidí bude postupovat jako já: nejprve si obstará menší byt a když se finančně zkonsoliduje, tak malý byt prodá a koupí větší- nebo chce stavět. Ale kombinace docela drahých hypoték a předražených pozemků vede k tomu, že i hodně vydělávající klienti se drží zpátky- zvláště pokud mají kde slušně bydlet (schválně jsem nenapsal bohatí, k bohatství vedou až dlouhodobé dobré výdělky).Podle mého soudu bude muset několik developerů padnout, aby se ostatní začali bát a snažili se prodávat za rozumnější ceny- i když asi se ztrátou. Na vině jsou i zlatokopečtí majitelé pozemků.Sám patřím do kategorie" čtyřicátník, dobře vydělávající". Takže ještě budu vyčkávat v zákopech zájemců o reality.
Martin Neuzil|13. 1. 2010 08:43| reakce na Lukáš Vlček - 12. 1. 2010 21:15
no ono to je trochu jinak. Jednak se nestavelo za realne ceny, ceny byly stanoveny umele - praci pocinaje a naklady na material konce, vsechno se "planovalo" ;.Druhak na byty se cekalo a i docela dlouho. Spousta mladych rodin ( jejich blbost, ze se brali, kdyz bylo partnerce 19, ale to je ted nepodstatne ) bydlela s rodici a to klidne ve 2+1 a to tehdy nebyl zrovna maly byt. Vetsi 3+1 se zacaly stavet tak nekdy kolem rokku 1965. Dneska neni problem byt koupit, ale musite na to mit. Ale bydlet muzete prakticky do par mesicu. Driv to tak nebylo. Umistenky uplne vynechavam, svododa tady nebyla zadna :-) Ne ze by dnesni novostavby nevykazovaly slendrianstvi, ale dnes mate moznost volby, mate moznost neco neprevzit, mate si kde stezovat. Drivejsi OPBH na vas z vysoka kaslalo a musel jste na "dodelavky" ;a "opravy" shanet melouchare, kteri byli minimalne stejne drazi jako dnesni remeslnici a stejne "uspesne" slo jejich praci reklamovat. Tedy obtizne, Drive velm obtizne, dnes obtizne. Takze jsme se stali narodem kutilu a i Ing a MUDr se ucili, ze remeslo ma zlate dno a zakladni dovednosti zvladali postupne sami.Ale nenazranost developeru je obrovska a ja pevne doufam, ze lidi si uvedomi, ze byt nemusi byt nutne aktivum a i v najmu se da bydlet uspokojive. Nebo postavit vlastni, kdyz po tom tak touzite... Ale ty predrazene - treba v Praze nebo Brne - novostavby 2+kk s cenou rodinneho domku ( sice malickeho , ale prece ), tak ty si muzou nechat.
Joe|13. 1. 2010 06:34| reakce na Lukáš Vlček - 12. 1. 2010 21:15
Máte pravdu, bylo to plýtvání časem odborníků ze všech oblastí (šlo ale najmout študáky, kteří ty hodiny odpracovali za něj). Na druhou stranu když dnes stráví člověk víkend stříháním trávníku nebo kutilstvím na chalupě, je to také plýtvání? Mělo to ještě jednu výhodu: zatímco zedník, instalatér apod. se snažili mít práci co nejdřív za sebou, budoucí majitel si svůj byt hýčkal a šperkoval.
Lukáš Vlček|12. 1. 2010 21:15| reakce na anellus - 12. 1. 2010 19:04
No, když se stavěly ty králikárny za socializmu, tak jsem ještě nebyl na světě, ale vzpomínám si, že mi táta vyprávěl, jak jako novomanželé dostali oba umístěnku do jednoho města a bydleli v garsonce. Až se začaly rodit děti, tak si požádali o větší byt a ten se stavěl na druhém konci města a táta tam chodíval po práci dělat brigády. To bylo asi docela běžné: chceš bydlet? tak přijď stavět! Není to samozřejmě vyčerpávající analýza, ale i tak o jeden důvod víc, proč byly byty asi levnější (a proč taky kvalita bytů není moc vysoká, můj táta, stejně tak, jako mnoho jiných tátu v té době, nebyl zedníkem).
Není mi jasné proč "Zpátky do králíkáren". Většina lidí v těch králíkárnách potažmo panelových bytech i nadále bydlí. Jen mají nájmy i inkaso přibližně 8-14x dražší než za socializmu. Nově stavěné byty se od těch králíkáren, které lidé v minulém režimu dostávali často i zadarmo, stavebně moc neliší. Obvykle jsou to opět králíkárny, jenom naležato. To, že se lépe prodávají malé byty je pochopitelné, prostě lidé na větší nemají a oprávněně se obávají vyšších provozních nákladů. Jinak opravdu nevím jak jsme za socíku dokázali nastavět tolik "králíkáren&quo t;,že skoro na každého se dostalo. A to i bez těch developerů, stačil nám k tomu obyčejný stavební podnik a zedníci. Zřejmě proto byly ty byty tak levné.
Nahlásit
-
0
+
Kruton|12. 1. 2010 13:42| reakce na Radovan Kubát - 12. 1. 2010 13:04
Radovan Kubát|12. 1. 2010 13:04| reakce na Lukáš Vlček - 12. 1. 2010 10:05
Jak asi bude developer jednat v případe reklamace pokud jedná takto nesolidně po dražbě? Ta dražba nebyla dobrá reklama. Ani první záměr se jim tedy podle mě nepovedl..Také bych se nedivil kdyby příště nastrčili své lidi a vyhnali ceny na běžné prodejní ceny - tím by dokázali, že ceny jsou OK. O této dražbě by zřejmě prohlásili že tam byli hlavně čumilové a jen velmi málo opravdových zájemců.Otázka je zda jim takové oblbování lidí stojí za vynaložené náklady..Nedávno strašili tím, že přestanou stavět v ČR a přesunou se do zahraničí. Co vymyslí příště?
Lukáš Vlček|12. 1. 2010 10:05| reakce na Radovan Kubát - 12. 1. 2010 09:16
Neznám podrobnosti, ale ve mě to spíš budí dojem, že hlavním cílem developerů nebylo prodat, ale získat pozornost médií a ukázat, že ceny nemovitostí neklesají. To první se povedlo, to druhé asi moc ne. Že při další dražbě/aukci půjde o totéž je zcela zřejmé. Nicméně bych se moc nedivil, kdyby se z toho developeři poučili a napříště si zajisté takovou klientelu, se kterým sehraje krásné divadlo a třeba jim výjde i ten druhý záměr.
Radovan Kubát|12. 1. 2010 06:55| reakce na Kruton - 11. 1. 2010 21:14
Do včera jsem nevěděl že prodávající nemusí kupujícímu prodat pokud jde o aukci. Výňatek z podmínek jistého AUKČNÍHO serveru (má údajně přes milion uživatelů): "Prodávající je povinen uzavřít kupní smlouvu s navrhovatelem, který formou tzv. příhozů (čl. 5.1) nabídl nejvyšší kupní cenu.".Děkuji tedy developerům, kteří mě opět obohatili o hodnotný poznatek co všechno lze obejít (lidové výstižnější sloveso se mi tam vyloženě vnucuje:)
Kruton|11. 1. 2010 21:14| reakce na Joe - 11. 1. 2010 18:05
Nikoliv, jednalo se o klasickou aukci. V článku zmíněný byt s katalogovou cenou 5,952 mil. se tak na 4 mil. vyšplhal z vyvolávací ceny 2,4 mil. Jedno z následných vysvětlení, kterých se veřejnosti dostalo, znělo, že se nejednalo o DRAŽBU ale AUKCI - patrně tím mělo být řečeno, že nejde o prodej nucený, ale dobrovolný, jinak by to totiž byl terminologický nesmysl. Pořádající firma se zas odvolávala na str 4. aukčního řádu, obsahující formulaci, která skutečně dává prodávajícímu jistý prostor transakci neuskutečnit. Jak jsem ale uvedl, je to jen formální manévrování, nesolidnost takového jednání je více než zřejmá.
Lukáš Vlček|11. 1. 2010 21:00| reakce na Joe - 11. 1. 2010 18:05
Nejednalo se "holandskou&quo t;aukci, ceny nemovitostí začínaly o notný kus níž, než byla původní cena. Více se můžete dočíst např zde: http://reality.ihned.cz/c1-39265320-aukce-realit-prodej-bytu-za-aktualni-trzni-cenuZde je pak krátka zpráva o tom, jak ti, kteří si mysleli, že nakoupili, tak se nakonec divili: http://hn.ihned.cz/c1-39653220-prvni-velka-aukce-bytu-v-cesku-skoncila-blamazi
Joe|11. 1. 2010 18:05| reakce na Martin Neuzil - 11. 1. 2010 08:24
Z článku jsem pochopil, že šlo o něco jako holandskou aukci, kdy z vyvolávací ceny 6 milionů to skončilo jen na 4 milionech, proto developer daný prodej zrušil. Že musí zaplatit náklady kupujícího, to je jasné, ale bydlení mu to nevyřeší.Výrok Václava Havla o králíkárnách nedůstojných bydlení kapitalistického člověka by měl autor diskutovat s bezdomovci.
Libor Kosour|11. 1. 2010 17:36| reakce na Kruton - 11. 1. 2010 16:11
Me to zase pripomina nedavnou dobu, kdy lide "nechteli" rychlejsi internet. On totiz jak ten rychly tak ten pomaly byl okriplen takovymi limity, ze fungoval mnohdy i jen nekolik malo hodin.
Kruton|11. 1. 2010 16:11| reakce na Libor Kosour - 11. 1. 2010 15:16
Na hlášku o tom, jak o to které zboží či službu "nemají zákaznící zájem" jsem si stihl vypěstovat alergii už za minulého režimu. Stejně jako dnes, i tehdy se touto frází maskovala neschopnost výrobců pracovat dostatečně efektivně - a nabízet tak cenově přijatelné produkty. Některé věci se prostě s časem nemění...
kontrola_nemocnych|11. 1. 2010 15:34| reakce na Libor Kosour - 11. 1. 2010 15:16
male drahe byty chteji developeri. je jich par (tech podstatnych) a muzou si s nami prakticky delat co chteji. bytova politika statu totiz spociva v kamaradsoftech s temito developery a ruznym prizivovanim se na ukor danovych popaltniku.
Lide chteji male byty? By me zajimal prumerny pocet lidi, kteri v takovem byte bydli. Ono byt v 2+1 ve 4 lidech neni zadna slava, pokud tedy skutecne bydlite a netravite veskery cas v praci nebo jinde. Takze spis chybeji byty, ktere by velikostne odpovidali poctu lidi a jejich prijmum. Ale jinak souhlasim, ze treba 1+1 nebo 1+kk je celkove malo, sam jsem mel velky problem sehnat.
Nahlásit
-
0
+
Kruton|11. 1. 2010 14:51| reakce na Martin Neuzil - 11. 1. 2010 08:24
Jak uvádím - de iure je to asi v pořádku, ale zdravým rozumem chápáno je to pochopitelně podraz. Sice bez záruky, ale pokud jsem informován, světové aukční síně typu Sotheby''s uzavírají s prodávajícím velmi podrobnou smlouvu, která mj. podobné úskoky vylučuje.I tady ovšem platí "kdo jinému jámu kopá...". Už tak nevalná pověst developerů tímto krokem utpěla další citelnou ránu. Jsem zvědav, jaký bude zájem kupujících o účast na příští aukci...
tak tohle je vesela zprava, uz tenkrat jsem se u jasani developeru jak aukce vsechno vyresi smal , ale opravdu sem necekal ze udelaji takovy kruty podraz na zakazniky :) to je ostuda maximalni. JInak samozrejme je treba dal bojovat, NEKUPOVAT a NEKUPOVAT dokud ceny nespadnou aspon o jeste 20%.
Nahlásit
-
0
+
Tom Fridrich|11. 1. 2010 13:40| reakce na H.S - 11. 1. 2010 10:12
Můj názor je, že větší byty jsou předražené. Menší byty v novostavbách často stojí mnoho a jde na nich vidět, že se stavělo těžce na náklady. Člověk by jim pak spoustu věcí nejraději omlátil o hlavu. Větší byty jsou mnohdy sice větší, ale za ty peníze zahrnují spoustu věcí, za které by člověk architekta nebo stavební firmu zabil. Za vším podle mě stojí snaha developerů o co nejvyšší zisk. Výdělky na projektech se budou pohybovat v desítkách procent. Jestliže teď mají problém prodat nekvalitní byty, dobře jim tak.
Radovan Kubát|11. 1. 2010 13:05| reakce na H.S - 11. 1. 2010 10:12
Tři skupiny obyvatel, které uvádíte, malých bytů zas tak moc nekoupí. Hodně singles neplánuje být singles až do konce života a tak si raději koupí větší byt (pokud na něj mají). I pro neúplnou rodinu je 1+kk nebo 2+kk dost malý byt. Důchodci většinou mají bydlení nějak vyřešené a pokud ne, často nemají dostatek financí a hypo. jim nikdo neposkytne..Věřím, že hodně mladých, kteří plánují rodinu, nebo i mladých rodin si ty 2+kk koupí (pokud nemají na větší). Podle mě je ale pro rodinu s většími dětmi 3+kk minimum, ne optimum (3+kk má totiž hodně podobnou užitnou hodnotu jako 2+1)..Je to samozřejmě jen můj názor, průzkum na toto téma jsem ale nikde neviděl.
ma|11. 1. 2010 12:58| reakce na H.S - 11. 1. 2010 10:12
O vetsi byty asi zajem bude, ale porovnejte si cenu 3(4)+1 v nejakem "normalnim" ;panelaku (zatepleny/rekonstrukce, rozumna lokalita) a v cerstve novostavbe.
Nemyslím, že záměr developerů stavět převážně menší byty je nesmysl.Naopak odpovídá demografickému vývoji (singles, důchodci, neúplné rodiny).Váš příklad s nákupem dětské velikosti se mi zdá zavádějící.Je to spíš o tom, že samostatně žijící člověk si nikdy nekoupí 3 bundy (byt 3+1)ale stačí mu jen jedna (byt 1+kk).Záměr spol. Finep "dodatečně stavět příčky" v již rozestavěných bytech,chápu jako poslední zoufalý způsob prodat neprodejné...tudíš svým způsobem opětdůkaz, že o prostorné byty prostě nebyl zájem.
Diskuze: Zpátky do králíkáren?
Přihlášení do diskuze
Diskuze
Radovan Kubát|22. 1. 2010 18:50| reakce na Martin Vlnas - 22. 1. 2010 13:41
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Vlnas|22. 1. 2010 13:41
Nahlásit
Radovan Kubát|22. 1. 2010 10:25| reakce na Kruton - 13. 1. 2010 18:54
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Otakar Hokynář|15. 1. 2010 08:18| reakce na Lukáš Vlček - 14. 1. 2010 11:22
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Lukáš Vlček|14. 1. 2010 11:22| reakce na Kruton - 13. 1. 2010 18:54
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Kruton|13. 1. 2010 18:54| reakce na Radovan Kubát - 13. 1. 2010 16:19
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Radovan Kubát|13. 1. 2010 16:19| reakce na Martin Neuzil - 13. 1. 2010 08:43
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Otakar Hokynář|13. 1. 2010 10:05| reakce na Martin Neuzil - 13. 1. 2010 08:43
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Neuzil|13. 1. 2010 08:43| reakce na Lukáš Vlček - 12. 1. 2010 21:15
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Joe|13. 1. 2010 06:34| reakce na Lukáš Vlček - 12. 1. 2010 21:15
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Lukáš Vlček|12. 1. 2010 21:15| reakce na anellus - 12. 1. 2010 19:04
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
anellus|12. 1. 2010 19:04
Nahlásit
Kruton|12. 1. 2010 13:42| reakce na Radovan Kubát - 12. 1. 2010 13:04
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Radovan Kubát|12. 1. 2010 13:04| reakce na Lukáš Vlček - 12. 1. 2010 10:05
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Lukáš Vlček|12. 1. 2010 10:05| reakce na Radovan Kubát - 12. 1. 2010 09:16
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Radovan Kubát|12. 1. 2010 09:16| reakce na Lukáš Vlček - 11. 1. 2010 21:00
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Radovan Kubát|12. 1. 2010 06:55| reakce na Kruton - 11. 1. 2010 21:14
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Kruton|11. 1. 2010 21:14| reakce na Joe - 11. 1. 2010 18:05
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Lukáš Vlček|11. 1. 2010 21:00| reakce na Joe - 11. 1. 2010 18:05
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Joe|11. 1. 2010 18:05| reakce na Martin Neuzil - 11. 1. 2010 08:24
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Libor Kosour|11. 1. 2010 17:36| reakce na Kruton - 11. 1. 2010 16:11
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Kruton|11. 1. 2010 16:11| reakce na Libor Kosour - 11. 1. 2010 15:16
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
kontrola_nemocnych|11. 1. 2010 15:34| reakce na Libor Kosour - 11. 1. 2010 15:16
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Libor Kosour|11. 1. 2010 15:16
Nahlásit
Kruton|11. 1. 2010 14:51| reakce na Martin Neuzil - 11. 1. 2010 08:24
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
kontrola_nemocnych|11. 1. 2010 14:26
Nahlásit
Tom Fridrich|11. 1. 2010 13:40| reakce na H.S - 11. 1. 2010 10:12
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Radovan Kubát|11. 1. 2010 13:05| reakce na H.S - 11. 1. 2010 10:12
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
ma|11. 1. 2010 12:58| reakce na H.S - 11. 1. 2010 10:12
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
H.S|11. 1. 2010 10:12
Nahlásit