Libor Kosour|10. 2. 2010 17:35| reakce na Roman Scherks - 10. 2. 2010 16:44
Pokud se obyčejný člověk v byznysu nepohybuje, tak mu mnohé věci unikají nebo nemá ani šanci se je dozvědět - tesat do kamene, viz dodnes "uzasna" nabidka notebooku s Windows Vista. Par lidi co je znam a nemaji v pocitacich prehled to koupilo, bych brecel.
Roman Scherks|10. 2. 2010 16:44| reakce na Libor Kosour - 10. 2. 2010 14:46
V žádném případě se nechci zastávat prodejců, mnohdy mají máslo na hlavě, ale pokud se obyčejný člověk v byznysu nepohybuje, tak mu mnohé věci unikají nebo nemá ani šanci se je dozvědět. A věřte, že vím o čem mluvím, resp. píšu.Cenové skupiny - hodně distributorů má nastavené cenové skupiny podle odběrů, resp. množstevní slevy. A vzhledem k tomu, že jsme malá země, tak ty prodeje nejsou zase až tak velké. Něco obdobného může mít i velká firma s pobočkami po světě.Doprava - vzhledem k menšímu odebíranému množství může být i dražší doprava, která se promítne do konečné ceny nebo zboží dorazí např. z Číny do centrály v Německu a pak se distribuuje dále, např. do ČR, kde naskočí další náklady.Budování značky - všechno je u nás mladé, takže nebyl čas vybudovat značku. A to všechno něco stojí - reklama apod.Kapitál - viz výše.Kurzové rozdíly - není to tak dávno, kdy např. dolar byl v lednu 22,- Kč a v červnu za 15,-. A to je sakra rozdíl, když nakoupíte v lednu a zákazník to pak přepočítává v červnu jiným kurzem.Daně - vždycky mě pobaví, když mi někdo argumentuje cenou v USA, která se ovšem uvádí bez sales tax ( de facto DPH).A asi bych mohl pokračovat.Ostatně si všimněte, že jsou velké rozdíly i mezi západní Evropou a USA. Takže to není jen v Evropě.Samozřejmě je mi jasné, že firmy to zkouší, co sneseme - viz analogie s bankovními poplatky.Jetě bych se ale zeptal známého, zda to nekoupil ve slevě. U mě taky nakupují z USA zboží co jsem zlevnil.
Libor Kosour|10. 2. 2010 14:46| reakce na Petr Fejtek - 10. 2. 2010 12:36
No pokud jde jen o salu a podobne "kraviny", tak mi nezbyva, nez s Vami souhlasit. Horsi je, ze v tomto state snad bude za chvili temer vsechno drazsi nez o par kilometru dale za hranicemi. Uz jsem cetl reakci jednoho cloveka, ktery z cenovych duvodu kupovat pres internet v zahranici ustni vodu. Nechci se dockat stavu, kdyz budu muset vsechno kupovat v zahranici, abych nemusel platit predrazene zbozi, protoze jina moznost proste nebude. Navic se mi nedavno znamy pochlubil, ze si koupil neco pro modelarinu - i s postavnym staly 2 kusy v zahranici mene, nez 1 kus u nas.
Abych řekl pravdu, nepřekvapuje mě to. Tam, kde dosahují vyšších obratů, stačí řetězcům menší marže. Aby u nás dosáhly plánovaného zisku s očekávaným menším počtem prodaných kusů, jsou s cenou nahoru.
Diskuze: Kurzové čáry módních značek
Přihlášení do diskuze
Diskuze
Pavel|14. 2. 2010 12:34
Nahlásit
vilass|10. 2. 2010 21:40| reakce na Jan Dvořák - 10. 2. 2010 08:50
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Libor Kosour|10. 2. 2010 17:35| reakce na Roman Scherks - 10. 2. 2010 16:44
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Roman Scherks|10. 2. 2010 16:44| reakce na Libor Kosour - 10. 2. 2010 14:46
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Libor Kosour|10. 2. 2010 14:46| reakce na Petr Fejtek - 10. 2. 2010 12:36
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Petr Fejtek|10. 2. 2010 12:36| reakce na Jan Dvořák - 10. 2. 2010 08:50
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Dvořák|10. 2. 2010 08:50
Nahlásit