Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Diskuze k článku: Když prodeje váznou...

Lada Kičmerová | 21. 4. 2010 | Celkem 4 komentáře v diskuzi

Vložit komentář

Všechny 4 komentáře v diskuzi.

Martin Střelec | 23. 4. 2010 08:34

Já vidím příčinu tohoto fenoménu mimo jiné v tom, jak se zdeformoval postoj lidí k různým smlouvám, objednávkám, podpisům atd. - všechno je to považováno za nepříjemné "papírování&quo t;,formality. Málokterý ze zákazníků vnímá smlouvu (nebo jakýkoli jiný papír s podmínkami a podpisy) jako svoji ochranu a vzájemné vyjasnění podmínek.Firmy toho záměrně využívají a dělají z nouze ctnost - "nebudeme Vás obtěžovat žádnými papíry a podpisem, stačí nám to potvrdit po telefonu nebo po emailu a je to vyřízené!"Ale pravá příčina problému je podle mne ve vzájemné (ne)důvěře účastníků trhu: pokud budou podniky chtít tlačit produkty a služby zákazníkům navzory jejich potřebám, tak to prostě nějak udělají a nepomůžou ani smlouvy nebo zákony.

Nahlásit

0
+
-

Libor Kosour | 21. 4. 2010 15:08

Docela by me zajimalo, jak by operator argumentoval u soudu v pripade, ze by sam nekomu neco bez jeho souhlasu aktivoval. Vzdyt prece nema nikde zadny zaznam, ze si to dotycny objednal. Jinak myslim, ze toto je treba resit jako kazdy jiny podvod nebo kradez. Pokud jsem si nic neobjednal, nemam za co platit. Jenze tim se patrne nikdo u nas nezabyva, nebot pravo neni pro obycejne lidi. Uz jen to, ze se v prubehu smlouvy mohou samovolne menit vseobecne podminky aparametry objednanych sluzeb.

Nahlásit

0
+
-

cml11 | 21. 4. 2010 07:38

Dodatek: Při nesplnění informační povinnosti není smlouva přímo neplatná jak jsem uvedl výše, ale prodlužuje se lhůta na odstoupení ze 14ti dní na 3 měsíce od převzetí plnění. Jestliže jsou informace řádně předány v jejím průběhu, dochází k ukončení tříměsíční lhůty a od předání informací běží čtrnáctidenní lhůta.

Nahlásit

0
+
-

cml11 | 21. 4. 2010 07:32

Popsaný případ je celkem klasický. V telefonickém hovoru nabízejícícím produkt jste vyjádřila souhlas výrokem "...ať mi pošlou, co chtějí...". Tím byla pro společnost uzavřena smlouva na dálku. Bránit se po uzavření smlouvy můžete hned několika způsoby..U smlouvy uzavřené na dálku je 14ti denní lhůta na její zrušení bez udání důvodu. To operátor evidentně věděl. Proto služba přechází na placenou po jednom měsíci..Při změškání této lhůty můžete chtít záznam telefonického hovoru na jehož základě byla smlouva uzavřena. Pokud bude doložen, sledujte v něm, jestli zazněly všechny zákonné náležitosti (obč. zák. par.53 odst 4). Především bych očekával neuvedení některých údajů o společnosti dle bodu a). Pak už by už neměl být problém prohlásit smlouvu za neplatnou..Pokud ani tady neuspějete, můžete se odvolávat ještě na uzavření smlouvy v tísni za nápadně nevýhodných podmínek (operátorovi jste sdělila že internet nevyužíváte, využívat nechcete, máte ho záměrně zakázaný, přesto Vám ho vnutil). Ale tady je úspěch sporný..Mnohem spíš bych doporučoval hovor hned na začátku utnout vyjádřením nesouhlasu s touto formou komunikace. Viz. obč. zák. par.53 odst.2: "Prostředky komunikace na dálku umožňující individuální jednání mohou být použity jen tehdy, jestliže spotřebitel jejich použití neodmítl."

Nahlásit

0
+
-

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK