Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Diskuze k článku: Proč nejsme kreativní?

Libor Šimon | 28. 9. 2010 | Celkem 9 komentářů v diskuzi

Vložit komentář

Všech 9 komentářů v diskuzi.

Marek Vít | 29. 9. 2010 17:24

Celý život bydlím v Ostravě, nikdy jsem si neprolezl naše haldy. Letos jsem na 4 nejvyšší vylezl a byl překvapený fantastickými výhledy.

Nahlásit

0
+
-

Libor Kosour | 29. 9. 2010 16:24

Nedejte se zmast, mili kolegove, ani 21 let po politicke premene se toho moc nezmenilo, deti maji cim dal vic vyucovacich hodin a uci se tam spoustu zbytecnosti, jez zjevne nebudou nikdy v zivote potrebovat.Opravdu se pocet vyucovacich hodin zvysuje? Nemam v tomto prehled ani deti, s kteryma byhc to porovnal.Kolik veci ze skoly clovek vyuzije v realnem zivote, 1%?

Nahlásit

0
+
-

Martin Karásek | 29. 9. 2010 23:06 | reakce na Libor Kosour - 29. 9. 2010 16:24

Presne tak, Petra Buzkova pred lety pocet hodin sedmakum a osmakum zvysila. Nedavno jsem se bavil s jednim zakem 8.tridy ZS, jeden den ma skolu od sedmi do pul ctvrte s jednou volnou hodinou na obed. Ja sam jsem na stredni skole mel ve 4.rocniku vyucovani kazdy den od 7:10 do 14:15, tj. 8 vyucovacich hodin. Protoze v dnesni hekticke dobe casto rodice nemaji na deti cas, tato situace jim vyhovuje, nebot je nutne deti nekam deponovat, kdyz jsou rodice v praci.Urcite by to, podle meho nazoru, melo byt vic nez 1 %, co clovek vyuzije v zivote!Problem vidim take v tom, ze na pedagogicke fakulty jdou casto uchazeci, kteri neuspeli nekde jinde, a tak si jako "nouzovku" zvoli "pajdak". Moje byvala pritelkyne mi rekla, ze studium na PedF je fraska.Spousta lidi jde do skolstvi take proto, aby mela cely zivot 8 tydnu dovolene, pritom treba nema vubec zadny vztah k detem. Cely system je spatne nastaven.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Martin Karásek | 1. 10. 2010 21:03 | reakce na Martin Karásek - 29. 9. 2010 23:06

Bohuzel nemam k dispozici konkretni cisla, pisu jen na zaklade zprav z medii, a zejmena pak ze zkusenosti vlastnich a svych znamych.Chcete-li konkretni cisla, obratte se na ministerstvo skolstvi, kde se stale (pokud se nemylim) direktivne urcuji ucebni a studijni plany a s tim souvisejici hodinove dotace jednotlivych predmetu, a uvidite, zda vam informace tohoto razu poskytne - ja osobne nemam absolutne chut ani cas podobne veci zjistovat. Nebo se zeptejte nejakeho zkuseneho ucitele, aby vam rekl svuj nazor. Kazdopadne pokud ma clovek ve 4.rocniku na stredni skole kazdy den vyucovani od 7:10 do 14:15 h, tj. hned od rana 8 vyucovacich hodin bez delsi prestavky na obed, je podle meho nazoru neco shnileho ve state danskem.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Libor Kosour | 30. 9. 2010 16:36 | reakce na Martin Karásek - 29. 9. 2010 23:06

Mate k dispozici nejaka konkretni cisla? Nepodarilo se mi nic najit.Urcite by to melo byt vice, nez 1% ovsem realita je asi jina. Puvodne to bylo mysleno jako otazka ostatnim, kolik % z toho co se ve skole naucili vyuzivaji.Z uchazeci na "pajdak" nemam zkusenost, ale jestlize v realnem zivote existuje 1 clovek z 1000, ktery si leci svoje mindraky na jinych a neda se s nim vyjit, ve skolstvi je to zhruba 1 az 2 lide z 10, alespon podle mych zkusenosti. Ovsem najdou se i ucitele, kteri jsou schopni dat do zivota hodne.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Martin Karásek | 28. 9. 2010 21:50

Za prve: ja jsem neumel kreslit ani jako dite, nesnasel jsem to :)Za druhe: cist a psat jsem se naucil sam v 5 letech. Presto me soudruzka ucitelka poslala hned v 1.tride po cca pulrocni dochazce do skoly na psychologicke vysetreni s navrhem na umisteni do tzv. "vyrovnavaci&qu ot;tridy (na to si dnes vzpomenou uz jen ti, kteri jeste pamatuji socialisticke skolstvi a/nebo videli TV serial My vsichni skolou povinni z roku 1984), protoze jsem zlobil. Resp. jsem se ve skole zpocatku nudil, nebot jsem mel vsechno hned hotove a pak jsem si pry dal nohy na stul :DNeustale se mluvi o tom, jak se na vysoke skolstvi dava u nas malo penez ve srovnani s vyspelymi demokratickymi staty, hovori se o statnich maturitach a jejich konsekvencich, nicmene o zakladnim skolstvi, ktere je zamerene mnohem vice na kvantitu nez na kvalitu, se spise "diskretne" ;mlci.Nedejte se zmast, mili kolegove, ani 21 let po politicke premene se toho moc nezmenilo, deti maji cim dal vic vyucovacich hodin a uci se tam spoustu zbytecnosti, jez zjevne nebudou nikdy v zivote potrebovat. Misto aby se ucily o vecech premyslet a hledat informace, memoruji hovadiny. Diky vsem tem "soudruzkam&quo t;a jejich ucebnim metodam jsme se stali podprumernym narodem, alespon co se informacni gramotnosti a verbalni inteligence tyce. Od ucitele narodu a jeho Orbu pictu se ucil cely svet, zatimco v ceskych zemich se zacaly z zaku delat cvicene opice! Jan Amos se musi v hrobe obracet...

Nahlásit

0
+
-

Joe | 28. 9. 2010 21:11

Zkuste uvolnit svou fantazii tím, že zajdete k sousedům a pořádně jim prohrabete kontejner. Nejlepší kousky si odneste a prodiskutujte se sousedy, proč je vyhodili...

Nahlásit

0
+
-

Petr Novotňák | 28. 9. 2010 18:27

Nejdelší je úsečka C, nakreslil jsem si ji na obrazovku a když roluji, tak se nakonec stane i jedinou možnou volbou, dokud si nenakreslím další... :-)

Nahlásit

0
+
-

Many | 28. 9. 2010 14:07

Já osobně vždy sednu na kolo a jedu s foťákem do přírody nebo mezi lidi. Černobílá fotografie, makrofotky rostlin, hmyzu, kapek rosy, jinovatky apod. jsou vstupenkou do říše fantazie. Fotky lidí, kteří nevěděli že je fotím, jsou ty nejlepší co mám. Je v nich nádherná přirozenost, kdy se nesnaží nikterak zapůsobit.

Nahlásit

0
+
-

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK