Bohumil Šourek|26. 11. 2010 16:17| reakce na Vykuk - 26. 11. 2010 08:04
Kdyby byla pravd a, co tvrdíte, pak by neexistovaly takové rozdíly mezi sourozenci, a že tedy jsou opravdu velké. Já sice s Vámi souhlasím, že dítě se rodí morálně indiferentní, morálka je nesporně něco, co dodává až socializační proces, tedy civilizace. Ale děti se nerodí indiferentní svými predispozicemi k řešení úkolů a problémů, jež před nimi stojí. (Chtěl bych napsat "svým charakterem," ale to také není dostatečně přesný termín, abychom se kolem něho nezačali motat.)Jsou např. lidé, kteří vždy volí přímější, jednodušší cestu, bezprostřední výhodu; uvažují takříkajíc krátkodobě. A jsou lidé, kteří zvažují dlouhodobější perspektivu. Těch je menšina, ale obě skupiny existují a jejich predispozice nejsou dány vnějším prostředím. Obě skupiny jsou samozřejmě konfrontovány i morálkou, ale přijímají ji různorodě. Aby to bylo ještě komplikovanější, i v rámci jedné skupiny jsou tací, kteří na totožný podnět reagují naprosto opačně; i psychopatický podnět může působit stimulačně velmi kladně.Nesouhlasím prostě s představou, že když všechny děti obklopíme láskou a vysokou morálkou, vyrostou pouze dokonalí lidé. Nevyrostou! Z mnohých se stanou amorální nezodpovědné osobnosti, přestože prostředí, jež na ně působilo, by nemělo chybu. A psychopati tím také nevymřou.
Vykuk|26. 11. 2010 08:04| reakce na Standa - 25. 11. 2010 16:35
I já jsem to myslel podobně, ale jenom jsem to špatně vyjádřil. Dokonalý, protože je morálkou ještě nedotčený. Teď se dokonce zjistilo, že i miminka mají tendenci si již v porodnici pomáhat. Když jedno něco trápí a naříkavě pláče, tak pláčou všechny, aby je bylo více slyšet. Ale ne všichni rodiče je pak učí netrhat žabičkám nohy, házet pejskem a pod. Některé se narodí do takové lidské katastrofy ze které se ještě několik generací šílí a profitují z ní různí psychopati, kteří pak zavádí různé nepřirozené zvyky a zákony. A nově narozený člověk je pak jimi zdeformovaný na celý život.
Bohumil Šourek|25. 11. 2010 17:21| reakce na Vykuk - 25. 11. 2010 08:35
Ano, tak nějak mi to už ve škole vtloukali do hlavy marxisti. Neztotožňuji se s tím. Vím, že ať se snažím jakkoliv, dělám chyby a mýlím se. Protože se snažím být k sobě kritický, musím konstatovat, že jsem velmi, velmi nedokonalý. Předpokládám, že takoví jsou i ostatní lidé, však kolem sebe vidím i celou řadu lidí, kteří jsou nesporně horší. Mělo na ně vliv vesměs stejné prostředí - je každého osobní zodpovědnost, zda při rozhodování vybere dobro nebo zlo. Stejné prostředí vytváří poctivce i podrazáky, neboť při narození je člověk hodnotově a morálně ambivalentní. Už přes 60 let se upřímně snažím správně hodnotově orientovat a vidím, že přes docela slušný pokrok od svého narození jsem stále velmi daleko od žádoucího cíle. Naučil jsem se ale, že hodnotu věcí kolem mne neurčují ty věci, ale já sám. Cena auta je v zásadě irelevantní, rozhodující je moje touha po něm. Peníze jsou jen způsob, jak vyjádřit čas, námahu atd., kterou jiní lidé obětovali, abych si auto mohl pořídit a jejich vklad kompenzoval. Peníze jsou rovněž hodnotově neutrální, rozhodující je můj postoj k nim.
Standa|25. 11. 2010 16:35| reakce na Vykuk - 25. 11. 2010 08:35
Člověk se rodí morálkou téměř nedotčený. To až příklad rodičů a výchova z něj vytvoří tvora vnímavého k potřebám ostatních. Bez toho neví, že nemá trhat žabičkám nohy, házet si s pejskem nebo bít slabšího. Při čtení příběhů vlčích dětí zjistíte, jak ta domnělá dokonalost vypadá.Spolupráce je v životě lidí i zvířat výhodnou strategií, a ti, kteří spolupracují, mají větší šanci předat své geny a názory potomkům než ti, co jednají z pozice síly nebo podvodem. Proto světem dnes vládne více důvěra a spolupráce.Ekonomické cítění je živým tvorům vrozené. Každá činnost vyžaduje pečlivé a přesné zhodnocení výdajů a zisku, jinak hrozí, že při namáhavém získávání potravy zahynou hlady. Dokonce i opice dokážou pochopit peníze a symbolické vyjádření hodnot – dokáží „kupovat“ pamlsky, dokáží zvážit různé možnosti „nákupu“.
Vykuk|25. 11. 2010 08:35| reakce na Bohumil Šourek - 24. 11. 2010 22:40
Člověk, když se narodí, tak je skoro dokonalý. Co ho zkazí, je prostředí ve kterém žije. Nevidím vůbec nějakou tlustou čáru za chováním lidí v budoucnu od chování lidí v současnosti. Bude to asi ten nejtěžší a nejbolestivější přechod v lidské historii. Vůbec nechci prorokovat, zda se zdaří. Když ne, budeme jen další z extrémů se kterým si příroda v minulosti již poradila.
Bohumil Šourek|24. 11. 2010 22:40| reakce na Vykuk - 24. 11. 2010 07:12
Systém sloužící všem lidem může existovat jen mezi dokonalými lidmi. Co se mají všichni rádi, vzájemně spolupracují, nezávidí si. Kde jsou takoví lidé?
Bohumil Šourek|24. 11. 2010 22:37| reakce na Radim - 24. 11. 2010 14:07
Všechno, naprosto všechno může být zneužito a taky zneužíváno bývá - a to nejen pro kontrolu lidí. Náboženství není výjimkou, ale stojí zcela v řadě s ostatními zneužitími.Na co vy věříte?
Radim|24. 11. 2010 14:07| reakce na Bohumil Šourek - 23. 11. 2010 21:24
''MNĚ o moc a peníze nejde a nikdy nešlo.''Tak to asi nebude vlivny politik, vysoky nabozensky hodnostar nebo jen mocny miliardar, ze?Jinak nesouhlasim s tim, ze by vsechno melo byt vsech, ale nabozenstvi je a bylo pro kontrolu lidi.
Vykuk|24. 11. 2010 07:12| reakce na Bohumil Šourek - 23. 11. 2010 21:12
Nevím zda příští společenský systém lidé nazvou komunismem. Když to však půjde přirozenou cestou, tak to bude systém, který bude sloužit všem lidem a ne naopak. Když si vezmu dnešek, kdy i přes neskutečnou výrobní silu nové technologie je stále člověk hodnocen jen podle své převážně fyzické práce do systému vložené, tak po přirozeném stále klesajícím poměru její potřebnosti by se tento systém bez člověka obešel. Máme štěstí,že není řízen nějakou samostatnou umělou inteligencí. To by asi s námi udělal rychlý proces. Myslím, že by neušetřil ani zbývající "osvícenou" ;elitu skrývající se někde na ostrovech v Karibiku. Krásná vyhlídka: Systém pracující v nekonečné smyčce pro systém.
Pavel|23. 11. 2010 23:42| reakce na Bohumil Šourek - 23. 11. 2010 21:09
Honzo ale jedno mají auta a peníze společně. Auto jednou doslouží svému ůčelu a bude bezcené a peníze taky. Takže je to fuk. A zdá se jak sleduji tu komedii kolem peněz, tak zažívají poslední stařecké nemoc.
Bohumil Šourek|23. 11. 2010 21:24| reakce na Radim - 23. 11. 2010 13:26
Opravdu si myslíte, že náboženství bylo vymyšleno, abychom mohli kontrolovat lidi a peníze?Režim v době "slábnoucí role církve" nemůže kromě toho zneužívat boha - nelze zneužívat něco, co zrušíte. Nevím, o co jde Vám, ale MNĚ o moc a peníze nejde a nikdy nešlo. Negeneralizujte.
Jsem racionální člověk bez náboženského základu. Zajímám se však o historii a musím konstatovat, že tvrzení o křesťanství je velmi povrchní a hluboce nepravdivé. Samozřejmě, i mezi křesťany jsou lidé jednoduchého myšlení, ale křesťanské intelektuální špičky nic takového netvrdily. Ostatně - i mezi ekonomy jsou lidé jednoduššího (a populistického) myšlení. Jinak by mnohé ekonomické problémy vůbec nevznikly.
Nahlásit
-
0
+
Libor Kosour|23. 11. 2010 21:01| reakce na Martin Vlnas - 23. 11. 2010 18:57
Dekuji za odpoved. Ja znam jen klasiku, dily 1 a 2.
Vykuk|23. 11. 2010 20:10| reakce na Martin Vlnas - 23. 11. 2010 18:57
Mrkni se na tento odkaz:http://www.newvegasnexus .com/downloads/top/alltime.php ?adult=1Poregistraci si můžeš stáhnout pár vylepšení. Mám však dojem, žes sis vybral nesprávnou hlavní postavu, takže ti to nebude moc platné. Jedině kdybys začal hrát znovu.
Vykuk|23. 11. 2010 20:01| reakce na Martin Vlnas - 23. 11. 2010 12:40
A Fallout, to je jako další vývojový stupeň lidstva? Nebo je to návrat někam těsně do období po prvobytně pospolné společnosti, kdy určité přebytky nebylo možno vyměnit ve směnném obchodě a tak se nalezl všeobecně uznávaný zástupný prostředek, který jako žolík v kanastě nahradil ve vzájemném obchodě nedostupnou komoditu?Problém byl v tom, že tito "žolíci" nebyli po dokončení směny okamžitě zničeni a různí chytráci je začali shromažďovat a tím bezpracně bohatli. Co vytvořím pro společnost, když najdu pár těchto "žolíků" ležet na cestě?
fakt jsem nečekal, že se tak necháte trollovat od vykuka:) jinak to s tim fallout thumb up:D
Nahlásit
-
0
+
Honza|23. 11. 2010 16:22
Jste-li průměrný burzovní makléř, pak o penězích víte podstatně méně, než průměrný automechanik o autech. Jste-li průměrný finanční poradce, pak o penězích nevíte téměř nic v porovnání s tím, co o autech ví průměrný automechanik.
Nahlásit
-
0
+
Vykuk|23. 11. 2010 16:05| reakce na Aleš Tůma - 23. 11. 2010 12:32
Peníze jsou prostředek směny, když jsou tou směnou kryty. Když si však nějaký stát jako penězokaz vytiskne dle potřeby další peníze a vnutí je ostatním svou hospodářskou nebo vojenskou silou, tak se prostředkem směny přestávají být a stávají se prostředkem směny sebe sama. Dnešní monetární systém má schopnosti srpu, jimž se má pokosit úroda na nedozírném lánu živící celé lidstvo. Jelikož toho není schopen, uměle se snižuje úroda, celé obrovské plochy jsou neosety a ti kdo by na nich mohli něco pěstovat jsou nuceni ze země vyhrabávat jen kořínky. Má však jednu "bohulibou" ;vlastnost. Dokáže i z toho zbytku nastřádat pro malou skupinku lidí takové přebytky, že mohou puknout od přejedení.
Adam|23. 11. 2010 14:25| reakce na Vykuk - 23. 11. 2010 08:49
Touha po penezich, tedy touha neco vlastnit, je hnacim motorem hmotneho pokroku.Je na kazdem zvlast, nakolik chce svuj zivot zit hmotne a nakolik duchovne.Ale zatracovat lidi, kteri se proste chteji mit dobre po hmotne strance..
Radim|23. 11. 2010 13:26| reakce na Vykuk - 23. 11. 2010 08:49
Touha po penezich a moci, jedno prinasi druhe. Proto taky mame nabozenstvi, abychom mohli kontrolovat lidi a penize, aby nam je ti verici mohli davat. Se slabnouci roli cirkve je potreba mit politicky rezim, ktery v podstate dela totez co cirkev, jen nezneuziva boha, tedy kontroluje lidi a ziskava z nich penize.Nedavno zde vysel clanek pomerne zaslepene pani zijici na Kypru a ta zde hlasala vyhody Sarie. Nezalezi na tom, zda-li katolici, muslimove nebo komunisti, atd... - jde jen o moc a penize.
Martin Vlnas|23. 11. 2010 12:40| reakce na Aleš Tůma - 23. 11. 2010 12:32
Neznáš Fallout (pc hra)? I po nukleární apokalypse se nakonec barter ukáže jako nefunkční a lidé začnou jako platidlo uznávat kovová víčka od koly vyrobená před vzájemnou likvidací :) Po ní už to nikdo neumí. O "kvantitativní uvolňování" a inflaci se pak místo Bernankeho starají "scavangeři&quo t;,kteří se toulají pustinou a hledají nevyrabované nápojové automaty :)) Světem pak koluje pověst o dávno ztracené továrně na kolu, kde je prý jediný stroj na výrobu víček, který to přežil. Jenže nikdo neví, kde...
Aleš Tůma|23. 11. 2010 12:32| reakce na Vykuk - 23. 11. 2010 08:49
A teď tu o Budulínkovi prosím.Peníze jsou prosředek směny. Až se lidstvo navěky zbaví směny, nastane ráj na zemi - pro zvířata, protože lidstvo vymře hlady. Tuším že poslední pokus o zrušení peněz podnikl Pol-Pot v Kambodži.
Diskuze: Měl jsi v ruce peníze? Běž se umýt!
Přihlášení do diskuze
Diskuze
Bohumil Šourek|26. 11. 2010 16:17| reakce na Vykuk - 26. 11. 2010 08:04
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Vykuk|26. 11. 2010 08:04| reakce na Standa - 25. 11. 2010 16:35
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Bohumil Šourek|25. 11. 2010 17:21| reakce na Vykuk - 25. 11. 2010 08:35
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Standa|25. 11. 2010 16:35| reakce na Vykuk - 25. 11. 2010 08:35
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Vykuk|25. 11. 2010 08:35| reakce na Bohumil Šourek - 24. 11. 2010 22:40
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Bohumil Šourek|24. 11. 2010 22:40| reakce na Vykuk - 24. 11. 2010 07:12
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Bohumil Šourek|24. 11. 2010 22:37| reakce na Radim - 24. 11. 2010 14:07
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Vykuk|24. 11. 2010 15:03| reakce na Martin Vlnas - 24. 11. 2010 10:12
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Radim|24. 11. 2010 14:07| reakce na Bohumil Šourek - 23. 11. 2010 21:24
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Vlnas|24. 11. 2010 10:12| reakce na Vykuk - 23. 11. 2010 20:10
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Vykuk|24. 11. 2010 07:12| reakce na Bohumil Šourek - 23. 11. 2010 21:12
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Denis|24. 11. 2010 07:10| reakce na Bohumil Šourek - 23. 11. 2010 21:24
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Pavel|23. 11. 2010 23:42| reakce na Bohumil Šourek - 23. 11. 2010 21:09
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Bohumil Šourek|23. 11. 2010 21:24| reakce na Radim - 23. 11. 2010 13:26
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Bohumil Šourek|23. 11. 2010 21:12| reakce na Vykuk - 23. 11. 2010 08:49
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Bohumil Šourek|23. 11. 2010 21:09
Nahlásit
Libor Kosour|23. 11. 2010 21:01| reakce na Martin Vlnas - 23. 11. 2010 18:57
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Vykuk|23. 11. 2010 20:10| reakce na Martin Vlnas - 23. 11. 2010 18:57
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Vykuk|23. 11. 2010 20:01| reakce na Martin Vlnas - 23. 11. 2010 12:40
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Denis|23. 11. 2010 19:25| reakce na Martin Vlnas - 23. 11. 2010 18:57
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Vlnas|23. 11. 2010 18:57| reakce na Libor Kosour - 23. 11. 2010 18:30
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Vlnas|23. 11. 2010 18:55| reakce na Libor Kosour - 23. 11. 2010 18:30
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Libor Kosour|23. 11. 2010 18:30| reakce na Martin Vlnas - 23. 11. 2010 12:40
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Denis|23. 11. 2010 17:25
Nahlásit
Honza|23. 11. 2010 16:22
Nahlásit
Vykuk|23. 11. 2010 16:05| reakce na Aleš Tůma - 23. 11. 2010 12:32
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Adam|23. 11. 2010 14:25| reakce na Vykuk - 23. 11. 2010 08:49
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Radim|23. 11. 2010 13:26| reakce na Vykuk - 23. 11. 2010 08:49
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Vlnas|23. 11. 2010 12:40| reakce na Aleš Tůma - 23. 11. 2010 12:32
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Aleš Tůma|23. 11. 2010 12:32| reakce na Vykuk - 23. 11. 2010 08:49
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu