Jan Traxler|1. 4. 2010 14:41| reakce na Václav Valášek - 1. 4. 2010 10:27
Sazka na kvalitu vyberu a spravy fondu to je u aktivne spravovaneho podiloveho fondu s koncentrovanym portfoliem. Naopak u siroce diverzifikovaneho takrka pasivne spravovaneho fondu volite "prumer", coz uz je v takovem pripade lepsi vzit rovnou uplny prumer formou indexu, ktery je levnejsi..Tedy bud koncentrovane portfolio a aktivni pristup ke sprave, nebo rovnou indexovy fond. Ale siroce diverzifikovany fond je na nic, nema potencial na lepsi vysledek nez index, naopak diky vyssim nakladum bude dlouhodobe za indexem jistojiste zaostavat..Uz je to srozumitelnejsi?.Index muze byt klidne msci world, index vubec nemusi byt sazkou na sektor apod..Jinak jeden procentni bod p.a. rocne navic dovede na dlouhodobem horizontu udelat statisicovy rozdil. ;-) Slozene uroceni ma neskutecnou silu. ;-).Jan TraxlerFINEZ Investment Management
Václav Valášek|1. 4. 2010 10:27| reakce na Jan Traxler - 1. 4. 2010 00:34
Vážený Jene (jak Vás tak hezky oslovoval pan Hanzl), děkuji za několik poznatků zároveň. Zajedno, že jsem buransky napsal "diverzifikovanýhoquot;aniž si to uvědomil a samozřejmě pohled na fondy. Otázka fondu s koncentrovaným portfoliem nebo indexového fondu je opět sázka na kvalitu výběru sektoru nebo portfoliomanažera, nemyslíte? Stojí ten konečný (potenciální) nadprůměr, v řádu pár procent p.a. za to?
Jan Traxler|1. 4. 2010 00:34| reakce na Václav Valášek - 31. 3. 2010 14:10
"pravidelnou investici do diverzifikovanýho akciového fondu"... siroce diverzifikovany akciovy fond je na dve veci, smysl ma bud podilovy fond s koncentrovanym portfoliem, nebo rovnou indexovy fond..Jinak ale moc pekne napsany clanek, Vaclave. ;-).Jan TraxlerFINEZ Investment Management
Martin Vlnas|31. 3. 2010 14:24| reakce na Petr - 31. 3. 2010 08:59
Dobrý den, musíte přece rozlišovat makro a mikro rovinu. Ohledy se bohužel (nebo při dnešním vývoji spíše bohudík) musejí brát na obé. Nejen na dluhy Eurozóny a miliardu a půl Číňanů... A ano, je možné, že nás za 20 let budou požírat, ale štěstí přeje připraveným - třeba těm, kteří budou mít dostatečně silný automobil, aby jim mohli ujet. :)))
Také si dovolím zareagovat. Mně osobně se text líbil velice. Díky za něj. Jednak je originálně napsaný a zároveň jde zajímavou "historickou sondu" do dob dřevních..A je to přesně tak, jak říkáte, Václave. Automobil "podléhající zkáze" si může každý snadno nahradit čímkoliv jiným (třeba vzděláním, které by možná bylo vhodnější, článek by ale pak rozhodně nemohl být takto obrazný a konkrétní).
Nahlásit
-
0
+
Václav Valášek|31. 3. 2010 14:10| reakce na Petr - 31. 3. 2010 08:59
Vážený Petře, jsem rád, že se Vám článek nelíbil až do samého konce. K narozeninám syna gratuluji a přeji mu především hodně zdraví a optimismu. Rozumím Vaší obavě, že tu máme větší strašáky než znehodnocení peněz. Doporučuji jednou za 4 roky dojít k volbám a Čínu nechat koňovi, protože moc peněz Vám tento myšlenkový zápřah nevydělá. Beru rozum do hrsti a dám to sem ještě jednou - "...spořit v pojištění, navíc kapitálovém životním, je jako snažit se s Favoritem 136 L vyhrávat závody Formule 1. Je to produkt pomalý a neohrabaný, jak traktor na dálnici. A drahý."Ať bude inflace jakákoli, tak jde o rozdíl mezi naspořenou částkou (jakýmkoli způsobem) a nulou. Osobně souhlasím s tím stavebkem, dále bych využil pravidelnou investici do diverzifikovanýho akciového fondu a čas od času bych vklad zvyšoval.
Radek Doležal|31. 3. 2010 13:58| reakce na Václav Valášek - 31. 3. 2010 13:50
Jestli máte 90min čas koukněte na tuto přednášku na hodně podobné téma.http://www.youtube.com/vi ew_play_list?p=A3A05669C49D88E EPS:Já myslím že rodiče mají předat dětem kromě genetické výbavy a dobrou výchovu a zvětší části vzdělání. Harvard do toho asi v českých poměrech nepatří :).Spíše by si rodiče měli šetřít na svoje zdraví budou ty peníze v důchodu potřebovat. A syn také ocení že budou na něm rodiče méně finančně závislí.
Václav Valášek|31. 3. 2010 13:50| reakce na cml11 - 31. 3. 2010 06:51
Dobrý den,matně si vzpomínám, že časopis Forbes kdysi zjišťoval, kolik procent dětí úspěšných milionářů se také stanou úspěšnými milionáři a kolik z nich tento svůj "náskok" během pár let prošustruje. Paris Hilton má tu výhodu, že jmění co zdědila se asi jen tak prošustrovat nedá :) Budu rád, pokud se ozve někdo, kdo ten průzkum zná.
Václav Valášek|31. 3. 2010 13:39| reakce na Radek Doležal - 31. 3. 2010 06:08
Vážený Radku, naprosto s Vámi souhlasím a právě pro Vaši potřebu si nahraďme spojení "automobil Škoda" spojením "semestr na Harvardu". To už zní lépe, co myslíte?
Tak já to vidím tak, že jediným kdo vyhrál je stát, finanční trhy a popřípadě firma pro kterou otec a mamaka pracuje. Pokud převedeme peníze na práci, bude si Jeník moci za peníze koupit o hodně méně práce, než kterou jeho rodiče museli v minulosti odvést. Rodiče si měli půjčit za fixní úrok a koupit pozemek. Nebo nakupovat zlato, ale ne ražby, kde je gram zlata za 1000 Kč.
Nahlásit
-
0
+
Petr|31. 3. 2010 08:59
Dobré ráno, dle mého názoru se článek moc nepovedl, neboli - je o ničem. Za týden budem oslavovat první narozeniny mého syna a když pomýšlím o budoucnosti, cca 20 let dopředu, tak rozhodně mě netrápí, že by auto z 350 tis současné ceny stálo (při inflaci cca 3,5 % za rok)650 tis, které tedy budu chtít pro něj našetřit. Já totiž myslím, že během příštích dvaceti let budeme mít jiné problémy než mírnou inflaci. Doporučuji Vám přečíst si noviny nebo třeba internet. Např. současné zadlužení států, problémy Eurozóny, problémy našeho důchodového systému, co se bude dít za 20 let v Číně...jestli nás už do té doby "nesežerou" ;:-))atd. Tak pane autore - vemte "selský rozum" do hrsti - a dejte si to ještě jednou - když mi teda chcete radit. (Mírnou infalci vyřeším svému synovi pouhým stavebním spořením - pokud by samozřejmě nebylo zrušeno:-) Další otázkou je zda nejlepší ekonomické mozky světa nevymyslí, že ideální cílování inflace bude na hranici 6% :-( ) Petr
Nahlásit
-
0
+
cml11|31. 3. 2010 06:51
Moc hezky napsané. Díky! To se tak někdo má když mu rodiče k narozeninám kupují auto. Znám dokonce i případ studenta, kterému kromě narozeninového auta tatínek za svoje staví barák. A to nejsou bůhvíjací boháči. Otázka je, jestli nejde o kontraproduktivní přístup. Jak se říká: "lehce nabyl, lehce pozbyl". Ono není vůbec od věci získat to co si přejeme výměnou za tvrdou práci. Auto bych dítěti k narozeninám rozhodně nekoupil. Maximálně bych mu na něj nabídnul bezúročnou půjčku. To je taky forma dotace. Narozdíl od daru ale nutí dotyčného trochu ekonomicky myslet. Svoje první auto jsem kdysi kupoval přesně takhle.
Nahlásit
-
0
+
Radek Doležal|31. 3. 2010 06:08
Ono milý Vašek udělal jedno z nejhorších rozhodnutí chtěl si koupit automobil. Což už je skoro to samé jako by velkou část z našetřených peněz hodil do kanálu a spolu s tím si na sebe dobrovolně připnul obrovskou následnou zátěž v podobě dodatečných odvodů státu na provoz tohoto ocelového miláčka. Existuje bohužel hodně takových to lidí např. moji rodiče mají za 11let vlastnictví automobilu střední třídy najeto 26000km. Stát a pojišťovna je velmi štastná a logický rozum v nákladech na kilometr zapláče majitel.Ale vlastniství automobilu je v dnešní civilizaci považováno něco jako nutnost stejně jako mobil, TV atd.A stát toho nádherně zneužívá.
Diskuze: Kterak Honzík ke škodovce přišel
Přihlášení do diskuze
Diskuze
Václav Valášek|1. 4. 2010 17:08| reakce na Jan Traxler - 1. 4. 2010 14:41
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Traxler|1. 4. 2010 14:41| reakce na Václav Valášek - 1. 4. 2010 10:27
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Václav Valášek|1. 4. 2010 10:27| reakce na Jan Traxler - 1. 4. 2010 00:34
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Traxler|1. 4. 2010 00:34| reakce na Václav Valášek - 31. 3. 2010 14:10
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Vlnas|31. 3. 2010 14:24| reakce na Petr - 31. 3. 2010 08:59
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Vlnas|31. 3. 2010 14:20
Nahlásit
Václav Valášek|31. 3. 2010 14:10| reakce na Petr - 31. 3. 2010 08:59
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Radek Doležal|31. 3. 2010 13:58| reakce na Václav Valášek - 31. 3. 2010 13:50
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Václav Valášek|31. 3. 2010 13:50| reakce na cml11 - 31. 3. 2010 06:51
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Václav Valášek|31. 3. 2010 13:39| reakce na Radek Doležal - 31. 3. 2010 06:08
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Pavel Likavec|31. 3. 2010 10:37
Nahlásit
Petr|31. 3. 2010 08:59
Nahlásit
cml11|31. 3. 2010 06:51
Nahlásit
Radek Doležal|31. 3. 2010 06:08
Nahlásit