Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Diskuze k článku: „Nosnost“ se měří v nejslabším místě

Václav Valášek | 6. 9. 2010 | Celkem 8 komentářů v diskuzi

Vložit komentář

Všech 8 komentářů v diskuzi.

Kabal | 6. 9. 2010 09:23

Ad bod 1 - opravdu je třeba čekat na nějaký zákon? Nemůže v oboru vzniknout nějaká dobrovolná certifikační organizace, jejíž známka bude klientům radit, že se jedná o kvalitní poradenskou firmu? Na mysli mám certifikaci typu ISO, Fair Trade, UL atd., tj. de facto samoregulaci, o kterou kvalitní firmy usilují. (neříkám, že Fair Trade je známka kvality, uvádím to spíše jako příklad onoho samoregulačního mechanismu).

Nahlásit

0
+
-

Petra Dusová | 6. 9. 2010 20:32 | reakce na Kabal - 6. 9. 2010 09:23

Já si myslím, že ani zákon ani nějaké certifikáty příliš nepomohou. Dle mého názoru je to zejména na zodpovědnosti mateřškých společností a u nich bych začla... myslím, že důsledná kontrola a tvrdší postihy, by mohly trh trochu vyčistit a hned by se poradcům, co práci dělají proklientsky lépe dýchalo... Kultivace finančního trhu je běh na dlouhou trať, ale souhlasím s tím, že je rozhodně třeba s tím začít něco dělat. Jinak super článek Vašku, je to téma, o kterém by se mělo mluvit a hodně NAHLAS!

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Tomáš Prouza | 7. 9. 2010 08:04 | reakce na Petra Dusová - 6. 9. 2010 20:32

Problémem ale je, že pokud se někoho zbavíte v jedné firmě, tak vám velmi rychle přistane někde jinde. Dokud budou mít podvodníci jistotu, že ani v případě poškození klientů se jim nic nestane (viz případ člověka, který podle Etického výboru AFIZu poškodil opakovaně své klienty, ale kterému ČNB odmítla odebrat licenci), tak se bohužel nic nezmění. A dokud tady budou firmy, které neváhají dealovat nevýhodné pojistky hráčům okresního přeboru a vzít k sobě kohokoliv bez ohledu na jeho historii, tak nemá kultivace moc velkou šanci. Ale tím nechci říct, že se to má vzdát, naopak - je potřeba na to upozorňovat všemi cestami!

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Václav Valášek | 20. 9. 2010 02:10 | reakce na Tomáš Prouza - 7. 9. 2010 08:04

Vážený pane Prouzo, díky za příspěvek. Bavíme se tu o regulaci a "samoregulaci&q uot;.Jak správně píšete, tak ze subjektu s pravidly se dá lehce přeběhnout do subjektu bez pravidel a dle zákona vlastně dělat to samé. To znamená, že samoregulace bude, dokud to to půjde, science fiction...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jiří Prášil | 19. 9. 2010 11:38 | reakce na Tomáš Prouza - 7. 9. 2010 08:04

To je pravda, ale to by ČNB musela vzít licenci i velkým hráčům, kteří řídí velké společnosti a s tím nechce mít nikdo nic společného. Bavíme se o zprostředkovatelích, ale co lidé, kteří je řídí? Zodpovědnost by měla nést i společnost. Tvrdí se, že je to o lidech a ne o společnosti, s tím nemohu souhlasit. Společnost má mít kvalitní kontrolu svých lidí, která v ČR chybí. Mluví se o ní, ale pozitivní výsledek není žádný.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Kalous U. | 7. 9. 2010 09:24 | reakce na Tomáš Prouza - 7. 9. 2010 08:04

Dobrý den,co je vlastně špatného na prodeji pojištění, přestože víte, že je někde lepší (levnější, s nižšími náklady apod.)? Možná je to jen známka obchodního umu. Za to, že bude management některé firmy jezdit v Daciích, neboť jsem schopný tento obchod domluvit, mi nemůže nikdo říci, že jsem hajzl (pardon). Ačkoli všichni víme, že třeba Audi bude kvalitou absolutně někde jinde.Osobně vnímám problém v rozdělení toho, co vlastně kdo dělá a zná. Jinými slovy: pojďme konečně říci, kdo si může říkat poradce, kdo zprostředkovatel apod. Bohužel však u nás není ani kvalitní nástroj na kontrolu (a při vší úctě, nemají ho ani ti, kteří hlásají, že ano).

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Lenka Stehlíková | 14. 9. 2010 21:16 | reakce na Kalous U. - 7. 9. 2010 09:24

Víte, jaká by byla nejefektivnější kontrola? Kdyby si každý poradce položil otázku: Kdybych já byl na místě klienta, spolupracoval bych s poradcem, jako jsem já? Kdybych měl svoje znalosti o finančním trhu a byl před rozhodnutím, které má právě učinit klient, odpovídalo by to tomu, co je ve finančním plánu? Takováto samoregulace by vedla k okamžité kvalitě poskytovaných služeb.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Václav Valášek | 20. 9. 2010 02:32 | reakce na Lenka Stehlíková - 14. 9. 2010 21:16

Vážená Lenko Stehlíková, přeji Vám spoustu optimismu v další práci :)Ne, vážně - s Vaším názorem se nelze než ztotožnit. Jenže občas se stává, že člověku jsou jsou informace podávány neúplně, zkresleně, manipulativně, nátlakově nebo účelově.Můj nejlepší kamarád z dětství dělal pět let ve stavební spořitelně a také mi tvrdil ať si zvýším cílovou částku, aby na mě stát s budoucími zásahy nemohl.Sám jsem pracoval rok v největší evropské společnosti pro finanční plánování s nejširším týmem analytiků na světě sídlící v Kolíně nad Rýnem.Ani byste nevěřila, jak je snadné pouze uvěřit...Zde přichází čas pro opravdovou regulaci - říká se tomu OCHRANA SPOTŘEBITELE

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK