Nechá ECB Řecko padnou nebo ne? Sice se Řecku podařilo sehnat peníze emisí bondů, ale prognóza nic moc..Podle mě reálně hrozí, že Řecko vypadne (přesněji - bude vyštváno) letos z eurozóny.
Nahlásit
-
0
+
Jan Soukup|26. 1. 2010 12:34| reakce na Radovan Kubát - 26. 1. 2010 11:43
Jasný, že Zelení zklamali tak teď ta důvěra v "novou krev" není moc velká. Ale co je lepší? Rezignovat a volit ty samé z ODS, ČSSD a spol. nebo i přes to zklamání se Zelenýma se pokusit o změnu a dostat do parlamentnu novou stranu? VV vypadají velmi nadějně a navíc jejich práce už je teĎ vidět na komunální úrovni a občané to vnímají velmi pozitivně.Strana zelených byla minulé období dost mediálně protěžovaná, očividně za tím ještě někdo musel stát... Ale to jsou jen mé spekulace.
Radovan Kubát|26. 1. 2010 11:43| reakce na Jan Soukup - 26. 1. 2010 10:27
Jistou naději jsem viděl v neparlamentní straně - ve straně zelených. Výsledek známe. Je ale pravda, že naděje umírá poslední a tak můžeme dát šanci nějaké další neparlamentní straně.
Radovan Kubát|26. 1. 2010 11:40| reakce na kontrola_nemocnych - 25. 1. 2010 17:04
Máte-li důkazy o takovém jednání, měl byste je předat příslušným orgánům. Jinak jste (nepletu-li se) spoluviník. Pokud důkazy nemáte tak jen pomlouváte.
Jan Soukup|26. 1. 2010 10:27| reakce na Radovan Kubát - 25. 1. 2010 11:00
TOP09 je stejné svinstvo jako ostatní parlamentní strany! Ty nejdůležitější a nejvlivnější posty tam mají prospěcháří z ostatních stran, který tam přeběhly. S Kalouskem v čele, což je největší korupčník a lhář.To za jeho éry začal neúměrně bobtnat rozpočet. Ze schváleného schodku cca 30mld byla nakonec skoro 200mld!! A nijak to vysvětlovat nemusel, žádná rezignace nic! Prostě si tam jen tak zůstal dál...Jedinou nadějí na změnu je volit neparlamentní strany!
Jan Soukup|26. 1. 2010 10:25| reakce na Jiří Kratochvíl - 25. 1. 2010 15:51
Přesně tak, souhlasím. Pokud volíte současné parlamentní strany, dáváte jim souhlas k tomu co dělají. Pokud nesouhlasíte nebo pokud chcete změnu, musíte volit někoho jiného! Kdyby lidé nepřemýšleli o 5% klauzuli a volili podle svého přesvědčení, tak by výsledky voleb vypadaly trochu jinak!Já budu volit Věci veřejné, věřím, že změnu přinesou a navíc jsem přesvědčen o tom, že tu 5% lehce překonají!
me fascinuje jak nekdo muze tvrdit ze nic nema proti TOP09. Vzdyt je tostrana Kalouska, nejvetsiho korupcnika, pletichare, prolezleho nekolika vladami ktery neustale jenom lze a krade :)
Nahlásit
-
0
+
Jiří Kratochvíl|25. 1. 2010 15:51| reakce na Libor Kosour - 25. 1. 2010 15:16
Nebo něco ještě méně pravděpodobného - zodpovědný volič. Já dělám rozhodnutí na základě toho co je správné, ne to co dělá většina. Zvolte podle svého, řekněte to přátelům, ti to příště udělají taky atd... Někde to začít musí - násilí se mi příčí, takže na revoluci nečekám :-)Cenu to má čím dál větší. Dokonce už pomalu přestává záležet na politice těch nových stran, ale na důležitosti stoupá poctivost jejich funkcionářů. Bez dvaceti let korupce by možná i na ty třinácté důchody bylo...
Radovan Kubát|25. 1. 2010 15:45| reakce na Tomáš Pavelka - 25. 1. 2010 12:46
Myslím si, že malým stranám ubližují všechny ty drahé průzkumy. Mnoho lidí díky tomu nevolí stranu, kterou by chtěli volit, ale nejméně špatnou stranu, která má podle průzkumů šanci dostat se do parlamentu..Ještě k TOP09. Vznik této strany mi lehce připomíná vznik Unie Svobody. Doufám, že tato strana nedopadne stejně bídně.
Libor Kosour|25. 1. 2010 15:16| reakce na Jiří Kratochvíl - 25. 1. 2010 11:26
Reknete uprime, ma v soucasne dobe cenu volit stranu, o ktere predem vite, ze nemuze ziskat ani tech 5%. Co se tim zmeni?Obavam se, ze soucasny stav ma tak vysokou setrvecnost, ze jej zmeni az nejaka katastrofa, revoluce nebo valka.
Tomáš Pavelka|25. 1. 2010 12:46| reakce na Jiří Kratochvíl - 25. 1. 2010 11:26
Takto jsem volil v posledních 2 paramentních volbách. Ne že bych četl volební program všech stran, ale některé kupodivu ano.A to bych řekl, že 90% všech voličů nečte volební programy stran vůbec.No a vždy jsem si vybral stranu malou, která přes těch 5% nepřelezla. A letos zjevně taky nepřeleze. Čili efekt tohoto postupu nulový.Takže letos mi zatím nic jiného než knížepán nevychází. Snad dlouho vydrží a neusne navěky :-/
Luděk Zdražil|25. 1. 2010 12:36| reakce na Martin Neuzil - 25. 1. 2010 05:32
Upřímně si myslím, že pan Kohout do politiky již vstoupil (rozhovor je spíše politický než ekonomický a reakce na něj také veskrze politické). S jistou nadsázkou lze říci, že ekonomické řešení veřejných financí či důchodového systému je úloha na úrovni přijímacích zkoušek na střední ekonomickou školu. Ne tak již řešení politické, to bych zařadil do kategorie úspěšného absolvování prestižní university v Cambridge.Dovolím si ještě parafrázovat glosu ".. kdybych byl Fischerem ...", s kterou souhlasím.A pro tentýž důvod - kdybych byl Kohoutem - do žádného NERVu či Bezděkovy komise bych nešel.
Jiří Kratochvíl|25. 1. 2010 11:26| reakce na Tomáš Pavelka - 25. 1. 2010 10:19
V demokracii máte jedinou povinnost - zodpovědně vybrat svého zastupce do Parlamentu. Vzhledem k Vašemu příspěvku Vám zkusím poradit jak na to.1. Vezměte volební programy VŠECH stran, nejenom těch parlamentních a přečtěte si je.2. Vyřaďte všechny, které se očividně neslučují s právním prostředím ČR - komunisty, patrně DS a možná i další.3. Vyřaďte všechny, které už měli příležitost, ale promarnili ji nějakým vyloženým podvodem na voliče (pro mě například Zelení - mám technické vzdělání a nesmyslnost některých jejich návrhů si mohu nejen myslet, ale i spočítat), případně je jejich program očividným uplácením voličů.4. Vyřaďte strany v jejich vedení je někdo, kdo působil ve stranách z bodu 2 a 3 a dá se předpokládát, že bude ve svém "způsobu" pokračovat i nyní.5. Ze zbývajícich vyberte program, který je podle Vás nejlepší a tuto stranu volte. Pokud Vám žádný takový program nezbyl, pak založte novou stranu...Volení mezi dvěma zly je jen oodalování problému. Vůbec český systém volení dvou špatných stran, jedné povětrné a jedné neustavní + toho kdo se náhodou došplhá nad 5% je naprosto zoufalý. Lpění na parlamentních stranách, které už tolikrát zklamaly je zhouba ČR. Snad je to pozůstatek minulého režimu, tehdy lidé volili jednu stranu, teď volí dvě. Sice pokrok, ale nedostatečný...
Martin Vlnas|25. 1. 2010 11:16| reakce na Radovan Kubát - 25. 1. 2010 11:00
Tak to jsme na tom úplně stejně (i s těmi úvahami). Nedělám si ale iluze, že by v TOP09 byli všichni lidé tak čistí a s dobrými úmysly jako knížepán. Jenže to zkrátka není možné nikde. Do každé strany, a zvláště pak v té, která má reálně šance uspět, se stahují individua s vytříbeným čuchem na koryta :) Pořád je to ale to nejmenší zlo. A zvláště pak v Praze, kde je podle mého jednoznačně potřeba nabourat dominanci ODS, která si tady opravdu děla, co chce.
Mě by zajímala jedna věc - jestli pan Kohout půjde volit když je přesvědčen (stejně jako já) že ať vyhraje kdokoli, nic podstatného se nezmění ?Je hrozné vybírat si koho volit podle toho, kdo situaci (snad!) zhorší méně než ten druhý nebo třetí :-/Ale co nám zbývá, že ...
Nahlásit
-
0
+
Radovan Kubát|25. 1. 2010 09:46
Na tomhle rozhovoru je nejhorší to, že má pan Kohout pravdu. Bylo by lepší kdyby jí měl Paroubek. Zatím to totiž bohužel vypadá, že tomu tady bude šéfovat on (s podporou KSČM)..Myslím, že je v médiích velmi málo prezentováno především to, že nákladný sociální systém vede k vymírání. Každý měsíc odevzdám na různých odvodech téměř polovinu výplaty a další daně odevzdám když si jdeme něco koupit. Odhadem přijdu o dvě třetiny příjmu. K tomu si ještě musíme spořit na penzi protože až půjdeme do penze, průběžný systém buď nebude fungovat vůbec nebo budou penze velmi nízké. Mít za takových podmínek dvě nebo víc dětí je finanční sebevražda..Penze od sedmdesáti je podle mě nereálná. Dnes pracuje duševně mnohem více lidí než v padesátých letech. Věk se sice prodlužuje, intelektuální schopnosti ale podle mě mizí téměř stejně rychle jako před padesáti lety. I větší část padesátníků podle mě má potíže zvládat svoji práci (buď na to nemají duševně nebo fyzicky nebo obojí).
Nahlásit
-
0
+
kopelman|25. 1. 2010 09:27
Pan Tomáš Sedláček řekl, že se řadí mezi "kecací" ekonomy. Do této kategorie bych zařidil i toto self-interview. Je to milé počtení při pondělku, ale... nemohu se zbavit dojmu, že v posledních letech stoupá mezi ekonomy obliba v něčem, co bych nazval pocitovou magií. Chápu, že důkladné rešerše dat a složité matematické modelování není ta pravá činnost pro velké prosklené kanceláře s výhledem na město. Abych nezůstal pozadu, dovolím si předložit i já svou hypotézu.Podle mého názoru nejsme svědky krachu evropského sociálního státu, ale postupného praskání experimentu, troufnu si říci makroekonomického nesmyslu, s názvem Euro. Jestliže střed "kruhu" eurozóny je někde mezi Něměckem a Francií, tak když se tam začně točit špatným směrem, pak na jeho okraji už to od rychlosti do krachu pěkně fouká. Okrajem mám na mysli nebohé země PIIGS (Portugal, Italy, Ireland, Greece, Spain). Jejich vlády nemají žádné nástroje monetární politiky, aby mohli přizpůsobit peněžní situaci výkonu jejich ekonomiky. Tak jim nezbývá použít než ty odporné fiskální...Ano, pan Fišer je jistě člověk s vysokou osobnostní integritou, ale nesmíme zapomínat, že premiér je také jenom úředník. Jak jsem slyšel dnes ráno ve zprávách, už s účetním Janotou připravují "záchranný" ;plán, jak co nejrychleji naskočit na Euro...
Nahlásit
-
0
+
Martin Neuzil|25. 1. 2010 05:32| reakce na Tomáš Václavíček - 25. 1. 2010 02:25
Upřímně si myslím, že je velmi dobře, že autor nehodlá vstoupit do politiky. Ne do politiky s politickou kulturou nomenklaturních kádrů jako tady teď máme. Pořád plati to, že tahle genereace i moje generace (37) , která zažila komunismus, musí vymřít. Aby nám všem nepřipadlo normální heslo - kdo neokradá stát, okrádá rodinu. Jsem rád, že je možnost si někde tyhle úvahy - jaké nám tady předkládá Pavel Kohout - přečíst, že je svoboda slova, ale moc nevidím světlo na konci tunelu. Když vidím preference ČSSD a KSČM a vidím politickou reprenzentaci v celém jejím spektru a nahotě, tak se bojím, moc bojím, že ten bankrot je nevyhnutelný.Ale konečně někdo nahlas (zatím jsem to jinde nečetl( napsal, že sociální stát bez morálních základů, je utopie, velmi nebezepčná utopie
Upřímně si myslím, že je škoda, že naprosto odmítáte nápad vstoupit do politiky.Kdyby bylo víc politiků zběhlých v ekonomice jako jste vy, problémů naší země by vírazně ubylo.Na druhou stranu dokážu pochopit, jestli vás nic neláká ke vstupu do české politiky - i když sám chci časem vstoupit do politiky (optimálně až načerpám zkušenosti v managementu nebo v zakládání vlastního podniku), být v parlamentu s takovými lidmi, kteří nás tam právě "zastupují" ;není zrovna lákavá představa.Jaký způsob by byl podle vás nejlepší k přesvědčení veřejnosti, že to co potřebujeme jsou nízké daně a rozumná finanční politika, která nemrhá našimi penězmi?Hodně štěstí do budoucnosti přeje Tomáš Václavíček
Diskuze: Pavel Kohout: „V řeckých stopách“
Přihlášení do diskuze
Diskuze
Jan Dvořák|27. 1. 2010 10:21
Nahlásit
Jan Soukup|26. 1. 2010 12:34| reakce na Radovan Kubát - 26. 1. 2010 11:43
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Radovan Kubát|26. 1. 2010 11:43| reakce na Jan Soukup - 26. 1. 2010 10:27
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Radovan Kubát|26. 1. 2010 11:40| reakce na kontrola_nemocnych - 25. 1. 2010 17:04
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Soukup|26. 1. 2010 10:27| reakce na Radovan Kubát - 25. 1. 2010 11:00
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Soukup|26. 1. 2010 10:25| reakce na Jiří Kratochvíl - 25. 1. 2010 15:51
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
kontrola_nemocnych|25. 1. 2010 17:04
Nahlásit
Jiří Kratochvíl|25. 1. 2010 15:51| reakce na Libor Kosour - 25. 1. 2010 15:16
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Radovan Kubát|25. 1. 2010 15:45| reakce na Tomáš Pavelka - 25. 1. 2010 12:46
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Libor Kosour|25. 1. 2010 15:16| reakce na Jiří Kratochvíl - 25. 1. 2010 11:26
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Tomáš Pavelka|25. 1. 2010 12:46| reakce na Jiří Kratochvíl - 25. 1. 2010 11:26
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Luděk Zdražil|25. 1. 2010 12:36| reakce na Martin Neuzil - 25. 1. 2010 05:32
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jiří Kratochvíl|25. 1. 2010 11:26| reakce na Tomáš Pavelka - 25. 1. 2010 10:19
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Vlnas|25. 1. 2010 11:16| reakce na Radovan Kubát - 25. 1. 2010 11:00
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Radovan Kubát|25. 1. 2010 11:00| reakce na Tomáš Pavelka - 25. 1. 2010 10:19
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Tomáš Pavelka|25. 1. 2010 10:19
Nahlásit
Radovan Kubát|25. 1. 2010 09:46
Nahlásit
kopelman|25. 1. 2010 09:27
Nahlásit
Martin Neuzil|25. 1. 2010 05:32| reakce na Tomáš Václavíček - 25. 1. 2010 02:25
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Tomáš Václavíček|25. 1. 2010 02:25
Nahlásit