Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Diskuze k článku: Státní bankrot: až na dno morálního hazardu

Aleš Müller | 28. 4. 2010 | Celkem 38 komentářů v diskuzi

Vložit komentář

Všech 38 komentářů v diskuzi.

Libor | 3. 5. 2010 09:21

Prakticky vsechny staty sveta, vsechna velkomesta tak jako vsechny firmy na svete pracuji s uverem/kreditem.Je nesmysl tvrdit, ze kdyby nebylo statniho dluhu, byly by mensi dane a vyssi zivotni uroven. USA maji jeden z nejvyssich uveru (dluhu) na svete a nejvyssi zivotni uroven.Nebyt uveru (dluhu), meli bychom dnes vlastni byt? Co je to leasing? Uver ve forme zarizeni, aut, stroju.Fakt ale je, ze statni dluh musi zustat v mezich - ale proc? Aby mohl kdykoliv znovu uver dostat.Kdyby vsechny penize byly na sporitelni knizkach a v matracich, zastavil by se hospodarsky zivot. Firmy nemohou rust bez vypujceneho kapitalu, tedy nemohou zamestnavat lidi a nikdo neplati dane. Bez dani nemuze existovat ani stat, ani obec.Ale jako vsecho v zivote - vseho s mirou.

Nahlásit

0
+
-

Petr Síla | 3. 5. 2010 10:30 | reakce na Libor - 3. 5. 2010 09:21

Kdyby nebyl státní dluh, nebyly by z něj úroky a daně o by mohly být (o ty neplacené úroky) nižší. Stát není firma, takže by se bez dluhů měl být schopen obejít.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Honza | 3. 5. 2010 08:47

"Proti státnímu bankrotu příliš nepomůže terautizace peněz do aktiv, protože v první fázi po bankrotu příliš zájemců o koupi vaší nemovitosti, zlata, drahých kamenů, akcií, ani čehokoliv dalšího nenajdete."Opravdu nevím, proč se mluví "proti státnímu bankrotu" a v zápětí "o kopi vaší"! Zdá se mi to trošku zmatené. Buď se mluví o občanech a jejich penězích a majetku nebo o státu. Ale v jedné větě stát i občana takhle divně kombinovat...Je už staletím vyzkoušeno a osvědčeno a mnoha odborníky doporučováno právě dnes, že právě investice do drahých kovů je tou nejlepší investicí, kterou člověk může udělat, aby ochránil svůj majetek v těžkých dobách! Pozice drahých kovů (čisté investiční zlato např.) prodejné kdekoliv na světě s certifikátem kvality, likvidnější než nemovitosti...neříkejte, že to ode mě nekoupí nikdo!Investice do drahých kovů jsou JEDINOU obranou proti manipulaci s osudem všech lidí světa prostřednictvím "papírků". Bezcenné papírky tady byly již mnohokrát a dostály své pravdivé hodnotě = 0,-Dříve či později to postihne i EURO či Dolar... stále jen potištěný papír se zárukou "státu" = sliby nedůvěryhodných politiků a velmi úzké skupiny lidí.Honza, Ostrava

Nahlásit

0
+
-

Petr Síla | 3. 5. 2010 10:28 | reakce na Honza - 3. 5. 2010 08:47

Ta věta naopak dává smysl. Pokud by došlo ke kolapsu státu, tak by nejcenější byly potraviny. A zlata se nenajíte. A o tom ta věta je.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Honza | 3. 5. 2010 13:23 | reakce na Petr Síla - 3. 5. 2010 10:28

Takhle se ale bavíte pouze v teoretické úrovni. Reálně pořád nějaký obchod fungovat bude.H.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

gabriel pleska | 3. 5. 2010 10:50 | reakce na Petr Síla - 3. 5. 2010 10:28

Nu, je pravda, že přesněji by zněla asi takto:Při státnímu bankrotu vám příliš nepomůže terautizace peněz do aktiv...neboProti důsledkům státního bankrotu vám nepomůže...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

joe | 29. 4. 2010 18:15

Mám také řešení: Kupte pole, zasaďte brambory a po sklizni (to už budou peníze dle zdejších názorů historickou minulostí) je vyměňujte s p. Goldmanem za zlaťáky v poměru 1:1.

Nahlásit

0
+
-

Petr Síla | 29. 4. 2010 16:31

Můj osobní typ je, že vše vyřeší inflace a k žádnému bankrotu nedojde.

Nahlásit

0
+
-

Standa | 30. 4. 2010 11:20 | reakce na Petr Síla - 29. 4. 2010 16:31

Vše vyřeší inflace, a i ty největší dluhy se rozplynou jako pára nad hrncem.To už jsem někde četl. http://www.euroekonom.cz/analyzy-clanky.php?type=jl-hyperinflaceKdyž lidé znovu zkoušejí to, co pradědům nevyšlo, nepřipouštějí si, že by to mohlo dopadnout stejně. Utěšují se, že už jsou chytřejší, a doba je jiná. Holt se každé zlobivé dítě musí spálit na horkých kamnech samo.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Petr Síla | 30. 4. 2010 14:47 | reakce na Standa - 30. 4. 2010 11:20

A vyřešil se problém s dluhy? Vyřešil. Skončilo to bankrotem? Neskončilo. Takže je to řešení. Že je to řešení špatné, to je jiná věc. Ale to vysvětlujte politikům.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

mposs | 1. 5. 2010 11:56 | reakce na Petr Síla - 30. 4. 2010 14:47

Ak na takuto terminologiu resp. definiciu "riešenia" prejdu aj lekari, tak "riešením" choreho pacienta bude aj jeho smrť.Nuž, zadefinovať pojmy si môžeme celkom lubovolne, len sa potom dosť ťažko o niečom diskutuje.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Petr Síla | 1. 5. 2010 13:16 | reakce na mposs - 1. 5. 2010 11:56

Pokud použiji Vaši analogii, tak smrt pacienta je rovna tomu bankrotu. A ten nenastal.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Adam | 2. 5. 2010 19:47 | reakce na Petr Síla - 1. 5. 2010 13:16

No, jestlize povazujete statni bankrot za mene katastrofickou situaci, nez masivni inflaci, tak to potom ano...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Robert-Antonio | 29. 4. 2010 23:30 | reakce na Petr Síla - 29. 4. 2010 16:31

...takže racionálním řešením je třeba hypotéka s dostatečně dlouhým fixem :)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Dvořák | 29. 4. 2010 12:39

Podívejte se na QUANTO CDS. Dal jsem to teď na http://www.pro-investory.cz/.Zajímá mě váš názor

Nahlásit

0
+
-

Jan Dvořák | 29. 4. 2010 08:36

Na http://www.pro-investory.cz/ jsem zveřejnil článek Grega Weldona. Podle mě jde o povinnou četbu.

Nahlásit

0
+
-

Luděk Zdražil | 29. 4. 2010 08:00

Proboha, co pořád strašíte státními bankroty, přátelé.Vždyť prezident EU Herman Van Rumpuy jasně řekl, že bankrot nepřipouští. Aha ..., tak čeho se bojíte ?Zdá se, že naštěstí máme v Bruselu dost kompetentních a schopných ůředníků, kteří se s takovými jevy jako je bankrot lehce vypořádají nějakou tou směrnicí o zákazu bankrotu.

Nahlásit

0
+
-

PetaVeris | 28. 4. 2010 18:18

Je to zajímavé , jen by mě zajímalo , kdy nastane ta krutá chvíle. Doufám , že lidi se dají dopořádku a politici budou pracovat pro stát a ne pro sebe , proto je přece volíme .

Nahlásit

0
+
-

Robert-Antonio | 28. 4. 2010 17:34

A když už se tu rozproudila diskuse na téma "jak se bránit státnímu bankrotu", nikde jsem zatím nenašel, v jakém časovém horizontu by měl nastat. Hned po volbách? Za pár let? Za 20 let?Všecky "dobré rady" na tomhle odhadu docela závisí. Jaký je váš názor?

Nahlásit

0
+
-

mposs | 28. 4. 2010 23:47 | reakce na Robert-Antonio - 28. 4. 2010 17:34

Môže to trvať velmi dlho, pokial občania stratia dôveru k statu. Ale ak sa to začne roztačať, pôjde to velmi rýchlo, a potom už nebude čas na nejake opatrenia.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

cml11 | 29. 4. 2010 07:12 | reakce na mposs - 28. 4. 2010 23:47

Souhlasím. Ono stačilo sledovat včerejší zpravodajství a člověk se musel zamýšlet hlouběji co by kdyby. Co mě na vývoji posledních dní zaujalo nejvíc je fakt, že sice nemáme euro, a samostatná měna by tak měla být odolnější, ale v praxi se to tak vůbec nedělo. Koruna šla dolů dokonce i vůči padajícímu euru. Případný sešup v eurozóně se tady zřejmě, přinejmenším v první fázi, projeví hned a v plné síle. Koruna nekoruna.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Ondra | 29. 4. 2010 10:29 | reakce na cml11 - 29. 4. 2010 07:12

No aby taky nešla dolů, když ČNB proti koruně intervenuje a dělá vše proti,aby náhodou nebyla příliš silná...:(

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Robert-Antonio | 28. 4. 2010 17:26

2Standa: Nejlepší doba ke koupi generátoru, benzínu a cigaret je právě teď :) Ceny ropy pomalu stoupají, spolehlivé generátory také těžko zlevní (teď opravdu nemyslím nějaký Šmejd In Čajna) a daně z cigaret nebude žádný socialistický stát jen tak snižovat.Nouzové zásoby potravin můžete přikupovat postupně, potraviny budou dlouhodobě také zdražovat (růst populace, úbytek orné půdy, růst cen ropy), ale nezapomínejte je také průběžně spotřebovávat :) Trvanlivé potraviny mají význam pro krize v řádu měsíců, na deset let v bídě vám IMHO žádné zásoby potravin nepomohou.

Nahlásit

0
+
-

Standa | 28. 4. 2010 22:24 | reakce na Robert-Antonio - 28. 4. 2010 17:26

Deset let zle, doufám, nebude.Věřím, že v této zemi žijí samostatní a podnikaví lidé, kteří nechtějí žít v dnešním demokratickém feudalismu.Až současní vládci ztrati moc, přijde chvíle rozhodnutí.Pokud zvitězí touha po svobodě, lidé opět rychle začnou s výrobou a směnou. Až na polích po letech opět dozraje místo řepky obilí, a až obchodníci opět nakoupí žárovky, bude vyhráno.Pokud ovšem uvěří vizi sociálně spravedlivého světa v podání nějakého nového Adolfa nebo Klementa, bude nám ouvej hodně dlouho, a mnozí z nás se nové svobody nedožijí.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

petr | 28. 4. 2010 16:52

Kde berete tu jistotu, že se zlato začne automaticky používat jako všeobecný prostředek směny bezprostředně poté, co dojde ke státnímu bankrotu a rozvratu peněžní ekonomiky (dneska spíše parodie na peněžní ekonomiku)?Když se podívám na TOP 10 největších držitelů zásob zlata, tak tam najdu 9 různých států (skrze centrální banky). V situaci, v níž naprosto drtivou většinu "potenciálních& quot;peněz drží jedna instituce bych viděl jako mnohem pravděpodobnější, že lidé po nastálém kolapsu peněžní ekonomiky v dlouhém a bolestném procesu vzájemných přímých (barter) a posléze nepřímých směn vyberou "svůj" nový prostředek směny (možná opět zlato)... a nebo centrální plánování v čele s centrální bankou.

Nahlásit

0
+
-

Radek | 28. 4. 2010 16:29

Víte, je to všechno hezké, co píšete, nicméně veškeré tyto problémy se dají částečně a elegantně vyřešit inflací dřív než bankrotem. Strašení Řeckem pokládám za hysterické, protože no jejich rozhazovačné úrovně máme poměrně hodně daleko. Jinak můžeme být v klidu minimálně do určité doby, protože dřív než my, musejí zákonitě zkrachovat především některé státy, které mají výrazně vyšší míru zadlužení než ČR. A těch je několik desítek. Samozřejmě nezáleží jen na samotné výši dluhů. To by jinak Japonsko už dávno zkrachovalo. Viz http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_public_debtA ještě jedna celkem zásadní poznámka. V poslední době se na světě vyrojilo obrovské množství odborníků na státní dluhy a já se ptám, kde všichni byli posledních 20 let? Uvědomujete si vůbec, že celý západní kapitalismus a jeho úspěch stojí právě na tomto zadlužení? A ačkoli jste nakrásně vyložil, které skupiny těží z výhod zadlužení, tak jste evidentně zapomněl i sám na sebe. Mimochodem vzpomeňme oblíbené daňové "optimalizace&q uot;.Ty pouze slouží k tomu, že ačkoli firmy využívají infrastrukturu daného státu vybudovanou z daní, nejraději by odvedli tomuto státu na daních NULU! Ať už to je odvedením daní v nějakých rájích nebo jinými triky. To se pak ty rozpočty států těžko naplňují. Jen na okraj zatímco rozpočty států strádají, v pouhé jediné bance (Goldman Sachs) si jen za loňský "krizový" rok přišli pouze na odměnách na v přepočtu více než 300 miliard korun.

Nahlásit

0
+
-

Argent Goldmann | 28. 4. 2010 15:16

Neobával bych nízké likvidity zlata (a stříbra). V dnešním předkolapsovém světě je penetrace zlatých a stříbrných jednouncových investičních mincí tak vysoká (mincovny pomalu nestačí krýt poptávku), že v případě hyperinflace a kolapsu nekrytých měn mohou tyto mince rychle spontánně převzít roli oběživa. Ostatně zlaťák v pohodě udáte v kdejakém pražském Exchange Office a to ČR je v tomto ještě poměrně zaostalá - na západ od nás a v USA je nákup zlatých a stříbrných investičních mincí vemi rozšiřen (známé oficiální American Silver Eagle, kanadský Maple Leaf, JARské Kruggerandy, Wiener Philharmonikery). V USA již existují snahy o zavedení krytých/pravých peněz (oficiální cestou v Pensylvánii, masivné rozšířené bartery, atd...). Státy zatím na všechny takové iniciativy posílají své po zuby ozbrojené zakuklence (viz eGold či Liberty Dollar), ale až bude stát v kolapsu, nebude už schopen spontánnímu vzniku "poctivých peněz" zabránit. Ledaskteré "lepší" státy dokonce krytou měnou zavedou shora. Dá se očekávat, že v dalším vývoji degenerace současného systému a současných nekrytých peněz např. vývozci ropy budou požadovat platby ve zlatě, atd...

Nahlásit

0
+
-

Argent Goldmann | 28. 4. 2010 15:15

Velmi dobrý článek.Přeci jen bych měl drobné připomínky. Až moc totiž vychází z minulých zkušeností (z minulých bankrotů), ale nevstoupíš 2x do stejné řeky.Rozdíl oproti minulosti je v:- Nepůjde jen o bankrot ČR- Zbankrotuje mnoho zemí (Řecko, Portugalsko, Španělsko, Irsko, Itálie, Francie, Irsko, ... Británie)- Nakonec zbankrotuje i to Německo, protože jede podle stejného plánu: stejný demokratický socialismus, stejný růst dluhlů, stejné vršení regulací a byrokracie. Rozdíl je pouze v tom, že padá z větší výšky (stejně jako USA, které zbankrotují časem také)- ČR tedy nakonec nezbankrotuje jako přímý důsledek našich "nadměrných&quo t;dluhů, prostě budeme jen další zemí v lavině stržené Řeckem a k našemu pádu bude stačit daleko menší zadlužení. Fiskální zodpovědnost vlády ČR ovlivňuje pouze to, kolikátí v pořadí ve frontě na bankrot budeme.Další zásadní rozdíl oproti historickým izolovaným bankrotům (Argentina a spol) je v tom, že toto je krize systému. Krize demokracie, která všude nutně vede k socialismu, byrokratismu, intervencionismu, krátkozrakosti a morálnímu hazardu.V důsledku toho půjde i o krizi hlavních světových měn (USD a EUR), o krizi neudržitelného a podvodného systému částečných rezerv, o krizi systémů s centrálním padělatelem v čele, o krizi nekrytých (=falešných) peněz (tento experiment trvá krátce, od 70.let minulého století a blíží se ke svému konci - v historii vždy experimenty s nekrytou měnou vedly k rozvratu a hyperinflaci).

Nahlásit

0
+
-

Petr Síla | 28. 4. 2010 13:32

Držet hotovost je nesmysl, každý stát s vlastní měnou se bude snažit dluhy snížit pomocí inflace. A ta přijde mnohem dříve než bankrot. Takže na tu první fázi je nejlepší mít zlato. Na tu další pak široce (regionálně) diverzifikované akciové portfolio (pro ty, co čekají údobí kolapsu a nechtějí emigrovat, pak pole a střelné zbraně).

Nahlásit

0
+
-

Standa | 28. 4. 2010 11:03

Přirovnání v sekci „Než přijde exekutor“ by podle mne mělo porovnávat schodek s obratem živnosti živitelů rodiny. Vždyť Maastrichtská pravidla také nepoměřují proti čistému příjmu (vybraným daním), ale proti obratu (HDP).Pak bych se chtěl zeptat expertů, proč se v tisku mluví o 70 miliardách pro letošní rok, když MFČR uvádí více než dvojnásobek (165948140000Kč). http://www.mfcr.cz/cps/rde/xchg/mfcr/xsl/podle_splatnosti.htmlTaké je možné, že prudká inflace přijde dřív, než výpadek státních příjmů. Sanování rozpočtu vydáváním dluhopisů je běžná záležitost, za dluhové krize si dovedu představit i výměnu vedení centrální banky a vydání nekrytých peněz. Pokud by k tomu došlo, prudká inflace znehodnotí úspory ještě před krachem státního sektoru. Máme vlastní měnu, takže považuji tento scénář za pravděpodobnější.V takovém případě bývá praktické držet nějakou opravdu tvrdou měnu. Tou v posledních 5000 letech je (a až na krátké období v 16. století vždy bylo) zlato a stříbro. Sice v této době silně klesá jejich kurs v poměru s životně důležitými statky, ale zkušenost z minulosti opakovaně potvrdila, že s dukátem v ruce nezůstanete hlady, ani když se bezcenné státní peníze válí na ulicích. Jeho nabyvatel dobře ví, že jej kdykoliv opět smění, nebo po krizi prodá za nové státní peníze.Vlastnit v takové době velkou zásobu základních životních potřeb, alkoholu a cigatet, generátor, benzín, je pak zdaleka nejvýhodnější. Jen dokázat vystihnout ten správný okamžik ke koupi

Nahlásit

0
+
-

Libor Kosour | 28. 4. 2010 20:19 | reakce na Standa - 28. 4. 2010 11:03

Souhlasim a jsme rad ze nejsem jediny, komu pripada divne, ze se pomeruje HDP a statni dluh/schodek. Pritom ten se nebude hradit z HDP ale ze statniho rozpoctu.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

mposs | 28. 4. 2010 09:36

Velmi mudry článok. Velmi potrebný, pre zobudenie ludí.Iba jedina pripomienka :"Proti státnímu bankrotu příliš nepomůže terautizace peněz do aktiv, protože v první fázi po bankrotu příliš zájemců o koupi vaší nemovitosti, zlata, drahých kamenů, akcií, ani čehokoliv dalšího nenajdete. Hotovost budou potřebovat úplně všichni."- Aktíva vo forme zlata a drahých kamenov sú jediné spolahlivé a zaručené. Hotovosť, bankovky - tých bude počas statneho bankrotu výrazne nazvyš, takže žiadne obavy. Zlato vam za bezcenné bankovky odkupi ktokolvek.Statny bankrot vždy v historii sprevadzal nadbytok penazí, nie nedostatok. Stat si vzdy chybajuce peniaze vytlačil. Greci su vynimkou, nemaju tlačiaren na eura. Ale dotlačí to ECB. Už začala.

Nahlásit

0
+
-

Petr Síla | 28. 4. 2010 13:33 | reakce na mposs - 28. 4. 2010 09:36

Vzhledem k tomu, že drahé kameny většina lidí nerozezná od obyčejného skla, tak moc likvidní nebudou.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

mposs | 28. 4. 2010 23:44 | reakce na Petr Síla - 28. 4. 2010 13:33

Nie som zastancom diamantov, uprednostnujem zlato.Ale aj diamanty by ich majitel aj tak nepredaval "obyčajným ludom" na ulici, takže nemam obavu. Lepšie mať diamanty ako statne bezcenne bankovky. ALe milovnikom papierových penazí nechcem brať ich oblubené papieriky.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Petr Síla | 29. 4. 2010 16:30 | reakce na mposs - 28. 4. 2010 23:44

Pokud dojde ke kolapsu státu, tak budete řešit v první řadě otázku, za co si pořídit jídlo. A tehdy Vám diamanty budou k ničemu. V lepším případě pomohou zlaté mince, v horším případě dojde k přímé směně a ani za zlato se nenajíte.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Standa | 29. 4. 2010 09:38 | reakce na mposs - 28. 4. 2010 23:44

Právě, že za velké inflace vyměňujete svou komoditu s „obyčejnými lidmi“. Co byste chtěl za svůj diamant dostat jako protihodnotu třeba v době, kdy papírové peníze tratí každý týden 90% své hodnoty? Potištěné papírky, které budou za měsíc metaři uklízet na ulici? http://mek.niif.hu/01900/01906/html/index1433.htmlTotéž platí i o velké zlaté cihle.Mouka, brambory, benzín, alkohol, cigarety, malé zlaté a stříbrné mince. To jsou ty správné komodity do hyperinflace.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Argent Goldmann | 29. 4. 2010 10:30 | reakce na Standa - 29. 4. 2010 09:38

No samozřejmě.Vždyť ony jsou ale také pro obyčejného člověka nejdostupnější a ani jejich cena/gram není vysoká.Mluvím o zlatých a stříbrných JEDNOUNCOVÝCH mincích.Ty nejběžnější mince (Maple Leaf, American Eagle, Philharmoniker, Krugerrand, Panda, Andorra Eagle, Cook Islands, ...) se razí a prodávají v takových nákladech, že jednotkové náklady ražby i distribuce jsou velmi nízké a tak třeba u zlata až opravdu větší slitek/cihla má nižší jednotkovou cenu. U stříbra to je ještě jasnější, tam pro běžného občana (neplátce DPH) je jednouncová mince (což je tak akorát na nákup jídla na den!) je jednoznačně nejlevnější formou fyzického stříbra. Větší mince (2Oz, 5Oz, 10Oz, ale i 100 a 200Oz) jsou spíše rarity s malosériovou výrobou, čili náklady jsou vyšší. No a u cihel už vůbec není to řešit, protože na nic je 20% DPH, což je diskvalifikuje úplně (je to jako bych si šel CZK vyměnit za EURa a stát z toho chtěl 20%).

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

cml11 | 28. 4. 2010 09:21

Jisté poučení v tomto směru se dá vyčíst z argentinského příkladu. Krásný článek se sledem tehdejších událostí jsem našel zde:http://www.sedmagenerace.c z/index.php?art=clanek&am p;id=86.Varujícíjsou především podobnosti s dnešní situací Řecka. V tuto chvíli jsou řekové zhruba tam, kde byla Argentina čtyři měsíce před krachem.

Nahlásit

0
+
-

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK