Partner webuRoger logo
Předplatit časopis Finmag

Diskuze: Večeře s NERVem: Pět oříšků pro experta

20. 11. 2010
10 komentářů

Přihlášení do diskuze

Diskuze

Dobrý den, pokusím se tedy o shrnutí:Bryant Park je městský park v centru New Yorku, formálně vlastněný městem, ovšem spravovaný soukromou společností Bryant Park Corporation (BPC). BPC zajišťuje služby úklidu, bezpečnosti, rozvoje parku, pořádání akcí atd. Společnost byla založena roku 1980 dvěma muži Biedermanem a Haskellem, s pomocí Rockefeller Brothers Fund. R. 1988 uzavřela BPC smlouvu s městem, v rámci které přešla správa pod společnost (město se parku "vzdalo"). Od té doby se park proměnil z obdoby našeho parku u Hlavního nádraží (feťáci, zločinnost, špína) na park, který získává různé ocenění a je vyhledávaný pro pořádání různých akcí.Mechanismus, na kterém to celé funguje, je zejména zvyšování profitability sousedních obchodů, restaurací apod. - park je atraktivní, lidé tam rádi chodí, pořádají se tam akce; s tím se zvyšuje i návštěvnost okolní komerční zástavby. Tyto obchody, restaurace atd. tak park a společnost BPC sponzorují. Jedná se o takovou oboustranně výhodnou symbiózu :-). Plus si park samozřejmě vydělává oním pořádáním akcí, provozem vlastních restaurací uvnitř parku a příjmy od soukromých dárců.Snad je to trochu srozumitelné. Čerpal jsem zejména ze stránek parku plus tohoto článku:http://mises.org/daily/ 1091Navícse o téma mechanismu pozemkových vlastnických práv a soukromé obdoby územního plánování celkem zajímám.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Mohl bych Vas poprosit o shrnuti v cestine? Chrome mi to sice prelozil, ale stale nechapu, z ceho si ten park vydela na udrzbu.Druha vec je, kolik takovych parku by se mohlo uzivit ve meste urcite velikosti.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Nejdříve by muselo přijít zrušení spotřební daně na pohonné hmoty a silniční daně. Pak je teprve možné se bavit o reálné hodnotě mýtného.Někde jsem četl, že opotřebení svršku vozovky při projetí těžkého nákladního vozu lze vyčíslit asi na 8Kč/km.P. S.: Obávám se, že po některých pražských cyklostezkách by při mýtném odpovídajícm reálným nákladům nikdo nejezdil.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

V tom případě by Vás možná mohl zajímat Bryant Park, městský park (NYC) udržovaný a financovaný soukromou společností. Prosperující již od roku 1980."The BPC is privately funded, and operates Bryant Park with private sector techniques and management methods. Working as agent for the City of New York, the BPC provides sanitation, security services, spotless restrooms, colorful gardens, and seasonal horticultural installations for the park, and maintains a lush lawn that is open to the public. As a New Yorker, none of your tax money goes to Bryant Park. The Park is entirely financed by private money: you get it for free."Více viz http://www.bryantpark.org/about-us/mission.html

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Termoska s čajem a namazaná houska v ubrousku = povinná výbava člena NERV. To jsme to dopracovali :-)

Nahlásit

-
0
+

Přemýšlím o tom, kde by se dalo omezit rozhodování o cizích penězích a napadají mě jen výběrová řízení u kterých to nejde (výzbroj a výstroj pro armádu, policii, hasiče, výstavba cyklostezky, chodníku, veřejného osvětlení,...).

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Stačila by současná výše mýtného na to, aby se to nějaké firmě vyplatilo?.U dálnic by to možná i šlo (mýtné by se ale podle mě muselo výrazně zvýšit). Je ale spousta dalších projektů, které jsou ekonomicky nerentabilní (např. městský park) a žádná firma by do toho nechtěla jít.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Myslíte si, že odpovědní nejsou finančně zainteresovaní na výsledku výběrového řízení? Já myslím, že mnozí z nich jsou: Čím vyšší cena, tím vyšší odměna. Pokud ta odměna řádově převyšuje tu, kterou by dostali od státu za opačný výsledek, jednoduchá optimalizace výnosu předjímá rozhodnutí.Řešení vidím jinde: Omezit rozhodování o cizích penězích jak nejvíc to jde. Nevidím jediný důvod, proč by dálnici nemohla postavit soukromá společnost na svých pozemcích. Nevidím jediný důvod, proč by tato soukromá společnost nemohla vybírat mýto způsobem, který uzná za vhodné, a na kterém se dohodne s majiteli ostatních silnic.Dobře se podívejme na Internet. Vyrostl ze soukromých peněz, centrální NIX i NIC se platí ze soukromých peněz. Vše funguje, jak má. Chci-li na Finmag, vůbec mne jako zákazníka nemusí zajímat, u kterého poskytovatele hostuje svá data. Proč by totéž nemohlo fungovat na dálnicích.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

a tak lidi jsou spokojeni s tou korupcí. kdyby nebyli tak nevolí TOP09, ODS a čssd.VV tam už je od začátku, že bude korupce když tam je více podnikatelů než čehokoliv jiného

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Kdyby byli odpovědní finančně zainteresovaní na výsledku výběrového řízení (čím nižší cena, tím vyšší odměna), šla by možná cena níž než kdyby se rozhodovalo v aukcích (kde by stejně nakonec vyřadili toho s nejnižší cenou proto, že by podle nich bylo nereálné za danou cenu projekt provést). Nedělám si iluze, že by se v tomto systému nenašlo místo pro úplatky. Určitě by tam ale bylo místa méně a výsledek by byl lepší.Stát vždycky byl a bude mizerný hospodář. Nemusel by ale být až tak špatný jako je teď.

Nahlásit

-
0
+