Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Diskuze k článku: Na dluhy s rozumem

Lada Kičmerová | 16. 11. 2009 | Celkem 8 komentářů v diskuzi

Vložit komentář

Všech 8 komentářů v diskuzi.

Radovan Kubát | 18. 11. 2009 15:09

Napadl mě ještě jeden návrh - kromě RPSN by bylo povinné uvádět kolik klient celkem zaplatí..Půjčka 100 000 Kč doplněná o údaj "celkově zaplatíte 145 000 Kč" by nevypadala zrovna lákavě.

Nahlásit

0
+
-

Václav Valášek | 16. 11. 2009 14:55

Já bych viděl reklamu naprosto jasně. Lada psala, že musíme pátrat dovnitř společností a smluv. Co asi vidí klient na reklamě na značku, když tam už na první pohled není nic, co si může odnést? Já bych viděl moji ideální reklamu následně: Poradce v nějakém třicetivteřinovém spotu dává nějakou krátkou radu nebo téma na zamyšlení. Např. "RPSN je roční procentuální sazba nákladů. Je to jediný údaj, podle kterého můžete porovnat výhodnost úvěrů" nebo "důchodové pojištění si mnozí pletou s penzijním připojištěním, je však důležité si uvědomit, že rozdíly", "chcete li zajistit své děti, zeptejte nejdříve sami sebe jak jste je ochránili před svou ztrátou zaměstnání, dlohodobou nemocí, která může ovlivnit budoucnost víc, než jejich odřené koleno. Dětské životní pojistky nejsou samostatně k ničemu - poraďte se s nezávislým odborníkem, kterého poznáte tak a tak..." atd. Představte si, jak se na základě krátké informace z televize začne klient ptát svého pojišťováka, jak to, že do pojištění, nazvěme ho např. Měsíček zaplatí sto tisíc a za dvacet let dostane zpátky dvadesát. Spojením zajímavé rady a nenápadného loga v podkresu nebo na straně obrazu podvědomě spojí klasickou reklamu na Partners se zajímavou radou... Naprosto nevtíravé, praktické a osvětové. Co myslíte?

Nahlásit

0
+
-

Jakub Krejčí | 16. 11. 2009 14:44

Mě zaráží, že poskytování takových očividně předražených úvěrů od nebankovních společností alá Provident s RPSN 224% není nijak trestné, přece jen se jedná o evidentní lichvářské "úroky" které by snad měl "uznat" i náš nejasně napsaný zákon o lichvě. V opačném případě bych nechal příslušného soudce vyzkoušet na vlastní kůži jak se takové úvěry dobře splácí...

Nahlásit

0
+
-

Radovan Kubát | 17. 11. 2009 12:19 | reakce na Jakub Krejčí - 16. 11. 2009 14:44

Prokázat lichvu u nás není snadné. ČSSD navrhovala omezovat RPSN. Jednalo se ale (pokud si to dobře pamatuji) jen o regulaci v bankovním sektoru a tam se skoro vždy pohybuje RPSN pod hranicí, kterou navrhovali.Nejsem zastáncem regulací a tak bych na to šel jinak. Ke každé smlouvě by musel být přiložený test základní finanční gramotnosti. Otázky by byly např.: Co je RPSN nebo jak si spočítám kolik přeplatím?Nad podpisem zájemce o půjčku by muselo být obrovským písmem napsané: "Neznáte odpovědi na tyto otázky? Podpis této smlouvy může znamenat ztrátu veškerého vašeho majetku. Pro více informací volejte číslo xy".Číslo xy bylo číslo poradny, která radí dlužníkům.Pokud by chyběl podpis klienta u tohoto dotatku, byla by půjčka neplatná a klient by ji nemusel splácet.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Petr Síla | 16. 11. 2009 11:26

Pěkný článek. Doplnit o příklady, vytisknout a distribuovat do každé domácnosti. Nechce si z toho společnost Partners udělat netradiční reklamu?

Nahlásit

0
+
-

miki | 14. 12. 2009 13:54 | reakce na Petr Síla - 16. 11. 2009 11:26

Firma Partners je první ve svém oboru, která se snaží o finanční gramotnost tohoto národa. Sám jsem jejich služeb využil, jinak jsem se už možná houpal na větvi.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Ondra | 16. 11. 2009 13:34 | reakce na Petr Síla - 16. 11. 2009 11:26

Nápad hezký, nicméně v našem pokřiveném "tržním" prostředí, by se brzo dočkali žaloby za očerňující reklamu a poškození dobrého jména.Nicméně finanční krize má dle statistik údajně pozitivní vliv na žádosti o půjčky a následné schvalování.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Petr Síla | 16. 11. 2009 22:54 | reakce na Ondra - 16. 11. 2009 13:34

Ta reklama by samozřejmě byla obecná a měla by vést k zamyšlení se a konzultaci s odborníkem. Na tu první část měla reklamu tuším SOS - "Podepsat můžeš, přečíst musíš."

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK