Partner webuRoger logo
Předplatit časopis Finmag

Diskuze: Jsem váš poradce. Bankovní.

4. 11. 2009
15 komentářů

Přihlášení do diskuze

Diskuze

Nebudu porovnávat, která banka je lepší, protože to opět záleží na tom, co od banky očekáváme. Například cena pro mě osobně nehraje pomalu žádnou roli a raději se zaměřuji na kvalitní služby, které mohu využít. Osobně využívám dvě banky a nemohu říct, že bych byl nespokojen. Banky ovšem využívám pouze jako úschovnu mých finančních prostředku spojené s vybranými službami, které jsou nedílnou součásti mého osobního života. V ČR banky rostou jako houby po dešti, už dvě externí zprostředkovatelské sítě mají v plánu vybudovat vlastní banku. Nejrychlejší bude zřejmě Partners a po ni se chystá dokonce ZFP Akademie, čekám že to nebudou poslední zprostředkovatelské společnosti, které si chtějí vybudovat silné zázemí i v bankovním sektoru. Chtěl bych se k tomu vyjádřit, ale myslím si, že by to zde nebylo vhodné.

Nahlásit

-
0
+

Tak to, že v některou dobu je pokladna, přepážka vytíženější než obvykle je asi jev známý a děje se všude nejen v bankách. (Dodnes nezapomenu třeba na památné fronty u pokladen v supermarketech Albert na Černém Mostě a v Holešovicích, kde ač obchody disponovaly velkým množstvím pokladen, stabilně nechávaly zákazníky stát v dlouhých frontách dlouhou dobu aniž by se obtěžovaly otevřít další pokladny. Taky z front na balíky v pobočce České pošty u Holešovické tržnice mi naskakuje husí kůže...) Nicméně to je problém dané banky a neměl by se přenášet na zákazníka. Až se jednou při tom dlouhém čekání pořádně naštve už třeba nikdy pro žádný úvěr do této banky nepřijde. Myslím, že není až tak velký problém zaučit pár kolegů na překážkách ať dokáží vypomoc pokladní v době špičky a naopak.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Já to mám trošku jinak. Mám účet v Poštovní spořitelně,peníze vybírám z bankomatu,ostatní řeším na poště,máme tam opravdu milé a ochotné pracovnice,vždycky mi nejen poradí,ale i samy nabídnou a ještě mi pomohou ty papíry vyplnit.A usmívají se,pochválí mi dítě,no kdo by tam nešel rád?:-)Nečekám, protože tato přepážka je využívaná malou klientelou.Pokud bych chtěla službu, kterou neposkytují, můžu u nás na ČSOB nebo do sousedního města na Poštovní spořitelnu.Můj partner je u GE Money a tam čeká,pak ho odkáží na někoho dalšího,zase čeká, pak mu něco chybí, tak domů,zpátky na banku,zase čeká...To by mě nebavilo.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

To ale není poradenství.Poradenství netkví v produktech,ale v reseni financnich situaci.Produkty jsou jen nastroje.Nekdy dobre,nekdy horsi.Schopny poradce,ktery ma primitivni nastroje udela casto vic prace nez ten s temi slozitymi a ultramodernimi.Asi tak jako sikovny remeslnik si vystaci s malem a nesikovi nepomuze ani vzdechem chlazeny titanovy vrtak.Bankeri poradci nejsou,protoze maji za ukol prodavat.Stejne jako nezavisli zprostredkovatele,kteri nemaji smlouvu s klientem o poradenstvi.Bankeri jsou obvykle jsou seriozni,protoze diky uzsimu produktovemu portfoliu nedelaji tolik chyb.Je to vsak za cenu,ze nemusim dostat to,co chci koupit.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Ten dobrý bankovní poradce má ale jeden veliký handicap - nemůže při tvorbě portfolia nahlas doporučovat lepší produkty konkurence (to by ho hnali), které se klientovi do portfolia hodí. Musí jenom nenápadně naznačovat - je to někdy boj :-)

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Ještě malá poznámka k provozní době velkých bank. Ono to klienta většinou ani nenapadne, ale ani většině zaměstnanců banky to takto nevyhovuje. Jsme ve stejné situaci jako každý jiný normálně pracující člověk - také si občas musíme něco zařídit na úřadech, jejichž provozní doba se kryje s tou bankovní :-)

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Potvrzuji doporučení jednoho diskutujícího. Pokud je to možné, řešte vše přes internet - rychlé, pohodlné, levné. Přepážky jsou děsně drahé jak pro banku, tak pro klienta.K pokladnám, přepážkám - proč je otevřena jen jedna trochu chápu. V ČR není zvykem nabírat lidi na částečný úvazek a tak v době kdy je největší nával na pobočky - kolem oběda a na konci pracovní doby - nemají manageři poboček možnost najmout pracovníka na dvě, tři hodinky, aby se snížilo čekání na pokladnu, přepážku. Přičemž např. v Holadnsku je na částečný úvazek zaměstnáno asi 50% žen. Nějak mínrě změnili pracovní zákoník a tím zvýšili ochotu zaměstnavatelů nabírat lidi na částečný úvazek.Můj osobní dojem je, že manageři spočítají kolik lidí projde pobočkou, zjistí jak dlouho trvá obsloužit jednoho klienta, vydělí a nastaví počet otevřených přepážek. Ti chudácí na pobočce za ten bordel nemohou.Dobrý bankovní poradce (prodejce), který se vyzná v produktech co banka nabízí je silnou konkurencí nezávislým poradcům.

Nahlásit

-
0
+

Ještě přihodím jednu historku s osobním bankéřem. Milý, dobré vystupování, pečlivá mluva. Mladý muž se mě jal přesvědčovat o naprosté nevýhodnosti mé studentské půjčky u jiné banky, kterou jsem si před lety pořídil. Kroutil hlavou, lomil rukama a lamentoval nad vydřidušstvím konkurence. S tužkou a papírem mi pak začal ochotně vypočítávat, kolikže jsem prodělal, když jsem si peníze nepůjčil u jeho mateřské banky. Po chvíli zuřivého násobení úroků se ale začal zakoktávat, zrudl a na čele mu vyrazily krůpěje potu. Rozdíl úroků mezi jím nabízenou a mou půjčkou činil asi padesát korun (půjčka byla na 30 tisíc).

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Např. v OC Letňany má podle webu ČS otevřeno do 19:30. Taková otevírací doba je podle mě zcela dostatečná.Před chvílí jsem se díval na několik poboček ČSOB a vypadá to, že stále všechny zavírají v 17:00 (mají silné odbory nebo většina klientů pracuje ve vícesměnném provozu??) a to je na Prahu opravdu dost brzy. Naštěstí už tam nemusím.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

S "osobním bankéřem" jsem se setkal v českých bankách dvakrát a ani jednou to nebylo v pozitivním smyslu. Poprvé kolem roku 2004 v České spořitelně, kdy jsem byl jako student přidělen k nějakému bankéři v kravatě, který byl v jiném patře než přepážky. Ani se nesnažil zastírat, že pro něj představuji jen ztrátu času. Pak jsem se na pobočce raději rok neobjevil (naštěstí to mezitím zrušili). Podruhé to bylo v Komerční bance, kde se ovšem jednalo o řadovou pracovnici na přepážce. Což mělo ten následek, že když byla na obědě, tak jsem čekal v bance, kde jsem byl sám na pět jejích pracovníků. Od té doby do banky raději nechodím a vše řeším přes internet.

Nahlásit

-
0
+

Česká spořitelna údajně má v Praze pobočky s prodlouženou otevírací dobou.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

To dění na pokladnách pobočky které popisujete, může být cílené.Nemyslím tím kyselé ksichty pokladních a jejich arogantní chování (to je rozhodně chyba), ale pomalé tempo obsluhy. Je to jeden ze způsobů, kterým se banka snaží naučit lidi nechodit k pokladnám, ale využívat jiné alternativy. Když nefunguje zvyšování poplatků, tak to banky zkoušejí lidi "naučit" takto. To že jdete vložit hotovost na účet ještě chápu (vkladových bankomatů je zatím minimum).Ale věřte, že naprostá většina z těch čekajících lidí si šla vybrat peníze a to převážně částky, které by bez problémů dostali ihned a bez čekání v bankomatu. Těmto lidem je zřejmě úplně jedno, že za výběr platí obrovské poplatky, že tím zratí spoustu času a zkazí si dlouhým čekáním náladu. Na pobočce banky pracuji (ne však na pokladně) a od kolegyň pokladních vím, že to takto opravdu je.Takže já osobně bych na vašem místě vinil z dlouhého čekání "neuvědomělé spoluobčany" více, než pokladní v bance :-)Pokud jde o námitku pana Kubáta ohledně naprosto nevhodné provozní doby některých (zejména velkých) bank, tak s tím určitě souhlasím. Jenomže nepočítám s tím, že by se to změnilo. Delší provozní doba = nutnost platit více zaměstnanců na pobočce = vyšší náklady. Asi mají banky spočítáno,že se jim to takto vyplatí víc. Je ale potřeba také vědět,že pokud má klient v bance svého poradce a vztah poradce-klient funguje, tak přece není problém dohodnout si schůzku i mimo provozní dobu pobočky. Aspoň u nás to tedy problém není.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

:))Mám hodně podobné zkušenosti...:DChybí mi v článku jméno banky.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Já mám docela opačnou zkušenost. Shodou okolností také na Václaváku jsem se minulý týden vydal do centrální pobočky své banky vložit peníze na svůj účet. Bylo kolem třetí odpoledne. Z osmi pokladen byly nejdříve v provozu tři, pak už jen dvě. Ve frontě, která se táhla přes půlku pobočky jak hadice, jsem strávil dobrých 20 minut. Paní v nefungujících pokladnách se tvářily neskutečně znuděně, ale žádnou z nic nenapadlo, že by mohla dvěma zbývajícím chuděrkám pomoci. Když jsem přišel na řadu, zjistil jsem, že jsem omylem vyplnil špatný lístek (výběr místo vkladu). Chuděrka mi za to naložila takovou sodu, že jsem se jako debil cítil snad ještě dva dny potom…

Nahlásit

-
0
+

Zcela souhlasím s tím, že se banky chovaly jako by samy o svých možnostech ani nevěděly.Docela by mě zajímalo v jaké bance jste tak dobře pochodila. Tipuju to na Českou spořitelnu (nikde jinde jsem lístečkový systém neviděl - jsem si samozřejmě vědom, že jsem nebyl ve všech bankách).Také by mě zajímalo zda změna přístupu probíhá/proběhla i v dalších bankách.Když jsem po cca deseti letech opouštěl ČSOB (účet jsem měl už u IPB), ani se mě nezeptali proč odcházím a zda se mohou pokusit nabídnout mi lepší a levnější služby. A to jsem jim nechal za ta léta min. 12 tis. na různých poplatcích. Mobilní operátoři jsou v tomto mnohem aktivnější - byl jsem svědkem šesti přechodů (3x od Vodafone, 3x od O2) ke konkurenci. Operátor vždy nabídl něco zdarma.Ještě zbývá zlepšit pracovní dobu. V Praze jsem nenašel ani jednu pobočku ČSOB, která by měla otevřeno déle než do pěti hodin (dokonce i pobočka v nákupním centru, které má otevřeno do 22:00, zavírá v 17:00) což je pro zaměstnance pracujícího v jednosměnném provozu dosti nevyhovující. Ostatní banky na tom podle mě nejsou o moc lépe.

Nahlásit

-
0
+