Pěkný šlánek. Souhlasím s vaším pohledem.Nevíte někdo, kde se dají prohlédnout přehledné grafy k Velké depresi? Rád bych na ně zkusil aplikovat trochu analýzy...Jinak mám delší dobu z této krize pocit, že může být velmi přínosná i pro lidi ,ať už bohaté nebo chudé, kteří na jejím konci zainvestují a dosud neinvestovali. Tedy něco podobného tomu, co na konci článku zmiňujete...
Nahlásit
-
0
+
Miloslav Doubrava|31. 3. 2009 15:14
Pojem psychologie je zde použit poněkud nepřesně. Bylo by přesnější použít slovo emocionalita. Ta je, ve vztahu k investiční logice, vždy iracionální. Směrem dolů na škále retailové struktury ( směrem k drobným a náhodným investorům) se zesiluje, směrem výše (k profesionálům) je zeslabována. Nikdy však není bez vlivu. Významným a trh tvořícím prvkem se stane, když vyvolá v chování investora efekt finančního sebepoškozování.Česká investiční teorie začíná podobné poznatky zkoumat s jistým zpožděním, což je škoda. Poradenství by mohlo být dál.
Nahlásit
-
0
+
Miloslav Doubrava|31. 3. 2009 15:14
Pojem psychologie je zde použit poněkud nepřesně. Bylo by přesnější použít slovo emocionalita. Ta je, ve vztahu k investiční logice, vždy iracionální. Směrem dolů na škále retailové struktury ( směrem k drobným a náhodným investorům) se zesiluje, směrem výše (k profesionálům) je zeslabována. Nikdy však není bez vlivu. Významným a trh tvořícím prvkem se stane, když vyvolá v chování investora efekt finančního sebepoškozování.Česká investiční teorie začíná podobné poznatky zkoumat s jistým zpožděním, což je škoda. Poradenství by mohlo být dál.
Nahlásit
-
0
+
Miloslav Doubrava|31. 3. 2009 15:14
Pojem psychologie je zde použit poněkud nepřesně. Bylo by přesnější použít slovo emocionalita. Ta je, ve vztahu k investiční logice, vždy iracionální. Směrem dolů na škále retailové struktury ( směrem k drobným a náhodným investorům) se zesiluje, směrem výše (k profesionálům) je zeslabována. Nikdy však není bez vlivu. Významným a trh tvořícím prvkem se stane, když vyvolá v chování investora efekt finančního sebepoškozování.Česká investiční teorie začíná podobné poznatky zkoumat s jistým zpožděním, což je škoda. Poradenství by mohlo být dál.
Nahlásit
-
0
+
Miloslav Doubrava|31. 3. 2009 15:14
Pojem psychologie je zde použit poněkud nepřesně. Bylo by přesnější použít slovo emocionalita. Ta je, ve vztahu k investiční logice, vždy iracionální. Směrem dolů na škále retailové struktury ( směrem k drobným a náhodným investorům) se zesiluje, směrem výše (k profesionálům) je zeslabována. Nikdy však není bez vlivu. Významným a trh tvořícím prvkem se stane, když vyvolá v chování investora efekt finančního sebepoškozování.Česká investiční teorie začíná podobné poznatky zkoumat s jistým zpožděním, což je škoda. Poradenství by mohlo být dál.
Nahlásit
-
0
+
Miloslav Doubrava|31. 3. 2009 15:14
Pojem psychologie je zde použit poněkud nepřesně. Bylo by přesnější použít slovo emocionalita. Ta je, ve vztahu k investiční logice, vždy iracionální. Směrem dolů na škále retailové struktury ( směrem k drobným a náhodným investorům) se zesiluje, směrem výše (k profesionálům) je zeslabována. Nikdy však není bez vlivu. Významným a trh tvořícím prvkem se stane, když vyvolá v chování investora efekt finančního sebepoškozování.Česká investiční teorie začíná podobné poznatky zkoumat s jistým zpožděním, což je škoda. Poradenství by mohlo být dál.
Nahlásit
-
0
+
Miloslav Doubrava|31. 3. 2009 15:14
Pojem psychologie je zde použit poněkud nepřesně. Bylo by přesnější použít slovo emocionalita. Ta je, ve vztahu k investiční logice, vždy iracionální. Směrem dolů na škále retailové struktury ( směrem k drobným a náhodným investorům) se zesiluje, směrem výše (k profesionálům) je zeslabována. Nikdy však není bez vlivu. Významným a trh tvořícím prvkem se stane, když vyvolá v chování investora efekt finančního sebepoškozování.Česká investiční teorie začíná podobné poznatky zkoumat s jistým zpožděním, což je škoda. Poradenství by mohlo být dál.
Nahlásit
-
0
+
Miloslav Doubrava|31. 3. 2009 15:14
Pojem psychologie je zde použit poněkud nepřesně. Bylo by přesnější použít slovo emocionalita. Ta je, ve vztahu k investiční logice, vždy iracionální. Směrem dolů na škále retailové struktury ( směrem k drobným a náhodným investorům) se zesiluje, směrem výše (k profesionálům) je zeslabována. Nikdy však není bez vlivu. Významným a trh tvořícím prvkem se stane, když vyvolá v chování investora efekt finančního sebepoškozování.Česká investiční teorie začíná podobné poznatky zkoumat s jistým zpožděním, což je škoda. Poradenství by mohlo být dál.
Nahlásit
-
0
+
Miloslav Doubrava|31. 3. 2009 15:14
Pojem psychologie je zde použit poněkud nepřesně. Bylo by přesnější použít slovo emocionalita. Ta je, ve vztahu k investiční logice, vždy iracionální. Směrem dolů na škále retailové struktury ( směrem k drobným a náhodným investorům) se zesiluje, směrem výše (k profesionálům) je zeslabována. Nikdy však není bez vlivu. Významným a trh tvořícím prvkem se stane, když vyvolá v chování investora efekt finančního sebepoškozování.Česká investiční teorie začíná podobné poznatky zkoumat s jistým zpožděním, což je škoda. Poradenství by mohlo být dál.
Nahlásit
-
0
+
Miloslav Doubrava|31. 3. 2009 15:14
Pojem psychologie je zde použit poněkud nepřesně. Bylo by přesnější použít slovo emocionalita. Ta je, ve vztahu k investiční logice, vždy iracionální. Směrem dolů na škále retailové struktury ( směrem k drobným a náhodným investorům) se zesiluje, směrem výše (k profesionálům) je zeslabována. Nikdy však není bez vlivu. Významným a trh tvořícím prvkem se stane, když vyvolá v chování investora efekt finančního sebepoškozování.Česká investiční teorie začíná podobné poznatky zkoumat s jistým zpožděním, což je škoda. Poradenství by mohlo být dál.
Nahlásit
-
0
+
Miloslav Doubrava|31. 3. 2009 15:13
Pojem psychologie je zde použit poněkud nepřesně. Bylo by přesnější použít slovo emocionalita. Ta je, ve vztahu k investiční logice, vždy iracionální. Směrem dolů na škále retailové struktury ( směrem k drobným a náhodným investorům) se zesiluje, směrem výše (k profesionálům) je zeslabována. Nikdy však není bez vlivu. Významným a trh tvořícím prvkem se stane, když vyvolá v chování investora efekt finančního sebepoškozování.Česká investiční teorie začíná podobné poznatky zkoumat s jistým zpožděním, což je škoda. Poradenství by mohlo být dál.
Nahlásit
-
0
+
jiri.cerny2|31. 3. 2009 07:15
Docela by mě zajímalo z jakých údajů vycházíte, nebo jak to počítáte? Podle mých výpočtů pravidelná měsíční 10-ti letá investice do DJI započatá 1.11.1929 vydělala jenom 3,61% p.a. a to je TOP roku 1929, nejhorší je 1,75% p.a. při začátku 1.5.1929. V té době nesl státní 10-ti letý dluhopis GS10 3,60% p.a. na začátku roku s klesajícím trendem až na 3,32% p.a. To vše při 0,24% inflaci klesajísí až do deflace -2,09% (vše v roce 1929).Pokud by jsme ovšem investovali 1.11.1929 na 10 let s rozložením investice v prvních 5 letech tak vyděláme 4,91% p.a. (nejhorší výsledek v roce 1929 je 2,35% p.a. z 1.5.1929).
Diskuze: Trhu vládne psychologie
Přihlášení do diskuze
Diskuze
Tomáš Václavíček|31. 3. 2009 17:50
Nahlásit
Miloslav Doubrava|31. 3. 2009 15:14
Nahlásit
Miloslav Doubrava|31. 3. 2009 15:14
Nahlásit
Miloslav Doubrava|31. 3. 2009 15:14
Nahlásit
Miloslav Doubrava|31. 3. 2009 15:14
Nahlásit
Miloslav Doubrava|31. 3. 2009 15:14
Nahlásit
Miloslav Doubrava|31. 3. 2009 15:14
Nahlásit
Miloslav Doubrava|31. 3. 2009 15:14
Nahlásit
Miloslav Doubrava|31. 3. 2009 15:14
Nahlásit
Miloslav Doubrava|31. 3. 2009 15:14
Nahlásit
Miloslav Doubrava|31. 3. 2009 15:13
Nahlásit
jiri.cerny2|31. 3. 2009 07:15
Nahlásit