Ministerstvo školství se chystá vydat příručku pro genderově-neutrální výuky - pokračování by mohlo být "geekově-neutrální prostředí".Ale vážně - viděli jste někdy IT pracoviště v současných firmách? Zrovna geek-friendly mi nepřipadá. Pravda, v akademickém prostředí správá sítě pořád ještě vypadá jako z toho seriálu :)
Nahlásit
-
0
+
Joe|22. 12. 2009 12:28
Microsoft "Product" Evangelist je polooficiální název pro zapáleného šiřitele daného produktu od MS. Pokud je to zaměstnanec MS, stačí když fanatické nadšení alespoň úspěšně předstírá.
Nahlásit
-
0
+
Vlad Ender|21. 12. 2009 16:59| reakce na Indrik myneur - 21. 12. 2009 16:49
SV jsem myslel - pokud jste v Cechach, nevystrcite odtud nos a chcete nekoho z SV aby do vas investoval (a nic o vas nevi).Pokud samozrejme investujete do toho, ze do SV zajedete a navazete znamosti, tak je to jine :) (to byl ten komentar o znamostech).P. Stanka jsem navrhl, protoze verim, ze vedet neco o investorech je lepsi od "investee" nez se spolehat na investory samotne. Specialne velke firmy vam slibi hodne, dodaji malo (jdou po kvantite, ne kvalite).
Indrik myneur|21. 12. 2009 16:49| reakce na Vlad Ender - 21. 12. 2009 15:38
Škoda těch, co zůstanou v úkrytu:D Já ani teď nic takového nesháním, jen se mi ta oblast tak nějak přiblížila, a zajímá mne, co se kde šustne.Ti, co byli v SV, naopak říkali, že je tam vše mnohem snazší (pokud se jedná o produkt pro globální trh samozřejmě). Většina investorů (z oblastí, kde nějakou roli hraje počítač) je nakumulována tam, a dokonce svůj akční rádius často omezili pouze na SV:) Stačí se pár týdnů poflakovat tam, kde se něco dohaduje, a správné známosti jsou na světě.Romanův současný projekt znám celkem podrobně, ale on, pokud je mi známo, není investor, naopak investice využívá, a to ještě z pozice realizátora dvou již úspěšných startupů. Pokud bych hledal obecné anděly, koukal bych se spíše směrem AIA, CEAA, BACZ a ještě je tuším v Česku jedna síť. Ale nic víc o tom nevim.
Vlad Ender|21. 12. 2009 15:38| reakce na Indrik myneur - 21. 12. 2009 13:00
Prima jmena nedavam :), ale poradil bych napr. http://www.bothsidesofthetable.com/ - sice s nekterymi nazory nesouhlasim, ale jeho tipy pro lidi hledajici VC jsou vynikajici.Myslim, ze pro ceske podniky je hledani VC v Sillicon Valley tezke - musite byt tak alespon o pul radu lepsi nez nekdo tamejsi aby se s vama vubec zacali bavit, pokud nemate ty spravne znamosti.Mozna by jsem v Cechach zkusil bavit s Romanem Stankem, ten by mohl neco poradit. Mozna by Finmag mohl s nim na tohle tema udelat rozhovor?
Indrik myneur|21. 12. 2009 13:00| reakce na Vlad Ender - 21. 12. 2009 10:49
A nemáte nějaké zkušenosti nebo reference na nějaké jednotlivé investory? Já jsem se s investorem o projektu bavil jen jednou, a přišel mi to jenom jako takovej týpek z Chicaga, v nějž jsem nepojal důvěru. Jinak ale OK mi přijde třeba Dave McLure, kterej v cz nedávno spolupořádal Geeks On Plane.Ale několik známých zažilo už celkem dlouhé peripetie při komunikaci s investory. Včetně např. hledání přímo v Silicon Valley.Díky za vaše upřesnění, souhlasím, myslel jsem to spíše tak, že VC investují většinou už v nějaké pokročilejší fázi, kdy už není asistence inkubátoru (mimochodem, to je další druh menší investice ještě pod andělem) tolik potřeba, přestože právě propagace a partnerství mohou VC přinést ještě významnější než anděl.
Vlad Ender|21. 12. 2009 10:49| reakce na Indrik myneur - 20. 12. 2009 23:56
Jen poznamka k angel/VC - VC investor ma vetsinou take znalosti v oboru (vetsinou v IT jsou to lide kteri meli vlastni IT firmu a potom presli k VC) - pokud je nema, tak bych od nej docela rychle padil.To co popisujete (projekt, PR, strategicke partnerstvi) je presne to co VC poskytuje taky + obecne business znalosti.Rozdil je spise ze VC ma tech firem cele portfolio a zivi se tim profesionalne, zatimco andel se tim vetsinuo uplne profesionalne nezivi. Takze VC je obvykle formalnejsi a ma mensi flexibilitu co se tyce smlouvani nez andelska investice.
Indrik myneur|20. 12. 2009 23:56| reakce na Ivan Adamovič - 19. 12. 2009 22:02
To je zase "angel investor" – zpravidla jednotlivec, který vloží "seed capital" typicky do mega dolarů do projektu často ještě ani ne v plenkách, na jehož úspěch vsadí. Na rozdíl od "venture capitalist" má většinou větší znalosti v oboru, a krom toho, že je může využít k výběru vhodného projeku, často může pomoci start-up zajícům k doladění business konceptu, propagaci a strategickým partnerstvím atd.. Angel investor většinou investuje na nějaké období, po němž odprodá svůj podíl typicky venture capitalistům, což už bývaj větší společnosti, které mívají menší riziko, ale větší náklady neb projekt táhnou často až do doby než začne vydělávat víc než spotřebovává.V Česku ale moc angel investorů není..Evangelista je spíš jen ten, kterej propaguje nějakej koncept/oblast/technologii mezi ty, kteří jí neznají/nepoužívají. Aspoň tak tenhle "pseudopojem&qu ot;chápu já.
Pojem web/IT evangelist jsem už četl hodněkrát, ale nikdy jsem přesně nepochopil, o co jde. Měl jsem za to, že to jsou lidi, co financují slibné projekty...
Nahlásit
-
0
+
Indrik myneur|17. 12. 2009 14:06| reakce na Petr Síla - 17. 12. 2009 11:52
Proto je v té větě klíčové slovo "snaží", nikoliv vypadá:)
Martin Vlnas|17. 12. 2009 13:49| reakce na Robert-Antonio - 17. 12. 2009 12:51
Nehraje v tom roli jejich hypercitlivé sociální cítění sociálních pedagožek :))).Jinak ale podobných párů(společenskovědně vzdělaná dívka a IT partner znám taky docela dost). Jsou to hezké vztahy s romantickými debatami jako: "Jak nemůžeš vědět, kdo namaloval Guernicu, ty akulturní blbečku"?!
Zajímavé. Moje přítelkyně studující sociální pedagogiku tvrdí, že téměř všechny její spolužáčky chodí s ajťákem anebo matfyzákem. Ne že by mi to jako neléčitelnému ajťákovi z matfyzu vadilo :))
Nahlásit
-
0
+
Petr Síla|17. 12. 2009 11:52| reakce na Indrik myneur - 17. 12. 2009 11:39
To je vyloučené! Jak jste jednou ajťák, tak už nemůžete být ničím jiným. "Vypadat jako člověk" můžete jen do doby, než promluvíte. (-;
Martin Vlnas|17. 12. 2009 11:42| reakce na Indrik myneur - 17. 12. 2009 11:39
Chybí škatulka "evangelista&qu ot;:"evangelista je geek, co se snaží vypadat jako člověk". - tohle mi nebetyčně připomíná tuším druhý díl třetí série IT Crowdu :)
Chybí škatulka "evangelista&qu ot;:"evangelista je geek, co se snaží vypadat jako člověk". ...jak jsem se před pár dny dozvěděl od jednoho geeka, nebo spíš evangelisty?:)
Diskuze: Nenápadný nepůvab ajťáků
Přihlášení do diskuze
Diskuze
Ondřej Palkovský|23. 12. 2009 22:52
Nahlásit
Joe|22. 12. 2009 12:28
Nahlásit
Vlad Ender|21. 12. 2009 16:59| reakce na Indrik myneur - 21. 12. 2009 16:49
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Indrik myneur|21. 12. 2009 16:49| reakce na Vlad Ender - 21. 12. 2009 15:38
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Vlad Ender|21. 12. 2009 15:38| reakce na Indrik myneur - 21. 12. 2009 13:00
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Indrik myneur|21. 12. 2009 13:00| reakce na Vlad Ender - 21. 12. 2009 10:49
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Vlad Ender|21. 12. 2009 10:49| reakce na Indrik myneur - 20. 12. 2009 23:56
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Indrik myneur|20. 12. 2009 23:56| reakce na Ivan Adamovič - 19. 12. 2009 22:02
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Ivan Adamovič|19. 12. 2009 22:02
Nahlásit
Indrik myneur|17. 12. 2009 14:06| reakce na Petr Síla - 17. 12. 2009 11:52
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Indrik myneur|17. 12. 2009 14:04| reakce na Robert-Antonio - 17. 12. 2009 12:51
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Vlnas|17. 12. 2009 13:49| reakce na Robert-Antonio - 17. 12. 2009 12:51
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Robert-Antonio|17. 12. 2009 12:51
Nahlásit
Petr Síla|17. 12. 2009 11:52| reakce na Indrik myneur - 17. 12. 2009 11:39
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Vlnas|17. 12. 2009 11:42| reakce na Indrik myneur - 17. 12. 2009 11:39
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Indrik myneur|17. 12. 2009 11:39
Nahlásit