Pánové, napadlo vás někdy tak nějak bezprostředně, když se zamyslíte nad svými klienty, že naší hlavní společenskou úlohou je snižovat chudobu? V tomto hospodářském systému obrovské nabídky se inteligence a individuální pracovitost či podnikavost dokáže uplatnit více, než v tom minulém. Vzděláním lze dosáhnout ještě více. Přesto existuje paradox, říkám tomu dělnický syndrom. Osoby, které nás nejvíce potřebují, tedy lidé s malými a nižšími příjmy, jsou nejméně spolehlivé a nejméně chápou, že nás potřebují. Sekundárním paradoxem je pak to, že poradci vyhledávají bonitní a ještě bonitnější klienty. Mám prokázáno, že je to i pro tu inteligenci a myšlení klienta. Z toho pak vyvěrá další zdánlivě nespravedlivá věc, paradox: Zvyšující se nerovnost v příjmu populace je přirozená v tomto hospodářském systému a to tím více, čím více konvergujeme k vyspělým zemím. Inteligentní a bohatí budou bohatnout a chudí a hloupí... hádejte co?Tímto zdravím všechny, co momentálně jen nemají dost peněz. Chudoba totiž není stav peněženky, ale ducha.
Nahlásit
-
0
+
obchodnik|25. 4. 2008 09:55| reakce na Max - 25. 4. 2008 00:26
tak to si piste, ze nedojde. ac nejsem nadsen nekterymi lidmi, nazory ods, to co navrhuje levicev doprovodu s tresnema, to je neskutecny. a jelikoz tech "chudych"l idije vice nez dost, porad budou mit velkou vahu, protoze my bohati jsme vsechno nakradli tak at platime. driv me to vzdy vytocilo, dnes uz se tomu jen smeju a hreje me ten pocit jejich zavisti.
Max|25. 4. 2008 00:26| reakce na Aleš Müller - 24. 4. 2008 23:15
Já s Vámi snad i souhlasím. Souhlasím až do chvíle: "Lidi lépe rozhodnou co je dobré, co je potřebné..."Na to má společnost asi ještě pár let čas. Minimálně do doby než se ukáže, že opozice nemluví úplnou pravdu. Tam možná dojde k procitnutí i těch nejzasnělejších...
Necítím se ani bohatý, ani chudý. Neznám jízdu ve Ferrari, ale také neznám hlad protože není na rohlíky. Ani jedno mne neláká :-)Nejsem velký příznivec rovné daně, navíc současná daň v ČR je degresivní (tj. nižší daňové zatížení způsobené stropem na sociální a zdravotní daň či pojištění), ale také nejsem příznivec navrhovaného systému 10 – 20 – 30 %. Nezapomeňme, že loni jsme měli 12 – 19 – 25 – 32 %, a vždy plus sociální a zdravotní pojištění v astronomické výši, takže je to návrat k tomu co známe. Ovšem, jak minulou, tak opozicí navrhovanou progresi, mám za nemravnou. Nikoliv pro to, že bych dostal o pár korun víc nebo méně, ale proto co se daněmi dělá ve státním rozpočtu. Vysokou sazbou totiž nepodporuji sociální soudržnost společnosti, nepomáhám potřebným, ale posílám peníze do kapsy těm lobistickým skupinám co se vetřely do přízně politiků. Není rozhodující jaké jsou daně, ale co se s nimi dělá. Ale vystřízlivěl jsem z toho že stačí vyměnit lidi. Ne, daně mají být nízké, stát se má starat o to co je nejnutnější a ostatní má nechat na lidech a jejich osobní odpovědnosti, rozhodnutí.Nízké daně znamenají nízké příjmy státního rozpočtu a tím také malý prostor pro korupci, porcování medvěda, pro lobystické skupiny. Pak stačí upravit možnost podporovat sociální a jiné společenské účely pomocí darů, odpisů z daní, snížení daňových základů, atd. Lidi lépe rozhodnou co je dobré, co je potřebné, k než moudří a úplatní ministerští úředníci.
Nahlásit
-
0
+
Pavel Kohout|24. 4. 2008 19:58| reakce na Pinouk - 24. 4. 2008 19:17
I takový návrh před pár lety existoval, ale jeho zastánce V. Tlustý byl odsunut na vedlejší kolej.
Jeste k tomu dolnimu kvartilu: proc to zrovna neudelat jako v te divoke Americe, kde lide s tak nizkym prijmem plati zaporne federalni dane (tedy penize dostavaji misto aby je platili)?
Nahlásit
-
0
+
obchodnik|24. 4. 2008 14:14| reakce na Petr Borkovec - 24. 4. 2008 10:31
jen pro poradek, je to Lafferova krivka. ale jinak s vama souhlasim. podniky a moviti lide zacnou vyuzivat legalni zpusoby, jak se vyhnout danim uplne nebo platit jen neco.
Pokud se chce Paroubek ohánět Evropou, ať taky zavede stropy na pojistné třeba na úrovni Německa.Pokud se nepletu, tak tam je strop pod dvojnásobkem průměrné mzdy.
Nahlásit
-
0
+
Pavel Kohout|24. 4. 2008 11:02
??
Nahlásit
-
0
+
Petr Borkovec|24. 4. 2008 10:31
Myslím si také, že pokud Paroubek tu "progresivní prasárnu" zavede, tak zvýší motivaci těch skutečně vysoce příjmových lidí hledat cesty, jak neplatit vůbec. Sám u sebe a svých TOP klientů jsem se s tímto názorem setkal již několikrát. Dnes tuto potřebu absolutně necití a většina z nich daní paušálem, pokud nejsou zaměstnanci. Třeba Paroubek dodá další důkaz, že Laffeirova křivka funguje. :) tentokrát však opačným směrem než se ukazovalo dosud.
Diskuze: Daň z inteligence
Přihlášení do diskuze
Diskuze
Jan Majer|26. 4. 2008 14:58| reakce na Pavel Hanzl - 26. 4. 2008 12:28
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Pavel Hanzl|26. 4. 2008 12:28
Nahlásit
obchodnik|25. 4. 2008 09:55| reakce na Max - 25. 4. 2008 00:26
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Max|25. 4. 2008 00:26| reakce na Aleš Müller - 24. 4. 2008 23:15
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Aleš Müller|24. 4. 2008 23:15
Nahlásit
Pavel Kohout|24. 4. 2008 19:58| reakce na Pinouk - 24. 4. 2008 19:17
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Pinouk|24. 4. 2008 19:17
Nahlásit
obchodnik|24. 4. 2008 14:14| reakce na Petr Borkovec - 24. 4. 2008 10:31
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Zdeněk Jurak|24. 4. 2008 12:35| reakce na Jan Dvořák - 24. 4. 2008 11:56
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Dvořák|24. 4. 2008 11:56
Nahlásit
Pavel Kohout|24. 4. 2008 11:02
Nahlásit
Petr Borkovec|24. 4. 2008 10:31
Nahlásit