Filip Glasa|3. 4. 2008 17:37| reakce na Arsen Lazarevič - 1. 4. 2008 18:41
Graham písal o pomere 75/25 v závislosti od situácii na trhu. Pri poklesoch 75% akcií a po raste znížiť zas akcie na 25%. pričom dlhopisy nemyslel tak ako dnes - dlhopisové fondy. V tej dobe písal o "kusových" dlhopisoch. Dnes by to bol mix hotovosti a dlhopisových fondov. 50/50 doporučoval pre prípad, že si investor nechce riadiť svoje portfólio.
Tomáš Václavíček|3. 4. 2008 16:37| reakce na Arsen Lazarevič - 2. 4. 2008 22:13
Podle mě nejde tak o diverzifikaci, jako o soustředění investic a pečlivou technickou analýzu.A právě portfolio o 20 akciích se sleduje mnohem hůř než portfolio o 5 - 10 kvalitních akcií, jejiž technická analýza nám radí nakoupit.Rozjet své podnikání je dobrý nápad, v budoucnu to chci zkusit.Pronajímat nemovitost je sice většinou dobrý nápad, ale pro investory do nemovitostí mohou nastat mnohem horší časy, až k nám do ČR přijde pokles cen nemovitostí.
Tomáš Václavíček|3. 4. 2008 16:31| reakce na Jan Dvořák - 2. 4. 2008 20:41
Pro pokračování býčího trhu v komoditách mluví mnoho fundamentálních zdrojů, i technická analáza se již začíná zotavovat.Komoditní akcie před touto korekcí stoupaly tak dlouho, že ke korekci muselo nutně dojít (dlouhou dobu byly akcie překoupené).I když to možná nebude tento týden, věřím, že komodity budou v uptrendu pokračovat.Rozhodně ještě nejsme ve třetí fázi.
Pavel Kohout|3. 4. 2008 13:23| reakce na Arsen Lazarevič - 2. 4. 2008 22:13
Nájemné je dnes (alespoň v Praze) podstatně nižší než hypotéční splátky na stejný byt. Takže takový mladý člověk bude svého nájemníka dosti silně dotovat :-)))
Arsen Lazarevič|2. 4. 2008 22:13| reakce na Tomáš Václavíček - 2. 4. 2008 18:36
Pro mladého člověka je mnohem lepší vzít si hypotéku a pronajímat nemovitost, případně rozjet své vlastní podnikaní. Pokud se však domníváte, že v akciovém trhu budete mít své portfolio dostatečně diverzifikované a že se případné krize "ustojíte" tak vzhůru do toho :-)
Jan Dvořák|2. 4. 2008 20:41| reakce na Tomáš Václavíček - 2. 4. 2008 18:26
Koukám, že sledujeme stejné weby. Více než 321gold se mi však zamlouvá www.goldseek.comDále ještě doporučím denní zpravodaj od Casey Reserach - http://caseyresearch.com/displayDrp.php?e=trueZejména u drahých kovů se domnívám, že je to korekce, ne konec býčího trhu.
Tomáš Václavíček|2. 4. 2008 18:36| reakce na Arsen Lazarevič - 1. 4. 2008 18:41
Musím s Vámi nesouhlasit ohledně tvrzení, že"inteligentní investor by neměl investovat více jak 50 procent svých prostředků do akcií".Podle mě by se na tuto otázku mělo pohlížet s ohledem na věk, nebo, chcete-li, stadiun života. V mládí je lepší investovat mnohem více než 50% vašeho majetku, a ve stáří, kdy už má člověk (doufejme) vybudovanou svoji solidní základnu aktiv, by měl investovat kolem 50%, případně i méně ze svého majetku.To je filosofie, podle které se řídím.
Podle mě bude zítřek rozhodujícím dnem. Zítra se uvidí, jestli bude trh běžných akcií znovu klesat a jestli komodity, především zlato, opět začnou růst. Osobně se přikláním k tomu, že se toto stane (samozřejmě k tomu může dojít i postupem času).Mohl bych se zeptat, v jaké fázi se podle vás zlato právě nachází? Troufám si odhadnout, že na počátku té druhé (kdy se široká veřejnost začíná dovídat o býčím trendu).Mohl bych se zeptat, jestli budete na tomto serveru publikovat i podrobnější informace o komoditních trzích?Ohledně Zajištěného komoditního fondu ČP Invest:I když je to zajímavý nápad, myslím si, že pro investory poněkud nevýhodný. Je totiž veliká pravděpodobnost, že zhodnocení 55% dosáhnou komodity mnohem dříve (například mnoho zlatých akcií roste v poslední době o více než 100% ročně. To je také důvod, proč si myslím, že nebude od věci být zainvestován v komoditním trhu.Pokud to nebudete považovat za reklamu, rád bych uvedl několik nejlepších zdrojů na internetu:http://www.financial sense.com/metals/main.htmhttp: //321gold.com/www.bigcharts.co mTomášVáclavíček
Nahlásit
-
0
+
František Mašek|2. 4. 2008 14:38| reakce na Petr Novotňák - 2. 4. 2008 13:37
S tím souhlasím. Jak už jsem někde psal, ani já nejsem zrovna příznivcem zajištěných fondů. Proč o nich tedy občas píšu? Souhlasím s názory v diskusi. Není k nim prakticky co dodat. Je to ale podle mého mínění pohled zkušených investorů. Co ale s těmi, kteří jsou méně zkušení anebo s investováním začínají? A nezažili si tím pádem delší propad nebo kolísání trhů, takže jsou při současném vývoji nejspíš pěkně nervózní? Snad se dá, na rozdíl od klasické správy aktiv, nastavit individuální portfolio i od únosných částek. Jsou již ale ti méně zkušení na něco takového připraveni a jsou ochotni na podobnou věc přistoupit?Proto bych zajištěné fondy (k tématu se chci vrátit šířeji v dalším čísle časopisu) šmahem zcela nezatracoval.
Obecě sohlasím s tím, že zajištěné fondy nejsou pro klienta vždy to nejvýhodnější už z principu jejich konstrukce. Každý zajištěný fond je konstruován tak aby především neprodělal svému správci, tedy tak, aby správce neprodělal na tom, že klientům garantuje konečnou minimální hodnotu jeho investice! Až v druhé řadě je výnos zajištěného fondu klientovi, což je pochopitelné. I díky tomu podlové fondy nekrachují a krachovat nebudou. Na zajištěném fondu je bitý především klient.Přijatelnější a levnější cestou je nastavení individuálního portfolia, podle konkrétních cílů a profilu klienta, kde sice klient může nést riziko v řádu několika procent, ale až několikanásobně si zvýší možný dosažitelný výnos. Má podstatně vyšší likviditu a flexibilitu nakládání s volženými penězi. V takovémto portfoliu může samozřejmě hrát dílčí roli i zajištěný fond nebo přímé investice do akcií, ale nebudou to hlavní pilíře.
Nahlásit
-
0
+
Pavel Kohout|2. 4. 2008 13:06| reakce na Arsen Lazarevič - 1. 4. 2008 18:41
Souhlasím v obou bodech. V dobách tržních turbulencí je prostor pro aktivní správu portfolia větší, než když trh jde hladce vzhůru. A dluhopisy jsou při nynějších yieldech a inflaci investice pro "lůzry". To už raději peněžní trh.
Nebojte se!Blondýna hledá solidní protějšek toužící po ještě výhodnějším spoření. Zn.: Máš ING Konto a zajímá tě odměna?Kontaktuj mě na kontakting.cz
Nahlásit
-
0
+
Arsen Lazarevič|1. 4. 2008 18:41
Zajištěný fond dnes těsně předčí inflaci a pro investora, který chce své peníze zhodnotit to není dobrý způsob investice. Stačí trochu hledat a lze najít spoustu podhodnocených akcií s relativně vysokou dividendu, pravidelně rostoucím ziskem a velice nízkým P/E (pod 5) I kdyby propad trhu pokračoval, tak se těchto akcií nezbavím, protože mi přináší téměř 10 procentní dividendu a v budoucnu určitě narostou a troufám si tvrdit že i několikanásobně. Dluhopisy bych bral taky jako nevhodnou investici. Zhodnocení je nízké a dle mého názorů je i zde více rizika, než v zajištěných fondech. Graham radil, že "inteligentní investor" by neměl investovat více jak 50 procent svých prostředků do akcií s čím souhlasím, avšak dalších 50 procent bych rozhodně mezi dluhopisy společností nebo obligace nedával. At si každý rozumný investor najde další formy investic, avšak je jich spousta, stačí se pravidelně vzdělávat a umět najít příležitosti :) Hezký večer
Diskuze: Obavy z výsledků
Přihlášení do diskuze
Diskuze
Filip Glasa|3. 4. 2008 17:37| reakce na Arsen Lazarevič - 1. 4. 2008 18:41
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Tomáš Václavíček|3. 4. 2008 16:38| reakce na Arsen Lazarevič - 2. 4. 2008 22:13
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Tomáš Václavíček|3. 4. 2008 16:37| reakce na Arsen Lazarevič - 2. 4. 2008 22:13
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Tomáš Václavíček|3. 4. 2008 16:31| reakce na Jan Dvořák - 2. 4. 2008 20:41
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Pavel Kohout|3. 4. 2008 13:23| reakce na Arsen Lazarevič - 2. 4. 2008 22:13
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Arsen Lazarevič|2. 4. 2008 22:13| reakce na Tomáš Václavíček - 2. 4. 2008 18:36
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Dvořák|2. 4. 2008 20:41| reakce na Tomáš Václavíček - 2. 4. 2008 18:26
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Tomáš Václavíček|2. 4. 2008 18:36| reakce na Arsen Lazarevič - 1. 4. 2008 18:41
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Tomáš Václavíček|2. 4. 2008 18:26
Nahlásit
František Mašek|2. 4. 2008 14:38| reakce na Petr Novotňák - 2. 4. 2008 13:37
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Petr Novotňák|2. 4. 2008 13:37
Nahlásit
Pavel Kohout|2. 4. 2008 13:06| reakce na Arsen Lazarevič - 1. 4. 2008 18:41
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
fianceee|2. 4. 2008 12:06
Nahlásit
Arsen Lazarevič|1. 4. 2008 18:41
Nahlásit