Indrik myneur|24. 9. 2008 12:07| reakce na Jan Traxler - 27. 8. 2008 13:59
GM je sice moloch, ale na druhou stranu cpou brutální prostředky do vývoje alternativních pohonů, a jsou v těsném závěsu za Toyotou, která plánuje uvedení plug-in hybridu na příští rok. GM plánuje uvést vlastní plug-in hybrid v roce 2010. Model GM Volt umožní najet po městě cca 64 km jen na baterky, což pokryje většinu cest městem. Doma a v práci pak stačí auto připojit do zásuvky a jaká byla nafta? Čau a dík!Technologie elektoromobilů byly dostupné a komerčně využitelné a ekonomicky výhodné již na konci minulého tisíciletí.V roce 1990 GM koupilo patent na výorbu NiMH baterií, které umožily výrobu GM EV1 a Toyota dokonce uvedla jejich elektro verzi modelu RAV4 EV roku 1998 do prodeje! Byl schopný najet na baterie 160km rychlostí 120km/h a životnost baterie překračovala životnost auta (dosud fungující modely na ně stále jezdí).Bohužel v roce 2000 získalo kontrolu nad patentem Texaco, které ihned koupil Chevron, který okamžitě zakázal výrobu NiMH baterií podle získaného patentu (GM Ovonics a EV-95).Jinak jsme mohli už dávno všichni jezdit v Toyotách a GM na elektriku. Patent je olejářskou megakorporací Chevron zablokován do roku 2015 a současné lithiové baterie, které se dávají do hybridů, ještě nedosahují spolehlivosti a životnosti původního patentu.Rozhodně se můžeme těšit na rok 2010, kdy bude uvedena smršť plug-in hybridů nejen od GM a Toyoty a já jim držim palce. Tak snad GM nekrachne:)
Ondra Záruba|8. 9. 2008 23:36| reakce na Jan Dvořák - 8. 9. 2008 23:07
Tak jsem to prostudoval.Autor vyvozuje velmi negativní závěry.Podobnost ve struktuře pasiv s Worldcomem a Enronem je nezpochybnitelná.Analýza je to supr,leč trochu chladná.Ctihodný pokus o vytvoření varovného systému ve světě chaosu.Nejzajímavější je ten začátek o té investiční skupině,která ´ve skutečnosti tahá za nitky podle autora.Stojí to za přečtení.Můj názor zůstává stejný.GM to má fifty-fifty.Obravský zisk x Úplná ztráta pro investora.By the way taková story s GM v Česku:Nedávno mi jeden známý(milovník dobrých vozů,jehož jméno utajím z důvodu diskrétnosti) při naší diskusi nad americkými akciemi úplně vážně nadhodil,že by do GM strčil cca 100 000 USD vědom si toho,že o ně může rychle přijít.Je to hráč a nebojí se riskovat.Jen těžko prolomíme ten investiční axiom o riziku a výnosu.Můžeme mít akorát šťastnou ruku.
Jan Traxler|8. 9. 2008 21:55| reakce na Ondra Záruba - 8. 9. 2008 20:53
Ondreji, jste-li nezaujaty pozorovatel, tak si muzete dovolit prezentovat sva prani jako usudek. Ja se jakozto investor a investicni poradce nemohu a ani nechci rozhodovat dle prani.Kdyz to privedu do extremu... preji si, aby padla cervena, takze vsadim na cervenou. No nevim, takhle bych asi jako investor moc dobre nedopadl.V investovani preci bud musim mit hodne velkou pravdepodobnost, ze dosahnu slusneho zisku, nebo mohu i pri nizke pravdepodobnosti s malou castkou riskovat, pokud je mozny zisk opravdu extra vysoky.V pripade GM velka pravdepodobnost na slusny vynos rozhodne neni. Spise mensi pravdepodobnost, ze se stane zazrak a dosahnu pomerne vysokeho vynosu, ale zase ne az tak extra vysokeho vynosu. Co z toho vyplyva? Nevidim jediny duvod, proc investovat do GM.Ale mozna vidite situaci GM jinak. Ja Vam to neberu. Spis Vas chci trochu dotlacit k zodpovednosti. Ono napsat neco do clanku nebo do diskuze je jedna vec. Neco jineho je podle toho ridit sve investice a investice klientu. Proto jsem se Vas take ve zminene diskuzi tusim ptal, jestli vlastnite nejake akcie GM. Odpoved NE totiz rozdil v nasich nazorech dokonale vysvetluje. Kdyz o necem napisu, ze si myslim, ze je to slibna investice, tak ji zpravidla mam uz v portfoliu a zpravidla i mnoho mych klientu. ;-) Proto mozna na vetsinu Vasich akcii z clanku (vlastne zatim asi na vsechny) reaguji negativne, ze bych je nekupoval.
Ondra Záruba|8. 9. 2008 20:53| reakce na Jan Traxler - 8. 9. 2008 18:14
Já v ten comeback věřím.Automobily GM mají kouzlo,tradici.A tech pár šupů,co stojí dnes jejich akcie stojí nutí k úvaze.Restrukturalizace je na cestě.Navíc GM je firma,která má obrovské know how.Ze všech automobilek investovali možná nejvíce do alternativních paliv,ačkoliv stroje GM jsou synonymem pro hladová SUV.Akcie GM určitě nejsou stabilní,ale rozhodně bych jim dal přednost před Frediem nebo Fannie,který jsou ze stejné cenové kategorie.Optimista je ten,jehož přání ovlivňují úsudek.Nemám důvod si přát,aby se GM dařilo.Snažím se na to pohlížet bez emocí.
Jan Traxler|8. 9. 2008 18:14| reakce na Ondra Záruba - 8. 9. 2008 11:03
Ondreji, myslim, ze vuci GM jsem byl stejne negativni i ve zminene diskuzi. ;-)Nechci Vam to moc rozmlouvat, ale jestli verite v comeback GM, tak Vas opravdu povazuji za hoooodne velkeho optimistu. ;-))Ale kdo vi, treba se pletu. Muzete takovou spekulaci vyzkouset a treba vydelate balik. ;-)
Ondra Záruba|8. 9. 2008 11:03| reakce na Jan Traxler - 8. 9. 2008 10:09
Dobrý den Honzo,zavzpomínal jsem při čtení vašeho příspěvku na naši nedávnou diskusi o GM na ICZ.Zdá se mi,že jste ve svém postoji ještě přitvrdil.Co je příčinou?Já věřím,že se do černých čísel GM dostane,avšak za ožralého optimistu se nepovažuji.
Jan Traxler|8. 9. 2008 10:09| reakce na Arsen Lazarevič - 7. 9. 2008 20:18
Arsene, take se rad drzim selskeho rozumu... prave proto bych komodity (vyjma zlata) i GM nekupoval, ani nedrzel. Ale rozmlouvat Vam to nebudu.Jiste ze se najde mnoho akcii, ktere jen doplaci na negativni naladu na trzich. A prave ty jsou idealni k nakupu. Ale take se najde mnoho tech, ktere nejen ze si zaslouzily pad, ale dokonce jsou stale drahe vzhledem k tomu, ze velmi pravdepodobne nekolik let nedosahnou zisku... a v pripade GM dost mozna nepreziji ani dva roky. Obavam se, ze tady je na restrukturalizaci pozde.
Arsen Lazarevič|7. 9. 2008 20:18| reakce na Jan Traxler - 27. 8. 2008 13:59
Dobrý den,Je pravda, že jsem investiční doporučení ohledně komodit možná neměl dávat , avšak za svým názorem si pevně stojím. Při investování se řídím selským rozumem a vycházím dle přísloví, že lidé dělají pořád stejné chyby. Proto si myslím, že korekce komodit byla pouze dočasná a rozšířením recese do Evropy a velice nejistým prostředí v USA, kde je ekonomika draze stimulovaná způsobí, že investoři před akciemi dají přednost fyzické hodnotě. Dále nesouhlasím s názorem, že chování investorů ohledně některých společností se dá označit za logické. Pokud se například GM dokáže restrukturalizovat v krátkém čase, vyhodí neschopné propagátory SUV aut, zaměří si na zelené technologie a malá auta a USA překonají recesi tak pak GM znovu poroste. Podobné je to na naší burze například s akciemi AAA auto, kdy se společnost díky nepromyšlené stategii dostala do ztráty. Naštěstí se začaly podnikat potřebné kroky k oživené společnosti a v dalším roce by se hospodaření mělo dostat do černých čísel.
juraj šabatka|28. 8. 2008 16:55| reakce na Jan Traxler - 27. 8. 2008 13:59
Pan Traxler má vynikajicí připomínku ohledně cen komodit. V analýzách se hodně řeší poptávka po komoditách, ta samozřejmě roste. Ale stačí tento fakt k růstové predikci? Ne. Cena je tvořena ještě nabídkou, a ta také nespí. Zejména u zemědělských komodit došlo v poslední době k výraznému navýšení produkce. Letošní predikce úrody pšenice, sojových bobů atd jsou rekordní. Zajímavá je také provázanost s finančními trhy, pokud v uplynulých letech investoři používali komodity k diversifikaci portfolia a jeho vyvážení, nemusí ted část komoditních pozic také prodávat, aby vybalancovali své portfolio, popřípadě pokryli ztráty? Možná. Jaký vliv na cenu komodit budou tyto faktory mít je otázkou, zdržoval bych se ale přehnaného komoditního optimismu.
Arsene, pekny clanek, nicmene mam k nemu tri pripominky:1) Demo ucet se Vam hodi, pokud chcete aktivne obchodovat. To je nezbytne si ozkouset, zda Vase strategie, jak trumfnout trh a dostat z neho maximum, skutecne v praxi funguje (i kdyz to jeste neni zarukou, ze i v budoucnu bude). Pro fundamentalni investovani je demo ucet na dve veci. Zlast kdyz mate v planu akcii drzet treba desitky let. ;-) V podstate to same plati i se stop-lossy. Zrovna vcera jsem to psal do diskuze zde:http://investujeme.cz/clan ky/problem-iracionality-invest icniho-chovani/nazory/2)Akciove trhy sice reaguji precitlivele, nicmene mnohdy naprosto opravnene a logicky. Vezmete si napriklad General Motors. Proc drzet akcii, kdyz se spolecnost zmita v desetimiliardovych ztratach a ze by se nekdy dostala do cernych cisel, tomu snad neveri uz ani ozraly optimista? Nebo proc drzet akcie nekterych bank, kdyz se pravdepodobne dobre dva tri roky zisku nedockaji? Tedy zadna dividenda a nejakou dobu ani zadny rust hodnoty akcie?3) Komodity budou atakovat nova maxima? To vite, ze nekdy urcite budou. Ale v nejblizsi dobe??? Na zaklade ceho tak soudite? Nechci Vam brat iluze, mozna mate pravdu, ale ja si spis myslim, ze vetsina komodit ma jeste dost velky prostor smerem dolu. Kazdopadne u komodit je obecne rozdil mezi energetickymi, zemedelskymi, prumyslovymi a drahymi kovy. A pak i individualne mezi jednotlivymi komoditami. Brat stribro jako vudci komoditu urcujici celkovy trend neni zrovna moudre.
Nahlásit
-
0
+
Lapačka|27. 8. 2008 09:05
Nicméně také uvažujte nad tím, že kvalitní podnik své brány den ze dne nezavře, zatímco láska investorů ke komoditám bývá velmi přelétavá. A také nad tím, že akcie přináší někdy i zajímavé dividenty, zatímco komodity nikoliv.
Diskuze: S trendem, nebo proti němu?
Přihlášení do diskuze
Diskuze
Indrik myneur|24. 9. 2008 12:07| reakce na Jan Traxler - 27. 8. 2008 13:59
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Ondra Záruba|8. 9. 2008 23:36| reakce na Jan Dvořák - 8. 9. 2008 23:07
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Dvořák|8. 9. 2008 23:07| reakce na Ondra Záruba - 8. 9. 2008 22:44
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Ondra Záruba|8. 9. 2008 22:44| reakce na Jan Dvořák - 8. 9. 2008 21:25
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Ondra Záruba|8. 9. 2008 22:27| reakce na Ondra Záruba - 8. 9. 2008 22:25
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Ondra Záruba|8. 9. 2008 22:25| reakce na Jan Traxler - 8. 9. 2008 21:55
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Traxler|8. 9. 2008 21:58| reakce na Jan Traxler - 8. 9. 2008 21:55
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Traxler|8. 9. 2008 21:55| reakce na Ondra Záruba - 8. 9. 2008 20:53
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Dvořák|8. 9. 2008 21:25
Nahlásit
Jan Dvořák|8. 9. 2008 21:23| reakce na Ondra Záruba - 8. 9. 2008 20:53
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Ondra Záruba|8. 9. 2008 20:53| reakce na Jan Traxler - 8. 9. 2008 18:14
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Traxler|8. 9. 2008 18:14| reakce na Ondra Záruba - 8. 9. 2008 11:03
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Ondra Záruba|8. 9. 2008 11:03| reakce na Jan Traxler - 8. 9. 2008 10:09
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Traxler|8. 9. 2008 10:09| reakce na Arsen Lazarevič - 7. 9. 2008 20:18
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Arsen Lazarevič|7. 9. 2008 20:18| reakce na Jan Traxler - 27. 8. 2008 13:59
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
juraj šabatka|28. 8. 2008 16:55| reakce na Jan Traxler - 27. 8. 2008 13:59
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Traxler|27. 8. 2008 13:59
Nahlásit
Lapačka|27. 8. 2008 09:05
Nahlásit