Arsen Lazarevič|15. 4. 2008 17:18| reakce na Jan Traxler - 15. 4. 2008 15:25
Já když investuji, vybírám akcies P/E nižším než 10. Obecně se ale tvrdí, že akcie které mají P/E vyšší než 20 jsou bublinové. I když nastal pád většiny čínských akcií a můj údaj tedy o P/E není aktuální, tak i tak jsou akcie stále silně nadhodnocené.
Jan Traxler|15. 4. 2008 15:25| reakce na Arsen Lazarevič - 15. 4. 2008 11:37
To uz tak v dnesnim globalizovanem svete byva, ze akciove trhy padaji svorne temer na celem svete. V srpnu se Cina jeste ubranila vlivu svetovych akciovych trhu. Ale na podzim uz nemela sanci.Ja osobne neplanuji investovat do cinskych akcii. Jen se snazim na vec divat objektivne. Takze jsem musel opravit nektera Vase "mirne" pribarvena tvrzeni, jako treba P/E 60. ;-))Mimochodem, kam az by podle Vas mely cinske akcie spadnout, abyste pripustil, ze bublina jiz splaskla? A neni podstatne, ze sama Cina nebyla tim spoustecim mechanismem.
Arsen Lazarevič|15. 4. 2008 11:37| reakce na Jan Traxler - 15. 4. 2008 09:44
Ale tahle "korekce" nastala všude ve světě. Máte pravdu, že akcie jsou levnější, ale i tak P/E je nepřirozeně vysoko. Bublina se tudíž zmenšila, ale pořád tam je. Netřeba připomínat, že akcie před krachem v roce 1929 nedosáhly ani 30 P/E. Možná můj článek byl psán v jistém negativním duchu, ale čínské akcie jsem zavrhl pouze jako dlouhodobou investici, jako krátkodobá by Vám mohla i vyjít.
Arsen Lazarevič|15. 4. 2008 11:36| reakce na František Mašek - 14. 4. 2008 10:25
Je to zajímavé. Souhlasím s Vámi. myslím si, že po Olympiádě vyplují na povrch další problémy dnešní Číny. BTW: Doufám, že závodnici si nepřivezou z Pekingu astmu..
Jan Traxler|15. 4. 2008 09:52| reakce na František Mašek - 14. 4. 2008 10:25
Ony se cinske akcie neobchoduji jen v Hong Kongu. Jeste o neco "levnejsi" jsou na burze v Singapuru.Jinou alternativou muze byt Taiwan a tamni firmy podnikajici na kontinentu.
Arsene, kdybyste tento clanek napsal pred pul rokem, tak bych s Vami souhlasil. Ale takhle to vypada, ze vubec nesledujete vyvoj cinskych akcii. Od rijna to s nimi jde pekne s kopce. Minus 40% za pet mesicu, to uz je docela slusna korekce.S P/E jste to trosku presvihl. Na maximech bylo prumerne P/E nekde okolo 40. Dnes se drzi na cca 25, trida H, o ktere se zminuje Frantisek Masek ma jeste nizsi P/E. Pri relativnim srovnani napriklad se zapadni Evropou je to i tak hodne. Ale k dot-com bubline maji dnes opravdu daleko.Uz je to minimalne rok, co jsem zacal varovat lidi pred investici do cinskych akcii... v podobnem duchu, jako nyni Vy. Ale dnes jiz cinsky akciovy trh neni tak prehraty a pomalu je naopak mozne zacit zvazovat nakupy. I kdyz osobne bych z dlouhodobeho hlediska take preferoval jine trhy, napriklad i zminenou Indii. ;-)
Nahlásit
-
0
+
František Mašek|14. 4. 2008 10:25
Dobrý den. Téma, zda si dynamicky rozvíjející se země udrží dosavadní růst a hlavně jak budou řešit dnes mnohdy netušené problémy, je velmi zajímavé. Nevím, zda jde o optimální porovnání, podívejme se ale na Japonsko. V 70. letech to vypadalo, že brzy předeženou USA. Jeho další vývoj byl ale, jak známo, velmi tristní.A to šlo o vyspělou zemi s rozvinutou tržní ekonomikou.K článku mám ale ještě jednu poznámku. Rozlišujme prosím akciové trhy, na kterých mohou investovat čínští občané a další, které mají k dispozici cizinci. Oba jsou nejspíš přehřáté, ty "čínské" ale - viz P/E -výrazně více než hongkongský, na který zase zatím smí jen zahraniční investoři. Jistě, pokud by šla čínská ekonomika dolů a nedařilo se místním firmám, budou postiženy "domácí" i "zahraniční&quo t;burzy. Zatím je ale myslím ta hongkongská burza přece jen méně riziková a část cizích investorů toho využívá. Otázkou samozřejmě zůstává, jak se zachovají tváří v tvář případným vážnějším signálům o problémech čínské ekonomiky. Řekl bych, že pokud přijdou, do olympiády se je bude snažit čínská vláda alespoň trochu tutlat. Je také otázka, jak by zahraniční investoři zareagovali, pokud budou moci v Hongkongu obchodovat i Číňané, což může krátkodobě vyhnat akcie obchodovaných firem hodně vysoko. Ale co pak?
Nahlásit
-
0
+
Jan Dvořák|13. 4. 2008 21:01
Na Čínu se lze dívat ze dvou pohledů - buď jako na velkoodběratele či jako výrobce.Každý z těhcto pohledů povede k jiným investičním závěrům.Pozice velkoodběratele - ekonomický vývoj v Číně bude mí čím dál tím větší dopad na ceny komodit.Podívejte se třeba na graf znázorňující spotřebu ropy na 1 obyvatele v různých zemích:http://honzajs.porcus.c z/uploads/pics/China_Oil.PNGPo zicevýrobce - v Číně rychlým tempem roste střední třída. Zajímavé investiční příležitosti tak podle mne lze najít zejména mezi společnostmi poskytujícími služby / dodávajícími výrobky, které bude tato rozvíjející se střední třída spotřebovávat ve stále větší míře (např. kavárny v Číně, mobilní telefony, cestovní kanceláře, on-line hry...). Sama střední však dosud nedokáže utáhnout ekonomický růst svých zemí. Jsou tedy do značné míry závislé ne exportu do vyspělých zemí, resp. outsoutcingu z nich.Při jakékoliv investici tímto směrem by však měl investor počínat velmi obezřetně a nekupovat předražené akcie s P/E v desítkách.
Nahlásit
-
0
+
Arsen|12. 4. 2008 12:26| reakce na Pavel Straňák - 12. 4. 2008 00:32
Jen bych dodal,že inflace roste díky tomu,že rostou mzdy.Ale jinak fajn článek.Rovněž zastávám názor,že země jako jsou Čína a Rusko nikdy nemohou v ekonomické efektivitě dohnat vyspělé země,protože se nejedná o země svobodné politicky ani ekonomicky.Rovněž souhlasím s tou Indií,která je o poznání dále.Můj strýc je čirou náhodou Ind a když se s ním bavím,tak někdy mám pocit,že rozvíjející se ekonomika jsme my.
Diskuze: Co je, a co není Čína
Přihlášení do diskuze
Diskuze
Arsen Lazarevič|15. 4. 2008 17:18| reakce na Jan Traxler - 15. 4. 2008 15:25
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Traxler|15. 4. 2008 15:25| reakce na Arsen Lazarevič - 15. 4. 2008 11:37
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Arsen Lazarevič|15. 4. 2008 11:37| reakce na Jan Traxler - 15. 4. 2008 09:44
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Arsen Lazarevič|15. 4. 2008 11:36| reakce na František Mašek - 14. 4. 2008 10:25
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Traxler|15. 4. 2008 09:52| reakce na František Mašek - 14. 4. 2008 10:25
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Traxler|15. 4. 2008 09:44
Nahlásit
František Mašek|14. 4. 2008 10:25
Nahlásit
Jan Dvořák|13. 4. 2008 21:01
Nahlásit
Arsen|12. 4. 2008 12:26| reakce na Pavel Straňák - 12. 4. 2008 00:32
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Ondřej Záruba|12. 4. 2008 10:38
Nahlásit
Pavel Straňák|12. 4. 2008 00:32
Nahlásit