Nápad, který stvořil firmu. Dejme AI život, řekli si mladí podnikatelé a uspěli

Radim Zelený
Radim Zelený
21. 3. 2023

Tématem roku 2023 se bezesporu stává umělá inteligence (AI). Od monitorů profesionálních vývojářů se teď dostává na denní světlo normálního světa, a dokonce na přední stránky časopisů. V řevnickém startupu AddAI.Life si její potenciál uvědomili už dávno.

Nápad, který stvořil firmu. Dejme AI život, řekli si mladí podnikatelé a uspěli
Zakladatelé společnosti AddAI.Life (uprostřed) se svými nejbližšími spolupracovníky / Zdroj: AddAI.Life

Jak taková počítačová neuronová síť dokáže přemýšlet a jak může pomáhat firmám i jejich zákazníkům, si už dřív uvědomili dva mladí podnikatelé – Jindřich Chromý a Tomáš Jindra. Oba chodili na stejnou základní školu a oba později pracovali pro ING Bank Czech Republic.

Tam se poprvé setkali s konverzační umělou inteligencí a odtud jejich společná cesta vedla k založení vlastního startupu AddAI.Life v roce 2019. V něm se zaměřují na vývoj takzvaných virtuálních asistentů s umělou inteligencí.

„Mohli jsme se stát třeba hypotečními specialisty nebo dělat regulatoriku, ale my jsme chtěli pokračovat v tom, co nás baví. Takže jsme hledali investora a rozjeli jsme firmu AddAI,“ prozradil už dřív v rozhovoru pro Finmag.cz jeden ze zakladatelů Jindřich Chromý.

Virtuální asistent na vyšší úrovni

Pracují především pro bankovní a e-commerce sektor. Dodávají na míru vyvíjené business asistenty, kteří rozumí přirozené lidské řeči v psané i mluvené formě. Uživatelům pomáhají řešit problémy a zodpovídají jejich dotazy.

Ty se totiž často opakují a šikovný asistent s nimi dokáže pomoci. Tím šetří čas jak zákazníkům, tak svým lidským kolegům a posouvá zákaznickou zkušenost na vyšší úroveň.

Zakladatelé AddAI.Life ve Finmag podcastu

Prvním klientem AddAI.Life se stal český lovebrand Air Bank, s jejichž týmem už tři roky tvoří asistentku Anetu. Ta se postupně rozšířila z webové stránky do mobilní aplikace, kde s ní může uživatel chatovat i mluvit přirozenou řečí. Za hlasové ovládání bankovnictví získala také ocenění Zlatá koruna. Dnes Anetu najdete i na třetím kanálu – zákaznické lince.

Dalším klientem startupu se stal Vodafone, kde tým spolupracoval na vývoji asistenta TOBi. Později se přidala Raiffeisenbank a mezi klíčové projekty se zařadila taky AI asistentka Alzee, kterou tým vytváří pro zákaznickou linku Alza.cz.

„Tvrdá práce nese ovoce,“ říká spoluzakladatel AddAI.Life Chromý a na své klienty i tým je patřičně hrdý.

Ambiciozní plány nechybí

AddAI.Life, dnes už spíš firma s 22členným týmem, se drží svých silných stránek a hodnot. Pro klienty vyvinula softwarový modul s asistentem připraveným k úpravě dle potřeby firmy a jednoduché integraci do mobilní aplikace, či dokonce chytrých hodinek.

Připravené mají i součástky pro asistenta, které ihned po integraci rozšíří jeho znalostní bázi. Novinkou je pak možnost propojení asistenta s ChatGPT.

Zjednodušovat život a přinášet hodnotu firmám i jejich zákazníkům je pro Jindřicha s Tomášem zásadní. V letošním roce mají v plánu další růst a nové integrace, aby jejich virtuální kolegové byli ještě lepší.

Aby taky ne, když se měří s největšími jmény v oboru – Siri, Alexa či Google Assistant. 

Text vyšel v rámci speciálu magazínu Finmag a Finmag.cz Podnikavé Česko, kterého je AddAI.Life partnerem.

Podnikavé ČeskoFinmag.cz

Kam dál? Podnikavé Česko na Finmagu:

Ohodnoťte článek

-
1
+

Sdílejte

Diskutujte

Vstoupit do diskuze
Radim Zelený

Radim Zelený

Studoval žurnalistiku v Praze. Pro Peníze.cz a Finmag píše články o korporacích, ale i malých a středních firmách.

Související témata

AIbyznysbyznysplánpodnikáníPodnikavé Českosuccess storyumělá inteligence

Aktuální číslo časopisu

Předplatné časopisu Finmag

Věda je byznys –⁠ byznys je věda

Koupit nejnovější číslo