„Češi mají spoustu skvělých a originálních nápadů, existuje ale řada projektů, které potřebují pomoci se startem realizace po designové stránce. Proto byla spuštěna podpora spolupráce firem s profesionálními designéry, kteří mohou firmám pomoci,“ říká Radomil Doležal, generální ředitel CzechTrade.
Agentura CzechTrade novou výzvu administrativně zajišťuje. Cílem programu je podpořit propojení malých a středních firem s kreativními profesionály, kteří firmám pomohou inovovat design produktů. Jednotlivé společnosti mohou z celkové výše deseti milionů korun získat na jeden projekt finanční podporu v rozmezí 50 až 200 tisíc korun.
Designéři podle Doležala pomohou malým a středním podnikům reagovat na požadavky trhu a tím podpoří i jejich konkurenceschopnost, posílí exportní připravenost a významně zvýší hodnotu jejich značky. „Jedná se o společný tvůrčí proces firmy a produktového designéra, který povede k zefektivnění vzhledu nebo funkčnosti vlastního produktu,“ říká Doležal.
Žadatel o dotaci si musí pro realizaci projektu vybrat některého z profesionálů, kteří jsou součástí adresáře designérů agentury CzechTrade. „Hlavní cílem Design Credits je zahájení průmyslové výroby produktů s vysokou přidanou hodnotou,“ upřesňuje vedoucí Design Centra CzechTrade Zuzana Sedmerová s tím, že do adresáře designérů CzechTrade se mohou průběžně registrovat profesionální designéři zdarma.
Malé a střední podniky mohou podat žádost o dotace v dotačním portálu ministerstva kultury do 31. července 2023. Nárok na získání dotace mají firmy se sídlem nebo provozovnou na území České republiky a zároveň s prokazatelnou historií minimálně tři měsíce před vyhlášením výzvy. Příjem žádostí byl zahájen 3. ledna.
Maximální výše dotace je až 85 % z celkové výše odměny designéra za vytvořené autorské dílo, přičemž celková výše dohodnuté odměny za vytvoření designu není stanovena. Na jednu projektovou žádost lze poskytnout dotaci v maximální výši 200 tisíc korun. Všechny schválené projekty musí být realizovány nejpozději do 30. září 2023.
Podrobné informace k výzvě žadatelé naleznou na webových stránkách CzechTrade nebo Ministerstva kultury ČR. Podobný účel podpory rozvoje malých a středních podniků plní i takzvané kreativní vouchery.
Kam dál? Podnikavé Česko na Finmagu:
- Češi jsou slušnější, než myslíme, říká šéf FreshPointů. Staví na důvěře
- Slevami jsme si zkazili zákazníky, říká zakladatel Le Premier Lohniský
- Za energie platíme čtyřnásobek, pomoc je nutná, říká šéf přední keramičky
- Důstojné stáří jen pro bohaté? Domov v Mělníku dokazuje, že to jde jinak
- Místo pohřbu velká party. Český inovátor mění pohled na smuteční obřad
ZIMNÍ FINMAG JE TADY. NA CO SE TĚŠIT?
„Najednou jsem měla pocit, že jsem už někdo jiný, že jsem ztratila sama sebe,“ přiznala Adéle Vopěnkové sběratelka umění Kateřina Havrlant, když spolu mluvily o jejím odchodu z Googlu.
FIN. Dominik Stroukal tvrdí, že se máme připravit na investiční žně • V kanceláři partnera ZDR Investments • Václav Podzimek: Do čeho investovat v roce 2023 • Robert Vlach o pravidlech růstu freelancerů • Roste cena děl po smrti jejich autorů? • Podle Petra Beny z Alzy dochází k pomalé evoluci kapitalismu
MAG. Nejlepší soukromá gymnázia v Česku • Mladé sítě pryč nepustí a staří žijí v digitálních ghettech, říká marketér Tomáš Jindříšek • Kokain, VHS i Flexaret spojuje jedno: Nejsou a nebudou • Na skialpech od čtyř dubů jezdí nejen beskydští fajnšmekři • Americký pickup RAM 1500. Dává smysl i na opačné straně oceánu?