Předplatné časopisu
Finmag do schránkyPředplatit časopis  

Jakub Moravec: Malíř není někdo, kdo je špinavý a hloupý

PR článek
PR článek | 17. 10. 2022

S MOKUSO vrací noblesu malířství. Teď Jakub Moravec otevřel prodejnu, která je zároveň prvním showroomem svého druhu v ČR. K tomu mu pomohl mentoringový program DoToho!.

Jakub Moravec: Malíř není někdo, kdo je špinavý a hloupý

Zdroj: archiv MOKUSO

Vystudoval zdravotnickou školu, nyní ale lidi zachraňuje jinak, než by si před lety myslel. Vdechuje život stěnám v nemovitostech s firmou MOKUSO, kterou založil v roce 2015, nabízí malířské služby a další s tím související práce. „Jsem podnikavý člověk, začala mě ubíjet představa, že bych jako zdravotník byl na jednom místě, v ordinaci. Na vysoké jsem začal lidem dohazovat spolužáky na práci, třeba tátovi do stavební firmy. První malování proběhlo v lékárně v Aši. Známému se to líbilo, původní malíři mu odpadli, tak jsme pro něj malovali měsíc. Postupně jsme se rozvíjeli a lékárny malujeme už šest let,“ popisuje Jakub počátky zrodu firmy, mezi jejíž klientelu se vedle lékáren zařadily např. Česká spořitelna, Hornbach či Kampus Hybernská.

Říká, že vrací malířství noblesu. „Jde mi o to, aby řemeslo, do kterého jsem se vložil, mělo smysl, aby lidi věděli, že se obléknu do pracovního a jdu malovat. Snažím se lidi učit, že malíř není někdo, kdo je špinavý a neumí do deseti napočítat.“ Spolupracuje s více než 35 zkušenými malíři, ale říká, že malovat se může naučit každý, kdo má aspoň trochu pevnou ruku, lidský přístup a touhu lidem zlepšovat nemovitosti. „Pro MOKUSO nepracuje nikdo, kdo brblá. Jsme flexibilní, efektivní, slušní a nebojíme se výzev. Nabízíme komplexní službu kromě samotného malování sestěhujeme nábytek, připravíme prostor, uklidíme.“

Jakub Moravec, MOKUSOFoto: archiv MOKUSO

Jakub Moravec

S růstem firmy jde ruku v ruce seberozvoj jejího majitele. Jakub navštěvoval různá školení a stal se členem networkingových klubů. Velkým přínosem i překvapením pro něj byla účast v mentoringovém programu DoToho!, který funguje pod byznys hubem Opero. V rámci platformy určené pro malé a střední podniky byl spárován s Davidem Pirnerem, řídícím partnerem Grant Thornton. „Neměl jsem moc očekávání. Přihlásil jsem se s tím, že to chci jen vyzkoušet. Nedokázal jsem si představit, že by mi mohl David jako dataanalytik z poradenské firmy něco dát. Lidsky jsme si ale sedli a spolupráce byla nakonec hodně přínosná. David měl svěží nápady, pomohl mi s byznysplánem a strategií. Zkoumali jsme malířský trh v Praze a následně po celém Česku, podnítil mě k tomu rozšířit služby a do budoucna vybudovat prodejny v dalších městech. Aktuálním cílem je mít deset poboček do deseti let.“

V rámci programového networkingu získal kontakty, ale i chuť dalších lidí sdílet zkušenosti. „Je super sdílet svůj byznys s někým z jiného oboru, který na to může mít jiný pohled a mít podněty, které by mě samotného nenapadly. V DoToho! je komunita lidí, kteří tvoří, to je hodně důležité všichni chtějí něco zlepšovat, jsou pozitivně naladění,“ říká s nadšením. „Kdyby nebylo DoToho!, nejsem, kde jsem.“

Prodejna MOKUSO v Kobylisích zdaleka neslouží jen k nákupu barev. „Malíři si sem mohou přijít pro materiál, radu, můžeme si vzájemně vypomoci. V naší prodejně a zároveň prvním malířském showroomu v Česku nebudete jen vybírat ze vzorníku, ale na deskách si prohlédnete, co můžete mít reálně doma. Chci, aby lidé věděli, co kupují, aby nekupovali jen barvu v kýbli,“ uzavírá Jakub Moravec.

Pojďte DoToho!

Platforma DoToho! vznikla před víc než rokem s cílem oživit byznys malých a středních podniků a v reakci na to, že v Česku neexistoval program k jejich dlouhodobějšímu rozvoji. V projektu se spojují přední tuzemští podnikatelé, manažeři a další experti, kteří pomáhají firmám, jež potřebují posunout nebo rozvinout svůj byznys. Jedná se o nezištnou formu podpory podnikání: zdarma je díky partnerům v čele s hlavním městem Prahou.

Program vznikl z iniciativy pražského byznysového centra Opero, za nímž stojí bývalý manažer poradenských firem a investor Pavel Přikryl s jedním z nejúspěšnějších tuzemských podnikatelů Pavlem Bouškou (VAFO) a Pražský inovační institut. Hlásit se do něj mohou malé a střední podniky s obratem od tří do 300 milionů korun.

DoToho! prošlo již 280 firem a další zájemci z celé ČR se mohou přihlásit kdykoliv. Doporučujeme neváhat, zdarma bude jen do konce letošního roku.