Předplatné časopisu
Finmag do schránkyPředplatit časopis

Rohlík pomáhá farmářům

PR článek
PR článek | 2. 6. 2021 | 230

Rohlik.cz má unikátní podpůrný program pro malé dodavatele. Pomůže jim s marketingem i financováním

Rohlík pomáhá farmářům

Zdroj: Rohlik.cz

Online supermarket Rohlik.cz startuje nový program Rohlík pomáhá farmářům. Ten je zaměřený na malé dodavatele a producenty. V unikátním podpůrném programu bude zlepšovat jejich postavení na trhu, podporovat jejich produkty, zjednoduší administrativu, logistiku zboží i financování. 

Malí lokální dodavatelé často z různých důvodů nestačí na konkurenci velkých podniků. Při velké produkci se přitom mnohdy ztrácí kvalita, a proto bude Rohlik.cz malým producentům pomáhat na trhu uspět. 

„Obdivujeme poctivou práci, kterou farmáři dělají. Proto jim chceme pomoci s prodejem jejich produktů. Se svým know-how dokážeme pomoci v mnoha oblastech. Připravíme pro farmáře prostor na reklamu, pomůžeme s obaly nebo se svozem zboží. Se společností Roger jsme navíc vymysleli unikátní podporu při financování. Těmito kroky pomůžeme malým producentům uspět v extrémně složité konkurenci velkých výrobců,“ komentuje start programu CEO Rohlik.cz Petr Pavlík. 

Rohlík pomáhá farmářům: tisková konference

Aby se farmáři a lokální producenti mohli soustředit na hlavní činnost svého podnikání, tedy výrobu, online supermarket pomůže také s kontakty na související služby – například obaly a logistiku, aby se produkty dostaly k zákazníkům už do šesti hodin od sklizně. „Covid-19 změnil pravidla prodeje i pro menší farmáře. Prodej se teď mnohem rychleji přesouvá do online prostředí a my víme, že někteří dodavatelé na tento přechod nemusí být připraveni. Proto jim chceme situaci usnadnit. Těm stávajícím pomůžeme růst společně s námi, nové rádi přivítáme v naší rohlíkovské rodině. Jsme schopni pomoct s udržitelnými obaly, fotkami, logem a samozřejmě s odbytem nebo marketingovou podporou,“ přibližuje výhody programu šéfka nákupu Rohlik.cz Mirka Vopatová.

Pilíře programu Rohlík pomáhá farmářům

Splatnost do tří dnů 

Farmáři budou mít svoje faktury zaplacené do tří dnů. Malí dodavatelé potřebují mít faktury zaplacené rychle, ale velké řetězce obvykle trvají až na třicetidenních splatnostech. Zkrácení splatnosti faktur umožní Rohlík ve spolupráci se společností Roger. 

Faktury se sdílejí elektronicky, což umožní hladký a bezchybný platební styk. Jednoduchá je i práce s doklady, protože dodavatelé všechny objednávky i faktury vyřídí elektronicky na webovém EDI portálu. Okamžitě se tak například dozví, že Rohlík už jejich fakturu zpracoval.

Čtvrt milionu na marketing 

Každý farmář může získat marketingovou podporu v hodnotě až čtvrt milionu korun. Rohlik.cz tak farmářům pomůže co nejvíce zviditelnit jejich produkty. Rohlík navíc pomůže vytvořit kvalitní fotografie, loga, videa nebo další materiály, které pomůžou posouvat farmářské značky kupředu. Protože i obal prodává, umí Rohlík nabídnout i přípravu vhodných obalů na míru nebo různé oblíbené varianty vratných obalů.

Chytrá logistika a udržitelné obaly 

Rohlík pomáhá i s dopravou zboží, aby se dodavatelé mohli soustředit na výrobu, kterou umí nejlépe. Farmářské produkty se díky tomu převážejí ve vhodných dopravních prostředcích a při požadované teplotě přímo z výroby až do skladů Rohlíku. Díky promyšlenému logistickému řetězci se potraviny dostanou k zákazníkovi už za šest hodin od sklizně

Jednoduchá smlouva 

Účast v unikátním podpůrném programu je velmi jednoduchá. Rohlík připravil pro malé farmáře zjednodušenou dvoustránkovou dodavatelskou smlouvu. Producenti nemusí studovat složitější dodavatelsko-odběratelské smlouvy nebo platit drahé právní služby. 

Borůvky od Karla Rodena

Jedním z menších dodavatelů, se kterými Rohlík v současnosti spolupracuje, je herec Karel Roden. Před časem začal na své farmě pěstovat borůvky. „Farmu jsme založili, aby ti, kteří mají rádi borůvky, je měli čerstvé a v chuti, jakou mají mít. Není jednoduché, a to asi ví mnoho farmářů, dostat produkt k zákazníkům rychle. A tahle spolupráce je cesta. Taky jsem rád, že to společně zabalíme, vymysleli jsme ekologické krabičky, na nich logo. Musím říct, že je všechno jednodušší, mám z toho radost,“ komentuje spolupráci s Rohlik.cz Karel Roden.

CEO Rohlik.cz Petr Pavlík připomíná vliv koronavirové pandemie: „Jsme pyšní na spolupráci s našimi farmáři a lokálními dodavateli. Myšlenka na podpůrný program nás napadla během pandemie. Nabídli jsme rychle dalším farmářům pomocnou ruku a umožnili jim prodávat produkty online. A to jim v tu chvíli to hodně pomohlo, protože všichni řešili problémy s odbytem kvůli zavřeným farmářským trhům, restauracím, hotelům i školám. Jsem nadšený, že nyní můžeme představit ucelený a systematický program, jak malým farmářům pomáhat dlouhodobě.“