Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Strašení na objednávku?

| 5. 11. 2009

Strašení na objednávku?

Čas: polovina října 2009. Místo: Los Angeles

Nízkorozpočtový hororový snímek Paranormální aktivita, natočený debutantem Orenem Pelim za pouhých 15 000 dolarů, vydělal za první víkend omezeného promítání 8 milionů dolarů. To ho řadí mezi nejziskovější filmy historie. Celé se to odehrává v jediném bytě – vlastním bytě režiséra – v němž se rozhodne přenocovat mladý pár s cílem zaznamenat na kameru údajné paranormální aktivity, jež se zde mají odehrávat. Večer se ujistí, že okna i dveře jsou zamčené a alarmy aktivované… ale copak je to pro duchy nějaká překážka? Jakmile padne noc, začnou se dít věci.

A lidé v kině řvou strachy, zatímco novinové titulky hovoří o nejstrašidelnějším filmu roku. Záběry na škubající se diváky z první projekce se stanou součástí oficiálního traileru.

Film vznikl jako částečná improvizace s téměř nicnetušícími (ne)herci, tedy stejný princip jako Záhada Blair Witch. Takový trik se dá použít tak jednou za deset let – což je právě doba od premiéry „dokumentu“ o blairwichské čarodějnici. Snímek Paranormální aktivita však předcházelo snad ještě větší očekávání, a to díky promyšlené a téměř nepostřehnutelné reklamní kampani. Zapomeňte na tištěnou inzerci, zapomeňte na bannery na webu. Guerrillový marketing filmu využil Facebook a Twitter. Následovaly projekce pro vybrané skupinky na vysokých školách a kampaň na webu Eventful.com. Tam bylo přislíbeno, že film půjde do běžné distribuce, pokud získá milion hlasujících. Jakmile se stalo, byla ohlášena oficiální premiéra.

Čas: konec října 2009. Místo: Strašice na Rokycansku

V domku rodiny Mračkových na okraji vesnice o dvou a půl tisících obyvatel se dějí věci. Kryty zásuvek samovolně hoří, praskají žárovky, tříští se teploměry, taví se cédéčka. Povolaní experti z ČEZu vrtí hlavami a volají odborníky z ČVUT. Na místě jsou i geologové zkoumající na citlivých přístrojích bludné proudy. Rodiny byla na příkaz starosti vystěhována z domu, ale pan Mračka se do domu vrací, aby mohl zabránit případnému požáru. „V domku je jako v mikrovlnce, něco tam září, není tam příjemně,“ říká otec rodiny.

Ve vojenském objektu na kraji obce má být spuštěna obří solární elektrárna, ale nikdo netušil, že ještě před uvedením do provozu proslaví Strašice (nomen omen!) strašidelný dům. Při pohledu na začernalé zásuvky a prasklé žárovky působí jako dodatečná pointa fakt, že v přilehlém vojenském objektu má pronájem firma recyklující elektroodpad.

Je tento sled událostí náhodný? Nebo se mistři domácího guerillového marketingu tak rychle učí na tom, co zafungovalo jinde? Jen jsme zvědavi, zda jsme svědky kampaně za včasnou recyklaci elektroodpadu, nebo předehry k novému českému filmovému hororu.

Veselé Dušičky!

Foto: Profimedia.cz

Vložit komentář

Abychom udrželi vysokou kvalitu diskuze na Finmagu, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdříve musíte zaregistrovat. Na následující odkaz pak klikněte v případě, že jste zapomněli své heslo.

Diskuze

Další příspěvky v diskuzi (6 komentářů)

007karel | 3. 12. 2009 00:13

Záhada Strašic vyřešena !http://karelwagner.blog.idnes .cz/c/112591/Veskere-zahady-do mku-Mrackovych-ze-Strasic-byly -jiz-objasneny.ht
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ivan Adamovič | 6. 11. 2009 12:26

Tak už nám to naštěstí vysvětlil prof. RNDr. Jiří X. Doležal, CSc. v novém Reflexu. Jedná se o vědě dosud neznámý fyzikální jev, zřejmě způsobovaný přítomnými pubescenty.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jan Majer | 5. 11. 2009 23:47

To strašení tam někdo natočil, když se to děje několikrát denně, jak čtu dneska v Reflexu? Nemyslím vyprávění a fotky něčeho hořícího, ale záběr na samovznícení. Mám tyhle tajemna rád (film Paranormální jevy jsem viděl:-), ale v reálu jsem skeptický. Co že tam Nova nerozestavěla kamery? Nebo rozestavěla a já málo koukám na bednu?
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

cml11 | 6. 11. 2009 12:21
reakce na Jan Majer | 5. 11. 2009 23:47

Tento týden bylo ve večerních zprávách uvedeno, že Nova v bytě rozestavěla časosběrné kamery. Shodou okolností ten den hořelo jen v místnostech, kde kamery nebyly. Celé to skutečně vypadá velmi vykonstruovaně. To, že publicitu dělá hlavně jedna soukromá televize a bulvár, co umí za senzaci dobře zaplatit, taky o lecčems svědčí.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Josef Vejvoda | 5. 11. 2009 13:16

Nedávno tady psal Honza Majer o tom, že volby vyhrává televize. A je to tady - reportáž ze Strašic je zřejmě součástí předvolební kampaně - má nás připravit na nejhorší. Takže guerillový marketing v ČT! Wow!
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Kopecká | 5. 11. 2009 10:03

Článek skutečně dušičkový, díky!
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Předplaťte si tištěný Finmag

Předplaťte si tištěný Finmag

Baví vás články, které každý den publikujeme na Finmagu? Pak vás bude bavit i tištěný FINMAG. Roční předplatné vyjde na 294 korun (za jedno číslo zaplatíte 49 korun). A nebojte, platit můžete i kartou.

Ivan Adamovič
Publicista a novinář původně zaměřený na kulturu. V roce 1995 spoluzaložil a řadu let řídil časopis Živel, působil také v měsíčníku Ikarie, byl šéfredaktorem...více o autorovi.

Facebook

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Přihlášení

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!