Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Přechod k jiné bance: Hledá se motiv!

| 3. 5. 2010

Bankovní domy dobře vědí, že silná základna klientů – fyzických osob s průměrným výdělkem, pomáhá posilovat jejich dlouhodobou stabilitu. Každá instituce se proto usilovně snaží ukousnout si z retailového koláče co největší sousto. Jak ale přimět klienty, aby si vybrali právě vás?

Přechod k jiné bance: Hledá se motiv!

Ze všeho nejdříve si musí klient do banky převést svůj běžný účet. Tím to všechno začíná. Ostatní bankovní služby se pak již nabízejí podstatně snáze. Jsou ale „průměrní Češi“ ochotni měnit svůj účet? A pokud ano, tak proč? Přesvědčí je vtipná reklamní kampaň, dvacetikorunová úspora na poplatcích nebo něco úplně jiného?

mBank: Mám to zadarmo!

Jak se ukázalo na příkladu mBank, dlouhodobě úspěšná nemusí být ani cesta Bédy Trávníčka. Bezplatný účet a kdysi dobré spořicí konto sice zprvu přilákaly zástupy zájemců, ti si ale v mnoha případech účet zřídili jen jako doplněk ke svému „běžňáku“. Přesně podle filosofie „je to zadarmo, tak proč ne.“ Když však došlo na lámání chleba, vrátila se zase většina ke svému tradičnímu kontu. Čistě cenová válka navíc není pro banky ideálním řešením, protože klienti, které oslovuje, nejsou pro finanční instituci zrovna ti „vysnění“.

Unicredit: Poradci a frančízy

Další cestou za klienty může být přehodnocení distribučních kanálů a způsobů, jak klienty oslovit. S touto myšlenkou si u nás „hraje“ například UniCredit Bank, která se rozhodla podíl v retailu navýšit spoluprácí se sítí finančních poradců. Ti jsou s klientem v přímém kontaktu a dokážou mu výhody daného účtu či jiného bankovního produktu lépe podat. Unicredit navíc do budoucna plánuje i zakládání frančíz. Ty bance zase umožní levně expandovat do menších měst s mnohem nižšími náklady. Silná pobočková síť totiž neztrácí na významu ani dnes, v čase internetu a mobilních technologií. Navzdory digitálním prorokům, kteří ji předpovídali rychlý úpadek, a vysokým provozním nákladům. Osobní komunikace a „vztah“ s bankéřem je pro starší ročníky stále nenahraditelný.

Káva s cookies, káva s brownies…

Za zmínku stojí i nedávno spuštěná kampaň Poštovní spořitelny. Její produktová řada Era klade důraz na jednoduchost a filosofii „platíte jen za to, co skutečně chcete.“ Distancuje se tak od tradičních neflexibilních balíčků a láká klienty, kteří nemají rádi „komplikované“. Nevýhodou je ale nižší transparentnost z hlediska nákladů na účet a s ním spojené služby. Otazník visí i nad tím, zda tato myšlenka může zaujmout a přesvědčit opravdu hodně lidí.

Věrnostní bonus místo dvacky

Každá ze tří popsaných cest má svá pro a proti. Když se ale zamyslím, co by k převedení běžného účtu motivovalo mě, napadá mě ještě jedna alternativa – věrnostní bonusy.

Kdybych se rozhodovala mezi různými hypotékami a nějaká banka by mi zároveň s půjčkou na bydlení nabídla i převedení běžného účtu s tím, že bych dostala slevu ze sazby (což některé banky nabízejí), určitě bych o tom přemýšlela. V mém ideálním světě by to však byl teprve začátek. Další výhody by přicházely časem.

Jakmile by si banka ověřila, že si na účet nechávám posílat svůj příjem nebo že s pomocí daného bankovního domu investuji a využívám i další pro banku zajímavé finanční produkty, výhody by se kumulovaly. V ideálním případě tak, abych měla jako dobrý a zodpovědný klient od jistého okamžiku běžný účet zcela zdarma.

Tento způsob „přetažení“ klienta a následné odměny za jeho věrnost mi zkrátka připadá mnohem zajímavější než motivace dvacetikorunou nebo Holubovou.

Změnili jste svůj běžný účet? Co vás k tomu motivovalo? Jaká je ideální bankovní strategie podle vás?

Vložit komentář

Abychom udrželi vysokou kvalitu diskuze na Finmagu, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdříve musíte zaregistrovat. Na následující odkaz pak klikněte v případě, že jste zapomněli své heslo.

Diskuze

Další příspěvky v diskuzi (16 komentářů)

Radovan Kubát | 14. 5. 2010 23:15

"Čistě cenová válka navíc není pro banky ideálním řešením, protože klienti, které oslovuje, nejsou pro finanční instituci zrovna ti „vysnění“.".S tímto samozřejmě souhlasím. mBank si navíc škodí tím, že její placené produkty nejsou příliš dobré. Těžko lze očekávat, že se najde hodně klientů, kteří budou využívat nevýhodné placené produkty jen z vděčnosti za účet bez poplatků.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Libor Kosour | 3. 5. 2010 16:12

Ucet jsem nemenil, jen me postupne doba nuti zakladat nove a nove ucty a u kazdeho vyuzivat to, co je vyhodne. Takze jedna banka ma siroke mainstreamove sluzby, druha na bezhotovostni platby a vyber kartou zdarma, treti na praci s hotovosti, plus sporici ucet tam, ktde je to prave vyhodne(rozumne, o desetinu procenta se nezajimam).Navic me pristup ceskych bank a bezpecnost platebnich karet obecne naucila co nejvice veci platit hotove.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Aleš Müller | 3. 5. 2010 20:54
reakce na Libor Kosour | 3. 5. 2010 16:12

Dovoluji si tedy upozornit na novou bankovní službu, kterou spustila spol. Partners ve spolupráci s Unicredit bank - ta pokryje všechny zmiňované služby v perfektním poměru cena / výkon :-)Zanedloho se na FINMAGu jistě objeví popis a rozbor služeb.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Jiří Prášil | 4. 5. 2010 22:38
reakce na Aleš Müller | 3. 5. 2010 20:54

Využívám dvě banky, jedna z nich je mBank. Někteří jedinci na internetových debatách uvádí poplatky, které mBank ve skutečnosti nemá, panové platí asi mé účty, protože já nic neplatím . Spořící účty nejsou pro mě osobně vhodné, využívám jiné nástroje, proto mi je jedno jestli na spořícím účtu bylo 2,8% je 0,8% nebo v budoucnu bude 3% zhodnocení. Neplatím ani korunu a přitom využívám služby, které jsou nedílnou součástí mého života“ Nemám důvod nikam přecházet. Pokud bych si musel založit spořící účet, tak asi u AXA bank ( 3% zhodnocení při zůstatku 40 000,-) nemusíte si zakládat běžný účet a je to bez poplatků. Základní úroková sazba 2,5% zhodnocuje každou Vaší korunu, bez ohledu na to kolik máte peněz na účtu.Co se týče konta PARTNERS je to vlastně konto PRAKTIK, služby jsou rozepsané přímo na http://www.unicreditbank.cz/cz/sazebnik/obcane/osobni-konta.html cena služeb je 89,- což není nejdražší, ale ani nejlevnější. Bohužel klient, který má v balíčku vybrané např. internetové bankovnictví a chtěl by i telefonické bankovnictví, musel by si připlatit dalších 70,- a to platí i u mobilního bankovnictví. Nebo se pletu??? Je dobrý si zjistit cenu i jiných služeb, které nejsou v balíčku.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Jára | 5. 5. 2010 11:35
reakce na Jiří Prášil | 4. 5. 2010 22:38

Přesně. Všechny mnou užívané služby zadarmo. Dlouho mBankk neuměla firmy, proto ještě FIO, také totálně zdarma.Když to srovnám s ČS, kde jsem platil okolo stovky měsíčně, nebo dokonce KB, kde jsem (firma) platil 254 jen základ, není nad čím přemýšlet.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Libor Kosour | 4. 5. 2010 16:02
reakce na Aleš Müller | 3. 5. 2010 20:54

Dekuji za informaci, prectu si a uvidim.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Petr Síla | 4. 5. 2010 12:18
reakce na Aleš Müller | 3. 5. 2010 20:54

Je to zadarmo? Není. Tak to perfektní poměr cena/výkon nemá.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

GogoPetersen | 3. 5. 2010 14:49

ješte momentiček nedávno vyšel článek firma chce uložit 5 a 10mil kolik banky nabídnou a ani se nechtělo věřit kolik davaly k smíchu samozřejmě mBanku neuvedly asi nemá pobočku za rohem a jejích 1,85% by byl na špičce sazby prostě šly dolu všude
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

GogoPetersen | 3. 5. 2010 14:42

k té mBance- pro normálního klienta těch je nás 80% není potřeba více /ten kdo čte ví k učtu 2karty a vedení vše za 0kč tak co řešit a u GEMoney Banky jsem vše zrušil a na spoření normálním lidem stačí točit stavebko my co nemáme miliony to as tak všechno dělám osvětu mezi přátely ale je to marné když vám řikají že mají české banky a pobočku za rohem na to není odpověď tuky tuk každý strujce svého štěstí a fandím Finmagu
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

mva1 | 4. 5. 2010 09:12
reakce na GogoPetersen | 3. 5. 2010 14:42

taky jsem příznivcem nízkonákladových ůstavů...u klasických bank mi nejvíce vadilo,že si platím produkty ,který nechci.a pořád mě otravovali z nabídkama svojich "skvělých" produktůi když jsem jim jasně sdělil,že o to nestojím..
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Larak | 3. 5. 2010 12:58

Ještě jsem nad tím trochu přemýšlel. Těžko, opravdu těžko mne motivovat k přechodu k jiné bance, když považuju banku pro svůj život za naprosto zbytečnou, parazitní instituci. Chodí mi tam peníze, ok, ale klidně mi je mohli dávat hotově, mně by to bylo jedno. Chodí odtamtud trvalé příkazy, ale k tomu je snad banka dost overhead, ne? A jinak? Na co? Na nulové úroky?Někomu snad půjčují peníze, ale mne to nezajímá. Půjčovat si nechci a když už, tak dokud můžu, od známých a příbuzných.Co od banky chci hlavně je, abych o ní věděl co nejméně. Takže taková banka je dobrá, co nedělá problémy. Ať mi klidně nic nedává, stejně od ní nic nechci.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Larak | 3. 5. 2010 12:49

Co by mne motivovalo... Internetové bankovnictví bez poplatku a bez mobilu (nemám telefon). Ale zřejmě ani to moc ne. Celkově je banka pro mne nutné zlo, které nenávidím a jehož služby používám pouze z nutnosti. Jakým nožem chceš, abych tě bodl do břicha?
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Aleš Müller | 3. 5. 2010 11:06

Co by mne motivovalo? Cena, dostupnost / blizkost pobočky, kvalita banky, rozsah služeb resp. konkrétní služba kterou nutně potřebuji (hypotéka, investování, specielní platby, ...).Principielně se dá říci, že prvních 10 největších bank na českém trhu jsou si skoro rovny a tak je rozhodující kritérium dostupnost pobočky. Poplatky musím ovlivnit svým chováním.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Petr Síla | 3. 5. 2010 10:43

Věrnostní bonus považuji již dlouho za nejlepší způsob získání a udržení klienta a jeho financí. Snižovat poplatky za větší možství produktů v rámci finanční skupiny by bance vydělalo peníze (více produktů od klienta) a klient by ušetřil na nižších poplatcích. Zajímavý by byl i bonus za dobu strávenou u banky.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Aleš Müller | 3. 5. 2010 11:10
reakce na Petr Síla | 3. 5. 2010 10:43

Myslím že by to bance nevydělalo peníze, ale silně zvýšilo věrnost klienta k bance. A těžko říci, makolik to vlivní klienta při výběru další služby. Buď bude přesvědčen, že plus mínus stejnou službu dostane kdekoliv, a s vidinou bonusu tedy zůstane u banky, nebo siudělá pořádnou analýzu (nebo naopak naprosto neracionálně) odejd ejinam, bonus nebonus :-)Chování lidí je různé. Ale souhalsím že je to nejlepší způsob udržení. Mně by to tedy drželo :-)
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Lada Kičmerová | 3. 5. 2010 12:47
reakce na Aleš Müller | 3. 5. 2010 11:10

Opravdu si myslím, že ocenit věrnost klienta zatím spousta společností u nás neumí. Když přišel Vodafone s kampaní "stávajícím klientům stejně jako novým," byla to první vlaštovka.Ale jsou i odstrašující příklady: například dlouho některé banky dávaly klientům po skončení fixace u hypotéky horší sazbu, než na kterou lákaly klienty nové. To je nehoráznost, vzhledem k tomu, že tito klienti již byli "ověřeni časem." Pro ty vnímavé to musel být jasný impuls okamžitě z banky s hypotékou odejít.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Předplaťte si tištěný Finmag

Předplaťte si tištěný Finmag

Baví vás články, které každý den publikujeme na Finmagu? Pak vás bude bavit i tištěný FINMAG. Roční předplatné vyjde na 294 korun (za jedno číslo zaplatíte 49 korun). A nebojte, platit můžete i kartou.

Lada Kičmerová
Absolventka žurnalistiky a mediálních studií na FSV UK a programu MBA na Vysoké škole ekonomické v Praze. Ještě během studií nastoupila v roce 2006 jako...více o autorovi.

Facebook

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Přihlášení

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!