Partner webuRoger logo
Předplatit časopis Finmag

Klienti známkují svou banku (II)

Vilém Nacher
Vilém Nacher
30. 3. 2009

Po celkových výsledcích průzkumu na téma „Kliente, oznámkuj svoji banku a pobočku“, který uskutečnil server www.bankovnipoplatky.com (vyšel 20.3.2009), nabízíme čtenářům Finmagu jeho druhou část. Zmíněný server se v něm zaměřil na situaci v jednotlivých krajích.

Klienti známkují svou banku (II)

Průzkumu se, jak bylo uvedeno v minulém článku, zúčastnilo 16 088 návštěvníků webu. Rozdíl mezi celkovým počtem a součtem respondentů za jednotlivé kraje je dán tím, že tito hlasující nevyplnili údaj, z jakého jsou kraje. Celkové počty hlasujících najdete v tabulce č. 1 vpravo. Není asi překvapením, že největší zastoupení mezi nimi má hlavní město Praha. Na opačném pólu pak najdeme občany z Karlovarského kraje a z kraje Vysočina.

Překvapivě malé rozdíly

V tabulce číslo 2 najdeme průměrné známky za všechny klienty z daného kraje bez ohledu na to, jakou banku hodnotí. Je zajímavé, že mezi jednotlivými kraji jsou poměrně malé rozdíly. Nejlépe hodnotí banky zástupci kraje Vysočina (2,09), na opačné straně žebříčku najdeme banky ve Středočeském kraji (2,33). Rozptyl je překvapivě malý – celých dvanácti krajů se vešlo do 0,15.

Citovaný průzkum se kromě toho zaměřil také na tři základní tematické části – prostředí poboček, služby a informace (viz tabulka č.3). Klienti nejlépe hodnotí prostředí poboček, mnohem hůře ovšem služby, které poskytují. 

Pokud jde o jednotlivé dotazy, lidé nejlépe reagovali na otázku týkající se dostupnosti pobočky (vzdálenost od MHD, přístupnost) – průměrná známka je zřetelně nižší - 1,76. Naopak nejhůře hodnotí bankovní klienti čekací dobu a čas strávený v bance - 2,52.

U jednotlivých otázek je přitom patrný významný rozdíl v hodnocení. Čekací dobu v bance klienti dlouhodobě kritizují, což se odrazilo v jejich hodnocení. V případě dostupnosti na druhé straně respondenti ocenili fakt, že bankovní pobočky jsou v uzlových bodech, blízko stanic hromadné dopravy a na viditelných místech. V této souvislosti byl opakovaně zmíněn přetrvávající problém – chybějící parkovací místa před pobočkou.

K detailnímu rozboru jednotlivých otázek se ještě vrátíme.

(Na přípravě materiálu se podílela redakce serveru www.bankovnipoplatky.com). Foto: Profimedia.cz

Daňové přiznání online

Ohodnoťte článek

-
0
+

Sdílejte

Diskutujte

Vstoupit do diskuze
Vilém Nacher

Vilém Nacher

Daňové přiznání online

Aktuální číslo časopisu

Předplatné časopisu Finmag

Věda je byznys –⁠ byznys je věda

Koupit nejnovější číslo