Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Klienti známkují svou banku (II)

Po celkových výsledcích průzkumu na téma „Kliente, oznámkuj svoji banku a pobočku“, který uskutečnil server www.bankovnipoplatky.com (vyšel 20.3.2009), nabízíme čtenářům Finmagu jeho druhou část. Zmíněný server se v něm zaměřil na situaci v jednotlivých krajích.

Průzkumu se, jak bylo uvedeno v minulém článku, zúčastnilo 16 088 návštěvníků webu. Rozdíl mezi celkovým počtem a součtem respondentů za jednotlivé kraje je dán tím, že tito hlasující nevyplnili údaj, z jakého jsou kraje. Celkové počty hlasujících najdete v tabulce č. 1 vpravo. Není asi překvapením, že největší zastoupení mezi nimi má hlavní město Praha. Na opačném pólu pak najdeme občany z Karlovarského kraje a z kraje Vysočina.

Překvapivě malé rozdíly

V tabulce číslo 2 najdeme průměrné známky za všechny klienty z daného kraje bez ohledu na to, jakou banku hodnotí. Je zajímavé, že mezi jednotlivými kraji jsou poměrně malé rozdíly. Nejlépe hodnotí banky zástupci kraje Vysočina (2,09), na opačné straně žebříčku najdeme banky ve Středočeském kraji (2,33). Rozptyl je překvapivě malý – celých dvanácti krajů se vešlo do 0,15.

Citovaný průzkum se kromě toho zaměřil také na tři základní tematické části – prostředí poboček, služby a informace (viz tabulka č.3). Klienti nejlépe hodnotí prostředí poboček, mnohem hůře ovšem služby, které poskytují. 

Pokud jde o jednotlivé dotazy, lidé nejlépe reagovali na otázku týkající se dostupnosti pobočky (vzdálenost od MHD, přístupnost) – průměrná známka je zřetelně nižší - 1,76. Naopak nejhůře hodnotí bankovní klienti čekací dobu a čas strávený v bance - 2,52.

U jednotlivých otázek je přitom patrný významný rozdíl v hodnocení. Čekací dobu v bance klienti dlouhodobě kritizují, což se odrazilo v jejich hodnocení. V případě dostupnosti na druhé straně respondenti ocenili fakt, že bankovní pobočky jsou v uzlových bodech, blízko stanic hromadné dopravy a na viditelných místech. V této souvislosti byl opakovaně zmíněn přetrvávající problém – chybějící parkovací místa před pobočkou.

K detailnímu rozboru jednotlivých otázek se ještě vrátíme.

(Na přípravě materiálu se podílela redakce serveru www.bankovnipoplatky.com). Foto: Profimedia.cz

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK