Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Karta leží a hra běží

| 9. 11. 2009

V oblasti finančních produktů mnoho prostoru pro realizaci novátorských nápadů není. Z pohledu klienta je to všechno na jedno brdo. Snad právě proto musejí být banky a další instituce tak kreativní při prezentaci svých služeb.

Karta leží a hra běží

Jedna reklama slibuje úžasné šestiprocentní zhodnocení spořicího účtu. Ovšem za dva roky. Proč ne tři procenta za rok, jak je to obvyklé? A proč ne rovnou třicet procent za deset let, jak vtipně navrhl jeden ze čtenářů webu Finmag.cz?

Považuje nejmenovaná banka klienty za idioty, kteří neumějí počítat a chytnou se na šest procent v domnění, že jde o bezkonkurenční roční úročení? Nebo tím férově říká potenciálním klientům s dokončenou základní školou, aby si této reklamy nevšímali, že je určena pro jinou cílovou skupinu?

Kreativita marketingových sdělení do značné míry vypovídá o tom, že finanční domy vlastně nemají v rukou nic specifického, čím by mohly klienta oslovit. Tvůrci reklamy vaří z vody a občas z nouze přešlapují pomyslnou lajnu hřiště, kde se hraje fair play. Koneckonců, jak jinak uspokojit požadavek zadavatele, aby příslovečné stále stejné Baťovy cvičky každých pár měsíců zaujaly něčím novým?

Jde to i jinak, tedy alespoň v případě těch cviček. Klíčovým slovem je kreativita. Vytvořit kecku a v reklamní kampani přesvědčit zákazníka, že ji musí mít, to je osvědčený koncept. Například výrobce sportovní obuvi Nike to vzal za jiný konec. Co když dáme lidem jednoduchý nástroj, jak si navrhnout své vlastní, zcela jedinečné boty?

Na webu projektu NIKEiD si vyberete model, zvolíte si vlastní kombinace barev a materiálů a za pár týdnů vám přijde neopakovatelný originál. Dobře, ne tak neopakovatelný jako otisky vašich prstů, ale velmi pravděpodobně jediný v této zemi. Zaplatíte o fous víc, ale rádi.

Takhle nějak bych to potřeboval i s finančními produkty. Jeden takový jsem si teď vymyslel. Platební kartu, která mě odměňuje (nebo „trestá“, chcete-li) za utrácení. Nemyslím takové to zanedbatelné půlprocento z nákupu, které vám odejde na penzi, kdykoli kartu použijete. Myslím opravdové peníze. Sám si nastavím částku a určím, kam má odcházet.

Začal bych na pětistovce. Zaplatím v obchodě, a tradá, pětistovka putuje do akciového fondu. Jsem z těch, kteří se z takových věcí radují. Investoval bych víc a k tomu bych dosáhl bezprecedentního rozložení investic v čase – místo pravidelného vkladu jednou měsíčně bych na akciové trhy vstupoval zcela chaoticky, čímž bych dokonale eliminoval riziko, že opakovaně nakoupím v nevhodném okamžiku, tedy draze.

Kdyby v určité době nebylo na účtu dost peněz (minimální zůstatek bych si sám nastavil), automatické investování by se jednoduše přerušilo. A třeba jednou dvakrát měsíčně bych měl mít možnost esemeskou nebo na webu změnit částku a účet, kam mají peníze putovat.

Pro prezentaci myšlenky odborníkům jsem si vymyslel slogan AUTOMATICKÉ VYBALANCOVÁNÍ SPOTŘEBY TVORBOU REZERVY. A protože jsem muž činu, hned jsem začal oťukávat, jestli se někdo nechá inspirovat. Po prvotním nadšení, že se nápad líbí, však přišel tvrdý náraz na realitu českého finančního trhu. Takových podivínů, kteří by se radovali z podobných pohybů na účtu, prý mezi námi není tolik, aby se vyplatilo vytvářet pro ně podobné extrabuřty.

Několikrát za měsíc si vzpomenu, že by nebylo od věci sednout k počítači, odeslat z běžného účtu do fondů pár korun a zachránit je tak před utracením. Hádejte, jak často to doopravdy udělám. Každý den je hromada jiných věcí, co nejdou odložit.

Mít v peněžence nástroj, který oblafne moji nedůslednost a ignoruje můj odpor k administrativním úkonům, ovlivnilo by to velmi pozitivně výši mých úspor, z nichž chci ve správný čas podpořit své děti a zajistit, aby naopak mé děti nemusely jednou podporovat mě (budou mít svých starostí dost – vlastní děti, vlastní penze). Jinými slovy, šlo by o finanční produkt, který by skutečně ovlivnil kvalitu života mé rodiny. Škoda, že neexistuje.

Foto: Profimedia.cz

Vložit komentář

Abychom udrželi vysokou kvalitu diskuze na Finmagu, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdříve musíte zaregistrovat. Na následující odkaz pak klikněte v případě, že jste zapomněli své heslo.

Diskuze

Další příspěvky v diskuzi (8 komentářů)

Josef Jarkovský | 15. 11. 2009 23:22

Říkejte bankám, že přes Váš produkt budou moci lákat klienty na slogan "Pomůžeme vám být společensky odpovědní". Produkt umožní, aby se za každou provedenou platbu určená částka automaticky poslala na účet jakékoliv dobročinné organizace. Vy si pak akorát místo účtu Člověka v tísni zadáte účet vašeho akciového fondu.a) Lidí, kteří chtějí něco posílat na dobročinné účely, je pravděpodobně řádově víc než investičních masochistů.b) Všechny korporace se zaklínají CSR, ale mají problém něco uvěřitelného vymyslet.c) Když by se to týkalo plateb kartou, získáte další plus podpořením firemního cíle "inkrýzovat jůsidž karet".d) Těm, co se bojí přílišné kreativity, můžete říci, že to samé dělá třeba Danone či kdo s jogurty.J.J.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Josef Jarkovský | 17. 11. 2009 11:36
reakce na Josef Jarkovský | 15. 11. 2009 23:22

Myslím, že Partners by slušela třeba takováto "Partners" cobrandovaná karta - http://groups.google.com/group/nasenapady/web/platebn-karta-pro-ty-co-chtj-mt-sv-vdaje-pod-kontrolou.Opět, na možnost "cobrandu" určitě lidé v bankách budou slyšet a třeba k tomu dokáží přidat i tu vaší službu :-).J.J.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Radovan Kubát | 18. 11. 2009 08:18
reakce na Josef Jarkovský | 17. 11. 2009 11:36

Odkaz bohužel nefunguje ("Stránka, na kterou jste byli přesměrováni, neexistuje.")
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Petr Síla | 18. 11. 2009 11:28
reakce na Radovan Kubát | 18. 11. 2009 08:18

Bohužel, finmag do odkazu přidává i tečky na konci věty, pokud ji smažete, tak odkaz funguje.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Josef Jarkovský | 19. 11. 2009 08:41
reakce na Petr Síla | 18. 11. 2009 11:28

Ano, je to tak, stačí v adresním řádku WWW prohlížeče umazat tečku na konci adresy a nechat si stránku zobrazit znova. Omlouvám se všem za prohřešek vůči správné interpunkci :-).J.J.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Miloslav Trmač | 9. 11. 2009 03:28

Autorem navržený produkt je asi přece jen příliš exotický, ostatně pro pravidelné investování by aspoň u některých společností mohl stačit trvalý příkaz.Možná by mělo větší šanci adaptovat BoA "Keep the Change": http://www.bankofamerica.com/deposits/checksave/index.cfm?template=keep_change
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Martin Střelec | 16. 11. 2009 16:20
reakce na Miloslav Trmač | 9. 11. 2009 03:28

Mně to tedy přijde lepší než trvalý příkaz, protože tento produkt posílá na tvorbu rezervy tím více, čím více utrácíte, a naopak. To je přece smysluplnější než konstantní částka trvalého příkazu: máte na kontě spoustu peněz, chtěl byste je všechny utratit, ale to vám tenhle produkt nedovolí a pošle významnou část peněz na rezervu - v tomto případě mnohem víc než pár stovek za měsíc, co byste měl v trvalém příkazu. Naopak když máte peněz méně a neutrácíte, půjde vám na rezervu minimum, nebo třeba nic. Nemusíte se o nic starat. Já bych to docela bral :-)Skoro se mi chce říct, že nějaký produkt tohoto typu je natolik žádoucí, že by na něm mohla společnost Partners zapracovat. Možná by přiměl klienty k tvorbě rezerv snadněji než náročné přesvědčování o IŽP či penzijku ...
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Jan Nastas | 9. 11. 2009 11:20
reakce na Miloslav Trmač | 9. 11. 2009 03:28

Jo to by bylo zajímavé, Vy by jste zakoupil zboží za 58Kč banka by vám připsala +2 kč a současně by vám strhla 2 x 5Kč za položky a tak by jste u české banky ušetřil -8Kč.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Předplaťte si tištěný Finmag

Předplaťte si tištěný Finmag

Baví vás články, které každý den publikujeme na Finmagu? Pak vás bude bavit i tištěný FINMAG. Roční předplatné vyjde na 294 korun (za jedno číslo zaplatíte 49 korun). A nebojte, platit můžete i kartou.

Jan Majer
Původní profesí novinář, od roku 2001 pracoval jako finanční poradce. V dalších letech publikoval vedle poradenské činnosti články ve finančních rubrikách...více o autorovi.

Facebook

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Přihlášení

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!