Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Pravidla diskuse na FINMAG.CZ

| 29. 2. 2008

Přijměte pozvání do moderované odborné diskuse na Finmag.cz. Přečtěte si, jaká jsou pravidla hry.

Pravidla diskuse na FINMAG.CZ
Diskuse na internetu bývají znehodnocovány množstvím nezajímavé, často neslušné "informační vaty". Pod články na Finmag.cz vata nebude. Jak to zajistíme?

Diskuse je filtrovaná
Než se komentář objeví v diskusi, musí ho odsouhlasit moderátor. Pokud příspěvek neodpovídá standardu, který máme možnost definovat právě v diskusi pod tímto článkem, vyzve moderátor autora, aby svoji myšlenku přeformuloval.

Jak filtr obejít

Účastníci diskuse, kteří web pravidelně obohacují svými kvalitními příspěvky, získají od moderátora unikátní heslo k "bezbariérovému" přístupu do diskuse. Publikování komentáře pak bude velmi komfortní, heslo si nemusíte pamatovat, nebude ani nutné vyplňovat pokaždé znovu do formuláře jméno a mail. Vše bude po vložení prvního příspěvku na vašem počítači automaticky přednastavené. Komentáře "členů klubu" se budou po odeslání zobrazovat pod článkem okamžitě, bez asistence moderátora.

Kdo bude diskusi moderovat
Moderátorem diskuse jsem já, šéfredaktor webu. Občas pozvu hostujícího moderátora. Může to být autor aktuálně diskutovaného článku, může to být zajímavá osobnost, s níž si budete moci touto cestou vyměnit názory a obohatit se vzájemně o zkušenosti.

Systémová "protivatová" opatření
Komentář musí být stručný a jasný. Jeho rozsah jsme omezili na 1500 znaků. Pokud máte zajímavou myšlenku, která se do těchto mantinelů při nejlepší vůli nevměstná, nabídněte mi ji k publikování v redakční části. Dalším opatřením je způsob, jak se komentáře v diskusi řadí. Nechceme nekonečné reakce na reakce, proto je každý názor samostatnou položkou. Dá se samozřejmě reagovat na příspěvek jiného účastníka diskuse, reakce se však neřadí do obvyklého nekonečného "pavouka".

Návrh "etického kodexu" účastníka moderované odborné diskuse na Finmag.cz:

  1. Do diskuse vstupuje až poté, co si pozorně přečetl diskutovaný článek.
  2. Na názory, s nimiž nesouhlasí, nikdy nereaguje pouze jejich zpochybněním. Pečlivě formuluje vlastní pohled na věc a místo silných slov nabídne silné argumenty.
  3. Vyjadřuje se stručně. Nic jiného mu ani nezbývá. Délka diskusních příspěvků je totiž omezená.
  4. Potřebuje-li k vyjádření více prostoru, může svůj komentář nabídnout k publikování v redakční části webu.
  5. Nevytrhává slova a myšlenky druhých z kontextu. Soustředí se na podstatu jejich sdělení. Nesnaží se zesměšnit oponenta jen proto, že si nešikovnou formulací naběhl.
  6. Nepřichází do diskuse s úmyslem bojovat proti konkurenci. Je rád, že moderátor diskuse takové přestřelky nepřipouští.
  7. Rozumí důvodům, proč moderátor umožňuje přístup do diskuse jen podepsaným účastníkům.
  8. Když do diskuse vstoupí s dotazem laik, zaměří se diskutující přednostně na to, aby dostal srozumitelné odpovědi.
  9. Hledá-li laik v diskusi odpovědi na své otázky, nezneužívá při tom vstřícnosti profesionálů. Mezi diskutujícími je řada finančních poradců. Laik je může požádat o názor či radu, samotné poradenství však probíhá při osobním jednání ve vztahu poradce - klient.
  10. Nepřidělává moderátorovi diskuse práci tím, že by některý z předchozích bodů ignoroval.
Konečné znění "etického kodexu" doladíme společně v diskusi pod článkem.

Vložit komentář

Abychom udrželi vysokou kvalitu diskuze na Finmagu, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdříve musíte zaregistrovat. Na následující odkaz pak klikněte v případě, že jste zapomněli své heslo.

Diskuze

Další příspěvky v diskuzi (23 komentářů)

Soňa Diartová | 11. 11. 2010 20:19

Pokud byste četl i jiné moje články (možno vygooglovat), jistě byste zjistil, že já jsem ten poslední člověk, který by stranil islámu.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Lucka | 5. 3. 2010 21:35

na sportku nevěřím. Je to obrovský podvod,kde jsou zmanipulovány i státní notáři.Schválně jsem si vsadil č. 2,9,12,17,19,22......a věřím tomu ,že tyto čisla budou těžší a nahoru se nedostanou...........
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel Vosický | 29. 8. 2008 19:02

Zdravim, i pres uvodni citat vlastne clanek nic nerika.. pouze konstatuje zjevne skutecnosti...Nemyslim si, ze nekdo muze fundovane prohlasit v horizontu delsim nez 1 rok, zda budou uroky vyssi,ci nizsi nez dnes.. Clenove Bankovni rady CNB(kteri hlasovanim urcuji vychozi "diskontni sazbu" od niz se potom odviji urokove sazby bank)berou v uvahu mnoho v case se menicich faktoru-vysi inflace,kurz koruny(ktery mel vyznamny vliv na posledni snizeni),mnozstvi penez v ekonomice(syndrom "prehrate ekonomiky" mel rozhodujici vliv na jeji zvysovani v nedavne dobe),ekonomicky rust apod.. Na rozdil od citovaneho kolegy si nemyslim,ze by se sazby v delsim horizontu(vice nez 1 rok)musely nejak vyznamne snizovat(evropska centralni banka urokovou sazbu,i pres nevalnou ekonomickou situaci,nedavno o 0,25% zvysila - v rozporu se snizenim v CR).Nejakou extra dlouhou fixaci(vice nez 5 let)bych klientovi nedoporucoval,protoze si tim i vyznamne omezuje moznost reagovat na svou menici se zivotni situaci - potrebu splatit uver,prodej vinkulovane nemovitosti apod.Velmi kratka urokova sazba zase omezuje pristup k moznym(ve clanku zminenym)benefitum.. Jsem pro stredni cestu fix kolem 3 let..Nicmene jako idealni variantu pro klienta,ktery se neboji zvyseni a nechce byt v budoucnosti zklaman,ze plati prilis vysoky urok vidim variabilni urokovou sazbu,v kombinaci s vyrizenim hypoteky bez poplatku,vedeni hypoteky bez mesicnich poplatku s moznosti hypoteku kdykoli splatit(takova banka v CR skutecne existuje)
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Olga Rückerová | 6. 3. 2008 17:51

I já bych se přidala k panu Hajnovi a ještě bych předala i datum či hodinu uveřejnění příspěvku k lepší orientaci posloupnosti příspěvků.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Jan Majer | 6. 3. 2008 18:05
reakce na Olga Rückerová | 6. 3. 2008 17:51

Posloupnost příspěvků je jasná - nejnovější se řadí nahoru. Tedy - nejnovější nahoře, nejstarší dole. Jak jsem vysvětlil jinde, dlouhé názorové "pavouky"j smezavrhli po pečlivé úvaze. Je to psychologická záležitost - není-li opticky viditelná návaznost, nevyvolává diskuse nucení k reakcím na podružnosti a nevznikají nežádoucí rozpravy o ničem. prvních pár dní ukazuje, že to byla správná úvaha. Datum a hodinu přidat můžeme, ale k čemu? Systém řazení je přehledný - je jasné, co bylo napsáno dřív, a co později. Nepotřebuji vědět, jestli to bylo vloženo v poledne, ve dvě nebo v osm. U řady příspěvků by navíc vznikala prodleva kvůli redakčnímu schvalování příspěvku. Možná se platu, prosím o váš pohled na věc. Podle mě jde o názory a podněty k zamyšlení - tomu jsme vše podřídili.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Radek Appl | 6. 3. 2008 18:11
reakce na Jan Majer | 6. 3. 2008 18:05

Ano Honzo, komentáře jsou sice přehledně řazeny, to máte pravdu, ale myslím, že datum se hodí, aby lidé věděli, zda je diskuse aktuální, nebo již hodně stará. Podle mě, dobrý nápad. Přece jen se najdou články u kterých bude diskuse i několik týdnů po jejich zveřejnění :)
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Olga Rückerová | 6. 3. 2008 18:09
reakce na Jan Majer | 6. 3. 2008 18:05

Tak to je fakt, budoucnost ukáže, jak se diskuze rozjede a zda bude potřebovat úpravy.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel Hanzl | 6. 3. 2008 17:32

Pane Majere, měl bych návrh. Jak je pod obecným článkem seznam komentářů, je tam u každého příspěvku jméno diskutujícího a grafický symbol obálka. Navrhuji, že nadále už by odkazy pod těmito objekty nebyly oba k napsání mailu diskutujícímu, ale nadále by tak fungoval pouze odkaz pod obálkou. Odkaz pod jménem diskutujícího by mohl nově směřovat k profilu diskutujícího, podobně jako na investujeme.cz. Má-li se tu kdokoliv rychle orientovat, bylo by dobré ihned vědět kdo diskutuje a zda je v postavení konkurenta k poradenské síti Partners. Klienti sítě Partners by tímto opatřením jistě neutrpěli, natož poradci. Ba naopak, vznikne tu lépe definovaný prostor pro střet odborných názorů a čtenář bude lépe erientován kdo je kdo a co, případně proč píše. V zájmu všech a klienta zvláště.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Jan Majer | 6. 3. 2008 18:13
reakce na Pavel Hanzl | 6. 3. 2008 17:32

Profily a na ně navázané osobní stránky v podobě blogů jsem uvedl už v první fázi existence Investujeme.cz, ale po zkušenostech s nimi jsem je zase zrušil (asi po třech měsících). Své profily tam měla řada předních osobností z branže, ale byla to jen formalita, nikoho to nezajímalo. Připomínám jeden z bodů "desatera" :Do diskuse vstupujeme bez firemního odznáčku na klopě.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Pavel Hanzl | 6. 3. 2008 18:24
reakce na Jan Majer | 6. 3. 2008 18:13

Pane kolego, nevidím kolizi mého návrhu s bodem 6 kodexu, který máte patrně na mysli. Poznámka o odznáčku na klopě implikuje, že s odznáčkem by se bojovalo a bez odznáčku nikoliv. To zajisté není dobře zamítnutý návrh. Zkuste prosím silnější argument, proč by čtenář neměl mít možnost vědět, kdo je kdo jinak, než přečtením všech článků a to jen v případech že tu diskutující již nějaký má, přičemž ne vždy uvádíte příslušnost autora. Děkuji.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Radek Appl | 6. 3. 2008 18:37
reakce na Pavel Hanzl | 6. 3. 2008 18:24

Pane kolego, jás Vámi bohužel nemohu souhlasit. Jsem taky proti vytváření profilů přispívajících. Někdo další by mohl chtít, aby si mohl přidat fotku a někdo další zase něco. V jednoduchosti je síla. A pokud se někdo opravdu zajímá odkud je daný poradce, ať se podívá na email, většinou máte za zavináčem jméno svojí firmy, nebo se pletu?
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Pavel Hanzl | 6. 3. 2008 18:55
reakce na Radek Appl | 6. 3. 2008 18:37

Nepletete. OK. Profil není nutný pro účel, o kterém píšu. Ovšem, má-li jít o interaktivní proces ke zlepšování prostředí diskusí, není zatvrzelé hledání důvodů pro odpověď NE právě šťastné. Co třeba u osob známých redakci pouze přidat nápovědný komentář do 5 slov, podobně jako v Excelu, při umístění kurzoru myši na jméno diskutujícího? Příklady: Finanční poradce ze společnosti OVB, Respektovaný anonym, redaktor Finmagu,... ??? Jen stručná redakční charakteristika. Společnost Partners si může dovolit srovnání s konkurenčními názory. Jistě ano. Jste otevřená společnost. Ať všichni vidí, co je lepší, resp. jiné, je-li to od Partners. Nechte na čtenářích, ať si tříbí názory sami. Nic bojovného ani reklamního za mýn návrhem nehledejte. Chce to jen odvahu před vašimi vlastními klienty. Děkuji.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Jan Majer | 6. 3. 2008 19:46
reakce na Pavel Hanzl | 6. 3. 2008 18:55

S tou "nápovědou" ;při najetí kurzoru to je výborný nápad, Pavle, díky. V současné době trochu častěji hodnotím nápady podle toho, jak časově náročná je jejich realizace. Tohle je až majerovsky jednoduché :-)))
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Luděk Zdražil | 19. 3. 2008 09:46
reakce na Jan Majer | 6. 3. 2008 19:46

Dovolte stručný názor k věci.Když čtu nebo poslouchám nějaký komentář zkušenost mne vede k tomu, abych se nejdříve zamyslel nad tím kdo a proč říká to nebo ono, jakou má motivaci pro svá tvrzení. Tím se leckdy doberete snáze skutečnosti než jednostrannou akceptací obsahu komentáře. Příklad: čtvrtek minulý týden šéf exekutivy Bera Stearns na CNBC popřel jakékoliv fámy o problémech banky Bear Stearns, v neděli byla banka "prodána" za 2USD/akcii. Nedivím se a nemám mu za zlé, že řekl to co řekl, jde jen o tu interpretaci auditoriem a platí to i o pár pater níže než jsou šéfové bank, zdá se.Všeobecně ta provázanost autora prohlášení bývá dost provázána s jeho interní motivací, proto je na místě nějak identifikovat jeho profesi, pozici vůči tématu, leckdy i vůči mediální platformě, na které se diskuse vede. Děkuji.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Marek Hajn | 5. 3. 2008 10:00

Veřím, že se povede udržet slušnou úroveň diskusí, ačkoli to není jednoduché. Účastníkem všelijakých internetových diskusí jsem již mnoho let, ale co dovedou někteří jedinci pod rouškou anonymity vyplodit mě udivuje i dnes. Zatím to vypadá, že tady se tak nestane. A já držím palce...
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Olga Rückerová | 2. 3. 2008 17:58

Dobrý den, pro nás zvědavé: Kolik hodin či dnů, bude diskuze k článku otevřena?
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Sláva Kožúšek | 2. 3. 2008 17:36

Děkuji za pozvání Honzo :-)Jsem rád, že bude možné vést diskuzi i na Finmagu. Přeji hodně úspěchů. Sláva
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jan Traxler | 1. 3. 2008 01:15

Takze prvni pokus zaslat komentar. ;-) Vypada to zajimave. Myslenka Finmagu i eticky kodex ucastniku diskuze se mi libi. Jen tech 700 znaku bude asi nekdy prilis omezujicich. Jeste me napada, ze by bylo fajn, kdyby se tu nekde zobrazovalo, kolik mi zbyva znaku... Co Vy na to, Honzo?
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Jan Majer | 1. 3. 2008 02:08
reakce na Jan Traxler | 1. 3. 2008 01:15

Tak už máme k dispozici 1500 znaků. Ještě chci upozornit, že článek Pravidla diskuse na FINMAG.CZ budeme postupně aktualizovat a doplňovat. Podle toho, na čem se domluvíme. Budeme na něj v budoucnu odkazovat nové účastníky diskuse. První změna se tedy týká posunutí maximální délky příspěvku.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Pavel Hanzl | 1. 3. 2008 15:23
reakce na Jan Majer | 1. 3. 2008 02:08

Zdravím šéfredaktora tohoto webu a při svém prvním vstupu do diskuse jej chci pochvalně poplácat po rameni, že diskuse umožnil, jak slíbil. Dokazuje to, že Finmag už nechce být jen výkladní skříní jedné firmy a hrdě snese kritické názory konkurenční odborné veřejnosti, budou-li zapotřebí k rozvoji našeho oboru. Závěrem skáču radostí, že došlo k navýšení na 1.500 znaků, já ovšem preferuji 10.000 znaků, šlo by s tím něco udělat? :-))
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Jan Majer | 1. 3. 2008 16:14
reakce na Pavel Hanzl | 1. 3. 2008 15:23

Dobrý den, pane Hanzle, už těch 800 znaků navíc je dárek na uvítanou pro vás. Když se nevejdete, je to na článek :-)
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Jan Majer | 1. 3. 2008 01:48
reakce na Jan Traxler | 1. 3. 2008 01:15

Obě věci, které zmiňujete, jsme už během prvních hodin provozu domluvili s programátory. Těch 700 znaků v pondělí zvýšíme na 1500. A bude se zobrazovat, kolik prostoru pro text zbývá - to je ale trochu náročnější, takže neslibuju pondělí. Tak Honzo, historicky první účastník diskuse na FINMAG... Ještě byste za úsvitu mohl zaběhnout do trafiky a jako první si koupit březnový FINMAG - finanční magazín :-) Srdečně vás tady vítám.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jan Majer | 29. 2. 2008 20:35

Jak na to? V pravém sloupci je formulář "Váš komentář k článku". Do velkého okénka napíšete svůj příspěvek. Podepíšete se, uvedete váš funkční e-mail. Povinně. Při moderované diskusi totiž budeme občas muset s účastníky diskuse zakomunikovat. A jde nám také o eliminaci anonymů. Pod mailem si zvolíte, jestli chcete mailovou adresu zveřejnit. Finančním poradcům se tato možnost jistě bude zamlouvat. A komentář odešlete. Po odsouhlasení se váš komentář objeví pod článkem. Příspěvky se řadí tak, že nejnovější je vždy nahoře. Kdo získá důvěru redakce, stává se členem „klubu“ a je mu přiděleno unikátní heslo pro přímý vstup do diskuse bez redakčního filtru. Tak, a jsme přesně na hranici 700 znaků.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Předplaťte si tištěný Finmag

Předplaťte si tištěný Finmag

Baví vás články, které každý den publikujeme na Finmagu? Pak vás bude bavit i tištěný FINMAG. Roční předplatné vyjde na 294 korun (za jedno číslo zaplatíte 49 korun). A nebojte, platit můžete i kartou.

Jan Majer
Původní profesí novinář, od roku 2001 pracoval jako finanční poradce. V dalších letech publikoval vedle poradenské činnosti články ve finančních rubrikách...více o autorovi.

Facebook

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Přihlášení

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!