Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Babiš se rochní ve výmyslech

| 2. 10. 2015

Vicepremiér lže o německých dávkách pro uprchlíky nebo o počtu Turků v Berlíně. Navrhuje nerealistické opevnění hranic a na štít si ve válce proti imigraci dává bezdomovce, které ještě před rokem vytlačoval z Václaváku. Nenechejte své blízké, aby mu na to skočili.

Babiš se rochní ve výmyslech

Podle českého ministra financí páchá Německo „v přímém přenosu ekonomickou sebevraždu“. Na to se dá určitě vymyslet spousta vtipných přirovnání –Louis Enrique stahuje v přímém přenosu Barcelonu ke dnu, varuje kustod FK Loko Vltavín – jenomže vystoupení Andreje Babiše v nedělní Partii na TV Prima nebylo k smíchu. Jediný host celého pořadu mohl pětačtyřicet minut plácat snadno vyvratitelné nesmysly a lži o imigraci, aniž se tím moderátor Tomáš Hauptvogel nechal vyrušit ze zamilovaného přitakávání.

Agromagnát umí poznat úrodnou půdu a zasít do ní, takže někteří vaši příbuzní a kamarádi budou ty nesmysly a lži pravděpodobně opakovat. Když to nezvládne novinář, uveďte Babišovy výroky na pravou míru aspoň vy.

Co říká Babiš: „Víte, kolik dostává uprchlík v Německu? 670 euro na měsíc, to je 19 tisíc korun. U nás je důchod 11 tisíc.“

Jaká je skutečnost: těch 670 euro jsou celkové rozpočtové výdaje, které spolková vláda vyčlenila na jednoho uprchlíka na měsíc (zdroj: Bloomberg). Samotní uprchlíci z toho na ruku dostanou jen 143 euro kapesného, což po třech měsících může narůst na 216 eur, tedy 5900 korun, a po přiznání azylu až na zhruba 400 euro měsíčně (10 800 korun). To je stále méně než průměrný český důchod, kterým operoval Babiš. Rozdíl do celkových 670 euro spolkne administrativa (zdroj: Euronews).

Jaký je můj názor: netuším, co a kde škrtnout, pokud uprchlíci nemají začít žebrat nebo krást, a pokud na jejich začlenění nemají úředníci pracovat zadarmo.

Co říká Babiš: „V Berlíně žije čtvrtina Turků a němečtí policajti se tam bojí jít.“

Jaká je skutečnost: v tříapůlmilionovém Berlíně žije dvousettisícová populace rodilých Turků či jejich potomků (zdroj: Berlin.de), což není čtvrtina, ale pouhá sedmnáctina města.

Jaká je moje zkušenost: částečně turecké čtvrti Kreuzberg nebo Moabit jsou podobné no-go zóny jako Karlín nebo Žižkov. Když mluvíte o no-go zónách, tak proto vždycky řekněte, kterou ulicí začínají, a kterou končí. Jinak jen báchorkaříte.

Je EET ee?

Mohlo by se zdát, že s přesnými počty má Andrej Babiš trochu problém – čtvrtina nebo sedmnáctina, 670 nebo 143. Snad mu vyjdou alespoň některé další. Třeba 12 miliard, které stát ročně vybere díky zavedení elektronické evidenci tržeb.

Názory se různí. Jak to vidí:

Co říká Babiš: „Ekonomičtí imigranti mají peníze, chodí do bankomatu, vozí se taxíky, odmítají pomoc, nelíbí se jim neznačkové oblečení a tak dále.“

Jaká je skutečnost: Babiš předkládá falešné dilema, které postrádá logiku. Před válkou přece můžou utíkat i zámožní lidé (třeba Jan Antonín Baťa), ekonomičtí migranti naopak budou spíš chudí než bohatí. Na případné jízdě taxíkem není nic nemorálního: jednak je pro velké rodiny srovnatelně nákladná jako cesta vlakem, jednak se z některých sběrných míst na hranicích nedá jiným způsobem dostat k nádraží.

Jaká je moje zkušenost: v táborech v Röszke a ve Vámosszabadi jsem neviděl nikoho, kdo by odmítl neznačkové boty nebo bundu. Idiot se sice může najít všude, ale takhle paušalizovat je sprosté.

Co říká Babiš: „Paní Merkelová dneska ví, že skutečně udělala obrovskou chybu, že je všechny pozvala. Má to přímý dopad na německou ekonomiku a není pravda, že uprchlíci pomůžou německé ekonomice. Většina těch lidí skutečně není schopná tam ani pracovat.“

Jaká je skutečnost: o dopadu otevřené imigrační politiky na ekonomiku se vedou spory, viz protichůdné závěry studií, které prezentují Lukáš Kovanda nebo Petr Houdek. Muži, který by rád řídil stát jako firmu, je nutné připomenout, že poskytnutí azylu je projev solidarity, nejenom ekonomické kalkulace. Dost moralizování, zpět k faktům: mezi v Německu žijícími cizinci z neunijních zemí není víc než 12 procent nezaměstnaných (zdroj: Eurostat). Většina „těch lidí“ nejen že je schopná pracovat, ale taky to dělá.

Co říká Babiš: „Pojďme se podívat, jak funguje plot mezi Texasem a Mexikem.“

Pojďme: za posledních deset let se snížil počet odhalených nelegálních imigrantů v USA na méně než polovinu (zdroj: DHS Office of Immigration Statistics). Američtí komentátoři hlavního proudu nejčastěji míní, že víc než stavba plotu na třetině délky hranice tomu napomohla ekonomická krize v USA (viz například analýzu The Economist). Navzdory úbytku migrantů vzrostl po stavbě plotu počet těch, kteří při pokusu o překročení hranice přišli o život, a to o víc než sto lidí ročně (viz tamtéž).

Co říká Babiš: „Tady je řešení skutečně triviální: uzavřít to.“

Jaká je skutečnost: USA a Mexiko odděluje 3145kilometrová pozemní hranice, přesto víc než dvě třetiny kvůli vysokým nákladům stále zůstávají bez plotu (zdroj: Wikipedidia/Cbp.gov). Schengenský prostor má námořní hranici v délce 42 673 kilometrů (delší než obvod planety) a pozemní v délce 7721 kilometrů (zdroj: Europa.eu). Hračka.

Co říká Babiš: „Máme 30 tisíc bezdomovců.“

Jaká je skutečnost: Andrej Babiš má konečně jednou pravdu. Je milé, že mu dnes bezdomovci leží na srdci, když se ještě v loňské kampani ANO rozčiloval, že se potulují po Václaváku, a když pro ně jako ministr financí neudělal vůbec nic. Tomu se, milé děti, říká chucpe.

Nakonec Andreji Babišovi posíláme pěknou písničku, totiž deníkový zápis českého básníka Ivana Diviše z roku 1979: „Nenávidět, co neznám, znát nechci — podstata fašismu. Nedat si ze zásady s ničím práci; simplifikovat notoricky a debilně — podstata fašismu. Absolutní nevědomost, rochnění se v ní, nechtít vědět, že nevím, pýcha na tento stav, konec.“

Třikrát o migraci

Kam byste se vydali, kdybyste museli emigrovat z Česka? A co by se muselo stát, abyste o takovém kroku začali přemýšlet? Zeptali jsme se ekonoma Pavla Kohouta, sociologa Jana Kellera, politologa Jiřího Pehe, advokáta Tomáše Sokola a dalších osobností.

Potravinářská firma Hamé se přihlásila, že by byla ochotná dát práci i ubytování azylantům. Ptali jsme se velkých zaměstnavatelů – a vybírali jsme mezi nimi takové, kteří mají volná místa – jestli jsou také ochotni podat pomocnou ruku.

Michal Kašpárek vyrazil pomoci do uprchlického tábora: „Ať mi už nikdo nevykládá o vyspělé a humanistické Evropě: v jejím středu jsem viděl informační a právní vakuum poválečných měsíců.“


Úvodní foto Andreje B. Profimedia

Vložit komentář

Abychom udrželi vysokou kvalitu diskuze na Finmagu, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdříve musíte zaregistrovat. Na následující odkaz pak klikněte v případě, že jste zapomněli své heslo.

Diskuze

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

Sprostý rasista | 9. 10. 2015 19:05

Ten kdo tady chce uprchlíky,nechť sám odejde do Afriky a tím uvolní místo pro ně,tady se opravdu všichni nevejdeme.P.S.Vyzbrojit Kalašnikovem,poslat zpět ať se sami srovnají,nevměšovat se mezi ně.Naši dědové a otcové když byli napadeni nacisty, nikam neutíkali,za svoji vlast bojovali.Já jezdím s rodinou ven na dovolenou,peníze na apartmán a stravu mám s sebou,jinak by mě všude kopli do prdele...!!!

-1
+
-

Další příspěvky v diskuzi (72 komentářů)

Sprostý rasista | 9. 10. 2015 19:05

Ten kdo tady chce uprchlíky,nechť sám odejde do Afriky a tím uvolní místo pro ně,tady se opravdu všichni nevejdeme.P.S.Vyzbrojit Kalašnikovem,poslat zpět ať se sami srovnají,nevměšovat se mezi ně.Naši dědové a otcové když byli napadeni nacisty, nikam neutíkali,za svoji vlast bojovali.Já jezdím s rodinou ven na dovolenou,peníze na apartmán a stravu mám s sebou,jinak by mě všude kopli do prdele...!!!
-1
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Marek Ondrášek | 8. 10. 2015 17:56

Babiše opravdu moc nemusím. Ale ta Kašpárkova multikulti propaganda mne irituje ještě více než Babiš.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Tonda | 7. 10. 2015 12:36

Uz se nam ta situace krasne vybarvuje. Hlavne v Hamburku. Ja myslim, ze vsichni, co jeli pomahat do Madarska, by ted meli jet do Hamburku a starat se tam o poradek na ubytovnach.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Míša | 5. 10. 2015 16:00

„To, co se k nám cpe do Evropy, jsou ekonomičtí migranti a nájezdníci,“ navázal pak v červenci. „Zaplatili tisíce eur pašerákům, mají značkové hadry a v táborech si stěžují, že nemají Wi-Fi pro iPady a tablety a že jim v táborech špatně uklízejí.“ Dle Lebedy mají mnozí lidé mířící do Evropy vojenský výcvik. „Kvalifikace je uřezávání hlavy a střelba z kalašnikova,“ píše. Dle jeho názoru jsou opravdovými uprchlíky „vyhnaní ubožáci tísnící se v uprchlických táborech“, kterým nic nezbylo.

Zdroj: http://www.lidovky.cz/jsou-to-sarancata-nicici-termiti-oprel-se-byvaly-druhy-muz-cerveneho-krize-do-utecencu-grm-/zpravy-domov.aspx

článek: Jsou to sarančata, ničící termiti, opřel se bývalý druhý muž Červeného kříže do utečenců
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jan Koss | 4. 10. 2015 19:40

Zajímavé kolik různých názorů na uprchlíky ale zatím nic o tom kdo způsobil ten bordel od Afganistanu až po Libyi. Nebylo to náhodou humanitární bombardování, změna režimu a podpora muslimských fanatiků hlavně ze strany USA, židovského státu ale také s pomoci Francie, Británie, Itálie. Ale ti se na to moc nemají aby napravili co rozbourali a starali se o důsledky co napáchali a nechají problém na druhých.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Míša | 3. 10. 2015 11:40

Celkem rozumný názor na uprchlíky:

http://archiv.ihned.cz/c1-64666970-je-legitimni-hajit-vlastni-zajmy

Jen bych nechtěla pilotovat to letadlo plné chlapů 18 - 40 let na cestě zpět, kteří nemají co ztratit.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Rybí král | 3. 10. 2015 07:36

Tak hlavně že se ty no-go zony podařilo označit ulicemi i autorovi....prý Žižkov nebo Karlín....haha
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Mato | 5. 10. 2015 09:48
reakce na Rybí král | 3. 10. 2015 07:36

Vy jste tu zřetelnou ironii vůbec nepostřehl, viďte? Nebojte, trénujte, časem se to zlepší.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

konvec | 3. 10. 2015 05:52

Ono jde o tech 670 eur a to velmi. I kdybychom jednomu uprchlikovi dali 170 euro, tak 500 euro bude k mani pro radoby obcanske iniciativy a ruzna sdruzeni a podobne. X 1000? To je dost penez x 100000? To uz je kurna balik. Jde pouze o tohle. O nic jineho.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Levap | 3. 10. 2015 13:19
reakce na konvec | 3. 10. 2015 05:52

a těch víček...
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

W.O.T.A.N. | 3. 10. 2015 08:09
reakce na konvec | 3. 10. 2015 05:52

To ma tiez zaujalo, ako danoveho poplatnika ma predsa zaujimaju predovsetkym celkove rozpoctove vydaje a nie to co dostane imigrant na ruku. Ze sa tie peniaze pouziju na nieco ine (napriklad stavbu tabora) neznamena ze v rozpocte nebudu chybat.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

MoB | 2. 10. 2015 23:05

Mno, jestli tahle diskuze reprezentuje kulturu, kterou je třeba bránit... tak se mnou při obraně nepočítejte. Tohle se dá leda tak spláchnout.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Mirek | 2. 10. 2015 23:30
reakce na MoB | 2. 10. 2015 23:05

Nepočítáme. Spláchněte a odleťte do Syrie. Tam se to vylidňuje. Přeji šťastnou cestu.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Semimira | 2. 10. 2015 18:54

Ja Babiše nemam rad ale.....
Z médii jdou takové lži, ze raději dam na svůj pocit a ten mi říká brát jen cele rodiny nebo matky s ratolestma a striktně dbát na to aby dodržovaly náš zákon a respektovali naši kulturu a demokracii. Pokud nekdo z těchto uprchlíků spáchá zločin okamžitě vyhostit do rodné země. A žádné zvyhodnovani a ústupky. Za těchto podmínek jsem ochoten akceptovat jejich přísun do ČR
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Mirek | 2. 10. 2015 17:10

Ono bohate staci, kdyz si zajedete do Milana, Parize nebo Aten. Vsude vas tam budou otravovat uprchlici a snazit se vam prodat nejakou nesmyslnou hracku, klicenku s eifelovkou a podobne. Tito lide jsou nezamestnatelni a proto se potuluji po ulicich a delaji prace, ktere temer nic nevynasi.

Ok, fajn. Tech par ilegalnich imigrantu, kteri otravuji zamestnance eifelovky, zamestnavaji policii a zivi se drobynmi kradezemi nejak ustojime.

Jenze ted jich tady pribyva 10 tisic denne. A to uz neustojime.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

KM. | 2. 10. 2015 16:05

Politik lhal, to je ale překvapení. Bude autor rozebírat každou lež všech politiků?
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ferko Lakatoš | 2. 10. 2015 15:57

Sebe krytycky přiznam, že sem moc inteligence nepobral. Oni mi to říkají. Ale kdisi mě babiška vyprávěla o Sibylině proroctví: dovolím si cytovat ze zdroja: http://presny-cas-online.cz/proroctvi/Sibylino-proroctvi-o-konci-Evropy [Ctrl-C a V]

Jaký bude zítra pro nás den ? Celá Evropa bude žíti ve strachu co bude zítra ! Co lidé na východě žijící ? Kdy se na nás vrhnou, aby nás úplně vyhladili ?

Najednou jako z mlhoviny objeví se zemi Evropě ohromná kometa žlutého lesku, která by mohla zemi tuto úplně spáliti. Nejhorší boj, který Evropa povede bude boj východu se západem ! Všechny války, které kdy byly předtím, budou jen malým nedopatřením,..

Člověk černý nenávidí člověka bílého a říká mu nevěřící ! Člověk žlutý neřekne jinak bílému nežli pes ! Naštěstí ono mohlo být zažehnáno, kdyby národové černí a žlutí mezi sebou válku v těch dobách začali ! Tomu však nechci věřit, neboť tyto národy se mezi sebou vždy domluví. Domluví se hlavně proto, že přílivem bělochů ztratí svůj vliv na vlastní zemi ! Běloch jim je ve všem jen překážkou ! Proto také, budou-li chtíti své národy zachovati, musí se spojit ! Co bude Evropan vědět v té době o Východu ? Nic, zhola nic !

Zbytečně, naprosto zbytečně půjdou Evropané do zemí východních, aby si je podmanili ! Zbytečně budou prolévati svoji krev ! Zbytečně budou mařit a plýtvat svými silami ! Lépe, opravdu lépe by učinili, kdyby těchto sil použili ke zvelebení a zdokonalení svých vlastí ! Ráj by měli zde na Zemi ! Ráj a věčnou blaženost ! Budou však míti peklo !

atd



A eště babiška říkávala: Na každém šprochu, pravdy trochu. A politikovi nevěř.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Dexempo | 2. 10. 2015 15:22

STBáka Bureše tesá Sluníčko kašpárek. Opět nám tu pes požírá psa a pravdu hledejme úplně někde jinde.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jon | 2. 10. 2015 15:10

Lhaní mi nevadí pokud je na úkor lidí, které nemám rád. Takže ++ pro babiše, kterého jinak nemusím.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Míša | 2. 10. 2015 14:11

Takže pokud není město v plamenech a nikdo na vás nestřílí, je všechno v pohodě a žádná uprchlická vlna neexistuje.
Pokud by ti lidé byli zlí, přece bych to poznal. Neustále by se mračili, nadávali by, kradli by všude a přede všemi a násilí by páchali bez přestávky aby si toho jó všichni a hned všimli.

Moje pětiletá dcera tuhle řekla: ZLODĚJ SE POZNÁ, ŽE MÁ PRUHOVANÝ OBLEČEK.

K dávkám: proč by měl mít uprchlík střechu nad hlavou, teplé jídlo až pod nos, oblečení, lékařskou péči, jazykové kurzy, školky, školy, právní pomoc, psychologickou pomoc a ještě k tomu KAPESNÉ???
Jaké nám zbyde kapesné poté, co ze svých patů tohle všechno poplatíme?

Autor se snaží využít Babiše stylem "nepřítel mého nepřítele je můj přítel". Ať autor zkusí polemizovat s protivníkem na úrovni.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Jan Koss | 4. 10. 2015 19:22
reakce na Míša | 2. 10. 2015 14:11

Pokud si někdo mysli jak jsou uprchlíci na tom výtečně je třeba si to sám vyzkoušet a dát se na cestu. Jistě to bude „střechu nad hlavou, teplé jídlo až pod nos, oblečení, lékařskou péči, jazykové kurzy, školky, školy, právní pomoc, psychologickou pomoc a ještě k tomu KAPESNÉ „. Tak proč někdo s takovými myšlenkami sedí doma a jenom mudruje?
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

mamos | 2. 10. 2015 13:58

no jo když Čecháčci mají extra vytříbený politický vkus, který není založen na
preferenci demokracie a svobod. Proto v posledních volbách si zvolili
tzv. oligarchu komunistického a estébáckého původu..a jak to tak vypadá podle posledního průzkumu ",střet zájmu" je požadovanou součástí kvalifikace politika ,což se Babiš snaží lidem sugerovat, že "Agrofert a stát jedno jsou".
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Alex | 2. 10. 2015 13:54

Mohl bych tady psát další statě, ale už mě to nebaví. Takže stručně: "Pokud nenávidíš ty co nenávidí, tak nejsi ten mírumilovný. Jsi pořád ten co nenávidí!"
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

W.O.T.A.N. | 2. 10. 2015 11:31

"mezi v Německu žijícími cizinci z neunijních zemí není víc než 12 procent nezaměstnaných"
1. Nezamestnanost v Nemecku je 4.7 %, to znamena ze u cudzincov je takmer trojnasobna.
2. Neunijny stat je aj susedne Svajciarsko, ine europske staty alebo USA. Aka je miera nezamestnanosti u imigrantov z Afriky a Azie?

"Schengenský prostor má námořní hranici v délce 42 673 kilometrů (delší než obvod planety) a pozemní v délce 7721 kilometrů.
Toto cislo je uplne irelevantne. Schengenska hranica je aj medzi Polskom a Bieloruskom a ziadni nelegalni imigranti cez nu neprechadzaju. Imigranti do Europy prudia po dobre znamych trasach, v Maďarsku pocet ilegalnych imigrantov po uzatvoreni hranic klesol v priebehu jedneho dna o 96 %.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

PeM | 2. 10. 2015 13:58
reakce na W.O.T.A.N. | 2. 10. 2015 11:31

A co myslíte, že se stane, když se na "dobře známých trasách" postaví plot? A) Migrace ustane. B) Migrace bude pokračovat po nových trasách. Takže...
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

W.O.T.A.N. | 3. 10. 2015 08:05
reakce na PeM | 2. 10. 2015 13:58

Migracia nema vypinac so stavmi 1 a 0. Cielom nie je migraciu zastavit, ale zredukovat. Cesta do Nemecka stoji peniaze aj cas a hlavne toho druheho maju migranti s bliziacou sa zimou coraz menej, takze kazda prekazka navyse cast migrantov odradi. Navyse keby sa postavil mur cez cely Balkan, ako by ho obisli? Cez Jadranske more?
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Mirek | 2. 10. 2015 17:02
reakce na PeM | 2. 10. 2015 13:58

Stane se pripad B)

postavim dalsi ploty, reseni pro pripad B moc tezke neni
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Mirek | 2. 10. 2015 14:03
reakce na PeM | 2. 10. 2015 13:58

Takže se na to vyserem a nebudeme dělat nic.
Je to správně?
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jarda | 2. 10. 2015 11:18

Já byl minulý týden v Berlíně. Naprosto nechápu tu histerii. Prošel jsem se po Spandau okolo uprchlického tábora a i kamarád co tam bydlí mi potvrdil, že jsou to normální lidi, žádní teroristi. Normálně se s místníma baví.

Taky ve zmíněné "nebezpečné" čtvrti Kreuzberg jsem nepociťoval žádný strach a to ani v noci.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Kutas | 2. 10. 2015 14:50
reakce na Jarda | 2. 10. 2015 11:18

Nejde o to jestli se s lidma bavi,ale jde o to ze nam berou penize dostavaji vse zadarmo. Nic neni zadarmo. My na to musime tvrde odevzdavat dane a makat. Proc by mel nekdo neco dostat zadarmo.

Pamatuju si kdyz byla u nas krize. Nemohl jsme najit praci a posledni dva mesice sem mel minimum. Byl jsme i na socialce kde sme dostali par koru na jidlo a na dopravu.Prisel tam i student, kteremu umreli rodice a byl sam. A nemel praci. dostal od Socialky 700 kc na jidlo a dopravu. Myslite ze je tohle u nas spravne? Myslite ze je spravne sem pustit 10 000 imigrantu kterí budou brat i kdyby 10 000 kc mesicne jen tak zadarmo? Myslim si ze u nas jsou lidi, kteri je potrebuji vic nez nejaci uprchlici, kdyz vinu za jejich rozvracenou zemi muze zapadni politika. Hlavne fasisticka politika USA.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Lenny | 3. 10. 2015 00:41
reakce na Kutas | 2. 10. 2015 14:50

A to, že student-sirotek dostane 700 korun, nám zavedli imigranti, nebo jsme si to demokraticky nastavili my sami???
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Mirek | 3. 10. 2015 01:07
reakce na Lenny | 3. 10. 2015 00:41

Jojo, sami jsme si to nastavili. Demokraticky. I daně a poplatky za kdejaký uřednický prd si sami demokraticky nastavujeme.
My už jsme takoví.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Jan Pozner | 2. 10. 2015 13:35
reakce na Jarda | 2. 10. 2015 11:18

Nechápu, co měl kdo proti Polednový-Brožový nebo starýmu Grébovi. Vždyť to byli úplně normální lidi....

Lidem, který říkaj, že jsou úplně normální, doporučuju nadhodit řeč o Velkém Satanovi, Izraeli nebo holokaustu. Když se s lidma bavíte o počasí nebo fotbale, tak je pak "normální" kdejakej psychotik.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pat Bateman | 2. 10. 2015 10:15

Přidám několik střípků:
2/3 evropských muslimů jsou fundamentalisté - považují šariu za nadřazenou národní legislativě
http://kremlik.blog.idnes.cz/c/475500/vyzkum-vetsina-muslimu-jsou-fundamentaliste.html

imigranti opravdu velmi často nepracují - sociální dávky ve Švýcarsku pobírá: Eritrea: 91%,Turecko: 89%, Sýrie: 87%, Irán: 84%, Srí Lanka: 75%…

Tvrdit, že masivní nekontrolovaný příliv muslimských imigrantů není potenciální ohrožení naší kultury a životního standardu je prostě demagogie!
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Tom M | 2. 10. 2015 11:30
reakce na Pat Bateman | 2. 10. 2015 10:15

Neznám zdroj těch čísel, poměrně vyvážený pohled dává tento článek http://www.swissinfo.ch/eng/free-movement-of-workers_eu-migrants-seen-as-social-system-freeloaders/37835956

např:
In 2012, according to the Federal Statistics Office, the rate of social welfare claims among the foreign population here was 6.3%, compared with 2.6% among Swiss.

Tvrdit, že militantní vystupování proti uprchlíkům a neplnění povinností vyplývajících z mezinárodních smluv, není potenciální ohrožení naší kultury a právního státu je prostě demagogie! :-)
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Pat Bateman | 5. 10. 2015 11:15
reakce na Tom M | 2. 10. 2015 11:30

Vy nám vytáhnete průměr (stejně jako sluníčko kašpárek), který obsahuje naprostou většinu imigrantů z euroatlantického kulturního prostoru a berete to jako měřítku, podle kterého máme posuzovat eritrejce, afghánce, iráčany a somálce?
Já mluvil o militantním vystupování, o nedodržování mezinárodních smluv? Naopak, já jsem o striktní dodržování legislativy o uprchlících, která říká, že uprchlíci mohou nelegálně překročit hranice, ale pak se musí přihlásit úřadům a zůstat v místě jim určeném, ne, že táhnou po statisících tam, kde je nejvíc prachů. A jednotlivé státy nechť si svobodně rozhodnou, které uprchlíky a za jakých podmínek přijmou, když to bude v souladu s mezinárodními smlouvami.

Cenu za demagogii si dojděte vy přebrat na lampárnu na vašem lokálním nádraží!
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Tomas | 2. 10. 2015 09:57

Oporucam pozriet si rozhovor Slovenskej TV so Syrskym lekarom zijucim na Slovensku, pomahajucim pri tlmoceni a azylovom procese:

http://www.rtvs.sk/televizia/archiv/7707/76016 - od 32. minuty

Tento pan tvrdi veci ktore su v prikrom rozpore s nazormi p. Kasparka. Jeho odkaz: neklamme sami seba!

Takisto tvrdi ze mnozstvo ludi vydavajucich sa za Syrcanov v skutocnosti syrcanmi nie su (jeho osobna skusenost), pripadne ak su zo Syrie tak su to Kurdi utekajuci pred naletmi Turecka na severe Syrie. Tak kde je pravda?
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Filip | 2. 10. 2015 12:18
reakce na Tomas | 2. 10. 2015 09:57

Pravda je někde tam venku :)

řekl bych, že při tom množství lidí (kolik už? 700 tisíc?) není možné jakkoliv generalizovat.
několik procent jsou Syřané prachajících z nebezpečných oblastí (ať už předtím byli někde v zahraničí nebo ne)
několik procent jsou Syřané kteří prchají z bezpečných území, například kvůli cenám potravin
několik procent nejsou Syřané, ale např, ale jejich země není bezpečná - znamená to, že bysmě je měli poslat domů?
a hlavně - bavíme se čistě o těch co přišli Balkánskou cestou nebo i o těch co přepluli středomoří?
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Jan Capouch | 2. 10. 2015 12:28
reakce na Filip | 2. 10. 2015 12:18

Poslat domů všechny, vyhlásit, že nikoho dalšího nepřijmeme, a na hranicích třeba střílet. Muslimové obecně a Arabové zvláště si své problémy musí vyřešit sami. Bojovali o to dlouhá desetiletí.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

xyz | 2. 10. 2015 09:29

Pane Kašpárku, ale délka hranice je taky celkem argumentační faul. Jasně, je delší než obvod zeměkoule. Ale taky vede přes severní ledový oceán nebo finskou zamrzlou step.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Yossi | 2. 10. 2015 09:34
reakce na xyz | 2. 10. 2015 09:29

Jenže oni ti migranti jsou schopni jet i přes tu zamrzlou step z Ruska do Norska (jo, vím, není v EU, ale jako příklad).
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

xyz | 2. 10. 2015 09:49
reakce na Yossi | 2. 10. 2015 09:34

Byl jste někdy na severu? To samozřejmě nejsou schopni, navíc přes Rusko...

Plus, Norsko je v Schengenu.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Quido | 2. 10. 2015 10:06
reakce na xyz | 2. 10. 2015 09:49

Really? http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/syrsti-migranti-pry-stale-vic-vyuzivaji-prechod-z-ruska-do-norska/1254691
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Tomas | 2. 10. 2015 11:30
reakce na Quido | 2. 10. 2015 10:06

clanok hovori o desiatkach utecencoch mesacne, co je v podstate zanedbatelne cislo.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

xyz | 2. 10. 2015 10:57
reakce na Quido | 2. 10. 2015 10:06

Ok, sorry, poučil jsem se.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Tady vedle | 2. 10. 2015 09:08

V Kreuzbergu a no-go zóny? No možná tak Goerlitzer park v noci, ale to jen kvůli chybějícímu osvětlení a tomu, že se tam stahují drogový dealeři (jasně - většina jich jsou nigerijci, ale...) a závisláci. Přes den to tam vypadá třeba takhle https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/t31.0-8/468230_10151639477029747_1132475577_o.jpg
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Jan Pozner | 2. 10. 2015 13:36
reakce na Tady vedle | 2. 10. 2015 09:08

Pro normální lidi je park plný rudo-zelenejch chaotů no-go zona.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

helen | 2. 10. 2015 09:25
reakce na Tady vedle | 2. 10. 2015 09:08

Podobně Žižkov/Karlín. Strávila jsem tam celé devadesátkové dětství a pak střední, a nemám jedinou nepříjemnou zkušenost :) Ale to jen tak na okraj. Článek super :)
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Tady vedle | 2. 10. 2015 09:10
reakce na Tady vedle | 2. 10. 2015 09:08

Oprava odkazu - https://goo.gl/Su2gAf
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Amper77 | 2. 10. 2015 07:57

„Nenávidět, co neznám, znát nechci — ..." Tak to je zajimavé, že ve Švédsku mají největší preference antiimigrantské strany v oblastech, kde ti imigranti jsou, tedy na jihu.
Řek bych, že jeden demagog se snaží vyvvrátit druhého demagoga.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Yossi | 2. 10. 2015 09:36
reakce na Amper77 | 2. 10. 2015 07:57

Nemáte moc pravdu https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/ae/Sweden_Democrats_2010_election.png

Ano, na jihu mají vysoké preference, nicméně imigrantů je tuna i ve Stockholmu a světe div se, Švédští demokraté tam tolik nebodují. Ono to bude spíš efekt Skane. Kdo tam žil, pochopí.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

jenicek | 2. 10. 2015 14:02
reakce na Yossi | 2. 10. 2015 09:36

Stejně korelují preference Labouristů v Británii s hornickými okresy, nehornická výjimka je Londýn.
Je to tím, že v hlavních městech se hromadí spousta státem dotovaných parazitů - úředníci, vysoké školy, různé korporace, apod., kteří volí podle své parazitické peněženky.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

aha | 2. 10. 2015 08:27
reakce na Amper77 | 2. 10. 2015 07:57

jak to souvisí?
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zlý Jabko | 2. 10. 2015 07:52

Měsíc jsem byl v Itálii na dovolené a prošel jsem si mimo jiné i dva z největších přístavů v Evropě - Livorno a Benátky. Tam i zpátky jsem jel autem přes Brenner. Nepřekvapilo mě, že se mě známí a příbuzní masírováni dennodenním hysterickým výplachem českého zpravodajství hned po příjezdu nezeptali jak jsem se měl a jestli bylo hezky, ale kolik jsem viděl uprchlíků.
Po mé lakonické odpovědi zdviženým levým obočím (kterou jsem musel dovysvětlit slovem nula), na mě jen nevěřícně zírali nevěda, zda si z nich nedělám šoufky. Když jsem si později přečetl všechno, co v naší kotlince během září vyšlo za články, byl sem rád, že jsem stanoval a neměl přístup k internetu, protože to by jeden blil, vážení.
Nejvíce z toho důvodu, že lidi informacím ze zpráv a novin věří, ale už neověřují. Děkuji za tento osvětový protikostelecký, rád si dám dalších třicet deka.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Jana Ch. | 2. 10. 2015 15:42
reakce na Zlý Jabko | 2. 10. 2015 07:52

Úplně stejná zkušenost. Byli jsme teď v Itálii, byť jen na týden. Celou dobu jsme jeli po šouskách, dálnice jsme vůbec nevyužívali - ani cestou přes Brennero. Náš trip byl Trento-Padova-Rimini-San Marino-Ancona-Asissi-Perugia-Ř ím-Montepulciano-Montalcino-Ca stellinain Chianti-Siena-Bologna a zpět Brennero. Vrátili jsme se a otázka mnoha známých nebyla "Co bylo nejhezčí" ale "Viděli jste nějaké uprchlíky". Upřímně: nula, u jedné rodiny jsem si říkala, že možná by mohli být. O to příznačnějšími přišlo, že ve Vatikánu jsem na prohlídce chrámu svatého Petra viděla celkem asi 5 muslimských rodin a jak známo, ti křesťanství absolutně nerespektují, takže se tam nejspíš snažili instalovat nějakou bombu. Za to jsem viděla spoustu černochů a přičmoudlých (je to hnusný pojmenování, ale lepší mě teď nenapadá, nejspíš to byli nějací Pákistánci a pod.), kteří vládli poměrně obstojnou angličtinou a prodávali turistům, co mohli. Žebráky a otrapy jsem potkala jen super skvělé bílé křesťany - Italy.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Martin77 | 2. 10. 2015 09:41
reakce na Zlý Jabko | 2. 10. 2015 07:52

Takze kdyz jste nevidel na dovolene zadneho uprchlika, tak v Evrope zadni nejsou. Tak to je dobra logika. :-)
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Zlý Jabko | 2. 10. 2015 11:08
reakce na Martin77 | 2. 10. 2015 09:41

ad Martin77, QQQ a ???:
Dopouštíte se dalších faulů. Fakt, že jsem neviděl žádné imigranty neznamená, že neexistují a neznamená to, že je imigrantská krize hoax. Pravím toliko, že když během celého měsíce nezahlédnu či neuslyším o jediném imigrantovi na třech velice vytížených přepravních místech, a při dotazu na domorodce napříč severem Itálie se mi dostane negativní odpovědi, případně odpovědi té, že viděli nanejvýše rodinu nebo dvě, nezbývá mi než konstatovat zjevné: totiž to, že "imigrantská krize" není ani tak krize jako spíš strašák a laciné předvolební honění, samoúčelné vrtění psem a brnkání na strunu nejpočetněji zastoupené složky v každém státu a společenství, to jest fakta si neověřujícím blbečkům. Krizí toto mohou zvát ti, kteří neovládají základní aritmetiku. Koncem Evropy to mohou zvát ti, kteří jsou nedotčeni znalostí dějepravy. Ekonomickou sebevraždou to nazývají ti, kteří nechápou ani základy ekonomie. Dohromady se ve skutečnosti projevuje jen několik věcí:
1. Sociální stát je absolutně k ničemu.
2. EU je kardinálně dysfunkční.
3. OSN je nepoužitelný spolek.
4. Listina základních práv a svobod platí jen když se to hodí.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

QQQ | 3. 10. 2015 14:14
reakce na Zlý Jabko | 2. 10. 2015 11:08

Faulů se dopouštíte Vy (žádného imigranta jsem nevidel = neexistují, nebo se jedná jen o pár jedinců)
Jak tu někdo píše níže, že je jedná o 200tis, které se v EU rozpustí ani to nepoznáme, to je další lež jenom Německo očekáva a to jenom letos 800-1000tis uprchlíků, kolik jich příjde příští rok. Jenom Turecku je jich 2-4mil - a to jsou Syřané, co ti ostatní kolik jich je?
Řeknete no tak jich příjde 10mil v 500mil Evropě to nepoznáme, ale poznáme protože se nerozdělí rovnoměrně, ale budou se setěhovávat do míst kde již jsou jejich komunity. Saudská Arabie přispěje na stavbu 200 mešit v Německu - v SA je dnes extremně agresivni rigidní islám, myslíte si že z těchto mešit budou vycházet muslimové, kteří budou vyznávat EU hodnoty - feminismus, homosexualismus nebo budou spíše EU nenávidět jako zlo které ohrožuje jejich víru?
Jidiné s čím se dá s Vámi souhlasit jsou poslední 4 body.
Machiaveli ve svém Vladaři radi, že vladař nemůže být spravedlivý, čestný atd když všichni okolo jsou hajzlové
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

NOX | 2. 10. 2015 12:17
reakce na Zlý Jabko | 2. 10. 2015 11:08

Základy dějepravy a historické zkušenosti naopak hovoří o tom, že pokud dojde k masivnímu stěhování mezi kulturami, je z toho vždy pořádná mela a nevratné změny.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Martin77 | 2. 10. 2015 12:15
reakce na Zlý Jabko | 2. 10. 2015 11:08

Píšeš sice, že tím neymslíš že neexistují, ale zároveň dodáváš že díky tomu, že jsi žádného neviděl tak je imigrantská krize a teď tě cituji: totiž to, že "imigrantská krize" není ani tak krize jako spíš strašák a laciné předvolební honění, samoúčelné vrtění psem a brnkání na strunu nejpočetněji zastoupené složky v každém státu a společenství, to jest fakta si neověřujícím blbečkům.

Promiň ale tvůj příspěvek je nesmyslný.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Mirek | 2. 10. 2015 11:29
reakce na Zlý Jabko | 2. 10. 2015 11:08

Všechno tohle ovládáte? Základy aritmetiky a ekonomie? Znalost dějepravy?
Holt nejste žádný blbeček.
Ale s tím čtyřbodovým resultátem souhlasím. I když to jsme my, "neblbečci", věděli i před imigrantským přívalem, ne?
Jen si nejsem jistý, jestli Evropu takový příval muslimů neovlivní. Když ne ekonomicky, tak právně, kulturně a bezpečnostně.
A taky si nejsem jistý, jestli o takové ovlivňování stojím. Skoro bych řekl, že ne.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

QQQ | 2. 10. 2015 09:18
reakce na Zlý Jabko | 2. 10. 2015 07:52

Děkuji za zprávu, takže všichni utečenci jsou nepovedený hoax nějakých islamofobů, neboď pan "Zlý jabko" byl v Livornu, Benátkách a počet uprchlíků 0 (nula). Jasné usvědčení i pana Kašpárka, který nás tu mystifikuje jak zbírá věci které pak vozí těm 0 (nula) úprchlíkům.
Jen taková poznámka ti uprchlíci se neplaví výletní lodí, která potřebuje kotvit v nějakém velkém přístavu....
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

??? | 2. 10. 2015 09:04
reakce na Zlý Jabko | 2. 10. 2015 07:52

Pokud v Italii nejsou zadni uprchlici, tak ktere to k nam tedy chteji prerozdelovat?
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Jakub | 2. 10. 2015 11:46
reakce na ??? | 2. 10. 2015 09:04

Co takhle se zamyslet, jak asi vypadá 200 tisíc uprchlíků rozpuštěných v 500 milionové Evropě? Však je to jako plivnutí do oceánu. Na každých 2500 občanů EU přijde jeden uprchlík. Historie a řeči o ztrátě kultury se tu vedou jako kdyby jich mělo přijít 200 miliónů.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Jan Capouch | 2. 10. 2015 12:30
reakce na Jakub | 2. 10. 2015 11:46

Stokrát nic umořilo osla. S tím letošním milionem bychom se vypořádali. Ale tohle bude pokračovat, rok po roku, desetiletí za desetiletím, dokud z Evropy nebude rozvojový kontinent.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

NOX | 2. 10. 2015 12:20
reakce na Jakub | 2. 10. 2015 11:46

Ehm, jen v Německu letos čekají 800tis uprchlíků.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Aktualni info: 1.4M | 5. 10. 2015 17:43
reakce na NOX | 2. 10. 2015 12:20

1.4 milionu jen letos, jen Nemecko
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Michal Hatlapatka | 2. 10. 2015 04:43

Smutné. Bohužel v našich zeměpisných šířkách nijak výjimečné, jak to tento týden krásně glosuje John Oliver v Last Week Tonight (jdem.cz/btxw94).
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Pat Bateman | 2. 10. 2015 08:49
reakce na Michal Hatlapatka | 2. 10. 2015 04:43

John Oliver je naivní levičák, ale musím nechat, že většinou velmi vtipný a umí (jeho tým) si vytáhnout zásadní témata, o kterých se nemluví, a poukázat na ně. Jen by všechno, co způsobil stát a špatná regulace rešil ještě větší regulací ...
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Regulovčík | 2. 10. 2015 09:06
reakce na Pat Bateman | 2. 10. 2015 08:49

Já bych vše vyřešil úplně největší regulací a bylo by.
Nezakázat jen tyhlety internety, ale hlavně lidi.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Martin H | 2. 10. 2015 11:02
reakce na Regulovčík | 2. 10. 2015 09:06

Kde sú tie časy bdelých pohraničníkov a ostrieľaných Ľudových milícií.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Tak to vím přesně | 2. 10. 2015 18:47
reakce na Martin H | 2. 10. 2015 11:02

Přestěhovali se na hranici USA-Mexiko a říkají si Rangers místo Pohraniční stráž.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Předplaťte si tištěný Finmag

Předplaťte si tištěný Finmag

Baví vás články, které každý den publikujeme na Finmagu? Pak vás bude bavit i tištěný FINMAG. Roční předplatné vyjde na 294 korun (za jedno číslo zaplatíte 49 korun). A nebojte, platit můžete i kartou.

Michal KašpárekMichal Kašpárek
* 1984. Absolvent bakalářského studia žurnalistiky a filmové vědy na Masarykově univerzitě. V letech 2006 až 2009 novinář v MF DNES, Metropolisu a Computer...více o autorovi.

Facebook

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Přihlášení

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!