Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Finmag v novém: Co všechno jsme si pro vás připravili?

Pravidelní čtenáři Finmagu si zásadní proměny, kterou prošel minulý týden, určitě všimli. Pro ostatní jsem připravil krátkou pozvánku shrnující, co všechno je nyní jinak. A doufejme, že lépe. Přeji příjemné počtení a těším se na zpětnou vazbu.

Za mého působení se Finmag už jednou do nového kabátu převlékl, přibližně před třemi lety. Ačkoliv to byla i tenkrát výrazná změna k lepšímu, novinky v designu publicistických webů a masivní nástup mobilních zařízení nás letos znovu namotivovaly vyhrnout si rukávy a pustit se do rekonstrukce. Jestli se nám redesign a s ním související další zásadní změny podařily, posuďte sami. Budeme velmi rádi, pokud se nám v diskuzi pod tímto článkem ozvete a dáte nám vědět, co se podařilo a kde máme rezervy a mohli bychom se zlepšit. Pro autory nejzajímavějších tipů máme v redakci vyčleněno několik knih od našeho partnerského vydavatelství Grada.

Anketa

Jak se vám teď Finmag líbí?

Nový Finmag v kostce

  • Nejdůležitější a určitě nejvýraznější novinkou je tzv. responzivní design. Co to znamená česky? Ať už si Finmag otevřete na stolním počítači, tabletu nebo mobilním telefonu, vždy uvidíte plnohodnotnou verzi webu.  Žádné m.finmag nebo touch.finmag verze už nejsou potřeba. Náš systém sám rozpozná, z jakého zařízení k nám přistupujete, a podle toho seskládá obsah domácí stránky do jednoho sloupce (mobilní telefony na výšku), dvou (tablety na výšku a mobilní telefony na šířku) či tří sloupců (tablety na šířku) nebo do plné verze i s reklamou (stolní počítač nebo notebook). A stejně se chová i stránka s článkem. Čím nižší je rozlišení platformy, se kterou právě pracujete, tím méně obsahu na šířku se vám zobrazí.
  • To ale neznamená, že bychom vás, byť i na mobilním telefonu, ochudili o jakýkoliv relevantní obsah. Právě naopak, na mobilních telefonech i tabletech můžete nyní nově diskutovat stejně jako na plné verzi.
  • Diskuze doznala i dalších zásadních změn, nově sledujeme nové komentáře, které pod daným článkem i na celém webu přibyly od vaší poslední návštěvy. Kolik jich je, poznáte podle dvou čísel na tlačítku u titulního obrázku daného článku na úvodní stránce nebo v sekci. První číslo ukazuje počet nových, druhé počet celkových komentářů u článku. Pokud na tlačítko kliknete, přivede vás rovnou do diskuze.
  • Další výraznou změnou je nová možnost hodnocení komentářů. Nejkvalitnější a nejhůře hodnocený komentář se automaticky zobrazují nad diskuzí. Nově si také můžete u komentáře reagujícího na již publikovaný komentář zobrazit původní zprávu.
  • S redesignem souvisí také jedna drobná komplikace pro diskutující. Jelikož dbáme na bezpečí uživatelských dat, která pečlivě kódujeme tak, abychom je nebyli schopni rozluštit ani my samotní, nejsme schopni převést vaše registrační údaje. Rádi bychom vás proto požádali o změnu přihlašovacích údajů. Vše je ale naštěstí velmi snadné. Pokud už jste se na Finmagu registrovali (registrace je nutná pro každého, kdo chce komentovat), klikněte, prosím.
  • Další skvělou funkcionalitou, kterou by nám mohly závidět i prestižní zpravodajské weby, je možnost vkládat přímo do těla článku boxíky s doplňujícími informacemi. Jak to vypadá? Mrkněte například sem.
  • Pro vás neviditelnou, pro nás však zcela zásadní novinkou je pak přechod na nový redakční systém, který nám všem, ale hlavně editorovi Finmagu Gabrielu Pleskovi, šetří čas, nervy a také peníze.

Tolik přehled všech zásadních novinek v kostce. S přechodem na nový administrační systém jsme se také rozhodli přesunout finmag.cz ze samostatné domény na finmag.penize.cz. To je ale spíš kosmetický detail související především se zvýšením inzertního potenciálu Finmagu, který má sice výborný socio-demografický profil a počet jeho návštěvníků setrvale roste, jak je patrné z grafu níž, pořád je příliš malý na to, aby se o něj začali zajímat velcí inzerenti. Věříme, že propojení s největším českým portálem o osobních financích, posune Finmag do středu jejich mediálních rozpočtů. Změn pak doznala také sekce pro inzerenty

Přeji příjemné počtení a těším se na vaši zpětnou vazbu!

Martin Vlnas, šéfredaktor webů Peníze.cz a Finmag

Martin Vlnas

Martin Vlnas

Vystudoval politologii, sociologii a mediální studia na FSS MU v Brně. Na univerzitě Sungkyunkwan v jihokorejském Soulu se rok zabýval východoasijskou kulturou a sociálními systémy. Během studia publikoval reportážní texty... Více o autorovi.

Komentáře

Celkem 21 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK