1. Zabavíme majetek zlodějům 2. Zloděj je ten, o kom to řekne Okamura

| 6. 9. 2013

Zemanovci a Okamurův Úsvit před volbami útočí na nízké pudy frustrátů. V Česku přitom nekrade jen horních deset tisíc, ale i spodních deset milionů.

1. Zabavíme majetek zlodějům 2. Zloděj je ten, o kom to řekne Okamura

Máloco posílí víru v demokracii tolik, jako když sto padesát tisíc vašich spoluobčanů podepíše petici za přijetí zákonů, které už dávno platí.

Tolik lidí zatím v předvolební akci Zemanovců volá po povinném prokazování „původu příjmů a majetku včetně možnosti zabavení nelegálně získaného majetku“. Výši svých příjmů ale přiznáváme každý březen a finanční úřady mají celé tři roky na to, aby jejich původ při kontrole prokleply. Protizákonně nabytý majetek zabavují české soudy denně, od kradených kol po Krejčířovu vilu. Takže vyřešeno, posuneme se dál.

Anebo neposuneme, protože slušným lidem to nestačí, a jak se ukazuje na víc frontách, nikdo z politiků si pár týdnů před volbami nedovolí okřiknout dav lačnící po krvi. Proč na tom rovnou nepostavit kampaň: k plakátům a petičním archům SPOZ se připojuje Tomio Okamura. Slyšte třetí bod programu jeho Úsvitu:

„Prosazujeme prokázání původu nabytého majetku občana nad 20 milionů korun. A na rozdíl od všech ostatních stran zpětně. V případě, že nebude doloženo legální nabytí majetku, bude zdaněn 100% daní. Co zloději ukradli, musí vrátit!“

Zpětně! S něčím takovým může přijít jenom politický knedlík, který si ideální státní zřízení představuje jako mix lidové demokracie a šogunátu. Zpětně neplatí žádný vysokoškolský diplom, jehož držitel nesložil státní zkoušku z okamurismu. A co si o tom myslíte vy? Napište mi do komentářů…

Retroaktivitu naštěstí zakazuje Ústava, takže by s tímhle nesmyslem jednohlasně zatočil Ústavní soud, pokud se s takovým přežitkem ve světě podle Tomia počítá. Pak ale zůstává spousta hádanek. Třeba: jak byste chtěli někomu prokázat krádež, když by vám chyběl okradený? Jak byste se vypořádali s výmluvou na bohaté dědictví před dvaceti lety? A co udělat s lumpem, který by nadrzo řekl: nakradl jsem si, ale bylo to na začátku devadesátých let a tím pádem je všechno podle zákona promlčené?

Bude se vedle drahého majetku prokazovat i původ luxusních zážitků? Soudruhy milionáře dávno neoslníte tím, že si do koupelny necháte zazdít Ferrari. Spíš se necháte vynést na Mount Everest nebo rovnou na oběžnou dráhu. Bude proto stát zabavovat i nehmotný luxus? Budou bohatí zloději muset vypotit všechno šampaňské pod dlouhým bičem na malém dvorku?

A nakonec: jak vlastně chtějí Zemanovci nebo Okamura zaručit, že se zabavený majetek znovu nerozkrade?

Pokud si opravdu myslíte, že je největším problémem České republiky rozkrádání, mám jiný návrh: ať finanční úřady zveřejňují všechna daňová přiznání. Tak jako v Norsku, Švédsku, Finsku a na Islandu. Bylo by to sociálně spravedlivé: žádná umělá hranice dvaceti milionů, továrník si bude rovný s uklízečkou. A hlavně by to bylo mimořádně poučné. Kolikpak sousedů z ulice si loni při dvanácti tisících hrubého našetřilo na oktávku? Není to nemožné: stačí při práci v hospodě nepřiznávat spropitné a kdykoliv je šéf pryč, rozlévat na baru drinky z vlastních lahví… Bůhví, kde sám na tu hospodu nakradl, darebák zbohatlickej!

Zkusil bych pro něco takového sbírat petiční podpisy, ale bojím se, že by mi slušní lidi zlomili ruku.

Vložit komentář

Abychom udrželi vysokou kvalitu diskuze na Finmagu, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdříve musíte zaregistrovat. Na následující odkaz pak klikněte v případě, že jste zapomněli své heslo.

Diskuze

Další příspěvky v diskuzi (18 komentářů)

Karel Holub | 12. 9. 2013 08:30

Dan Ariely ve svých knihách velmi dobře popisuje psychologii podvádění a jeho vnímání ve společnosti. Uvádí i konkrétní řešení a hlavně tvrdí, že důležité je neklamat sám sebe poukazováním na to, jak podvádějí a kradou ostatní. Stručně třeba tady http://mindtune.wordpress.com/2013/02/06/jak-podvadime-i-sebe/
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jan Altman | 6. 9. 2013 16:02

Tady taky zabavili majetek (asi tam zldějů maj miliony):

http://www.pa tria.cz/zpravodajstvi/2423041/ polsko-reformuje-penzijni-fond y-sebere-jim-jen-dluhopisy-mis to-znarodneni-konec-trzniho-ra je.html
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Helena Míčková | 6. 9. 2013 14:15

to bude zajímavé ,až se bude vracet ukradený majetek Sudetským Němcům..)))
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jan Altman | 6. 9. 2013 13:40

Dokud neodstraníme příčinu, těžko se můžeme divit následkům.

A principiální příčina tkví v tom, že máme systém, který jedněm dovoluje hlasovat/rozhodovat o cizím životě a majetku.

Systém umožňuje Tondovi rozhodovat o Lojzovi, i když Lojza Tondu svým jednáním nijak nepoškozuje.

To je jednak perverzní a amorální, jednak je to ekonomicky nefunkční (vede to napřed k socialismu a pak k bankrotu) a jednak je to příčinou všech problémů, na které si rádobykonzervativní a rádobypravicoví jedinci tak často stěžují. Dokud však nedemaskují, nedelegitimizují a následně neodstraní onu příčinu, je to jen bezúčelné tlachání a směšné pofňukávání.

Podle mne bychom měli naslouchat lidem, jako je např. Frank Chodorov.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Dalibor Pešek | 6. 9. 2013 14:54
reakce na Jan Altman | 6. 9. 2013 13:40

Na základě Vašeho doporučení F. Chodorova jsem si našel náhodně text (O tom "jak s tím něco udělat") tohoto autora a jsem nadšen(!) ze zajímavých myšlenek, které obsahuje. Děkuji.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Jan Altman | 6. 9. 2013 16:05
reakce na Dalibor Pešek | 6. 9. 2013 14:54

Ano ano :-)

Mimochodem na Chodorovovi je vidět, jací jsou ti libertariáni "nebezpeční extrémisté". Myslím, že Chodorov je názorově jedním z těch nejradikálnějších a "nejmilitantnějších{ amp2}quot;.A to spočívá v tom, že nabádá, aby se člověk při kontaktu s politikem necítil poctěn, ale otřásl se odporem na jakého parazita to narazil.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Michal Weinfurtner | 6. 9. 2013 11:26

Tohle všechno pramení z představy, že před listopadem jsme byli prosperující ekonomikou, zatímco po listopadu se právě rozkradením ekonomika zhroutila. Tuhle falešnou vizi, tohoto gina vypustil Zeman v touze po moci. Zasel ďáblovo sémně do dutých hlav a ono tam vyrostlo v ohavnou příšeru schopnou odhlasovat i pranýře.

Pro lidi je těžké pochopit jak a proč se ekonomika zhroutila. Oni vidí jen to, že ti co zprivatizovali fabriku ve který celej život makali, jezdí v BMW i kdyt fabrika už nejede a mnohde už ani neexistuje. Jezdí v BMW, protože prodali pozemek nebo haly a stroje. Pro pár lidí dost peněz, na znovu rozjetí podnikání a oživení produkce zoufalé málo.

40 let absence kapitálu zkrátka z podniků udělalo muzea a skanzeny neschopné inovací. Ale tohle prostí lidé, ještě ke všemu vychovaní celý život v propagandě, že kapitalismus je zlo a kapitál jed hospodářství, prostě nemohou chápat.

Levice toho samozřejmě využívá. Stejně jako se to snaží využít Okamura a jiní.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Dalibor Pešek | 6. 9. 2013 11:06

Dělá se mi špatně z levičáků, kteří ze závisti dělají smysl pro spravedlnost. Obvykle s přívlastkem sociální - aby spravedlnost vypadala jako něco relativního, co může záviset od úhlu pohledu.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jan Daniel | 6. 9. 2013 10:46

Zabavení nakradeného majetku je perspektivní politické téma. Závistivou lůzu to potěší a nová politická třída bude mít co rozkrást. Mohla by z toho vzniknout nová forma demokratického cyklu, když už to dělení na pravici a levici je přežité. Budou se střídat ti, co si už nakradli s těmi, co si chtějí nakrást.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jan Daniel | 6. 9. 2013 10:37

Pokud si opravdu myslíte, že je největším problémem České republiky rozkrádání, přestaňte ho tak ochotně financovat.
Popravdě řečeno, nevím v čem má drtivá většina lidí problém. Pokud dobrovolně dávají nekompetentním a nepoctivým sociopatům stále více moci a peněz, proč se potom rozčilují, že se ty peníze rozkradou?
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Dalibor Pešek | 6. 9. 2013 11:11
reakce na Jan Daniel | 6. 9. 2013 10:37

Dávají jim stále více moci protože od nich čekají, že oberou ty co mají víc než "já". Obrat je musí, protože je to přece sociálně spravedlivé (tj. protože jim závidím). A potom politikům nadávají do zlodějů, protože to co nakradli nedali "mě", ale nechali si to (nehledě k tomu, že obrali na daních i mě).
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Jan Daniel | 6. 9. 2013 13:21
reakce na Dalibor Pešek | 6. 9. 2013 11:11

Jinými slovy, když kšeftuji se zloději, nemohu se divit, že mi z nakradeného budou krást. Jsou to očekávatelné transakční náklady.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Petr Bárta | 6. 9. 2013 10:36

Vyjímečně s panem Kašpárkem souhlasím - tentokrát konkrétně hlavně s posledními dvěma odstavci - pokud chcete, aby byla daňová přiznání zveřejněná, zveřejněte VŠECHNA (a mezi daňové přiznání samozřejmě řadím i to, které podává zaměstnavatel za svého zaměstnance, aby bylo jasno)...
Jak zjistíte, že má někdo majetek zrovna za 20 milionů (nebo jakoukoliv jinou hranici)? Co když bydlí v paneláku a jezdí ve Fabii, ale místo reprodukcí má na stěnách originály Rembrandta a ve sklepní kéji nenápadně umístěný trezor s někollika cihlami zlata? To zavání návratem domovních důvěrníků, prověrkových komisí a tak dále...
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jan Kadraba | 6. 9. 2013 09:33

Okamura a jemu podobní jsou výsledkem frustrace lidí z nefungujícího státu. Projevem jejich zoufalství jsou pak podobné výkřiky jako retroaktivní platnost zákonů - důsledky nechápou. Problém je ale bych řekl jinde - k čemu jsou nám zákony, když stát(policie/zvolení politici/úředníci/soudci) nechce nebo není schopen vypořádat se s do očí bíjící korupcí a zlodějinou? Za mě je jediná správná cesta maximální transparentnost chodu státu a jeho úřadů, jednoduché a jasné zákony => rychlá vymahatelnost práva,hmotná zodpovědnost těch co rozhodují, minimalizace role státu a spoustu dalšího by se dalo vymyslet. Problém je něco takového prosadit.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

hájkova vlasta | 6. 9. 2013 08:57

NaprostosVámip.Alešisouhlasím. Jenmusímzduraznit,žetěchdruhýchVámiuve denýchjenavšechinternetovýchdiskuzíchvětšina! Čímtoje??Jsmeskutečnětakkverul antskýaneschopnýnárod?
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Jan Daniel | 6. 9. 2013 10:55
reakce na hájkova vlasta | 6. 9. 2013 08:57

Internetové diskuse nejsou reprezantitivním vzorkem a a provoz na nich je hrubě zavádějící. Už jen proto, že ti první mají na internetové diskuse mnohem méně času, a ti druzí tam drtivě převládají. Internet je moderním substitutem nadávání v hospodě.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Dalibor Pešek | 6. 9. 2013 10:47
reakce na hájkova vlasta | 6. 9. 2013 08:57

Nejsme. Je to tím, že především ti druzí mají potřebu si postěžovat.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Aleš Müller | 6. 9. 2013 07:43

Máme dvě skupiny voličů: První koukají kolem sebe a života si aktivně užívají, snaží se, jsou hrdi na to co dokázali, i kdyby to byly jen pelargonie v truhlíku na okně. Druzí nadávají a ze své situace obviňují někoho jiného.
Třídní boj v praxi.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Předplaťte si tištěný Finmag

Předplaťte si tištěný Finmag

Baví vás články, které každý den publikujeme na Finmagu? Pak vás bude bavit i tištěný FINMAG. Roční předplatné vyjde na 294 korun (za jedno číslo zaplatíte 49 korun). A nebojte, platit můžete i kartou.

Michal KašpárekMichal Kašpárek
* 1984. Absolvent bakalářského studia žurnalistiky a filmové vědy na Masarykově univerzitě. V letech 2006 až 2009 novinář v MF DNES, Metropolisu a Computer...více o autorovi.

Facebook

Přihlášení

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!