Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Snížení počtu a kvality vysokoškoláků, další zločin ministra Dobeše

| 10. 3. 2011

Česká republika snižuje už tak nedostatečnou úroveň vzdělanosti populace a chce o skoro patnáct procent zredukovat počet mladých lidí přijímaných na vysoké školy.

Snížení počtu a kvality vysokoškoláků, další zločin ministra Dobeše

Českému školství a české vládě jako takové přestává člověk rozumět, pokud ovšem nepřistoupí na výklad, že školství je jen další „dojná kráva“ pro stranu, která se rezortu ujala, tedy Věci veřejné a jejich ministra Josefa Dobeše.

Úpornost, s jakou ministerstvo lpí na nepřipravených, vady vykazujících a neuvěřitelně předražených státních maturitách, by tomu nasvědčovalo. Přístup ministerstva k maturitám – předpověď, že maturitu nesloží možná až pětina současných studentů, je pro něj dobrou zprávou a vlastně cílem celých státních maturit – považuje řada rodičů přímo za zločinný. A nyní tak ministerstvo hodlá přistupovat i k vysokým školám.

Když už se student probije státní maturitou, čeká ho další „dobešovina“, snížení počtu přijímaných vysokoškoláků z 92 000 v loňském roce na letošních 80 000. S poukazem, že prý vysokoškoláků je moc, kvalita vysokých škol nízká a vůbec, že jich je příliš.

Takže už teď v porovnání s okolními státy EU podprůměrných 1,2 % HDP na vysoké školy se zase sníží, studentů ubude. Dobešova strategie připomíná styl začátku padesátých let, kdy se vysokoškoláci a úřednicí posílali „do výroby“, do fabrik, jen aby se kola průmyslu rozjela naplno. Snad je za tím úvaha, že lidé bez maturity a bez vysoké školy budou ochotnější dělat v českých montovnách, a nebude proto třeba dovážet Ukrajince, Moldavany nebo Mongoly.

Mezi Tureckem a Brazílií

Česká republika, která se během minulých let s bolestmi vydrápala ke skutečně dostupnému vysokoškolskému vzdělání pro polistopadovou generaci Čechů, padá s Dobešovými plány do vzdělanostního temna, na úroveň takových zemí, jako je Turecko nebo Brazílie. V Česku totiž v žádném případě není nějaký nadbytek vysokoškoláků, jak se snaží ministerstvo vsugerovat.

Počet lidí mezi pětadvaceti a třiceti čtyřmi roky, kteří mají vysokoškolský diplom, je v současnosti pouhých osmnáct procent populace, nižší než například v Mexiku, Chile nebo Izraeli. Výrazně prohráváme i s našimi sousedy, například mnohem chudším Polskem, které na rozdíl od nás skutečně prodělává vzdělanostní revoluci a kde se počet vysokoškoláků dostal v mladé generaci nad třicet procent, nad pětadvaceti procenty je dokonce i v problémy zmítaném Maďarsku.

Studium jako dar do života

Vysokoškolské studium přitom není jen věc budoucího uplatnění, mnoho lidí s různými vysokoškolskými tituly dělá nakonec jinou práci, než je obor, který vystudovali, ale přesto je pro ně studium zásadním životním přínosem. Mimo jiné je to také nejefektivnější prostředek na omezení nezaměstnanosti nejmladší generace, což je problém, který velice vážně postihuje mnohé evropské státy. Jenže ministerstvo školství pod Dobešovým vedením zřejmě touží, aby na úřadech práce stály fronty frustrovaných mladých lidí, kteří se nedostali na vysoké školy a kteří budou nuceni vykonávat manuální práci za nízké mzdy.

Argument, že je třeba zvýšit kvalitu vysokých škol, má možná logiku. Ale nikde jsem zatím nečetl, jak zvýšíte kvalitu, když uberete peníze vkládané do systému, v případě vysokých škol průměrně o desetinu – na doktorandské programy, které Dobešovo ministerstvo chce omezit nejvíce, to bude dokonce o dvacet procent méně.

Konec vzdělanostní společnosti

Kdyby ministr zdravotnictví přišel s programem, že zlepší kvalitu českého zdravotnictví tím, že mu ubere deset procent peněz z rozpočtu, tak by se mu asi všichni vysmáli. Když s něčím takovým přijde vězeňský psycholog, dnes ministr školství Dobeš, je kritika mlhavá, ze strany občanských demokratů nebo TOP 09 žádná. Nad vším se vznáší věta Václava Klause, jak je hrozné, že všichni chtějí mít vysokoškolský diplom.

Pokud si vzpomínám, tak ještě za Topolánkovy vlády se tady budovala „vzdělanostní společnost“. Teď se zřejmě vracíme zpátky k lopatám.

Česká republika se v oblasti školství vydává na scestí, které bude mít daleko horší následky, než kdyby se nepovedla penzijní reforma. Protože zatímco penze ovlivní kvalitu našeho stáří, v oblasti školství se dějí věci, které mohou generaci nejmladších Čechů, když ne zničit, tak alespoň pořádně zkomplikovat další život.

Autor je redaktorem Lidových novin

Vložit komentář

Abychom udrželi vysokou kvalitu diskuze na Finmagu, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdříve musíte zaregistrovat. Na následující odkaz pak klikněte v případě, že jste zapomněli své heslo.

Diskuze

Další příspěvky v diskuzi (26 komentářů)

Luděk Zdražil | 12. 3. 2011 05:36

BTW - nevím proč řešit úroveň českého školství v dnešním globalizovaném světě. Vždyť přeci není nic snadnějšího než se přihlásit na jakoukoliv školu - např. University of Sladkovičovo a můžeme mít JUDrů kolik chceme. A to nám předvádí kdo ? Kandidát na šéfa silné budoucí vládní strany ? Kandidát na budoucího premiéra ? No to se potom těžko buduje kredit vysokoškolské kvalifikace.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Marek Polacek | 11. 3. 2011 12:33

A to má být tragédie? Pokud bude přijato 80 000 místo 92 000 studentů, pak to znamená, že nebudou přijati 3 ze 4, ale jen 2 ze 3. Vzhledem k poklesu populace ročníků nastupujících na VŠ se poměr přijatých stejně nezmění. Nezná někdo přesnou statistiku kolik má ročník 1993?
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jiří Kaktus Havel | 11. 3. 2011 10:39

"Kdo poslední 3-4 roky neučil, neví co se na školách děje".
Můžete házet vinu na učitele, na ministra a na .... třeba EU, ale pravda je prostá - tahle generace dětí na to prostě ser. (a často v dojemné empatii a spolupráci s rodiči).
Od ZŠ po SŠ se ve třídách najdou výjimky: 3-5 dětí, kteří mají při vyučování skutečný zájem.Ostatní se podobají černošské mládeži v Bronxu - kapuce na hlavě, v uších sluchátka s hip hopem, neustálé manipulace s mobilem, celou hodinu chlastají coly a každou vyučovací hodinu narušuje několik žáků odchodem na záchod - nepusťte je ! budou si na vás stěžovat rodiče. Polovinu vyučování řešíte rozbité lavice,židle,šikanu,drogy... a pak se snažíte těmto "žákům",př esjejich obrovský odpor, předat nějaké znalosti. Když si vzpomenu, jak jsme se chovali před 25 lety ve škole my a co jsme všechno museli umět .....
V tomto státě přestává fungovat skoro vše : výsledky voleb, vyšetření rozkrádaček za miliardy, tuneluje se co se dá, ruší se státní opery, likviduje se střední třída, straší se ŘECKEM a protože i v samotné vládě ministr financí vydírá novináře, tak jsme prostě ŠVEJCI
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Tomáš Sobotka | 11. 3. 2011 00:35

Systém českého školství je třeba změnit: vysoké školy dostávají peníze „na hlavu“ tedy jednoduchá logika, čím více studentů nabereme, tím více peněz… to může, a mnohdy i vede k tomu, že kvalita studentů valem klesá… Osobní zkušenost, věřte mi!… Na druhou stranu, něco direktivně nařizovat a stanovovat limity nic nevyřeší, kdo chce studovat, má tu možnost (oproti časům dávno minulých). Když bude skutečně dobrý, tak se prosadí…. Postupem doby studium vysoké školy beru jako takovou druhou maturitu. Něco co o ničem nevypovídá, pro zaručené nalezení práce to není. To je třeba nabídnout něco více – což je také dobře.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Martin Vlnas | 10. 3. 2011 22:23

Hezký den, zde je odpověď Luboše Palaty!Milí diskutující, reagovat na všechny, to bych se upsal :) Takže pro všechny jen krátce.1) Státní maturity - nezdá se vám divné, že by za kvalitu výuky, znalostí, měl odpovídat student. Já si myslím, že za to odpovídá poskytovatel, nebo garant výúky, tedy stát? Je třeba zvýšit kvalitu výuky, testovat a kontrolovat učitele a profesory, nikoli vyhazovat po čtyřech letech studenty u maturity.2) Vy tvrdíte, že nelze mít solidně vysokoškolsky vzdělanou populaci a zároveň kvalitní vysoké školy - ale, problém vysokých škol nejsou nekvalitní studenti, ale nekvalitní pedagogové. Když bude povolání vysokoškolského učitele na jednom z nejvyšších stupňů společenského žebříčku, zlepší se i kvalita vysokých škol, protože víc kvalitních lidí bude chtít na vysokých školách učit a uživí se tím a slušně. Znovu, naše počty vysokoškolsky vzdělaných mladých lidí jsou hluboce pod evropským průměrem. Buďme panebože rádi, že ti mladí lidé chtějí studovat...3) Jasně, je "pořád" krize, nejsou na nic peníze, přesto vzdělanostní společnost je jediná šance nejen Česka, ale celé Evropy.4) Úroveň části vašich diskusních příspěvků mě dost vyděsila. Trochu to svědčí o nedostatečné, také kulturní, úrovni českých bývalých vysokoškoláků, takže jak vidět, na počtu přijímaných studentů ta úroveň úplně nezávisí:) Luboš Palata
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Otakar Hokynář | 12. 3. 2011 21:59
reakce na Martin Vlnas | 10. 3. 2011 22:23

K bodu 1/ za to co se student naučí, zodpovídá především on sám. Škola je tu od toho, aby vědomosti testovala a pomohla utřídit.
K bodu 2/ stejně jako pro vysoké školy platí i pro střední, že za málo peněz málo muziky. těch pár nadšenců uteče díky nízkým platům a tomu, že výuka na univerzitě dost často připomíná víc krocení dravé zvěře- sám jsem ve své pestré kariéře asi 8 let učil. Stejně jako ve zdravotnictví je to o penězích a respektu. Tady celkem souhlas.
Ale: Kvalita vysokých škol je také o kvalitě studentů, kteří se na ně hlásí. Také vysoké školy přijímají hodně studentů jen proto, aby se uživily, konkrétně moje alma mater 1.LF UK bere tolik lidí, že se nevejdou na praktika či na stáže... Podle SCIo kleslo za necelých 20 let IQ mediků z průměru 127 na pouhých 108.. A idealismus je, že mladí chtějí studovat.Mladí se chtějí mít co nejlépe s co nejmenším úsilím. Bohužel.
ad 3/ celkem souhlas
ad 4/ zrovna pan Palata je ten pravý, co může komentovat úroveň vysokoškoláků... Mě stačily ty snadno vyvrátitelné lži v komentářích k situaci ve zdravotnictví.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Gabriel Pleska | 11. 3. 2011 11:47
reakce na Martin Vlnas | 10. 3. 2011 22:23

Ad 1: Za kvalitu má ručit škola. A to především znamená, že má hned v prvním ročníku doporučit některým studentům jinou kariéru a v posledním ročníku obzvlášť dbát na to, aby ten, kdo nemá na maturitu, maturitu neudělal. Na olympiádu taky nevysíláte všechny, kteří se byli schopni dobelhat na start, ale jen ty, kteří splní limity. Pokud maturitu má udělat každý (abychom se vešli do statistiky a byli srovnatelní s Mexikem nebo Tratadástánem), dobře, ale neříkejme tomu střední školství, ale mateřinka.
Ad 2: Člověk, který má na to být skvělým vysokoškolským učitelem, se leckdy nenechá odradit ani tak nízkými mzdami, jako spíš tím, že nemá publikum dostatečně na úrovni. Pokud má v prvním roku opakovat se studenty vyjmenovaná slova či násobilku, často ho to znechutí. A nedivím se mu. To je ovšem další důsledek politiky "tituly všem" a způsobu financovaní VŠ. A je to akce "tituly všem", nikoli akce "vzdělání všem" -- ačkoli vyplňovači statistických tabulek (na jejichž základě je tak úžasně snadné porovnávat kvalitu vzdělání v různých zemích) mají vzdělání plná ústa...
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Otakar Hokynář | 12. 3. 2011 22:02
reakce na Gabriel Pleska | 11. 3. 2011 11:47

Dobrý den. pane Plesko, bod 1 jsem komentoval výše, vnímám částečný překryv názoru.
K bodu 2/ mohu potvrdit z vlastní zkušenosti. Navíc výše postavení členové univerzity se snaží konkurenci eliminovat.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Vlad Ender | 11. 3. 2011 09:01
reakce na Martin Vlnas | 10. 3. 2011 22:23

Komentar ke 2:
Rozhodne vice lepsich pedagogu by se siklo, nicmene stale plati kvantita vetsinou poskozuje kvalitu.

Napr. v UK je vysokoskolsky profesor vazene povolani, a pokud ucite napr. na Oxbrigde, Imperial, LSE, LBS, St. Edwards nebo neco takoveho tak jste nekdo (a taky casto patricne odmenen).

Bez ohledu na to je kvalita UK vysokoskolatu zarazejicne nizka - interviewoval jsem lidi z diplomen z dobrych univerzit kteri nebyli schopni vyresit problem ekvivalentni trojclence (a podotykam ze se hlasili na pozici kde je matematika potreba).

Naopak, uz i zde zacina byt nespokojenost s "kazdy na univerzitu", specialne kdyz vetsina studentu jde na "lehke" obory a potom ma UK skoro 15% nezamestnanost cerstve vystudovanych vysokoskolaku.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

František Pašingr | 10. 3. 2011 12:36

Od dětství jsem obdivoval Heinricha Schliemanna, který na universitě nestudoval, ale přednášel.
Školství bych přenechal trhu. Trh by uspokojil všechny, od koupě titulů a lá Plzeň až po prestižní university, které by dokázali vystudovat jen ti nejlepší.
Někdo potřebuje titul jen na vizitku a někdo se chce něco naučit a podle toho by volil školu.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Radovan Dell | 10. 3. 2011 12:28

Uf, kde začít. Už se mi dlouho nestalo, abych nesouhlasil s článkem od začátku do konce.

1. To, že státní maturitou neprojde spousta studentů jen dokazuje, jak špatně jsou připraveni - ti studenti. A konečně by se měli začít učit. Už jen to, že budou dvě obtížnosti maturit považuji za nesprávné. Měla by být jedna jediná a kdo chce maturitu, tak se na ní bude muset naučit.

2. Snížení počtu studentů přijímaných na vysoké školy nijak neovlivní počet vysokoškoláků v ČR, neboť nejde o to, kolik studentů přijmete, ale o to, kolik studentů vysokou školu dokončí.

3. Umělé snížení nezaměstnanosti tím, že se absolventi flákají rok na vysoké, než jsou vyhozeni, není správné. Tito lidé by totiž mohli pracovat, platit daně - prostě být produktivní. Navíc by zbylo více peněz na ty, co školu dokončí.

4. Jde o kvalitu, ne o kvantitu. Můžete snížit úroveň školství tak, že vysokoškolský diplom bude mít 90% populace. Tím ale nezvýšíte vzdělanost národa. Viz dnešní maturity, které jsou na některých školách dávány každému, kdo se dostaví.

5. S Dobešem souhlasím, sám vysokou školu mám a docela jsem se nadřel, abych ji udělal (mám dvě vysoké školy - Robotika a Aplikovaná matematika). Mám ale i kamarády a bývalé spolužáky ze základní školy, kteří třeba mají maturitu na rodinné škole, nebo jsou to číšnici s maturitou a podobně. Vysokou si vybrali tu nejlehčí, takže za 5 let nemuseli ani hnout prstem a dnes tito inženýři a magistři prodávají životní pojistky a nabízí úvěry od Providentu. Vysokoškolskou práci by nedostali ani omylem, neboť nemají kvalifikaci (vzdělání). Ale určitě výhodně zapadají do statistik o vzdělanosti.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Vlada Dvorak | 10. 3. 2011 23:55
reakce na Radovan Dell | 10. 3. 2011 12:28

Naprosto trefna a vecna kritika se kterou nelze nez bezvyhradne soulasit.Clanek pana Palata je totalni blabol cloveka,ktery absolutne neni schopen racionalne zanalyzovat problem. O to ciperneji se vsak umi rozcilovat nad nesmyslama, pouzivat silne vyrazivo a mastit nesouvisejici argumenty jeden pres druhy. Osobne bych mu doporucil, aby vzal svuj vysokoskolsky politologicky rado-by-titul a odnesl ho nekam na latrinu, kde by aspon teoreticky mohl byt v pripade nouze k necemu dobry.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Patrik Záruba | 10. 3. 2011 18:05
reakce na Radovan Dell | 10. 3. 2011 12:28

Nevím co k tomu dodat. Naprosto s Vámi souhlasím. Pan Palata se nejspíš nechal unést emocemi.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Martin Vlnas | 10. 3. 2011 18:19
reakce na Patrik Záruba | 10. 3. 2011 18:05

Hezký den, to je tedy sestřel :) Poslal jsem autorovi mejla, zda by na vaši kritiku nezareagoval...
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Otakar Hokynář | 10. 3. 2011 17:49
reakce na Radovan Dell | 10. 3. 2011 12:28

Pane Delle, naprosto přesně. Před časem jsem se pod článkem na Finmagu rozčiloval, jak pan Palata nehorázně komentuje situaci ve zdravotnictví. Až si myslím, že dělá "mediální realitu".
JInak v některém dalším komentáři bylo zmíněno IQ a dáváno do souvislosti se schopnostmi absolvovat VŠ. ONo je to trochu složitější. IQ je poměrné číslo. Kdyby docházelo k mezigeneračnímu srovnání, pounuli bychom se za generaci o nějaký bodík či dva výše.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

David Mach | 10. 3. 2011 16:40
reakce na Radovan Dell | 10. 3. 2011 12:28

Tak pod tohle se musím podepsat! Pan Palata bohužel píše o něčem, co nezná...
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Vojěch Drápal | 10. 3. 2011 12:02

Je sice pravda, že úroveň českého vysokého školství jde dost nízká a přijde mi, že se ještě více snižuje - školy začínají být opravdu masokombináty na produkci magistrů, inženýrů a kdoví čeho všeho ještě. Redukce počtu studentů je opravdu potřeba.
Klíčem ke kvalitnějšímu vzdělání je však střední a základní školství - aby se mladí naučili učit a aby získali základy správného myšlení. Do tohoto sektoru vzdělání by se měly sypat peníze, nepřeceňujme význam vysokých škol.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Libor Husník | 10. 3. 2011 11:08

Pane Palato, je to jinak. Buď budou kvalitní vysokoškolští absolventi a vysokoškolské vzdělání NEBO bude vzdělání pro masy. Obojí nejde. Tragédie současné politiky nejen naší ale i ostatních evropských vlád je tato líbivá politika "vzdělání pro všechny", i když chybí studenti, kteří by měli předpoklady studovat. Ohánění se procentem vysokoškolsky vzdělaných lidí v populaci je nesmysl. Bavme se o procentu lidí s uplatnitelnými dovednostmi. A to je kategorie diametrálně odlišná. Už teď se objevují "kacířské" názory, že přichází doba, kdy vysokoškolsky vzdělaní lidé budou ve většině pracovat na pozicích nevyžadující kvalifikaci. Zaprvé protože nebudou v ekonomice potřeba a zadruhé protože jejich dovednosti stejně nebudou v systému vysokoškolského vzdělávání mas na potřebné úrovni.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Martin Indra | 10. 3. 2011 15:24
reakce na Libor Husník | 10. 3. 2011 11:08

Přesně tak.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Gabriel Pleska | 10. 3. 2011 11:29
reakce na Libor Husník | 10. 3. 2011 11:08

Že "vzdělanostní společnost" je paskvil a cesta k ne(do)vzdělanosti, tvrdí i kniha na Finmagu už recenzovaná: http://www.finmag.cz/cs/finmag/knizni-recenze/od-tovaren-na-statky-k-tovarnam-na-blbecky/
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Martin Štěpnička | 10. 3. 2011 09:22

S autorem se dá v mnohém souhlasit. Jistě by stát neměl z hodnoty 1,2% na VŠ klesat a měl by ji naopak zvyšovat. Určitě jsou důležté pasáže o studiu jako daru života. Poslední dobou stále opakované nesmysly o spolupráci VŠ s průmyslem jakožto existenciální podmínky pro její financování státem jsou opravdu perlami černobílého vidění světa.

Ale s jedním faktem se nedá souhlasit. A to, že vysokoškoláků máme málo. Počet nositelů mezi 25-34 lety totiž nicv nevypovídá. Větší vypovídací hodnotu má údaj, že na VŠ nastupuje více než 60% maturitního populačního ročníku. Nikovil přes 60% uchazečů, ale celého populačního ročníku. A jen 50% poulace má IQ přes 100. Ta kvalita klesla opravdu děsivě nízko. Snížit počet studentů zřejmě bude nutné.

Nicméně dále se dá opět jen souhlasit. Cestou, kterou se vydalo MŠMT, se toho moc nezlepší.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Libor Kosour | 10. 3. 2011 15:41
reakce na Martin Štěpnička | 10. 3. 2011 09:22

Otazka je, jak to vypada v ostatnich zemich. Abysme nedrzeli vysokou kvalitu skol a meli minimum lidi s titulem a vsichni v ostatnich statech nemeli titul div ne automaticky od narozeni.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Klára Samková | 10. 3. 2011 08:21

Bože, zastavte už někdo toho dementa!!
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Otakar Hokynář | 10. 3. 2011 17:51
reakce na Klára Samková | 10. 3. 2011 08:21

Připojuji svůj hlas. Nejhorší je, že je to vážený pan vynikající novinář.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Vlad Ender | 10. 3. 2011 09:49
reakce na Klára Samková | 10. 3. 2011 08:21

Specificky ktereho :) ? Bohuzel je z ceho vybirat...
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

František Marčík | 10. 3. 2011 13:46
reakce na Vlad Ender | 10. 3. 2011 09:49

Pane Endere, u vašeho příspěvku jsem mírně pookřál. (Dnes jsem se dočetl, že vládní partička navrhuje zrušit průkazy tp, ztp a ztp/p - to je džihád contra socík non plus ultra! Tady přestává veškerá legrace.) Sic se tu nehodí citovat zdroj pro mnohé tolik podezřelé, ale tento způsob pojednání zdá se mi poněkud kvalitní: http://blisty.cz/art/57661.html

K článku. Bál jsem se, že tu budu muset být málem za kacíře, ale tentokrát se vezu na vlně diskusního souzvuku (pánové Dell, Drápal, Husník)... Konrad Liessmann to napsal skvěle, k jeho knize bych připojil i pár dalších poznámek a bodů, ale vydalo by to na dlouho a bylo by v tom patrně i dost žluči... nerad bych tu obtěžoval.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Předplaťte si tištěný Finmag

Předplaťte si tištěný Finmag

Baví vás články, které každý den publikujeme na Finmagu? Pak vás bude bavit i tištěný FINMAG. Roční předplatné vyjde na 294 korun (za jedno číslo zaplatíte 49 korun). A nebojte, platit můžete i kartou.

Luboš PalataLuboš Palata
Narodil se v roce 1967 a vystudoval politologii a mezinárodní vztahy na Univerzitě Karlově. Je nositelem několika ocenění, mimo jiné novinářské ceny Ferdinanda...více o autorovi.

Facebook

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Přihlášení

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!