Partner webuRoger logo
Předplatit časopis Finmag

Miláčku, půjdeme na koncert?

Martin Vlnas
Martin Vlnas
20. 3. 2010

„O virální reklamě dnes mluví úplně všichni, neznám ale nikoho, kdo by ji dokázal udělat,“ zkonstatoval před nedávnem kamarád – zaměstnanec reklamní agentury. Mluvil o české scéně. Ta je teprve v plenkách. Na západě ale „virál“ frčí na plné obrátky. A slaví jeden úspěch za druhým. Opravdu mistrovský kousek se koncem loňského roku povedl pivovaru Heineken.

Miláčku, půjdeme na koncert?

Představte si, že jste Ital. Máte? Pojďme dál! Žijete v Miláně, bez pomády si nedojdete ani pro noviny, milujete silné espresso, obdivujete Silvia Berlusconiho a nesnášíte Inter. Vaše srdce totiž už od malička patří Rossoneri – červenočerným dresům AC Milán. Pokud jste se do role opravdu ponořili, pak se snadno dovtípíte, co pro takového horkokrevného „Taloše“ znamenal 21. říjen loňského roku, kdy se AC utkalo s Realem Madrid.

Nebyl to jen zápas roku. Byla to událost roku. Epochální bitva, o které se mluvilo od chvíle, kdy byly oba velkokluby vylosovány do stejné základní skupiny. S kamarády už měsíce debatujete, jestli je lepší zápas sledovat na velkoplošném plátně v hospodě, nebo s dobře vychlazenými lahváči doma před obřím televizorem, když vám najednou manželka oznámí radostnou novinu. Od tatínka dostala úplně zdarma dva lístky na luxusní koncert unikátním způsobem kombinující vážnou hudbu a poezii!

V tu chvíli vás poleje studený napomádovaný pot. Koncert totiž začíná přesně v osm hodin třicet minut 21. října. Kroutíte se, vymlouváte a zároveň přemýšlíte, jestli z manželky neudělat exmanželku. Nakonec se ale podvolíte. Jste přeci Ital a rodina je pro vás posvátná. Na akci slibující povznesení těla i ducha se vydáte.

Koncertní sál je plný stejně jako fotbalový svatostánek. Společně s vámi podlehlo dalších tisíc fanoušků AC. Padli za oběť stovce najatých přítelkyň a také dvěma stům „kompliců“: šéfové donutili k účasti podřízené, profesoři zařadili koncert jako povinnou součást výuky. Na vybranou tak neměli ani studenti. Použitým přesvědčovacím nástrojům se meze nekladly, jediným kritériem byla efektivita.

Atmosféra v sále je tak sice o trochu chladnější než na stadionu, ale co. „Za tu oběť to stát nebude, ale třeba to nebude tak tragické“, říkáte si. Představení začíná!

Po patnácti minutách se ale začne dít něco podivného. Pointu prozrazovat nebudu, podívejte se raději na následující video.

Marketingovému oddělení Heinekenu se povedla opravdu fenomenální věc. Nejenže nachytali 1136 fanoušků jen proto, aby jim v zápětí dopřáli jedinečnou heinekenovskou katarzi. Celou událost navíc přenášela britská SKY Sport. Nadšené reakce pod logem Heinekenu tak živě sledovalo 1 500 000 diváků a dalších k dnešnímu datu víc než deset milionů se o události (a jejím strůjci) dozvědělo následující dny z médií (včetně Finmagu). K tomu přijdete miliony uživatelů, kteří video shlédli na internetu a začali ho pomocí sociálních sítí virálně sířit digitálním éterem a pět milionů unikátních návštěvníků na Hainekenem speciálně vytvořené stránce během prvních dvou týdnů po události. To není špatná bilance.

Když nedokážete uvařit dobré pivo, musíte se zkrátka o popularitu vašeho brandu postarat jinak. A Heineken to moc dobře ví. „Stačil“ k tomu jeden klíčový zápas v Lize mistrů, jeden koncertní sál, jedno smyčcové kvarteto, nekřesťanská hromada peněz, měsíce organizace a přesvědčování a především jeden geniální nápad, bez kterého by to nešlo.

Virální reklama se ale samozřejmě dá dělat i o „trochu“ levněji. Podívejte se třeba sem a sem.

Foto: Profimedia.cz

Daňové přiznání online

Ohodnoťte článek

-
0
+

Sdílejte

Diskutujte (18)

Vstoupit do diskuze
Martin Vlnas

Martin Vlnas

Vystudoval politologii, sociologii a mediální studia na FSS MU v Brně. Rok studoval v Jižní Koreji. Během studia publikoval reportáže v Reflexu, Respektu nebo Týdnu, kariéru ale začal jako portýr. Od... Více

Daňové přiznání online

Aktuální číslo časopisu

Předplatné časopisu Finmag

Věda je byznys –⁠ byznys je věda

Koupit nejnovější číslo