Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Jsem váš poradce. Bankovní.

Pobočka banky na Václaváku ve čtyři odpoledne. Podle mých minulých zkušeností to znamenalo čekání, lístečkový systém a zmatené paní za přepážkou, které se mě maximálně na konci schůzky zeptaly, jestli nechci úvěr. Podobě jako se v McDonaldu formálně ptají, jestli si dáte k menu ještě dezert, a už očekávají zápornou odpověď.

Poslední návštěva pobočky banky ve mně ale zanechala naprosto jiný dojem: bez čekání, rychlý servis, nenápadné zjištění zájmu a priorit a předání kontaktu pro přímou komunikaci v případě potřeby. Wow.

Nezávislé společnosti zabývající se finančním poradenstvím o potenciálu bank vědí již dávno. Aby ne. Banky mají obrovské množství klientů, kterým vidí na účty a bankovní operace, renomé seriózní značky (ať již oprávněně či ne) a portfolio, které jim díky tomu mohou aktivně nabízet. Donedávna se však banky často chovaly tak, jako by samy o svých možnostech ani nevěděly.

Nezvládnutý přístup osobních bankéřů a neochota na pobočkách dlouhodobě nahrává finančním poradcům – zprostředkovatelům finančních produktů od různých obchodních partnerů, kteří ke klientům přistupují osobně, aktivně a individuálně. Proto mě při poslední návštěvě překvapilo hned několik věcí najednou.

Zaprvé, hned jsem přišla na řadu.

Za druhé: i když jsem si jen vyzvedávala novou platební kartu, dáma na přepážce si mě podle jména našla v databázi a začala se mnou probírat nastavení mého účtu, ke němuž mi karta byla vystavena. Nabídla mi změny některých parametrů, které pro mě překvapivě byly skutečně vhodné. Upozornila mě na možnost dostat příspěvek pro studenty. Zeptala se mě, proč aktivně využívám spíše účet u jiné banky. Poté, co jsem jí vysvětlila výhody služeb konkurence, navrhla mi, jak bych mohla mít tyto výhody i zde.

Místo nucení jiných, pro mě absolutně nezajímavých produktů, mi navrhla zrušení služby, kterou nevyužívám a naopak zprostředkování funkce, která mi přijde vhod. Protože jsem na několik návrhů řekla, že si je teprve rozmyslím, podala mi svou vizitku s tím, že příště mohu jít rovnou klidně k ní na přepážku nebo volat. Na vizitce stálo: „poradkyně.“

Znamená to, že se velké banky vrací do aktivní soutěže o své klienty a kvalitní finanční služby? Že to na výhodách nezávislého finančního poradenství nic nemění?

Jistě, kvalitní finanční poradce pořád těží ze své nezastupitelné role arbitra finančních produktů, který klientovi dokáže podle jeho situace vybrat produkt právě tam, kde je to pro něj (klienta!) nejvýhodnější. Stále má pořád navrch ve svém individuálním přístupu ke každému klientovi a aktivním vztahu s ním. Určitě těží i ze schopnosti poskytovat komplexní finanční rady a pomoc. Nicméně banky nelze podceňovat.

Pokud vykročí ve vztahu s klientem správným směrem, mohou těžit ze své tradice a důvěry většiny klientů a úspěšně bojovat o své místo na poradenském trhu.

Mnoho „obyčejných smrtelníků“ reálný rozdíl mezi zaměstnancem banky a nezávislým poradcem zcela nechápe a aktivní pozitivní přístup bankovních poradců je jistě může oslovit. Možná nás tedy čeká zajímavé měření sil.

Foto: Profimedia.cz

Komentáře

Celkem 15 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK