Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Allegria: Chytače prachu nenabízíme

Let kluzákem, jízda v Hummeru, čokoládová masáž, římské lázně nebo koulení v bublině na Šumavě. I tak vypadají originální dárky Made by Allegria. „Žádné chytače prachu v naší nabídce nenajdete. Naše dárky vám zalezou pod kůži. Vzpomínat na ně budete celý život,“ říká LINDA VAVŘÍKOVÁ, majitelka úspěšné firmy na zážitky.

Před pěti lety začínala v garáži, dnes vede firmu s patnácti zaměstnanci. Vloni se rozhodla dobýt slovenský trh. „Vždycky jsem chtěla podnikat. Hledala jsem ale něco originálního. Když mě napadly dárky ve formě zážitků, měla jsem jasno,“ vypráví mi Vavříková o svých začátcích.

Jak funguje šuškanda

Firmu, která umožňuje prožít neobvyklé chvíle na různých místech republiky, rozjela dnes sedmadvacetiletá Vavříková v roce 2004. „Začalo to garáží a živnostenským listem. Balíčky jsem připravovala doma a běhala s nimi na poštu. Byznys se začal rozjíždět až po spuštění prvních webových stránek.

Bylo krásné sledovat, jak funguje šuškanda. Můj první zákazník firmu doporučil své příbuzné a tak pořád dál a dál,“ vzpomíná na svůj podnikatelský rozjezd Vavříková. Dnes na webu najdete více než dvě stovky zážitků. Ke každému objednanému dárku navíc obdržíte balíček s přáním pro nadepsání vašeho věnování, návod, jak při prožívání zážitku postupovat, a certifikát, který si obdarovaný vezme na zážitek s sebou. Zkrátka jednoduchý, ale účinný nápad, jenž přijde vhod, nechcete-li kupovat další láhev dobrého vína ani schovávat peníze do obálky. Darovat zážitek je originální. Navíc vám odpadnou problémy s organizací.

Zážitky rozhodně nejsou tím nejlevnějším dárkem pod stromeček. Ceny začínají na pětistovce, průměr je dva a půl tisíce, ale v nabídce naleznete i let tryskáčem za 37 tisíc korun.

Současným nuzným ekonomickým podmínkám se ale musela přizpůsobit i společnost Allegria: „S ohledem na krizi jsme do nabídky zařadili více levnějších dárků za pět set korun. Největším zklamáním byly loňské Vánoce, kdy se standardní dramatický nárůst objednávek skoro nekonal. Tento rok by již měl být lepší,“ předpovídá Linda Vavříková.

Uvařte si vlastní pivo

Největší zájem je dlouhodobě o zážitky letecké, relaxační a adrenalinové, jako je koulení v Bubble, velké průhledné kouli. Vysoko se na žebříčku popularity drží i jízda terénním vozem Hummer, masáže a relaxační víkendy. Podle Vavříkové slaví úspěch i nově zavedené gurmánské zážitky: středověká žranice, vaření vlastního piva nebo odkrývání tajemství sushi.

Ačkoli prodej zážitků jednotlivcům zůstává hlavním byznysem, Allegria čím dál častěji pořádá také skupinové zážitky pro firemní klienty. Ti dnes tvoří přibližně třetinu obratu. „Spolupráce s firmami má několik podob: Firmy jednak zážitkové balíčky kupují pro své klienty či zaměstnance, druhou oblastí jsou věrnostní a motivační programy. Buďto jsme součástí existujícího věrnostního programu firmy, nebo motivační program tvoříme přímo my. Zaměstnavatelé pak přidělí svým pracovníkům body a ti si za ně nakoupí zážitky.

Organizujeme však také jednorázové firemní akce,“ vyjmenovává Vavříková. Mezi důležité klienty společnosti patří například O2, Vodafone, Nivea nebo Microsoft. Klientelu si společnost Allegria rozšiřuje spoluprací s partnery. Jedním z nich je i firma Sodexho nabízející speciální zážitkový pas, který je přímo určen na darování zážitku od firmy Allegria.

Prodej zážitků neprobíhá jen na internetu. Firmu najdete i v pražských obchodních centrech Palladium a OC Letňany. Nově byl spuštěn i retailový prodej ve vybraných prodejnách Sportisimo. Na začátku je i spolupráce s internetovým serverem Alzasoft. „Jsme členem mezinárodní organizace zážitkových firem, proto víme, jak úspěšný je retailový prodej ve světě. Objem takto prodaných zážitků se blíží půl miliardě eur. Proto jsme se rozhodli tuto cestu vyzkoušet také a zatím se nám osvědčila,“ doplňuje Vavříková.

Slovenská expanze

Na slovenský trh Allegria vstoupila v říjnu loňského roku. Její stánek proto najdete i v obchodním centru v Bratislavě. Administrativní zajištění však zůstává v Čechách. Podle Lindy Vavříkové se Slovensko zatím rozvíjí pomalu. „Hlavní brzdou je pomalá tvorba kvalitního spektra zážitků. V porovnání s Českem jsme jich zatím schopni nabídnout pouze čtvrtinu. Přesto mě ale Slovensko mile překvapilo. Noví klienti si nás i přes minimální propagaci nacházejí každý den.“

A co firma plánuje do budoucna? „Prostor pro růst je na trhu stále obrovský. Máme 25 tisíc klientů, a Čechů je přes deset milionů. V oblasti zážitků je navíc pořád co vymýšlet,“ těší se mladá podnikatelka. Budoucnost firmy nyní rozvíjí i se svým manželem Josefem Dvořákem a malou dcerkou. Zkrátka rodinná milionová idyla.

Foto: archiv Allegria

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK