Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Art Banking v síti

Trh s uměním přitahuje pozornost mnohamilionovými částkami, za které se kupují v aukcích díla slavných mistrů. Teď do tohoto světa můžeme koutkem oka nahlédnout i na novém webu.

UniCredit Bank právě spustila webové stránky www.artbanking.cz pro sběratele a investory do umění. Jsou vlastně jakousi prezentací Art Bankingu – služby, kterou zavedla tato banka na sklonku loňského roku. Zájemci o umění tam mohou najít informace o aukcích, výstavách a nahlédnout i do časopisu Art Banking Bulletin, který je jinak určen jen pro privátní klienty.

Jen pro vyvolené
Když UniCredit loni oznámila, že bude nabízet Art Banking, media skloňovala toto neobvyklé slovo ve všech pádech, a opřekot vysvětlovala, co vlastně znamená. Pokud jste si to nestihli přečíst, můžete se o tom dozvědět víc na zmíněném webu.

Jenže v zápalu nadšení novináři většinou zapomněli dodat to nepodstatnější: Art Banking není služba standardně poskytovaná klientům UniCredit ani žádných jiných finančních ústavů. Jde o exkluzivní servis pouze pro klienty Privátního bankovnictví, a to jsou takoví, kteří mají v bance uložena finanční aktiva ve výši minimálně tři milionů korun nebo ekvivalent této částky v jiné měně, cenných papírech, podílových listech a podobně. Nicméně v UniCredit Bank je vstup mezi privátní klientelu snadnější, než u konkurence. Ta většinou požaduje minimálně aktiva ve výši deseti milionů korun.

Privátní bankovnictví je jednou z oblastí finančního byznysu, o které se mnoho nemluví, ale přitom v posledním období zažívá v Česku počátek svého boomu. Jde o poskytování finančních a poradenských služeb pro náročnou klientelu, která ocení profesionální správu majetku na nejvyšší úrovni.

Bankovní odborníci hledají a nabízejí optimální individuální řešení přání, plánů, projektů a požadavků klientů. Přitom zachovávají maximální diskrétnost a poskytují veškerý komfort. Nezbytou podmínkou úspěšného privátního bankovnictví je vybudování vztahu vzájemné důvěry mezi klientem a jeho osobním bankéřem.

Dnes mají divizi Privátního bankovnictví všechny velké univerzální banky působící na českém trhu a hrnou se k nám další specializované privátní banky ze zahraničí. Nedávno například přišly dvě banky Rotschildů ( NM Rotschild a Banque Privée Edmond de Rotschild), dále Sal. Oppenheim, rakouská Constantia Bankprivat či švýcarská Lombard Odier Darier Hentsch & Cie. Idu Češi bohatnou a o správu jejich peněz je zájem. 

Konkurenční výhoda
Hon na bohaté klienty nabírá obrátky a konkurence v privátním bankovnictví roste. Právě Art Banking považuje Jan Troníček, ředitel divize privátního bankovnictví UniCredit, za jednu z velkých konkurenčních výhod své banky. Možná přiláká další bohaté klienty z řad milovníků umění.

Služba Art Bankingu se nedá podle Troníčka vybudovat ze dne na den, a proto se neobává, že by s ní přišla v nejbližší době některá konkurenční banka. Je k tomu totiž třeba vytvořit podmínky, najít vhodné specialisty, navázat kontakty a hlavně, jak zdůrazňuje ředitel, management musí mít vztah k umění.

UniCredit má prý výhodu v tom, že Art Banking se už rozvíjí řadu let v celé její finanční skupině. Sám Troníček je obdivovatelem moderního českého umění, například Tvrdohlavých, zejména Petra Nikla, má rád Vlastimila Beneše, umělce ze skupiny Máj 57.

Možná si povzdechnete, k čemu je vám celý Art Banking, když nemáte tři miliony, abyste se stali privátními klienty a mohli užívat poradenství nebo se  dát hýčkat časopisem o umění, návštěvami výstav s odborným výkladem a jinými lahůdkami. Nezoufejte. Než nastřádáte částku potřebnou ke vstupu mezi „vyvolené“, můžete aspoň využívat zdarma informací na novém webu.

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK