Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Investování jim sluší

Investiční klub, který založila pro ženskou část naší populace Česká spořitelna, hraje zatím na rozdíl od klasických investičních klubů hlavně marketingovou roli.

Zájem o členství v tomto klubu je obrovský - od února získal kolem 700 členek. Nestanou se tedy díky tomu jeho pravidelné schůzky, spojené se vzdělávacími akcemi, impulzem ke vzniku menšího investičního klubu, který se zabývá skutečným investováním?

Za  80 % finančních rozhodnutí, a netýká se to jen rodinných rozpočtů,  stojí  prý ve Velké Británii ženy.  Jak je tomu v České republice už studie britského týdeníku The Economist neuvádí.

Ve většině českých rodin nicméně hospodaří s penězi právě ženy. Mnohé z nich zároveň patří mezi úspěšné manažerky. Nezačnou nyní bořit další mýtus, podle něhož je investování hlavně mužskou záležitostí?

Nebylo by to zas tak překvapivé. Průkazných dat je sice zatím málo, některé studie nicméně naznačují, že „slabší pohlaví“ má nad tím silnějším v investování často navrch.

Je to dáno prostým faktem: ženy zpravidla dodržují zvolenou strategie mnohem důsledněji než muži. Nepodléhají tolik chimérám a nejspíš ani svému egu. To jim umožňuje vyhnout se excesům, typickým pro část mužských investorů, kteří se někdy snaží přesvědčit okolí i sebe samotné o své pravdě. Nezřídka, bohužel, i na úkor svého zisku.

Méně konzervativní přístup než je typický pro mnohé muže, dává také ženám větší šanci využít méně tradičních investic, jako jsou třeba umělecká díla. I když v případě investice do vína si každý představí hlavně muže.   

Nechme ale porovnání obou pohlaví stranou a vraťme se k Dámskému investičnímu klubu České spořitelny, který včera pořádal první setkání svých členek. Jsou mezi nimi hlavně ty, jež byly osloveny privátními bankéři této banky nebo se samy aktivně přihlásily.

Mezi členkami klubu tak logicky najdeme manažerky, v čele s partnerkou auditorské firmy Ernst & Young Magdalenou Souček, nebo novinářky, zabývající se finanční problematikou a další osobnosti.

Cílem klubových setkání, stejně jako časopisu Lady In, připraveného pro členky klubu, je poskytnout zúčastněným zábavu i poučení.  Spořitelna přitom může využít zkušenosti z činnosti Rakouského Women Investment Clubu, který v roce 2002 založil její majoritní vlastník Erste Bank.

Účastnice by měly na těchto pravidelných setkáních získat informace o aktuálním vývoji kapitálových trhů, nových investičních nástrojích i různých investičních strategiích. Úvodní dvě přednášky se mají zabývat základy investování a fakty a mýty o investování a riziku.

Spořitelna chce členkám klubu postupně představit veškeré možnosti investování, ukázat jim, s jakými výnosy a riziky jsou tyto investice spojeny, a doplnit výklad konkrétními příklady z praxe. Chce se přitom samozřejmě věnovat také psychologii investování.

Řadu užitečných rad najdou přitom členky klubu na serveru www.investicniklub.cz. Ke klasickému investičnímu klubu, který vybírá od členů příspěvky, určuje společnou strategii a na jejím základě tyto peníze investuje, má sice ten dámský daleko, nicméně informace zveřejněné na serveru ukazují, že rozhodně nejde pouze o společenskou záležitost. 

Součástí čtvrtečního setkání členek Dámského investičního klubu České  spořitelny je  i módní přehlídka. Stane se signálem, že ženy mohou v budoucnu určovat trendy i ve světě investic?

V každém případě stojí za to sledovat, jak se tento marketinový tah, určený pro správkyně rodinných rozpočtů, projeví v praxi. A také, zda, případně jak na něj zareagují konkurenti České spořitelny. 

Vznik podobného klubu či klubů je sice na první pohled během na delší trať. Přesto není důvod, proč nechávat tuto stále vlivnější část investorů (dámy prominou mužský rod) stranou zájmu finančních institucí.

Komentáře

Celkem 2 komentáře v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK