Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

„(Ne)Šikovné spoření“ s Čechem

Česká spořitelna nenabízí standardní spořicí účet (srovnatelný s produkty ING, LBBW nebo GE Money). V její nabídce lze nalézt tzv. Šikovné spoření s inzerovaným vysokým úrokem. Podívejme se na produkt podrobněji.

Produkt lze popsat jednoduše: "Pokud budeš, kliente, spořit pravidelně každý měsíc a zároveň bude měsíční vklad v požadovaném intervalu, bude ti připsán úrok odpovídající výši naspořené částky. Pokud však nebude v daném měsíci zaslán vklad v požadovaném intervalu, nebude tvůj vklad vůbec úročen". Dvě varianty produktu se liší pouze v nastavených parametrech:

Tabulka 1: Rozdíly mezi účty

Rozdíly mezi účty

Účet

Šikovné spoření

Šikovné spoření Plus 

Základní vklad

1 000

20 000

Minimální zůstatek

1 000

20 000

Min./max. měsíční vklad

300 / 5 000

5 000 / 20 000

Max. mimořádný vklad

100 000

300 000

Zdroj: www.produktovelisty.cz

Úrok je připisován měsíčně, výše je dána hodnotou zůstatku na účtu (pásmové úročení, tabulka 2). Minimální výše výběru je 50% aktuálního zůstatku, zároveň je výběr zpoplatněn. Založení, vedení, zrušení i účetní položka za příchozí platbu jsou zdarma.

Tabulka 2: Pásmové úročení

Pásmové úrokové míry

Interval

Šikovné spoření

Interval 

Šikovné spoření Plus 

do 10 000

1,00 %

do 50 000

1,00 %

do 30 000

1,20 %

do 100 000

1,30 %

do 60 000

1,35 %

do 250 000

1,80 %

do 100 000

1,50 %

do 500 000

2,00 %

do 150 000

1,70 %

do 750 000

2,20 %

do 200 000

2,00 %

do 900 000

2,50 %

do 250 000

2,50 %

do 1 mil

3,20 %

do 300 000

3,20 %

nad 1 mil

1,00 %

nad 300 000

1,00 %

 

 

Zdroj: www.produktovelisty.cz

Závěr: Jsou i lepší

Protože banka omezuje výši mimořádného i pravidelného vkladu, nelze se dostat do nejlépe úročeného pásma ihned. Klient dosáhne sazby 3,2 % p.a. v ideálním případě nejdříve po 30 měsících, nejčastěji až po 50 měsících. Nejvyšší úrokovou sazbu 3,2 % dostane klient až po několika letech spoření a jen za předpokladu, že během spoření nezmění banka úrokový sazebník. Navíc si banka účtuje poplatky za výběry a při přespoření určité částky úročení spadne na pouhé 1 % p.a.

Banka tedy reklamuje úrokovou sazbu, kterou klient dostane až po několika letech spoření a jen za předpokladu, že během spoření nezmění úrokový sazebník. Asi největším problémem je složitost produktu. Pravidla, limity, poplatky - ve srovnání s klasickým spořicím účtem příliš složitý produkt, který ani ve výši úroku nejlepším spořicím účtům nekonkuruje. Doufejme tedy, že výborný brankář Petr Čech, vystupující v reklamě spořitelny i na toto spoření, investuje své peníze chytřeji.

Foto: Profimedia.cz

Komentáře

Celkem 14 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK