Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Jméno? Invest. Rodina? Amcico. Kvalifikace? Kamarád!

| 13. 9. 2010

Můj příběh je o panu doktorovi, který je shodou dobrých okolností mým klientem. Tedy asi býval… Doktoři jsou moje slabina, považuji je za polobohy, kteří se vznáší po chodbách nemocnice ve svých bílých pláštích. Věřím v jejich vědecky přístup. Věřím v jejich vzdělanost, moudrost. Prostě věřím, protože sama medicíně nerozumím. Nejsem však jediná, kdo věří. Přátelé, věří i doktoři! Ano, nejsou to polobozi, jsou to lidé.

Jméno? Invest. Rodina? Amcico. Kvalifikace? Kamarád!

„Svému“ panu doktorovi jsem připravila poctivé a plnohodnotné pojištění. Dbala jsem hlavně na zajištění v případě úrazu s trvalými následky. Polobůh bez ruky toho na sále moc nevykouzlí. Pro takový případ jsem pro něj připravila alespoň pořádný balík peněz jako kompenzaci. Probrali jsme spolu rizika, která ho ohrožují, stanovily se potřebné částky. Kolegové znají, „konkurence“ se diví nad takovou ztrátou času. Vše proběhlo tak, jak má. Podpis. Podaná ruka. Pocit z dobře odvedené práce. Od té doby jsem spala klidně. Spánkem spravedlivých (či spíše zajištěných) mohl spát i klient. Pak se to ale zvrtlo.

Vážená paní poradkyně, mám kamaráda…

Jednoho dne mi ve schránce přistál prostý mail: „Vážená paní poradkyně, mám kamaráda, který má pro mě něco lepšího, než nabízíte vy. Prolétli jsme to spolu a je evidentní, že když uzavřu to, co mi doporučil on, můžu spát ještě o poznání klidněji. Navíc se nemusím bát ani toho, že bych jednou zavřel oči napořád.“ Následovala chvíle nechápavého ticha. Pak jsem si mail přečetla ještě jednou. A ještě jednou. A ještě jednou… až jsem se vytočila natolik, že jsem se rozhodla, že se tomu vykutálenému kamarádovi podívám pod sukýnku.

Následovalo pár telefonátů a pár nevydařených schůzek. Nevěřili byste, jak jsou doktoři vytížení lidé. Operace, transplantace, zákrok a zase znovu. Ale povedlo se. Sedli jsme si nad pojistné podmínky původní smlouvy, které po „kamarádově“ zásahu vypadaly spíš jako dětské omalovánky – počmárané, obarvené, sem tam byly k jednotlivým větám připsány rádobyvtipné komentáře.

Listovala jsem omalovánkami a popadala dech. Co je to za úžasnou smlouvu, kterou doktor dostal? Prahla jsem po detailech. „Kde máte pojistné podmínky toho nového pokladu?“ zaprosila jsem. „No tady,“ vytasil je doktor z aktovky. „Přiznám se vám ale, že jsem je ještě ani neviděl.“ Nevěřila jsem svým uším.

Důvěra. Nic jiného než prostá a s prominutím naivní důvěra, prošumělo mi hlavou.
„Mohu si je půjčit?“
„Jasně“
A byly mé.

Křížový výslech

Teprve pak začalo to pravé vyšetřování. Co vyšetřování? Nové pojistné podmínky jsem si pozvala na pořádný křížový výslech! Posadila jsem je na tvrdou dřevěnou židli, nasměrovala na ně světlo a šlo se na věc.

: „Jméno? Rodina?“
Podmínky: „To záleží, jak se na to díváte..“
(tvrdě): „Bez diskuze, jak to je?“
Nakonec se zhroutily a zcela bez vytáček vysypaly, co pravda je, a co není.
Podmínky: „Jméno Invest, rodina Amcico.“

První perlička přišla hned na úvod. V „omalovánkách“ jsem se dočetla „kamarádův“ komentář: „My (na rozdíl od pojistky od AXY, pozn. autora) uzavřeme smlouvu, a ta prostě platí.“ Samozřejmě jde o lež jako věž. Všechny pojišťovny si vyhrazují možnost měnit pojistky, Axa má, na rozdíl od Amcica alespoň definováno za jakých podmínek může pojistku měnit, a že tak učiní maximálně jednou do roka. Amcico navíc v minulosti „proslulo“ snahou propašovat do pojistných podmínek možnost, že se změnou nemusí souhlasit pojistník (!).

Druhá komentářová perlička následovala po chvíli: "Když se v cizině připleteš do místních nepokojů a budeš těžce zraněn, tak AXA neplní, my ano." Amcico ale kryje pouze pojištění pro případ smrti v České republice, a to v případě pokud nebudete sloužit u ozbrojených sil nebo nebudete povolán. Pojištění úrazu má válku ve výlukách jako takovou.

Třetí poznámka: "Co když se staneš obětí autonehody zaviněné třetí osobou, zemřeš a spolujezdec bude zmrzačen? U tvé původní pojistky dostane tvá budoucí žena jen polovinu částky!" Tady už jde do tuhého. Jedna věc je strašit, a druhá přímo lhát. Pojišťovna přece může krátit plnění pouze v případě úmyslného poškození jiné osoby.

Nejtroufalejší lež, číslo čtyři: "Amcico plní i při úrazu v opilosti." Hurá konečně pojišťovna, která vyřeší všechny moje nesmyslné činy v opilosti, teď už prakticky nemusím přemýšlet vůbec, chtělo by se křičet… Tak ne, přátelé, zase jen lež. Jak se dočteme v Článku 9, výluky z pojištění, snížení pojistného plnění, odstavec 3: Amcico si vyhrazuje možno snížit pojistné plnění „až na jednu polovinu, pokud k úrazu došlo následkem požití alkoholu nebo aplikací návykových látek“. Podobné klauzule logicky obsahují pojistné podmínky všech pojišťoven. Pokud se opijeme a zmrzačíme, můžeme si jen poděkovat, případně nafackovat, půjde-li to.

To nejlepší jsem si ale schovala na závěr – klam pátý a největší: "My (v Amcicu, pozn. autora) sčítáme plnění až do 100 %." Tato poznámka hovořila o trvalých následcích úrazu, prakticky největším riziku mladých lidí, které může člověka vyřadit z produktivní společnosti. A víte co, nelhala, v Amcicu opravdu sčítají plnění. Jenže ouvej. Nová pojistka měla mnohem menší pojistné částky! Takže jde vlastně jen o další pekelnou nevýhodu.

Dva příklady za vše:

Pokud by pan doktor přišel o pravou ruku, pravou noku, pravý boltec a pravé oko, vypadalo by plnění následovně:

Pokud by poškození bylo „jen“ ruka a oko. Pak:

A ještě jedna věc vyplavala se špínou na povrch: kdyby pan doktor o zmiňované části těla nepřišel, ale jen si je částečně poškodil, neplnila by nová pojišťovna vůbec! Jak by pak částečně ochrnutý doktor-chirurg pracoval, to už „kamaráda“ nezajímalo…

Věřil, neověřil, naletěl

Prostě a jednoduše – pan doktor naletěl. Věřil a neověřil. Podepsal v dobré víře něco, co je dražší a nevýhodnější. Změnou pojistky tak přišel o nejméně 10 000 Kč, spíše však o 150 000 Kč. První částka odkazuje na finance vložené do staré smlouvy – ty už neuvidí děj se co děj – druhá, vyšší částka pak odpovídá rozdílu výnosů na původní nízkonákladové pojistce a pojistce nové. Doktorovo krytí úrazů navíc kleslo na 40 % původního, což znamená, že pokud by se mu stalo něco vážného, musel by 60 % svých výdajů rovnou škrtnout: kino – škrt, restaurace – škrt, dovolená – hádejte co?

Zmizelo i jeho krytí v případě dlouhodobé nemoci. Každá vážná choroba tak v budoucnu z doktora udělá nedobrovolného obyvatele hladomorny – tam taky žili jen o chlebu a o vodě. Navíc je do budoucna s novou pojistkou velmi komplikované zajistit se pro případ smrti. Výborné podmínky doktor zahodil společně se smlouvou od Axy.

Možná, že měla být nová pojistka opravdu upřímnou snahou pomoci, jen byl „kamarád“ trochu tupý. Já bych ale sázela na něco úplně jiného! Jedno je ale jisté, věřit se nevyplácí. Stačilo si přečíst podmínky, nejsou tak nesrozumitelné. Stačilo se poradit před podpisem. Stačilo se podívat na ruku na konci své paže, vzít do ní telefon a zavolat mi.

Nemyslíš… jak je to dál?

[Článek je založený na konkrétním případu konkrétního klienta a jeho konkrétního kamaráda.]

Autorka je finanční poradkyní Partners. Kontaktovat ji můžete na telefonním čísle: +420 724 689 949, nebo na Leona.zahradnikova@partners.cz

Foto: profimedia.cz
.

Vložit komentář

Abychom udrželi vysokou kvalitu diskuze na Finmagu, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdříve musíte zaregistrovat. Na následující odkaz pak klikněte v případě, že jste zapomněli své heslo.

Diskuze

Další příspěvky v diskuzi (22 komentářů)

Jiří Prášil | 22. 9. 2010 16:28

Dovolte, abych se připojil, nebudu zde jmenovat produkty, které jsou špatné ani dobré, pouze uvedu pár informací na které se velice často zapomíná. Když už plnou invaliditu, tak bychom měli zahrnou i invaliditu způsobenou vážným onemocněním. Vážné onemocnění u lidí nad 25 - 30let je daleko více pravděpodobné, nežli invalidita způsobená úrazem. Taký je důležité jak daná pojišťovna postupuje při vyhodnocení invalidity.Neustále píšete o úrazech, ale možná ani netušíte, že úraz je daleko méně vyskytovaný nežli vážné onemocnění. Čím je klient starší, tím se pravděpodobnost onemocnění zvyšuje, populace stárne a lidé jsou více nemocní nežli úrazově postižení. To samé platí pro nečekanou smrt, kolik lidí umírá úrazem a kolik na nemoc? Nezapomeňte i na to, že lze pojistit všechny stupně invalidity za slušnou cenu i když je to hodně ,,divné“ Kdybych měl zveřejnit celkovou efektivnost plnění, padly by většinou jména produktů, které nejsou tak často ze strany zprostředkovatelů nabízené a to především kvůli tomu, že je ani neznají nebo spíše je znát ani nechtějí. U konkurence můžeme najít 500% progresivní plnění u trvalých následků, denních dávek a hospitalizace. Navyšování renty, nebo dvojnásobné plnění. Je toho opravdu hodně a je z čeho si vybírat.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Suchý Vít | 30. 9. 2010 15:17
reakce na Jiří Prášil | 22. 9. 2010 16:28

Vážený pane Prášile, vážené dámy a pánové, na téma pojištění invalidity jako vábničky na klienta toho bylo na netu napsáno také dost....Doporučuji přistát na zemi oběma nohama a uvědomit si, že pojišťovny opravdu nejsou dobročinné organizace, svoje produkty nabízejí na základě pojistné matematiky vždy tak, aby pro ně byly ziskové (proti tomu žádná...) a je jedno jestli se jedná o pojištění králíků v králíkárně, lokomotovy na nádraží, pracovní neschopnosti, invalidity či úrazu....Takže, prosím - nestavme na piedestal pojištění obecné invalidity jako produkt, po jehož uzavření klient může klidně spát.....Obsahuje spousty výluk a omezení v kategoriích závažných onemocnění a věřte, že Murphyho zákony fungují spolehlivě ...Pokud by existovalo pojištění obecné invalidity bez výhrad, troufnu si laicky odhadnout, že by stálo jistě ne méně než 12.000,- měsíčně...a takové pojištění jistě nemá p.Prášil na mysli...Úrazové pojištění obecně - je oproti tomu řádově transparentnějším a srozumitelnějším produktem a pokud se k němu z nouze "nelepí" nelogická připojišťování nemocí, klient má docela srozumitelný přehled, co si pojistil....Doporučil bych autorce článku při prodejním rozhovoru zásadně nepoužívat formulací typu...."Pokud by pan doktor přišel o pravou ruku, pravou nohu, pravý boltec a pravé oko, bude to X mega...", jedná se jen o směs zmatečných kombinací, která klientovi rozhodně nepomůže k pochopení produktu...
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Jiří Prášil | 30. 9. 2010 18:50
reakce na Suchý Vít | 30. 9. 2010 15:17

?????? Nikdo netvrdí, že výluky neexistují. Výluky jsou součásti programu stejně jako čekací doby. Výluky nejsou pouze u nemocí, ale i u úrazu. Nikdo netvrdí, že jsou pojišťovny dobročinné organizace. Milý pane, podívejte se na statistiky úmrtí a plné invalidity a pak si přečtěte výluky jednotlivých pojišťoven. Potom možná pochopíte, že je větší pravděpodobná nemoc, která může zapříčinit smrt, nebo invaliditu. Především u starších občanu je krytí nemoci daleko dražší nežli krytí úrazu, je to tím, že je nemoc daleko více pravděpodobná, ovšem nemyslím u mládeže. Navíc nemoc může potkat kohokoliv, je jedno jestli je klient celý život v kanceláři, nebo na stavbě. Kdežto pravděpodobnost úrazu si v podstatě určujeme sami, lépe řečeno podle toho jaké máme aktivity. Nevím jak Vy, ale když se pojistím na nemoc budu daleko lépe spát. Pokud se budeme bavit pouze o nemocích, tak si dnes můžete zajistit 34diagnoz v jednom programu. Nechybějí nejvíce vyskytované onemocnění, klidně si je zde můžeme rozebrat. Docela by mě zajímalo, jak by jste klientovi při pojistné události vysvětlil to, že jste ho záměrně nepojistil. Protože to bylo pro klienta srozumitelnější? To Vám asi pěkně poděkuje. Docela by mě zajímalo kdo Vám vnutil tak jednoduchý názor.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Jedlička Richard | 8. 10. 2010 18:44
reakce na Jiří Prášil | 30. 9. 2010 18:50

Pane Prášile, ta diskuze je již úplně někde jinde než byla zprvu - u mého názoru na afektovaného ujetí redaktorky...Nikdo nezpochybňuje procenta plné invalidity nemocí a úrazem,číst a používat je umím, nic podobného ode mne nezaznělo, podobná čísla platí pro pojištění smrti, také je úplná blbost se pojišťovat na smrt úrazem více jak 200.000,-....Co jsem se snažil nadnést je to, že je potřeba mít k dispozici produkt ( třebas v úrazovém pojištění onen jmenovaný od Victorie), který kryje klienta efektivně již při částečné invaliditě a má doživotní důchod ( zde 12.000,- měsíčně ), Všichni víme, že částečná invalidita je díky své násobné četnosti mnohem větším strašákem než plná....Viz připojištění spotřebitelských úvěrů apodobně, které jsou výhradně na plnou invaliditu...Kdyby tak klienti věděli, jaké mají zajištění......A ještě důležitá věc - plnění nesmí být závislé na přiznání částečné invalidity státem, ale musí být dle oceňovacích tabulek příslušné pojišťovny...A pokud jde o nemoci - je jedno, jestli máte pojištěno 34 nemocí, když vás popadne 35.tá...o tom to je, to je jednoduchý úhel pohledu, to je ta díra v pojištění nemocí... Já klientům doporučuji jasně definované a transparentní produkty a odmítám se s vámi dohadovat o invektivách typu vnucování názorů. Mí klienti jsou v souladu se zákonem seznamováni o všech výlukách ale i o plnění konkurenčních produktů.Své příspěvky v této diskuzi končím. kdo má zájem, nechť se vyjádří na můj mail, který je volně k dispozici.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Jana | 28. 9. 2010 17:37
reakce na Jiří Prášil | 22. 9. 2010 16:28

Pane Prášile proč nenapíšete na Finmag vlastní článek? Psal jste mi na mail a bylo to zajímavé, myslím si, že by jste se měl o své znalosti a zkušenosti podělit s ostatními.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jedlička Richard | 15. 9. 2010 19:04

A ještě jednu věc k AXE -V Hlavě II, Díl2, čl.6.1. (5) všeobecných podmínek se píše ...za úraz se nepovažuje tělesné poškození vzniklé v důsledku zvedání nebo přesouvání břemen....Můžete to okomentovat ?
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Leona Zahradnikova | 15. 9. 2010 21:59
reakce na Jedlička Richard | 15. 9. 2010 19:04

Dobrý den, pane Jedličko, mohu, tento článek není o vzájemném měření délky pojistných podmínek. Je to tom, že jeden člověk pod rouškou kamarádství nakukal svému kamarádovi lživé informace, čímž jej poškodil. A to je velký průšvih. Ale je fajn, že čtete pojistné podmínky, když bude takových lidí víc, nemusíme se bát klamavých pojišťováku zhola nic. :)
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Jedlička Richard | 21. 9. 2010 11:45
reakce na Leona Zahradnikova | 15. 9. 2010 21:59

Vážená paní Zahradníková, chápu, že je konkrétné odpověď novinářsky lepší obrátit v žert, nicméně zajímalo by mne opravdu to, zda klienti, kterým ono popisované pojištění nabízíte vědí o zmiňované naprosto zásadní a neobvyklé výluce z pojistného plnění ???
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Jedlička | 16. 9. 2010 12:05
reakce na Leona Zahradnikova | 15. 9. 2010 21:59

ok, jenže já jsem ve Vašem článku nic jiného než "měření podmínek" a rozhořčení nad ztrátou klienta nenašel...A opět upřímně - pokud chci klientovi nezávisle v určitém segmenu poradit a najít vhodný produkt, tak buď mám k dispozici všechny produkty na trhu bez omezení a klient mi za výběr pojistného produktu zaplatí, nebo jsem jen a pouze více či méně úspěšný prodejce pojistek a je jedno jestli jen jedné, dvou či patnácti pojišťoven....A v tom já osobně spatřuji etický kontext, který je bohužel na čs.pojistném a finančně - poradenském trhu zahalen silným mlžením ...Protože - Váš článek by určitě nevzniknul, kdyby onen pan doktor od vás již v prvopočátku měl na výběr i z produktů AMCICA, ne ? Anebo je v ČR problém oslovit nějakých 20 pojišťoven a klientovi vypracovat přehlednou tabulku ? Asi ne, je to spíš jen blokováno smluvní závislostí Vašeho zaměstnavatele vůči jen určitým poskytovatelům pojistných produktů....takže nezávislost a objektivita jsou pak kde ?
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jedlička Richard | 15. 9. 2010 18:55

Dobrý den, paní Zahradníková, chápu vaše rozhořčení, každý se snaží hájit svou smlouvu...Ale upřímně - ani "nejlepší" AXAnemá to, co je nejdůležitější - úrazový důchod. Já jsem našel u Vićtoria pojišťovny úrazovku, kde klient při 50 % TN úrazu obdrží nejen jednorázové plnění, ale i skutečný měsíční doživotní úrazový důchod 12.000,-. S plněním do max.2.000.000,- stojí taková pojistka 300,- pro dospělého, pro dva dospělé - partnery 451,- a pro dítě do 15 let 170,-měsíčně...
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Václav Valášek | 20. 9. 2010 03:31
reakce na Jedlička Richard | 15. 9. 2010 18:55

Pane Jedličko, a já jsem jen tak zběžně zjistil, že pokud šedesátiletému horníkovi co kope nejen v dole, ale ještě první fotbalovou ligu za Spartu, uděláte trvalky na 2mio s 4násobnou progresí, tak jste při odložení na konzervativní 3% zhodnocení na těch samých 12.000 měsíčně za těch samých plus mínus tři sta korun měsíčně u každé druhé pojišťovny. Jen Victoria v tom případě vyplatí pojistné 1.200.000 a jiné 8.000.000,-.Pokud budou posouzené následky či invalidita nižší, může to dohnat lepší výnos přijatých prostředků. Tady už to jen hra s čísly. Ovšem při nastavení pouze trvalé invalidity následkem úrazu od 50% za 300 měs. bych si nebyl jist dobře odvedenou prací. Na stránkách ČAP můžete při v analyticky slabší chvilce posoudit pravděpodobnost a statistiky důsledků různých zdravotních komplikací. A tak chápu, že pojištění hospitalizace dětí a invalidita následkem úrazu se bude vždy dobře prodávat, neb je tak levná...
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Jedlička Richard | 21. 9. 2010 11:35
reakce na Václav Valášek | 20. 9. 2010 03:31

Dámy a pánové, vycházel jsem z konkrétného programu EVENTUS. 60 letý horník kopající v dole i zároveň první ligu je úsměvná paralela, ale troufám si poznamenat že mimo mísu.Nastavení zmiňovaného programu má zásadní funkci právě v tom, že začíná vyplácet doživotní úrazový důchod již při 50 % TN a ne jak bývá zvykem až při plné invaliditě...A pojistné celkem činí 300,- měsíčně, ( pro 2 dospělé celkem 451, dítě 170,-), nastavení jen na invaliditu od 50% nelze provést samostatně....t.j. znovu opakuji plnění : 100.000 na smrt úrazem, 500.000 až 2.000.000,- pro trvalé následky a od 50 % kromě jednorázového plnění ještě 120.000,- navíc a doživotní měsíční úrazový důchod 12.000,-Mohl byste, pane Valášku uvést konkrétní produkt konkrétní pojišťovny za konkrétní ceny, abychom se mohli věnovat něčemu konkrétnímu ???
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Václav Valášek | 22. 9. 2010 00:33
reakce na Jedlička Richard | 21. 9. 2010 11:35

Průměr u lepších úrazových připojištění (Uniqa RŽP 2010, Čpp Maximum plus, Axa 100p nebo 1000e, Aegon invest and Live 2010, Aviva vision, Generali Allegro, ČS Flexi 2010 a bůh ví jaké ještě) je při trvalkách od 10% na 2.000.000 s 4x progresí pro 1. rizikovou skupinu 150-180,- Kč, u 3. rs 360-400,- Pokud využiji lineárně klesající pojistné částky, tak jsou ceny tak o třetinu nižší. Plnění při následcích 50,1-100% trvalých následků je 6-8 mio, což při již zmiňovaném odložení s dosti přízemním 3% zhodnocením mi generuje ročně výnos 180 až 240.000,- (tedy 15-20 tis. měs.)Tím bychom měli vyřešenu tu jednu jedinou položku - a to úrazovou invaliditu, kterou vám tedy přepíšu sem, když jste si statistiku neotevřel sám, činila v roce 2007 u mužů 918 z celkově 13788 přiznaných invalidních důchodů a u žen dokonce pouze 317 z 9566. Tím vám pro vysvětlenou naznačuji "nicotnost" ;tohoto zajištění oproti invaliditě obecné. Neflexibilnost a neefektivnost kžp jako je eventus oproti moderním RŽP a IŽP je myslím již dostatečně a obecně v povědomí. Neříkám, že v jednom z tisíce případů by vaše řešení bylo výhodnější, ale o tom je přesně finanční plánování, aby vyhledávalo optimální řešení v dané situaci a neprosazovalo jeden produkt.Václav Valášek
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Jedlička Richard | 22. 9. 2010 11:00
reakce na Václav Valášek | 22. 9. 2010 00:33

Vážený pane Valášku,chápu, že jste se zastal kolegyně, která ve svém článku poněkud "ujela", to je v rámci kolegiality o.k.Co již o.k. ale není je to, že zřejmě nepracujete s výlukami z pojištění nebo oceňovacími tabulky TN jednotlivých pojišťoven (a co §21(1)zák.38/2004Sb.?), které pojistné plnění pak zásadně ovlivňují . Podstatnou výluku z ÚP u AXY paní kolegyně evidentně nezná, za důležitou považuji i výluku např. u nabízené ČPP-neplnění invalidity následkem pracovního úrazu, atd.Uvedené tabulky ČAP uvádějí plnou úrazovou invaliditu, která má samozřejmě naprosto odlišnou četnost, o té se tu ale nebavíme.Já tu hovořím o naprosto jiném : ÚP EVENTUS vyplácí klientovi od 50% TN dle klasifikace VPP Victoria Volksbanken pojišťovny( Zjistěte si např.dle Vyhl.359/2009Sb. ocenění ztráty jednoho oka od "státu") měsíční úrazový důchod 12.000,-(i pro děti).Pokud jde o "zapšklost" ;vámi kritizovaného produktu EVENTUS - toto důchodové pojištění klientovi transparentně garantuje jednak kap. výplatu, tak také anuitu.Úrazové pojištění je zde oproti KŽP oddělený volitelný doplněk. JDE O GARANCE A ZAJIŠTĚNÍ a ne o předpokládané zisky.A pokud se týká zajištění na stáří, tak i bez přesného finančního plánování tvrdím, že základní produkt, postavený výhradně na transparentních garancích a jistotě potřebuje 1.000 z 1.000 produktivně pracujících osob.A oním produktem jistě není IŽP.Vaše konfrontační narážky na prosazování jednoho produktu ale nehodlám komentovat, to je na jinou diskuzi.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Petr Novotňák | 26. 9. 2010 17:41
reakce na Jedlička Richard | 22. 9. 2010 11:00

Já tedy nebudu komentovat cenu zajištění, to už Vám tu dikutující několikrát vyvrátili a bylo by zbytečné se k tomu vracet. Překvapuje mě ovšem jiná skutečnsot a to, že si tak stojíte za onou "garancí" částky při dožití. Garance jistě každému zní velice pěkně, ale když si uvědomíte, že na peníze negativně mimo poplatků působí také inflace, pak si lze snadno odhadnout, že 900 z 1000 klientů v podstatě garantujete dost vysokou finanční ztrátu a to především v závislosti na době trvání smluvy. Ano u klasických investic či investiční pojistky klient nemá garantovánou částku na konci, ale vidí přesně na poplatkovou strukturu a má alespoň určitou šanci svoje peníze zhodnotit. Stále je to v naprosté většině případů lepší než garantovaná ztráta na kapitálovce. A to nemluvím o tom, že i na té "garantované&qu ot;pojsitce jsou peníze ve skutečnosti investovány podobně jako v konzervativních fondech a pokud by v celé Evropě došlo k opravdu vážnému finanční krizi, pak Vám při krachu garančních institucí bude garance víte k čemu... zatím co na pravidelných investicých budete v takové době prostě jen určitý čas levněji nakupovat podíly.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Jana | 18. 9. 2010 19:37
reakce na Jedlička Richard | 15. 9. 2010 18:55

V každém programu najdeme háčky, co si tady budeme namlouvat.Je jedno jestli je to AXA nebo Amcico. Dnes můžete nabízet špičkový program a stejně Vás může jiný zprostředkovatel strčit do kapsy ubohým produktem. Proto je důležité si klienty vybírat, jestli nemá klient ke mě důvěru, tak ať si táhne k čertu.Vićtoria má zase jiné mínusy. Ja bych moc nejmenovala, divím se, že se k příspěvku nevyjádřil p. Prášil, mohl by o tom napsat knihu.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Jedlička Richard | 21. 9. 2010 11:38
reakce na Jana | 18. 9. 2010 19:37

Paní JAno,protože jsme dospělí - zkusme se věnovat při kritice konkrétním věcem, ano ? A propos - bohužel ty háčky naleznou až klienti, primární povinnosti pojišťovacích zprostředkovatelů bohužel nejsou naplňovány...
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Jiří Prášil | 19. 9. 2010 11:10
reakce na Jana | 18. 9. 2010 19:37

Tak abych Vás Jano nezklamal.V podstatě jste to už napsala, když zprostředkovatel bude chtít, vždy najde háčky a prosadí si své. To samé udělá s životním plánem. Co se týče toho poškozování, tady je to hodně složité.Rozhodně by se klientovi nemělo lhát, ale i zprostředkovatel se může mýlit a uvést klienta v omyl. Někdo může říct, že neznalost neomlouvá, ale na druhou stranu zprostředkovatele zprostředkují a nemají povinnost klientovi pročítat pojistné podmínky, to si klient má pročíst sám. Ovšem zprostředkovatel, který čte podmínky a vzdělává se v tom, tak má oproti konkurenci velkou výhodu. Nevěřili by jste co některé smlouvy mají v podmínkách a přesto jsou nabízené jako nejlepší produkty na českém trhu.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Kristýna Tesaříková | 14. 9. 2010 18:45

Snaha o reklamu na AXU? Nebo se paní či slečno Zahradníková tolik bojíte konkurence Amcica? Spokojená klientka Amcica.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Adam Černý | 14. 9. 2010 07:58

A jak příběh dopadl? Myslím, podařilo se rozumnými argumenty ukázat na podvod ze strany kamaráda? (protože tohle podvod podle mých definic teda je :-) )
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Leona Zahradnikova | 14. 9. 2010 10:28
reakce na Adam Černý | 14. 9. 2010 07:58

no nepodařilo, plánuji o tom napsat pokračování s názvem co všechno klienti s klidem "sežerou". Je to běs je to běs :)
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Adam Černý | 14. 9. 2010 14:19
reakce na Leona Zahradnikova | 14. 9. 2010 10:28

Jo i tak se svět bohužel někdy točí ;-)
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Předplaťte si tištěný Finmag

Předplaťte si tištěný Finmag

Baví vás články, které každý den publikujeme na Finmagu? Pak vás bude bavit i tištěný FINMAG. Roční předplatné vyjde na 294 korun (za jedno číslo zaplatíte 49 korun). A nebojte, platit můžete i kartou.

Facebook

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Přihlášení

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!