Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Pojišťovny špehují na Facebooku!

Sociální sítě v čele s Facebookem již zasahují i do pojišťovnictví. Některé pojišťovny již odmítly s odvoláním na sociální sítě výplatu plnění, jiné uvažují o tom, že budou pojistné kalkulovat podle toho, jak se lidé chovají na Facebooku.

To, co lidé vkládají na Facebook, jim může přidělat problémy nejen u životních partnerů, ale i zaměstnavatele nebo policie. Na Facebook se již dívají i pojišťovny. Důkazem budiž mediálně známý případ Nathalie Blanchardové, klientky kanadské pojišťovny Manulife, která jí odmítla vyplatit dávky v pracovní neschopnosti kvůli fotografiím na Facebooku. Podle pojišťovny byla na fotkách z pláže či show známé striptérské skupiny Chippendales příliš veselá, přestože měla trpět depresí. Blanchardové nepomohlo ani tvrzení, že se "rozptylovala" na příkaz lékaře a že pobyt na pláži byl součástí terapie.

Kanaďanka přitom není zdaleka jediná, kdo doplatil na přílišnou sdílnost na webu. Rozhodnutí, že likvidátor může mít oprávnění k přístupu na účet pojištěného na sociální síti a že z něj může uložit materiály pro právníky pojišťovny, již vydaly soudy po celém světě desítky.

Sociální síť místo doktora

Facebook se některým americkým pojišťovnám zalíbil natolik, že nyní zkoušejí, zda by mohly hodnotit klienty podle informací, které o sobě sdělují na sociálních sítích či podle údajů o jejich nákupních návycích. Například dle toho jaké časopisy odebírají, jaké služby a produkty nakupují a podobně. Členství ve skupině „miluju rychlou jízdu“, „nemám rád policajty“ nebo „piju rád“ k levnějšímu pojištění rozhodně nepřispěje.

Pojišťovnám by tato data mohla pomoci odhalit možná rizika, vyplývající ze životního stylu jednotlivců. Lidé by dle pojišťoven nemuseli absolvovat zdravotní prohlídky, které od životních pojistek odrazují. Jednu z největších zkoušek provedla pobočka britské společnosti Aviva. Ta zkoumala na sociálních sítích údaje o 60 tisících žadatelů o pojištění, protože chtěla zjistit, zda jim nemůže prodat pojištění levněji.

Pro většinu lidí je to však jen další důvod k obavám o bezpečnost osobních údajů.

Podrobnější článek na toto téma právě připravujeme...

Text vysel na oPojisteni.cz.

Komentáře

Celkem 3 komentáře v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK