Partner webuRoger logo
Předplatit časopis Finmag

Pojišťovny špehují na Facebooku!

Dušan Šídlo
Dušan Šídlo
1. 12. 2010

Sociální sítě v čele s Facebookem již zasahují i do pojišťovnictví. Některé pojišťovny již odmítly s odvoláním na sociální sítě výplatu plnění, jiné uvažují o tom, že budou pojistné kalkulovat podle toho, jak se lidé chovají na Facebooku.

Pojišťovny špehují na Facebooku!

To, co lidé vkládají na Facebook, jim může přidělat problémy nejen u životních partnerů, ale i zaměstnavatele nebo policie. Na Facebook se již dívají i pojišťovny. Důkazem budiž mediálně známý případ Nathalie Blanchardové, klientky kanadské pojišťovny Manulife, která jí odmítla vyplatit dávky v pracovní neschopnosti kvůli fotografiím na Facebooku. Podle pojišťovny byla na fotkách z pláže či show známé striptérské skupiny Chippendales příliš veselá, přestože měla trpět depresí. Blanchardové nepomohlo ani tvrzení, že se "rozptylovala" na příkaz lékaře a že pobyt na pláži byl součástí terapie.

Kanaďanka přitom není zdaleka jediná, kdo doplatil na přílišnou sdílnost na webu. Rozhodnutí, že likvidátor může mít oprávnění k přístupu na účet pojištěného na sociální síti a že z něj může uložit materiály pro právníky pojišťovny, již vydaly soudy po celém světě desítky.

Sociální síť místo doktora

Facebook se některým americkým pojišťovnám zalíbil natolik, že nyní zkoušejí, zda by mohly hodnotit klienty podle informací, které o sobě sdělují na sociálních sítích či podle údajů o jejich nákupních návycích. Například dle toho jaké časopisy odebírají, jaké služby a produkty nakupují a podobně. Členství ve skupině „miluju rychlou jízdu“, „nemám rád policajty“ nebo „piju rád“ k levnějšímu pojištění rozhodně nepřispěje.

Pojišťovnám by tato data mohla pomoci odhalit možná rizika, vyplývající ze životního stylu jednotlivců. Lidé by dle pojišťoven nemuseli absolvovat zdravotní prohlídky, které od životních pojistek odrazují. Jednu z největších zkoušek provedla pobočka britské společnosti Aviva. Ta zkoumala na sociálních sítích údaje o 60 tisících žadatelů o pojištění, protože chtěla zjistit, zda jim nemůže prodat pojištění levněji.

Pro většinu lidí je to však jen další důvod k obavám o bezpečnost osobních údajů.

Podrobnější článek na toto téma právě připravujeme...

Text vysel na oPojisteni.cz.

Daňové přiznání online

Ohodnoťte článek

-
0
+

Sdílejte

Diskutujte (3)

Vstoupit do diskuze
Dušan Šídlo

Dušan Šídlo

Vystudoval VŠE v Praze, od roku 2001 pracuje jako analytik pojištění a v médiích komentuje aktuální dění na pojistném trhu. Jako jeden z prvních publikoval články o pojištění na finančních serverech, je... Více

Daňové přiznání online

Aktuální číslo časopisu

Předplatné časopisu Finmag

Věda je byznys –⁠ byznys je věda

Koupit nejnovější číslo