Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Pojišťovny špehují na Facebooku!

| 1. 12. 2010

Sociální sítě v čele s Facebookem již zasahují i do pojišťovnictví. Některé pojišťovny již odmítly s odvoláním na sociální sítě výplatu plnění, jiné uvažují o tom, že budou pojistné kalkulovat podle toho, jak se lidé chovají na Facebooku.

Pojišťovny špehují na Facebooku!

To, co lidé vkládají na Facebook, jim může přidělat problémy nejen u životních partnerů, ale i zaměstnavatele nebo policie. Na Facebook se již dívají i pojišťovny. Důkazem budiž mediálně známý případ Nathalie Blanchardové, klientky kanadské pojišťovny Manulife, která jí odmítla vyplatit dávky v pracovní neschopnosti kvůli fotografiím na Facebooku. Podle pojišťovny byla na fotkách z pláže či show známé striptérské skupiny Chippendales příliš veselá, přestože měla trpět depresí. Blanchardové nepomohlo ani tvrzení, že se "rozptylovala" na příkaz lékaře a že pobyt na pláži byl součástí terapie.

Kanaďanka přitom není zdaleka jediná, kdo doplatil na přílišnou sdílnost na webu. Rozhodnutí, že likvidátor může mít oprávnění k přístupu na účet pojištěného na sociální síti a že z něj může uložit materiály pro právníky pojišťovny, již vydaly soudy po celém světě desítky.

Sociální síť místo doktora

Facebook se některým americkým pojišťovnám zalíbil natolik, že nyní zkoušejí, zda by mohly hodnotit klienty podle informací, které o sobě sdělují na sociálních sítích či podle údajů o jejich nákupních návycích. Například dle toho jaké časopisy odebírají, jaké služby a produkty nakupují a podobně. Členství ve skupině „miluju rychlou jízdu“, „nemám rád policajty“ nebo „piju rád“ k levnějšímu pojištění rozhodně nepřispěje.

Pojišťovnám by tato data mohla pomoci odhalit možná rizika, vyplývající ze životního stylu jednotlivců. Lidé by dle pojišťoven nemuseli absolvovat zdravotní prohlídky, které od životních pojistek odrazují. Jednu z největších zkoušek provedla pobočka britské společnosti Aviva. Ta zkoumala na sociálních sítích údaje o 60 tisících žadatelů o pojištění, protože chtěla zjistit, zda jim nemůže prodat pojištění levněji.

Pro většinu lidí je to však jen další důvod k obavám o bezpečnost osobních údajů.

Podrobnější článek na toto téma právě připravujeme...

Text vysel na oPojisteni.cz.

Vložit komentář

Abychom udrželi vysokou kvalitu diskuze na Finmagu, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdříve musíte zaregistrovat. Na následující odkaz pak klikněte v případě, že jste zapomněli své heslo.

Diskuze

Další příspěvky v diskuzi (3 komentáře)

Martin | 2. 12. 2010 16:19

to je dobre. byt na fejsbuku je dnes leda pro ostudu.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

joe | 2. 12. 2010 00:49

Z mnoha amerických detektivek jsem poučen, že pojišťovák je řemeslo podobné soukromému detektivovi. Prostě dostane za úkol ověřit, že si klient tu stodolu nepodpálil sám, tak pátrá.Že v dnešní době to má jednodušší a může si to přečíst na klientově blogu či fejsbuku svědčí spíš o klientově "naivitě" než o pojišťovákově hrůzném charakteru.Proto myslím, že je v názvu článku slovo "špehují" silně nadsazeno. Ledaže bychom čtením těchto článků špehovali Finmag.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ondra | 1. 12. 2010 14:46

No nevidím problém v tom, že někdo využije údajů, které dotyčný o sobě veřejně prezentuje.Samozřejmě pokud nemám zájem aby, někdo používal mé osobní údaje, tak vůbec nelezu na Facebook.Daleko větší problém vidím v tom, že někdo shromažďuje a poskytuje má osobní data třetí osobě jen pro to, že využívám MHD a v případě, že mu k tomu nedám svolení tak mě trestá tím, že mě udělí pokutu za používání a ještě mi může z jakéhokoli důvodu finance na kartě zablokovat. Myslím, že tady ÚOOU zaspal a díky tomu máme Magistrtem vnucenou bémkartu za těchhle vyděračských podmínek...:(
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Předplaťte si tištěný Finmag

Předplaťte si tištěný Finmag

Baví vás články, které každý den publikujeme na Finmagu? Pak vás bude bavit i tištěný FINMAG. Roční předplatné vyjde na 294 korun (za jedno číslo zaplatíte 49 korun). A nebojte, platit můžete i kartou.

Dušan Šídlo
Vystudoval VŠE v Praze, od roku 2001 pracuje jako analytik pojištění a v médiích komentuje aktuální dění na pojistném trhu. Jako jeden z prvních publikoval...více o autorovi.

Facebook

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Přihlášení

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!