Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Žralok a velryba

| 2. 3. 2008

Proč jsem se rozhodl publikovat na serveru FINMAG.CZ? Dohodli jsme se na tom se šéfredaktorem Janem Majerem, protože věříme, že to dlouhodobě obohatí nás všechny a vyčistí to vzduch.

Žralok a velryba
Já vím, vy plavete jinak než my ostatní, alespoň to hodně nahlas říkáte. Až nám to leze na nervy. My máme ocasní ploutev vertikální, jsme dravý, velký bílý žralok. My znamená Fincentrum. Vy, tedy Partners, jste velryba, vědoma si své ledabylé majestátnosti. Dravá kosatka.

Je pravda, že žraloci občas klidně slupnou nějakou tu kosatku. A nevylučuji, že kosatky si zase rády pochutnají na žralokovi, když je příležitost. Pojďme však respektovat, že oba druhy se pohybují v oceánu tak velkém, že se v pohodě uživí i bez krvelačnosti k sobě navzájem.

Nenalhávejme si prosím, že jste plejtvák obrovský, modrá velryba, která jen filtruje plankton. Na sentimentalitu o absolutním, citově vypjatém, samaritánském, průzračně etickém poradenství si nehrajme. Český trh je dosud nevyspělý a realitou je kompromis. Nikdo zatím nejásá, že by měl platit hodinové sazby finančnímu poradci, když přece ve finančních domech, které si může obejít, mu poradí zdarma.

Pokusy firem, jež poskytují placené poradenství, považuji za užitečné. Jsou však bez šance na masovější prosazení ve většinové české populaci. Právě široká veřejnost ale potřebuje služby nezávislého finančního poradce nejvíce. Hrozba krachu státního penzijního systému je až příliš reálná.

Nemá-li dojít na varovné vize mého oblíbeného autora Pavla Kohouta, musíme my, velké finančně-poradenské firmy, účinně napomáhat tomu, aby naši (v drtivé většině finančně negramotní) spoluobčané měli včas dostatečný kapitálový majetek. A aby byl tak velký, že jim postačí na důstojné dožití jejich životů.

Vážím si kolegů, kteří se s obrovským nadšením snaží naplňovat své vize o přímo placeném a smluvně založeném finančním poradenství. V nejbližších minimálně patnácti letech však sehrajeme tu nejdůležitější roli my, finanční poradci ze strukturálních firem.

Chcete být brzy jedničkou a netajíte se pocitem, že my ostatní máme vymřít, jsme přece paryby. Vžily se příměry o hlídacích psech, o panu Prouzovi, sjíždějícím s bičem v zubech po tyči do pohotovostního vozidla za chybujícím poradcem. My všichni vně vašeho poradenského společenství se ale doslýcháme o tom, že vize zakladatelů firmy nesdílí celá vaše síť a kdekdo to zkouší neetickou cestou.

Přesto říkám, že existence Partners trh posouvá vpřed, protože máte zdravé vedení i zdravou převažující část obchodní sítě. Máte vůdce s přirozenou autoritou a skvělé učitele. Není problém odejít, pokud by se tak část sítě rozhodla. Mnohé z vás bych já osobně s radostí uvítal v naší síti. Věřte mi, i naše ocasní ploutev je dnes řízena mozkem, nikoliv žaludkem. I my se snažíme plout správným směrem a správnou rychlostí.

Podstatné je, že všichni plaveme stejným směrem, za stejným cílem. Všichni chceme zaujmout na trhu významnější pozici než včera, obsluhovat zítra více klientů než dnes. A naší motivací je nejen zisk, ale také důvěra a dobrý pocit klienta, který spontánně přivádí své známé, abychom je také mohli obsluhovat.

Pokud se něco nedaří, znamená to, že jsme v něčem selhali. Když klient selže, je to pouhý důsledek selhání poradce. Věřím, že selhávání klientů lze do značné míry preventivně zabránit odstraněním chyb poradců. Toto téma dále podrobně rozvedu v článku O osudových chybách v naší práci. Článek najdete v březnu na Investujeme.cz, kam vás tímto srdečně zvu. Pro FINMAG.CZ připravuji článek Proč klienti selhávají.

Tento editorial je ovšem o selhávání nás poradců k sobě navzájem, o našich vztazích. Je o sebereflexi, abychom příště neselhávali. Myslím si, že vyspělý poradce je především osobnost, která se nemusí bát konkurence. Unese kritiku, ba je za ni vděčný. Nesklouzává k osobním útokům. Pojďme tedy k osobní vyspělosti vychovávat nejen své kolegy, ale i své konkurenční kolegy. A k tomu je nejlepší osobní příklad.

Všichni potřebujeme zpětné  vazby. Kdo nechce být zítra lepší, nemůže být pozítří ještě dobrý. Mám k firmě Partners jakýsi morální dluh. Nestačí ukázat vlídnou tvář a snad i podat přátelskou ruku s respektováním stavu daného zájmeny já, my a vy. Mé některé výroky z minulosti byly v mnohém nespravedlivé, protože v diskusích na Investujeme.cz vám i mně mysl až příliš často ovládly emoce.

Jsem snílek a sním o společnosti, ve které bude finanční poradce respektovanou osobou, jakýmsi rodinným přítelem, na kterého je absolutní spolehnutí. Je tedy na místě začít u sebe. Mnozí u sebe již začali. Mám zpoždění. Poradci sítě Partners představují ve své většině to lepší z našeho oboru. O tom jsem pevně přesvědčen. Věřím, že si máme co předávat.

Autor je finanční poradce společnosti Fincentrum.

Vložit komentář

Abychom udrželi vysokou kvalitu diskuze na Finmagu, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdříve musíte zaregistrovat. Na následující odkaz pak klikněte v případě, že jste zapomněli své heslo.

Diskuze

Další příspěvky v diskuzi (20 komentářů)

Fredy | 5. 3. 2008 21:14

Chápu to tak, že se žraloci mezi sebou snaží o jistý druh dohody ohledně lovišť. Případně když se potkají u stejné potravy, tak že se o ni nepoperou. Nevím, zda to nazvat kultivací. Něco mi tu stále chybí. Že by klient? Pan Majer píše, že se na těchto stránkách nesetkávají bouchači, ale profíci. Ptám se, profíci v čem a podle čeho? Na internetu přetřásaný pan Štork je přece také profík.Kolik by jich chtělo být, jako on? Na investuj.cz jsem četl něco v tomto duchu: „Pokud se chci uživit, tak musí prodávat i IŽP a je jedno od koho. Vím, co za to mám. Pokud bych každému navrhoval jen rizikovky a investice do fondů, tak bych si nevydělal ani na slanou vodu.“A tady je ten hlavní problém. Pokud se budeme bavit o finančním poradenství a přitom budeme uvažovat prodejce penzijních připojištění a různých mutací životního pojištění, tak jde vždy a jen o klientovi peníze (o jeho peněženku).Trochu s nadsázkou dodávám, že peníze jsou jen jedny a je otázkou, kdo jich nakonec bude mít více.Nebo-li úspěšný poradce (např. Štork) a jemu podobní a proti nim odrbaní a chudí klienti. A platí to i opačně? Bohatý klient, kterého „ošetřuje“ chudý poradce? Patrně jich moc není. Tudíž bychom se měli vrátit zase na začátek. Ti, co prodávají pojistky a případně Pepř, tak nechť jsou pojišťováci, alespoň každý bude vědět s kým má tu čest. A poradenství nechat spíše investičním odborníkům.A hlavně těm, kteří jsou placeni podílem z klientovýchvýnosů.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Radek Appl | 6. 3. 2008 01:15
reakce na Fredy | 5. 3. 2008 21:14

Jednou mi jeden chytrý kolega z naší firmy řekl. Proč bychom měli dělat všem IŽP, proč bychom měli "dealovat" klientům produkty, které pro ně nejsou nejvýhodnější, když si dokážeme skvěle vydělat na hypotékách?
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Jan Majer | 5. 3. 2008 23:51
reakce na Fredy | 5. 3. 2008 21:14

Fredy, mně vám přijde, že jste trochu zaspal dobu. Co říkáte, je už v dnešní realitě trochu mimo. Nabízím vám cennou zkušenost. Přijďte si k nám do Partners udělat takzvané Kohoutovy testy, tedy znalostní testy investiční teorie. Porovnáme je pak s výsledky našich poradců. Tuto možnost nabízím i dalším zájemcům, můžeme z toho udělat trochu show a pak se o tom společně pobavit u kulatého stolu. Nejde mi o to ukázat vám, jak jsme dobří, ale poodhalit vám realitu roku 2008. Jak myslíte, že radí svým klientům lidé s vysokoškolskými tituly, kteří se na plný úvazek věnují poradenství v oblasti osobních financí? Kdyby byl trh zařízen podle vašeho doporučení, má většina národa Dynamik, pojišťováci budou mít žně a vy nebudete mít kde publikovat své názory, protože by neexistoval subjekt, jenž by měl zájem publikovat otevřené informace o finančních produktech.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Fredy | 6. 3. 2008 08:00
reakce na Jan Majer | 5. 3. 2008 23:51

Chápu, že hájíte svoji firmu a divil bych se, kdyby tomu tak nebylo. Ostatně nepsal jsem nic proti Vám ani Partners, ale dovolil jsem si obecnou úvahu na téma poradce vrz. klient. Vím, že o tomto by se dalo diskutovat celé dny a stejně by to nikam nevedlo.Reagoval jsem proto, že mě článek pana Hanzla připomněl kartelové dohody. Předpokládám, že to tak nemyslel.Z hlediska přínosu pro klienty (a to je věc, kterou zastávám) je lepší ostřejší, ale férová konkurence mezi poradci a poradenskými společnostmi. Možná právě pro tuto konkurenci přišlo zlepšení v podobě například Fincentra a nyní v podobě Partners. A věřte, že přijdou další, kteří posunou kvalitativní laťku, tohoto businessu, blíže ke klientovi.Co se týče pana Kohouta, tak toho si vážím a rád čtu jeho názory. I když s některými třeba tak úplně nesouhlasím. Věřím, že jeho testy jsou přínosem pro vaše poradce.PS: Kvalitu některého z vašich poradců si možná brzy vyzkoušímev praxi. Pak uvidíme :-)
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Jan Majer | 6. 3. 2008 08:07
reakce na Fredy | 6. 3. 2008 08:00

Dobré ráno, Fredy, pan Hanzl měl na mysli to, že si při vzájemné komunikaci nemáme bez rozmyslu "kopat do holení". Že pokud budeme schopni komunikovat v podobných diskusí v přátelském tónu, budeme také schopni obohatit jeden druhého o zkušenosti. Kartelové dohody vypadají jinak.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Pavel Hanzl | 6. 3. 2008 12:34
reakce na Jan Majer | 6. 3. 2008 08:07

Pane Majere, vítám že jste Fredyho pustil do diskusí. Fredy je jedna ze 4 naprostých výjimek anonyma, kterého si tu přeji číst: Fredy, Mario, Obchodník, Zdenál.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Marek Hajn | 5. 3. 2008 11:49

Musím se s tímto článkem ztotožnit. Pan Hanzl má v mnoha věcech pravdu. A ačkoli jsme si všichni navzájem konkurencí, měl by tu být určitý provaz, za který potáhneme všichni a je jedno jestli jsme modří, zeleni, červení, černí atp... Ten provaz by měl být nástrojem a tlakem na fin. instituce. Hlavně co se týče nízkonákladových produktů, snížení poplatků u investování, přístupu ke klientovi vůbec atp... Vždyť to přeci děláme primárně pro klienta, ne? Opravdu platí, že když vydělá on, vyděláme i my. Jenže to se zatím neděje. Více jsme zaslepeni konkurenčním bojem mezi sebou. A jak správně napsal pan Majer, je tu spousta společností, které kážou vodu a pijí víno. Tzn. klientovi slibují výhody, jak se lidově říká "mažou mu med kolem huby", ale pak mu do portfolia zahrnují zcela jasně nevýhodné a drahé produkty. Máte pravdu pánové, je potřeba vyčistit vzduch mezi námi. Ale také je potřeba vyčistit oceán od těhlech parazitů, kteří škodí všem. Jak klientům, tak i nám.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jan Nastas | 3. 3. 2008 20:27

Zdá se mi, že si příliš fandíte. Jste pouhé parazitické ryby které se přisávají na žraloky a velryby a myslí si, že jsou větší než ten jehož sají. Zažil jsem již hodně "poradců", každý mi poradil, jak vložit peníze do životního pojištění astavebního spoření. Toto nejsou poradci, to jsou dealeři pojišťoven a bank. Pokud neví zákazník kolik a kdo "poradce" platí, tak ta rada smrdí.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Jan Majer | 5. 3. 2008 05:59
reakce na Jan Nastas | 3. 3. 2008 20:27

Pane Nastasi, váš vzkaz je myslím určen lidem, na které na FINMAG.CZ ani nenarazíte. Náš web je docela náročné čtení, určené pro lidi, co se opravdu intenzivně zajímají o investice a aktuální dění na trzích. Ti, co klientům bez rozmyslu sekají životní pojistky a stavebka, se čtenímtakových věcí nerozptylují. Váš postesk je nejspíš oprávněný, ale oslovení poradců přítomných v této diskusi podle mě nesedí. I jim podobné modely vadí, kazí jim jméno.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Jan Nastas | 5. 3. 2008 12:10
reakce na Jan Majer | 5. 3. 2008 05:59

Reagoval jsem na článek, kde autor zavrhoval platbu služeb klientem. V tom případě nechápu z čeho jsou poradci placeni, když je neplatí klient. Asi to bude zadarmo jako naše zdravotnictví.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Pavel Hanzl | 5. 3. 2008 14:12
reakce na Jan Nastas | 5. 3. 2008 12:10

Není tomu tak, pane Nastasi. Naše služby nejsou zdarma. Já osobně klientům říkám, že mé služby jsou velmi drahé a že plánuji, že si u nich v čase vydělám desítky a možná stovky tisíc korun. A že bych rád účtoval třeba 50 EUR za hodinu mé práce, ale současně vím, že většinový český klient na tohle dosud není připraven a je mu líto platit přímo, když přece na přepážkách finančních domů mu poradí "zdarma", jak ty smlouvy známé z televizní reklamy správně vyplnit. Klient nemá ponětí, jak moc si tam může naběhnout. Konkurenceschopným řešením je kompromis, provizní relativně etické poradenství relativně nezávislých MLM sítí. Zdravá část těchto sítí obsahuje elitní poradce, které byste i vy prosil o jejich čas, pokud byste je poznal - neodmítl doporučení na jejich službu, nebo přímo jejich telefonní návrh na to, že se Vám představí. Máte-li zájem, udělám si na Vás čas. Co byste řekl schůzce někdy po 20.5.2008? No a pak někdy za měsíc budu čekat, že k tomuto článku přidáte komentář. Ručím svým jménem celé odborné veřejnosti za to, že bude naprosto jiný, než ten váš původní. Přeji pěkný zbytek dne!
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Jan Nastas | 6. 3. 2008 07:55
reakce na Pavel Hanzl | 5. 3. 2008 14:12

Dobrá, já budu ivestovat určitou částku dle vašich pokynů a z toho co do roka získám nad dostupný úrok 4% Vám zaplatím 25%. Pokud nedosáhnete výnosů termínovaného účtu tak mi to doplatíte. Souběžně budu investovat i já jako amatér stejnou částku pro porovnání. Pokud souhlasíte tak můžeme na konci června začít.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Pavel Hanzl | 6. 3. 2008 12:21
reakce na Jan Nastas | 6. 3. 2008 07:55

Dobrý den, pane Nastasi! Nemohu automaticky souhlasit, protože neposkytuji přímo placené poradenství. Vedle toho, pokud byste o to stál, nikdo kvalitní by nesouhlasil bez dodání dalších vstupních dat o Vás. Zkoumal by váš investiční cíl, investiční profil, vaše zkušenosti s finančním trhem a investiční horizont, hledaly by se vhodné finanční produkty. Já sice mohu střelit nabídku např. Franklin India a převálcovat vaše investice v Turecku, nebo třeba v Británii, ale jak říkám, nebylo by to smysluplné vítězství, protože úspěšnost by se měla vztahovat ke stejnému měřítku, třeba k indexu. Vedle toho je otázkou, zda by to bylo na rok správně. Nebylo. Mám málo informací. Zkuste jiný špek.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Jan Nastas | 10. 3. 2008 07:52
reakce na Pavel Hanzl | 6. 3. 2008 12:21

Takže pouze střílíte některé fondy od Franklina nebo jiných.Nechápu, proč potřebujete pro zainvestování peněz znát můj profil. Pokud jde o dobu , je tento rok vzhledem k neklidné situaci na trzích dostatečně dlouhá doba. Jo v době kdy jde vše nahoru umí investovat i můj vnuk. Z vaší zeakce vidím, že se veřejné konfrontace bojíte.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Pavel Hanzl | 10. 3. 2008 16:16
reakce na Jan Nastas | 10. 3. 2008 07:52

To je ale hloupé uvažování, pane Nastasi! Okrádáte mě o čas. Proč bych to dělal? Nejsem spekulant. Ruskou ruletu rád pozoruji jen v případě, že nejsem účastníkem. Rok je krátká doba když to roste a neuvěřitelně dlouhá doba když to klesá, nebuďte tragéd. Vedle toho, co máte proti panu Franklinovi?
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel Hanzl | 2. 3. 2008 19:31

Rád bych ještě doplnil, že český trh zatím nemá dost "kvalifikované síly" na to, aby si potřebnou kultivaci poradenské kvality a odpovídající ceny za ni vynutil sám a v dohledné době. Nemůžeme přece očekávat, že masa, převažující část trhu, k tomu donutí poradenskou komunitu podle nějaké, od zítřka zázračně uvědomělé poptávky bez historie vývoje finanční gramotnosti té masy. Poptávka po lepší a levnější službě půjde ruku v ruce s růstem finančních znalostí klienta a současně ochoty přijmout přímo placené poradenství a také vůle požadovat smluvní odpovědnost za něj.---S klientem je to jako s kojencem, kterého jsme objevili, ba cíleně jej hledali. Když získáme počáteční důvěru jeho rodičů, krmíme ho z flašky a přebalujeme. Nejsme přímo jeho rodiče, ale bez naší péče kvalitnější výživu nepozná a chtít nebude. Učíme jej i to, jak a o co si má říct. Přitom víme, že jeho vlastní rodiče se od něj liší jen tím, že sice umějí nasytit, ale jen tak, aby přežili oni a jejich dítě... není to na nasycení, které mohou mít s naší pomocí a to bohužel sami od sebe nevědí, natož jakou kvalitu by měli chtít. Jinak je dost často jejich mozek zatížen levicovým směřováním této země v posledních dekádách, mnohdy tu naši flašku bez vyzkoušení rovnou zahazují koše. Ke škodě všech. Proto je třeba vizionářů. Učte své poradce být především učitelem a vychovatelem k novému myšlení klienta. Nestačí plakat nad rozmanitostí nových variant královsky zprovizovaných produktů. Přeji pěkný večer!
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel Hanzl | 2. 3. 2008 18:48

Dobrý den, Petře Borkovče!Už jsem vám někdy dřív opakovaně napsal, že máte můj respekt. Myslím si ovšem, že tentokrát jste vedle. O osudu velryb a žraloků rozhodnou čistící rybky, jejich symbianti. Oni v podstatě donutí ty servisní společnosti, aby jim nedělaly ostudu, jinak odplují k chytřejším žralokům či velrybám. Ten hlas krve nebyl bojem o klienty, ale o poradce. Poradci jsou tím nejcennějším aktivem strukturální firmy. Jste školitel a typ vůdce, tak to víte. Zkuste si za očistné symbianty dosadit někoho z vizionářů, úmyslně nikoho nechci jmenovat. Žralok i velryba jsou na vrcholu potravního řetězce. Nemá valný smysl, když spolu budou bojovat o potravu. Ledaže nějaká velryba umírá, pak je v pořádku, že se objeví zdravotní policie, připlují žraloci, nebo jiné velryby, případně se bleskurychle nové narodí a převezmou významnou část tkáně umírajícího. Nepřipomíná Vám to něco z Vašeho profesního života? Jiná možnost je, že potravy níže v potravním žebříčku razantně ubylo. Oceán je ale naštěstí veliký, i když ten český rybníček je relativně malý oceán.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Luděk Zdražil | 2. 3. 2008 04:55

Sleduji dění v českém finančním poradenství (na pozadí jiné podstaty problému) teprve krátkou dobu, nicméně nelze nepovšimnouti si "záchvatu" konkurečního boje obou (zatím jen) stran.Mám však jistou zkušenost z konkurenčního boje mezi informačními agenturami, které zažívaly obdobné procesy jako jsou dnes vidět na poli soupeření ve finančním poradenství. Vážím si ideálů, které Vás vedou k představě, jak spolu kosatky a žraloci budou ctít pravidla o lovu v jedněch vodách a spějí ke společnému ušlechtilému cíli. Nicméně domnívám se, že hlas krve, zakódovaný v genech obou dravců bude silnější.Tím nechci přilévat olej do ohně, jehož jsem jen občasným nezúčastněným a nezávislým pozorovatelem. Chci jen vyjádřit myšlenku, že kultivaci práce finančních poradců přinese spíše trh, kvalita služeb a zkušenost klientů s prací finančních poradců než dobře míněná dohoda žraloka s kosatkou na způsobech lovu.Tedy, snad mohu, za nás, klienty a nezúčastněné, popřát oběma dravcům dobrou kondici a vyjádřit víru v dostatek energie, kterou budete věnovat nám, lovené zvěři.Věřte, že i pro nás kořist, je lov a setkání s lovci někdy skvělou zábavou.Takže s pozdravem "Lovu zdar".
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Petr Borkovec | 2. 3. 2008 10:32
reakce na Luděk Zdražil | 2. 3. 2008 04:55

Naprosto s Vámi souhlasím. Většinou skutečně rozhodne hlas krve. A je to přirozené, protože si každý musí stát za svým a být přesvědčen a nadšen. V opačném případě by tuto práci nemohl úspěšně vykonávat. Na druhou stranu - jiné stejně nastavené v diskusi na netu nepřesvědčíte, rozhodnou jen činy a výsledky. A to většinou v dlouhém horizontu, takže to chce držet správný směr, být trpělivý. Více robit správné věci a méně kecat o správných věcech.Stejně tak souhlasím, že kultivaci přinesou především požadavky trhu - požadavky klientů na lepší a propracovanější službu, objektivnější informace, kvalitní zázemí a dostupnost firmy a samozřejmě na profesionalitu, vzhled, vystupování, znalosti samotného poradce.Na druhou stranu zatím nevidím velkou snahu ostatních firem na trhu něco tímto směrem udělat. Alespoň o zastavení provizní spirály a vytvoření levnějších produktů - většinou jedou na palivo IŽP s provizí 180 % RP a více - Evropská penze, Amcico Invest, Generali Future, Finance Life Plus, Profi Invest budiž smutnými příklady, kterým směrem dnes většina firem tlačí. Nebo sjednocením výše odměny v rámci jedné kategorie produktů. Zvýšenými požadavky na poradce, jejich aktivní regulací. A to jsou jen první krůčky. Asi požadavky trhu nejsou zatím ještě tak silné. Čas ukáže.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Jan Majer | 2. 3. 2008 09:25
reakce na Luděk Zdražil | 2. 3. 2008 04:55

Zdravím, pane Zdražile. Pan Hanzl je realista a pragmatik. V úvodu článku je vypíchnuto, že mu jde o "vyčištění vzduchu" mezi poradci. Jde mu taky o možnost využívat FINMAG.CZ k prezentaci silných stránek finančního poradce Pavla Hanzla. A já jsem pro - čtenáře našeho webu to může obohatit.Konkurenční boj,o kterém píšete, byl bojem o poradce. Ve větší míře šlo tedy o nevraživost na úrovni vedení firem. Jednotlivé poradce to mohlo také strhnout, ale ve skutečnosti se to jejich byznysu dotýkalo pramálo.Fincentrum bylo dlouho jasnou volbou, když poradce opouštěl původní působiště. Loni se na trhu objevila velmi lákavá alternativa v podobě Partners. Vyvolalo to akce a reakce, ale už si to sedlo. Fincentrum si zvyklo na existenci Partners a na novou situaci, v níž už nestačí nabídnout poradcům vysoké provize a honem lanařit další. A my, Partners, zase máme za sebou období, kdy bylo potřeba intenzivně prezentovat, jaké podmínky jsme vytvořili pro naše poradce. Myslím, žeuž je na obou stranách relativní klid.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Předplaťte si tištěný Finmag

Předplaťte si tištěný Finmag

Baví vás články, které každý den publikujeme na Finmagu? Pak vás bude bavit i tištěný FINMAG. Roční předplatné vyjde na 294 korun (za jedno číslo zaplatíte 49 korun). A nebojte, platit můžete i kartou.

Facebook

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Přihlášení

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!