Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Asistence k životnímu pojištění

Životní pojišťovny stále častěji nabízejí ke svým produktům asistenční služby. O jakou službu se jedná a jak je pro klienty výhodná?

Zatímco asistenční služby k neživotnímu pojištění nabízejí pojišťovny již řadu let, asistenční služby poskytované v rámci životního a úrazového pojištění jsou relativně novinkou. Co je důvodem?

Pojišťovny přicházejí stále s novými pojistnými produkty, konkurence se přiostřuje. Vzhledem k tomu, že se na pojistném trhu ve větším měřítku neuplatňuje cenová konkurence (lidé se při koupi pojištění nerozhodují podle výše poplatků), soutěží pojišťovny i nabídkou různých doplňkových služeb. Těmi se chtějí odlišit a podpořit prodej právě svých produktů.

Jednou z doplňkových služeb jsou asistenční služby. Nejčastěji jsou poskytovány v oblasti individuální zdravotní péče. Princip služby je jednoduchý. Klienti, kteří si uzavřou životní pojištění u vybrané pojišťovny a splní stanovené podmínky, získávají zdarma určité služby související se zdravím.

Zpravidla tato nabídka zahrnuje bezplatnou telefonickou konzultaci ke zdravotnímu stavu či informace o zdravotnických zařízeních a lécích. Konzultovat lze obvykle také  příčiny daného onemocnění, obecné postupy léčby a její časovou náročnost. Tuto formu asistenčních služeb nabízí bezplatně například AEGON Pojišťovna nebo životní pojišťovna Aviva.

Obdobné služby, avšak za příplatek, nabízejí i jiné pojišťovny. Například pojišťovna ING nabízí za určitých podmínek možnost sjednání rodinného balíčku k prevenci, který spočívá ve zvýhodněné nabídce nadstandardní zdravotní péče pro klienty z vybraných regionů. Roční poplatek činí v základní variantě tři tisíce ročně.

Jiný typ služby nabízí pojišťovna AMCICO AIG Life, která za příplatek zhruba tisíc korun ročně nabízí lékařské konzultace při život ohrožujících stavech s lékaři významných medicínských centrech v USA. Součástí je i finanční bonus pět set korun na den, který vyplácí pojišťovna v případě hospitalizace vzniklé v souvislosti s poskytnutou lékařskou konzultací.

Za nejzajímavější je možné označit nabídku Generali pojišťovny, která k úrazovému pojištění nabízí asistenci při omezení soběstačnosti v době úrazu. Část plnění pojišťovny nemá při vzniku pojistné události finanční charakter, ale slouží k zajištění nároku asistenčních služeb jako je úklid bytu, denní donáška jídla a nákupu, ošetřovatelské služby a podobně.

Přes pozitivní rysy některých doplňkových služeb nelze asistenční služby rozhodně považovat za důvod k uzavření smlouvy životního pojištění. Zajistit lékařskou konzultaci či přednostní odbavení u lékaře je možné i bez sjednání pojištění.

V konečném efektu může být výhodnější uzavření výhodného životního pojištění bez asistenční služby a sjednání nadstandardní zdravotní péče či jiných typů asistence mimo rámec pojištění.

Životní pojištění by tedy rozhodně mělo být voleno čistě na základě kvality samotného pojistného produktu, která se odráží v rozsahu pojistného krytí, ceně apod. Přesto se asistenční a další doplňkové služby v rámci životního pojištění budou bez pochyby nadále rozvíjet, a to i mimo oblast zdravotní péče.

Do budoucna lze očekávat užší spolupráci komerčních pojišťoven s poskytovateli zdravotních či sociálních služeb. Klienti mohou očekávat, nejen finanční, ale i věcná plnění. Pokud jejich čerpání přes pojišťovny bude pro klienty výhodnější, bude to krok správným směrem.

Komentáře

Celkem 1 komentář v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK