Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Analýza podle OVB

Společnost OVB publikovala minulý týden PR článek, v němž zpochybnila správnost ukazatelů, jež řadí exkluzivní produkty Partners na první místa v žebříčcích nejvýhodnějších investičních životních pojistek. Pod text se podepsala PR manažerka OVB Jaroslava Matoušková. Na její omyly upozorňuje Dušan Šídlo, produktový manažer společnosti Partners. Zároveň autorku (nebo tým autorů) vyzývá k veřejné odborné diskusi o rozdílech mezi produkty, jež mají k dispozici poradci Partners a poradci OVB.

Zde najdete článek PR manažerky OVB Jaroslavy Matouškové Věřit či nevěřit. A zde je reakce Dušana Šídla, jehož jméno se v materiálu z dílny OVB objevuje celkem šestkrát:

K výtkám vůči správnosti srovnání životních pojistek

PER není můj nástroj pro prezentaci produktů Partners, ale nákladový ukazatel navržený pojistnými matematiky, sdruženými v projektu www.produktovelisty.cz. Metodika postupu výpočtu i důvody nezahrnutí časové hodnoty peněz do propočtu jsou uvedeny tamtéž.
 
Čím to, že mají Partners nejlevnější produkty

To, že produkty Partners vycházejí nákladově nejvýhodněji v rámci produktů investičního životního pojištění, není výsledkem neobjektivních srovnání. Naopak, čísla jsou potvrzena nezávislými ukazateli jiných autorů (například první dvě místa v ukazateli TANK mezi IŽP prodávanými externími sítěmi bez ohledu na délku časového horizontu, nedávný článek ve Finančním poradci o výši počátečních nákladů investičního životního pojištění apod.).
Proč tomu tak je? Produkty investičního životního pojištění Partners vycházejí lépe jednoduše proto, že mají zakalkulovánu nižší provizi. Snižte si také své provize, a efekt bude podobný. Zatím bohužel přispíváte pouze k roztáčení provizní spirály. V tvorbě zvýhodněných pojištění s výrazně výhodnější poplatkovou strukturou pro klienty je společnost Partners zatím osamocena.

K výtkám vůči použitým příkladům 

Modelový příklad 30 let byl vybrán z prostého důvodu – investiční životní pojištění se sjednává nejčastěji s dlouhým investičním horizontem, nikoliv na 10 let. Paradoxně, na kratším horizontu 10 let vychází investiční životní pojištění Axy pro Partners ve srovnání s konkurenčními produkty ještě poplatkově výhodněji, než tomu je na delším časovém horizontu (viz ukazatel TANK, iz www.t-a-n-k.cz).
Váš dojem o účelně zvoleném modelovém příkladu je tedy neopodstatněný a zvýhodněné pojištění Axy pro Partners bylo srovnáváno s vybranými nejčastěji prodávanými pojištěními externími sítěmi.

K vašim výpočtům Wüstenrot Invest

Opravte si prosím své propočty. Hodnota PER na horizontu 10 let například nečiní vámi uváděných 5,3 %, ale neskutečných 15,8 %. Kouzlo tohoto ukazatele je v tom, že s ním nelze účelově manipulovat a každý si může spočítat, kdo z nás dvou má pravdu.
U produktu Wüstenrot Invest je výše celkových poplatků nadprůměrná. Strhává se poplatek 7 % z pojistného každý rok na úhradu počátečních nákladů, dále měsíční poplatek 42 Kč za správu pojištění (1 rok je klient osvobozen od placení tohoto poplatku u smluv delších než 10 let) a variabilní poplatek 5 %.
Hodnota PER pro roční pojistné 12.000 Kč na horizontu 10 let tedy činí: 8.400 Kč (7 % ze 120.000 Kč) + 6.000 Kč (5 % ze 120.000 Kč) + 4.536 Kč (42 Kč měsíčně po dobu 9 let) = 18.936 Kč. Pojišťovna si z celkově zaplaceného pojistného za 10 let strhne u produktu Wüstenrot Invest 15,8 % (18.936 Kč/120.000 Kč). Ano, výhodou je, že se takto vysoké počáteční náklady strhávají průběžně, ale efekt pro klienta je stále nedostatečný. Pro zajímavost u investičního životního pojištění Axy pro Partners je výše poplatků z pojistného u  uvedeného příkladu o více než 5 % nižší.

K narážkám o „milionových závazcích“, ovlivňujících výběr produktů
Partners obohatili trh několika zajmavými produktovými novinkami a spolupracují s více než třiceti partnery, poskytovateli různých finančních produktů. Se všemi máme vztah čiste obchodní, vůči žádné instituci nemáme finanční závazky a rovněž žádná akcie společnosti není v držení jiné finanční instituce. Výše provizí je navíc v rámci jednotlivých produktových skupin sjednocená, takže doporučení klienta nijak neovlivňuje výše provize.

Výzva k odborné diskusi
Vážená paní Matoušková, z vašeho článku lze usuzovat, že kromě své hlavní činnosti, kterou je PR pro OVB, se ve svém volném čase věnujete i studiu pojistné matematiky. Dovoluji si vás pozvat k odborné diskusi pod tímto článkem. Můžeme probrat rozdíly mezi produkty OVB a Partners více do hloubky. Společně pak můžeme formulovat odpověď na otázku z titulku vašeho článku.

Komentáře

Celkem 14 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK