Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Zájmy a „zájmy“

Zájmy spotřebitelů nemusí být vždy v souladu s obchodními zájmy producentů a distributorů finančních produktů. Zajímavé je, že všichni formálně tvrdí, jak bojují za absolutní transparentnost finančních produktů. Když ale k rozkrytí náhodou dojde, ohání se obchodním tajemstvím.

V posledních dnech je zajímavé sledovat mediální diskuzi ohledně zveřejnění jednoho autorského článku v jednom odborném časopise na téma provizních schémat.

Zajímavé je, že většina diskutujících se jinak veřejně běžně hlásí k "jednotné frontě" bojující za absolutní transparentnost produktů a distribučních struktur a podporující teze o nutnosti neustále se zvyšující potřeby ochrany spotřebitele.

V diskuzi se vytrácí věcná podstata dané problematiky. Zájmy spotřebitelů nemusí být vždy v souladu s obchodními zájmy producentů a distributorů, což se právě projevuje v plné nahotě v takovýchto situacích.

Argumentace o údajných obchodních tajemstvích není akceptovatelná. Na efektivním a v tomto případě i regulovaném trhu je celospolečenský zájem nadřazen partikulárním zájmům jednotlivců.

Nezávislý odborný časopis není firemním magazínem sloužícím k marketingové a PR podpoře. Pokud zveřejněné informace nebyly objektivně pravdivé, je samozřejmé, že autor, potažmo vydavatel by měli uvést věci na pravou míru, otisknout názor a argumenty protistrany, korekturu nepravdivých informací, případně i omluvu dotčeným stranám.

Na druhé straně ale nezapomínejme, že tržní konkurence se tvoří v dialektice svobodných názorů a střetů myšlenek a zájmů. Všechny zúčastněné strany by možná měly jít zpět ke kořenům.

Bez svobodného tisku a investigativní žurnalistiky by v konečném důsledku neexistoval konkurenční trh, ani subjekty a instituce, ve kterých a pro které někteří zúčastnění pracují. Příště mohou nezávislé novináře a odborná média naopak potřebovat k podpoře svých oprávněných obchodních zájmů a názorů.

Autor je šéfredaktor časopisu FOND SHOP, kde byl komentář publikován jako editorial.

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK